Jump to content
Junx

Porady od graczy dla graczy

Recommended Posts

Witam.

Dużym problemem w tym modzie jest przenoszenie większej ilości przedmiotów między inwentarzem a schowkami, ale jest na to sposób. Wystarczy w dowolną stronę przenieść jedną sztukę i nacisnąć "z", wtedy cała reszta zostanie przeniesiona (nawet jeśli zniknęła nam z widzianego ekranu). Pewnie większość zna ten "myk", gdyż nikt się na to nie skarżył, ale może komuś to pomoże (mnie szlag trafiał gdy np. trzeba było przenieść do schowka 50 psich ogonów).

UWAGA: trzeba uważać żeby nie nacisnąć "x", gdyż wtedy cała zawartość schowka przeniesie się do inwentarza.

PS. Może już to było, ale ja tego nie wiedziałem że gdy dwukrotnie klikniesz na paczce pieniędzy to do rachunku doliczy ci się drobna sumka gotówki. Zastanawiała mnie bezsensowność zbierania tych paczek gdy nikt nie chce ich kupić, a tu proszę, po wybraniu ze schowka całej ilości i "przeklikaniu", na rachunku przybyło ponad 17tys.

Pozdrawiam.

Edited by Andre Woz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po zakończeniu linii "Szachista" i oddaniu dyktafonów dla Sidorowicza dostajemy wiadomość od Wolazara o schowku "tam gdzie monolit ukradli". Kto nie chce nie zagląda:

 

   Po oddaniu notatek Szachisty dla Kostii, dostajemy od niego namiar na teleport na CEA-2. Oto on:

   W finale "Szachisty" dostajemy też z powrotem artefakty jakie dla niego zdobyliśmy:

   Gra jest niesamowita.... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od początku gry opłaca się zbierać PDA.. potem można je na przyjemne rzeczy u Informatora wymienić.

Rada: przed wymianą warto zapisać sobie grę.. co by na pięć schowków cztery nie były na lokacjach na które i tak nie dojdziecie tak prędko.. zauważyłem, ze Informator daje naprzemiennie schowki.. raz gdzieś blisko baru (często Agro i Dolina Mroku) raz daleko (Jupiter to uwielbia)..

 

I taka rada ode mnie jak nie chcecie osiwieć i rzucić tego moda w kąt.. to nie zapisujcie szybkim zapisem..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parę spostrzeżeń:

-Schowek Kotobehemota- dostałem się tam przez okno w garażu z morderczym promieniowaniem.Po opróżnieniu schowka ukazuje się strzałka kierunku. Oczywiście jak pała łaziłem poza mapą żeby się dostać znów na lokację- iść za strzałką w stronę baru unikając przechodzenia przez tekstury budynków, przechodząc przez mur na drogę gdzie stoi Kamaz, inaczej przynajmniej u mnie wylot.

- Bies na wysypisku ma wytłumiony aks74u z kobrą- bodajże 2500 za niego chcę a giwera wyjątkowo odporna na zużycie.Wystarczy coś mu sprzedać po akcji na odparcie bandytów i po zatwierdzeniu pojawi się w jego plecaku.

- Artefakt u Sidorowicza- brak opcji dialogowej na jego zwrot- przespać się u niego w śpiworze przez 8 godzin.

-Strzelba Lisa- można według scenariusza przez zadanie z bagnetem ale także podczas wyprawy po narzędzia do podziemi Agropromu ;przeszukujcie zwłoki w egzo bandytów- jest strzelba. Zadanie na bagnet dalej wisi- można je wykonać i mamy giwerę Lisa. Dodatkowo u mnie przy tych samych zwłokach jest niebieskie PDA które zalicza część zadania z snajperem z początku gry na Kordonie.

-Garik w Barze chce antyrad albo apteczkę wojskową gdy chcemy do Docenta i Chudego- gdy nie posiadamy, bierzemy zadanie na ogon kota i bandytów w dziczy u Barmana (pojawiają się cyklicznie). Ogon kota jest w zwłokach bandziora którego załatwiamy w korytarzu nad którym w podstawce siedzą snajperzy.Przy rozliczeniu dostajemy razem ze śrutem antyrad.

--Gajowy- koniecznie go przeszukać, jeśli nie macie noża zabrać siekierę i do pierwszego slotu- od teraz można zbierać części ciała mutantów.

-Brzytwa Wilka- można połączyć z poszukiwaniem schowka Kolekcjonera. Należy pamiętać aby opróżnić plecak PO załatwieniu wszystkich zombie, bo jeśli podczas tłuczenia ich młotkiem z murku tunelu spadniemy,to jeśli opróżniliśmy plecak- teleport NIE zadziała.

-Schowek Kostii na Magazynach Wojskowych- po zabraniu fantów nastąpi spawn bardzo wesołej ekipy która cię wykończy w try miga.Zabrać fanty i biegiem na bazę Wolności - chłopaki pomogą. Pamiętajcie jednak o plecaku, bo jak za dużo to nigdzie nie dobiegniecie.O schowkach Kostii jest TU na forum obszerny poradnik od trurl3.Dodatkowo czasem Kostia nie chce z nami rozmawiać- tylko stoi. U mnie pomaga zrobić przed nim szybki zapis i wczytać-jeśli po wczytaniu Kostia i koledzy repetują bądź chowają broń- skrypt zaskoczył,opcja się pojawi.

