Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gram w tego moda i rzeczywiście jest dziwny - brak zadań głównych na początku gry. Tylko wskazówki. Ok, taka konwencja ma coś w sobie z przygody o ile jednak coś nas nie zmusi do ruszenia w "drogę", bo natura ludzka to skłonność do "osiadania". Czy może ktoś mi podpowie, gdzie szukać wojaka na "jakimś" posterunku, który posiada strzelbę Lebiediewa? Po otrzymaniu tej strzelby mają ruszyć zadania z CS związane z wojną frakcji.

 

Edytowane przez ksantyp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ksantyp - w tym modzie,masz jedno główne zadanie, zebrać trzy artefakty śmierci. Chyba to mówił Baszta. To jest zadanie GG. A jak do nich dotrzeć, skoro zona po emisji na CEA będącej skutkiem zabicia Striełoka, stała się "inną"?

W znalezionych PDA, masz naprowadzenia, a w fleszkach wskazówki gdzie są teleporty. Bo te które widzisz na mapie, nie zawsze prowadzą tam, gdzie prowadziły będąc w grze CzN, lub inne mody. Jesteś na Bagnach, wiec nie wiesz, ale będziesz o tym powiadamiany przez każdy teleport. Są też ukryte teleporty, które należy "wydeptać" w odpowiednim miejscu, z naprowadzenia, lub przez łut szczęścia.

 PDA znajdujemy tak po prostu, kierując się wskazówkami z innych PDA, pozyskujemy wykonując niektóre zadania, lub z trupów. Nawet naszych sojuszników z Z-drużyny. A to jest jedno z ważniejszych PDA, bo uruchamia fabułę. To PDA Gryka, w trupie -  tylko i wyłącznie - Czarnego Serżą.

Im więcej masz  PDA i fleszek, tym łatwiejszą masz grę. Jeśli z jednego PDA wiesz, że na danej lokacji są 4 inne PDA lub fleszki, szukaj aż znajdziesz. Czasem to może zaważyć na Twojej decyzji, co dalej.

Fleszki z przejściami są w trupach i schowkach. Fleszki na naprawę boni i pancerzy, są dla gry nieistotne.

Oprócz znanych postaci, napotkasz nowe, takie jak Zarka, Aniela. One też cię "naprowadzają" w jakiś sposób. Ale spotkasz też np. Pierwszego Stalkera, który wspomoże wiedzę GG o jego misji w zonie.  W miejscach niespodziewanych, spotkasz duplikaty postaci, żywe lub martwe. Dlaczego tak jest, dowiesz się daleko w modzie, od prof. O'ZONA.

A bez niektórych itemów w inwentarzu, nawet jak dotrzemy do właściwego punktu, nie popchniemy fabuły. Najbliższy teleport z którego skorzystamy, zrobi nam figla.

Autor moda zakładał, że grający w niego, przeszli i pamiętają wydarzenia z podstawki Czyste Niebo, a także Cienia Czarnobyla. Na tym jest oparta fabuła gry.

Początkowe intro, z grubsza nam o tym przypomina i jest jakby prologiem lotu nad bagnami.

Jak zacząć prawidłowo moda, aby się nie zagonić w kozi róg, napisałem w dziale Poradniki. Napisałem też, ile PDA i fleszek z przejściami trzeba znaleźć, aby pozyskać te artefakty.

Edytowane przez kondotier
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na screenach dużymi czerwonymi kółkami ( efekt postawienia GPS), są zaznaczone miejsca położenia niektórych tajnych teleportów. Jak widać, niektóre prawie pokrywają się z zaznaczonymi teleportami, a inne są "w szczerym polu". Na Magazaynach wojskowych, w jednym miejscu jest ich aż 7.

I tak, od lewej do prawej, stojąc plecami do przewróconego drzewa.

1. Bagna.

2. Wysypisko.

3. Kordon.

4. Dolina mroku.

5. Agroprom.

6. Jantar zakład.

7. Most do Limanska.

Jest ich dużo więcej, prawie na każdej lokacji.

Ponieważ korzystamy z większości wielokrotnie, radzę je tak oznaczać, dla spokojnego przechodzenia gry.  Jak po znalezieniu teleportu i przeniesieniu dowiemy się gdzie przenosi, możemy wczytać zapis sprzed, podnieść GPS i postawić na nowo podając w opisie gdzie prowadzi.

Na estakadzie w Dolinie mroku, po zabraniu itemu, należy zrobić choćby szybki zapis, bo mamy teleporty z przodu i tyłu, które w zależności od tego, czy damy TAK lub NIE - ( to TAK i NIE, dotyczy całej zony) - , prowadzą w rożne miejsca. Jak taka dyslokacja nam nie pasuje, wczytujemy zapis i wybieramy inną opcję. Dla estakady dobrze jest zrobić sobie na papierze notatki, który z kilku tam znajdujących się teleportów dokąd prowadzi. Bo nawet młodym, chłonnym umysłom, trudno będzie spamiętać wszystkie możliwości. Razem z tym, skąd tam trafiliśmy. A korzystając z teleportów, nawet przerzucających w różne zakątki zony, możemy najszybciej dostać się tam, gdzie akurat fabuła wymaga.

 

 

 

ss_user_12-05-15_13-18-12_(limansk).jpg

ss_user_12-05-15_13-18-28_(limansk).jpg

Edytowane przez kondotier
  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

anatol - jak jesteś w bazie, przejdź na zaplecze budynku z Basztą, włącz mapę i zobaczysz na lewo od Wioski rybackiej punkcik na żółto. Ustaw się strzałką Twojej postaci na niego, wyłącz mapę i do przodu, prawie dokładnie na północ. Tak jakbyś szedł po strzelbę. Pamiętaj, że Szrama przechodzi przez drut kolczasty. Jak na dole są żerdzie, to je przeskocz. Kiedy dojdziesz do płotu odgradzającego bagna, będziesz ich miał na minimapie.

I to nie są handlarze, a Łowcy artefaktów. Jest ich dwóch. Wyróżniają się spośród pozostałych, km-ami.

Ale, są tam tylko jakiś czas. Tak że, trzeba dość wcześnie się u nich obkupić. Po jakimś czasie ruszają w drogę, do przejścia na Agroprom. Nie wiem, w jakim miejscu gry na bagnach jesteś. Zobacz na mapie, czy jakaś żółta ekipa nie idzie na północ. To mogą być oni w marszu.

Przez jakiś czas będą jeszcze w tym lasku poniżej wagonów. Kolejny raz, spotkasz ich dopiero na Agropromie, koło jamy snorków. Będą i jeszcze później, na MW.

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zmienić frakcję można, ale jak zmienisz, to gra się trochę zmienia. Nie wiem, czy wtedy będzie można wywołać Z-drużynę z Czarnym Serżem, mającym niezbędny do uratowanie st.ReLocka PDA Gryka. I od momentu zmiany przewodnicy stają się płatni. Przypuszczam, że ta opcja jest po to, aby inne frakcje stały się dla nas neutralne, jeśli zaczniemy grać np. Wilkami.

Wariantów gry jest sporo. Każda zmiana, to inna gra. Więc sam musisz podjąć decyzję.

Jedyna wymuszona zmiana frakcji, konieczna dla pchnięcia fabuły, to wstąpienie do Monolitu. Robi się to w Limansku, po wykonaniu zadania duplikatu prof. O,ZONA i pojawieniu się za budową Gigi. A on się pojawi dopiero, jak zlikwidujemy nieprzyjaznych monolitowców i wszystkie mutanty, aż pod wieżę ze snajperem.

Aby samemu zaznaczyć tajny teleport, musisz mieć kupiony u handlarzy GPS. Otwierasz inwentarz, wyrzucasz go w miejscu gdzie chcesz zaznaczyć. Pojawia się okienko z opcjami. Można od razu wyjść i wtedy na mapie masz tylko czerwone kółko. Ale jest w opcjach możliwość opisania powodu postawienia. Wtedy jak na mapie kursorem najedziesz na kółko, to pojawi się ten wpis.