-Obrona Bariery- po awanturze przejrzyjcie nieboszczyków z monolitu, Kutwa dobrze płaci za broń a dodatkowo polecam zostawić w plecaku 1 zastavę monoliciarzy- przyda się do questu z lornetką Czapy.

-Kuźniecow- dostałem od niego sms ,że łażę po nasypie i przez tunel ( na wysypisku akurat byłem) i postawi tam wojaków. Po przejściu na Kordon w chacie gdzie jest Akim wlazłem na 3 wojaków i zgon. Może przypadek a może kunszt tego moda :).

-Bagna- zadanie na maść. Już chciałem pisać że brakuje enpeca- tak ma być. Zwróćcie uwagę na trzy trójkąty w kółku.

-Radykalne środki- quest od Woronina- trzeba najpierw skombinować grozę. Co ciekawe w ekwipunku miałem grozę odchudzoną u Chudego i skrypt nie chciał ruszyć. Dopiero gdy wyjąłem z schowka jakąś zdobyczną zadanie się  zaliczyło. Gdy schowałem ją znów do skrzyni,pozostawiając tuningowaną, Woronin nie miał opcji dialogowej o obronie baru. Trza było znów klamora wyciągnąć żeby ruszyć z zadaniem, ale już szefa (chyba Garb) najemników położyłem ulepszoną i linia zadań na termosy szła już normalnie.Analogicznie jak z grozą tak i z czarnym kombinezonem monolitu przy snajperze na radarze- ma być zwykły czarny, nie ulepszony.

-Mruk i Dżoker- zadanie od Kota czyli znajdź Rabinowicza- Mamy iść do Kutwy aby ten odesłał nas do Dżokera i Mruka. Byłem u Kutwy, wybrałem opcje dialogową ale już do wioski pijawek i do Dżokera nie poszedłem, tylko po komp dla Fanata do Prypeci. Skutkiem tego po powrocie na MW musiałem się potem kawał wracać w zapisach, bo w wiosce siedział tylko Mruk bez Dżokera a Kutwa już drugi raz opcji dialogu który uruchamia skrypt z Dżokerem nie miał.

-Zakładnicy- Tylko Pataszon doszedł do centralnego kompleksu, bo Pat strzelał do wszystkiego i ostatecznie został pod krzakiem jak Krugłow przed mostem i nic nie dały wczytywania zapisów bo mu się ten krzak wyjątkowo spodobał. Pataszon natomiast dialog miał i skrypt znów ruszył.Czyli nie przejmować się Patem...

-Polowanie na nibyolbrzymy- jest jeden myk który działa.Mianowicie czekać aż stado przeniesie się do fabryki nad x-18 i podejść drogą od mostu, od przejścia na Kordon. Szybki bieg aby im się pokazać i ucieczka na most w miejsce gdzie pod nim sieje radiacją. U mnie zatrzymują się i kłębią przed mostem i nie idą dalej- wystarczy 2 iskierki i mamy po stadzie.Można tez podprowadzić stado pod bandytów i oni się nimi zajmą,ale łapy wtedy trzeba kupić. Można także miotaczem:D

-miotacz ognia- warto go mieć i nie sprzedawać a więc linia kwestów od wkręta- bezboleśnie radzi sobie z chimerami i nibyolbrzymami w ilościach stadnych, paliwo do niego sprzedaje w całości lub składnikowo Maks na MW za wódeczkę.

-Lekarstwa dla Ginekologa- mamy po cichu zabrać lekarstwa- jeśli wcześniej zrobiliście zadanie na walizkę Sidorowicza i pojawił się niejaki Buusty z ekipą, to...można tylko iść zbierać leki lub grawikombinezony. Buusty załatwił wszystkich wojaków. Nie pomylcie leków dla Ginekologa z "lekarstwem dla bandyty". Wspomniane wyżej grawikombinezony podczas ataku śmigłowca mogły spaść na parter budynku z telewizorem - leżą przy wyjściu na podłodze obok drewnianych skrzyń.

-Głowa Sidorowicza- radzę zrobić save PRZED zejściem do ognistej pieczary  tak żeby mieć możliwość podejścia do Pielgrzyma zanim wyśle sms do Chimery.Mod w tym miejscu trochę wariuje i jeśli zginiemy i wczytamy save już po rozmowie z Chimerą na głowę Sidora, Mściciele staną się "czerwoni"- dlatego wspomniany wyżej save aby się nie wracać. Ciekawostką jest , że gdy wracamy z Radaru z trupem kontrolera ,mściciele na obrzeżach lokacji są czerwoni- ale Chimera i jego obstawa nie- nie zrażać się więc, chyłkiem do niego oddać głowę.