A jak taki GPS wsadzisz do swojego schowka ze sprzętem, to wyświetli Ci się zawartość.

GPSy są wielokrotnego użytku. Można je podnieść i wykorzystać w innym miejscu.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełnienie i screeny ilustrujące do powyższego posta:

Jeśli sprzedamy GPSa NPCowi, to efekt jest taki sam jak przy ustawianiu. Nie wolno sprzedawać ich NPCom "wędrującym" po lokacjach. Może to spowodować wyloty.

W poradnikach masz temat, gdzie i ile jest PDA. A ponadto w dwóch PDA znalezionych, masz opisy, gdzie szukać następnych. W każdym PDA jest jakaś podpowiedź. Jest ich sporo, więc aby za każdym razem nie wchodzić do ich zawartości, możesz sobie zrobić na papierze spis zawartości. Tak samo to dokąd prowadzą teleporty. Tak te zaznaczone na mapie, jak i tajne, nie zawsze prowadzą tam jak wskazuje opis. A  w estakadzie jesteś pomiędzy dwoma teleportami. Każdy ma po dwie opcje w różne strony. Czasem lądujesz w kolejnym teleporcie, też z dwoma opcjami, po dwie.

Masz dwa rodzaje fleszek. jedne opisują tajne teleporty, a drugie ulepszenia. Nimi się nie przejmuj. Autor moda Er, stosuje je dla zmyłki.

A na jakiej lokacji już jesteś?

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  @ bartek - ścieżkę do miejsca gdzie są robione zapisy z gry, screeny i logi, oraz plik user.ltx, zawsze masz w pliku fsgame.ltx

W tym modzie katalog o nazwie user, masz w katalogu głównym moda.

Możesz zostawić jak jest, albo dla łatwiejszego widzenia go, po zrobieniu kopii bezpieczeństwa fsgame.ltx, w pliku gry wyraz user, zamienić na ZAPISY.

Uruchomić moda i dostaniesz nowy katalog ZAPISY. Wtedy trzeba z user do ZAPISY przekopiować folder savedgames i plik user.ltx.

Tak robisz, gdy już jesteś w trakcie gry i masz zapisy.

Jeśli zmianę z user na ZAPISY robisz zanim zaczniesz nową grę, to katalogu user nie będzie, będzie od razu ZAPISY i nic nie trzeba kopiować. W nim będzie wszystko co trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pomimo początkowego "problemu" kontynuuję grę członkiem frakcji Stalker. Jestem aktualnie na Bagnach, po wizycie w bazie CzN, u Łowców Artefaktów i odbiciu jednego posterunku. 

Dość szybko okazało się że nie taki diabeł straszny jak go malują - mianowicie poziom trudności jest wysoki, jednak tylko do momentu pozyskania odpowiednich artefaktów i broni u Łowców. O tyle o ile na Kordonie początkowo jest trudno się "rozkręcić", wykonując zadania poboczne i ustawiając kilka posterunków zdołałem jeszcze przed wizytą na Bagnach zdobyć dobrą broń i SEVĘ (pomimo niskich cen miejscowych handlarzy). Walka z przeciwnikami rozczarowała mnie, jest dość łatwa o ile zachowa się odpowiedni dystans (nie trzeba się za dużo wysilać ponieważ zarówno NPC jak i mutanty mają mały promień swojego bacznego wzroku) i likwiduje się wrogich NPC-ów pojedynczo oraz z ukrycia. Miałem również taki przypadek że na posterunku strzelając do Specnazowców, ci odpowiadali ogniem by za chwilę wrócić do patrolowania terenu?! Za to hardość mutantów usatysfakcjonowała mnie, jednak znów tylko do momentu zdobycia odpowiedniej pukawki. 

Mieszane odczucia wzmógł tekst "Miłość zwycięża" (czyżby aluzja do OP-2 i końcowych zaślubin z Ariadną?), możliwość przechodzenia przez metalowe elementy otoczenia (co w większości ułatwia rozgrywkę) i początkowo również rozklonowane wesoło postaci NPC-ów na Kordonie (jednak po wizycie u prof. Baszty dostałem satysfakcjonujące wyjaśnienie tego ewenementu).