-Części mapy Alpinisty- ma ich być 18. Problematyczny jest chyba tylko jeden.Na Radarze są DWA śmigłowce-  tego drugiego znajdziemy gdybyśmy chcieli jechać autobusem  do Prypeci.:020:

Edited by walec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porada co do zadań zabij coś z jakiejś broni ( pijawka na kordonie, poligestry w wiosce pijawek) zwierzątko musi być zabite z tej broni ale ... no właśnie ranne z każdej innej.. wiec wystarczy mocno uszkodzić danego zwierzaka a potem dobić wymaganą bronię i gotowe zadanie zaliczone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Według mojej oceny, najbardziej zabójczą bronią na gruuubego zwierza jest niepozorna, krótka strzelba "DROZD".

Szpona Śmierci czy Venoma potrafi ubić jednym strzałem. Używa amunicji "szrapnel" i trzeba bardzo oszczędnie używać, gdyż jest trudna do zdobycia (Tylko jako nagroda za zadania i w niektórych schowkach).

Wchodzi w slot "pistoletowy" więc jest zawsze pod ręką gdy musimy walnąć z "grubej rury".

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, Andre Woz napisał:

Witam.

Według mojej oceny, najbardziej zabójczą bronią na gruuubego zwierza jest niepozorna, krótka strzelba "DROZD".

Szpona Śmierci czy Venoma potrafi ubić jednym strzałem. Używa amunicji "szrapnel" i trzeba bardzo oszczędnie używać, gdyż jest trudna do zdobycia (Tylko jako nagroda za zadania i w niektórych schowkach).

Są jeszcze inne strzelby, z których można strzelać faktycznie bardzo skuteczną amunicją "szrapnel". "Rzeźnik", czyli odmiana Protecty, i Mossberg Haka :) A samą amunicję można kupić za puste plecaki u handlarza Dimaka we Wschodniej Prypeci - 1 paczka za 15 plecaków :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domyślnym folderem pobierania jest C: Użytkownicy/ Twoja nazwa uzytkownika/ Pobrane. Chyba że pobierasz za pomocą jakiegoś programu a nie bezpośrednio przez przeglądarkę. Wtedy ten program będzie miał swoje miejsce na zapisane pliki. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za info, trochę się uspokoiłem tą wiadomością , POZDRAWIAM.  Jak pobiorę dam znać.

***

Witaj Kris ,Udało się pobrać ,odpaliłem grę na razie wszystko ok , jeszcze raz wielkie dzięki, pozdrawiam.

 

Scaliłem posty - jeden pod drugim. cichy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musisz zdobyć nóż. Albo kupisz gdzieś za srogą kasę albo pójdziesz pod most na Kordonie i od Kuzniecowa weźmiesz quest na zabicie pijawki nożem, nóż dostaniesz za darmo w prezencie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Wiem że większość wie ale ja dopiero teraz się wymieniłem z Siemienieckim na Limańsku na detektory.
Za mój detektor izomorfów + pozycjoner + czerwony mózg kontrolera dostałem jego ultradetektor artefaktów.
Nie tylko pokazuje wszystkie artefaty na całej mapie gdzie jestem to jeszcze gdy najadę kursorem na ikonkę artefaktu to pojawia się info jaki to jest artefakt SUPER SPRAWA :)

123.thumb.jpg.c3ecf7cfa465eedb6a93462bd2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Walki w OP-2 są bardzo upierdliwe, zwłaszcza na początkowym etapie - jedna kulka i over. Dużym ułatwieniem jest zdobycie "Kat"a . 120000 i budyń można zdobyć w miarę szybko. Walki stają się naprawdę łatwiejsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

,,PKM dla Swibłowa" po wzięciu zadanie pojawia się wesoła ekipa i robi mord w bazie CN.. ( może zginąć ważna postać)..

 

Rozwiązanie bardzo proste po wzięciu zadania biegiem do osady rybackiej i po temacie.. To tak pojawi się ekipa .. granat i po sprawie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, R4KET napisał:

Cześć! Mam kolejne pytanie.

Czy bioradar umożliwia wykrywanie przeciwników jak w czystej grze (Tzn. czy są widoczni na radarze jako kropki.)?

S!

Tak z tym, że nie są to czerwone kropki tak jak na minimapie.
Moim zdaniem moźliwość zdobycia Bioradaru w modzie jest umieszczona za późno...

 

Edited by kazik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdy tylko uzbierałem 2 miliony i odwiedziłem Kutwę, wesołe chłopaki z Wolności pozwolili przywłaszczyć sobie z "mojej" skrzyni przy ognisku ammo do miniguna, które spokojnie tam składowałem. Trza było durniu ty:021: słuchać Akima i robić schowki w plecakach z zamkiem . Siedzą sobie spokojnie przy ogniu ,każdy z 150 patronami w plecaku. A ceny za te moje kulki to w kosmos wywalili...a każdy w dialogu ma opcje na flaszkę.

Przypomniało mi się jak kiedyś w realu ukradli mi akumulatory z Żuka. Za wycieraczką miałem list a w nim (pisownia oryginalna) "SKSZINIA JABOLUW POŁUSZ NA PAKA". Po wykonaniu kwesta przez noc nastąpił spawn i aku wróciły na miejsce. W życiu jak w grze, w grze jak w życiu- jak tu jej nie kochać...

Edited by walec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Społeczność
Discord