Dopiero co rozpocząłem moda jednak podoba mi się podejście autorów moda do fabuły jak i jej początkowego przedstawienia, brak "głównego zadania" w PDA, zdobywanie posterunków i obsadzanie ich żołnierzami swojej frakcji oraz świetną optymalizację moda. Ciekaw jestem jak rozkręci się fabuła i powoli zaczynam konsumować tego moda coraz bardziej lubieżnie....

Chciałbym bardzo serdecznie z tego miejsca podziękować autorom translacji oraz koledze @kondotierowi za wiele bardzo cennych porad i wskazówek, dzięki którym rozpoczęcie jak i ogólny zarys fabuły i gameplay'u moda stały się dla mnie bardziej czytelne i oszczędziły (i na pewno oszczędzą w trakcie przechodzenia moda) sporej porcji nerwów. 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nie pamiętam kto o tym mówił, lub czy dopiero powie to któryś z ważnych NPCów, a możliwe że o tym mówiła z"ONA ( nie znający rosyjskiego, nie zrozumieli ), ale głównym zadaniem jest znalezienie trzech artefaktów śmierci i dostarczenie ich z"ONIE. A jej jakby materialnym wcieleniem w modzie jest Zarka. Nasz mentor i przewodnik. A wszystko pozostałe, to droga do celu.

Anton - to "przechodzenie" przez metal, da Ci jeszcze popalić. Nawet GG będzie to przeklinał, jak spadnie z wysokości, lub ugrzęźnie w podłożu. Jest ono na tyle dobre, że możemy czasem pójść na bezpieczne skróty, lub schować się przed mutantami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przechodzenie przez płoty nie raz uratowało mi skórę na początku, np duża grupa zombie z jakimiś pkm-ami, no to ja hyc za płot obiegłem ich "za mapą" i z bezpiecznego miejsca rozwalałem delikwentów. Szczególnie na początku jak nie miałem nic co strzela jakoś konkretniej było to przydatne.

 

O przechodzeniu przez metal mówi nam Spełniasz życzeń (dobrze, że trochę z rosyjskiego jednak kumam :D ) wtedy jak latamy nad bagnami, jak grałem w wersję 2.53 ENG to na Agropromie w Pierwszym kompleksie miedzy 4 silosami/zbiornikami jest mały podziemny tunel z handlarzem, mamy także z nim taką gadkę o tych mocach od zony. Nie wiem czy w FF też ten gościu tam jest ;)

Edytowane przez tom3kb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio w modach pojawiła się maniera, że pewne ważne informacje są podawane głosowo. Nie ma się co pieklić, bo mody są robione z myślą o rus graczach. Treść tych wypowiedzi da się przetłumaczyć, ale zrobienie nowego pliku głosowego na podmianę, lub wrzucenie treści tłumaczenia na ekran, to już robota nie dla tłumaczy, a dla moderów. Zgranie czasowe treści z wypowiedzią, łatwym by na pewno nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Lord Dino - moda instaluje się poprzez instalator. Jeśli ma się wiedzę, co kryje się pod "robaczkami", można z niego skorzystać.

Jeśli natomiast nie chce się z niego skorzystać, aby czegoś nam taka instalacja nie namieszała, to do przygotowanej na moda podstawki wklejasz, tak jak to jest podane w #1 tematu moda, bin,  gamedata, config.ltx i fsgame.ltx, a na to spolszczenie.

Wtedy trzeba zrobić jak zwykle, skrót od sinika na pulpit. I to wszystko.  restart komputera na wszelki wypadek, uruchamiamy moda i gramy.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Gość zablokował(a) ten temat

Jakby to było tak super jasne to bym nie marudził. Ja jestem dość oporny w tym temacie więc wolę jak mnie prowadzą za rękę.

 


[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : out_of_memory_handler
[error]File          : E:\priquel\sources\engine\xrCore\xrDebugNew.cpp
[error]Line          : 323
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Out of memory. Memory request: 8192 K

 

Błąd przy sejvowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.