cichy Opublikowano 27 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Solucja dotyczy rosyjskiej wersji językowej moda, stąd mogą wystąpić różnice z nazwami wybranymi przez tłumaczy w spolszczeniu. "Pod Osłoną Śmierci - Klondajk 2.0" - poradnik przejścia cz.1. Spoiler Lądujemy śmigłowcem na Kordonie. Mówimy z dowódcą posterunku i dostajemy zadania: odnaleźć Kapitana śmigłowca i pomówić z Doktorem. Tego drugiego spotykamy we wsi stalkerów- dla niego mamy znaleźć Skętak (Wywiert). Za drogą jest pole anomalii - tam odnajdujemy artefakt. Są tam inne. Jurek48 podpowiedział mi zadanie od Toliambo - siedzi w wiosce kotów przy ognisku. Zadanie te robimy na późniejszym etapie ze względu na brak Wintara. W dzień umawiamy się z nim, że jeżeli będziemy mieli Wintoreza to o 23.00 bedzie miał dla nas zadanie - asystę przy opróżnieniu schowka. Wintara można zdobyć na Radarze w czasie walki z monolitem. Wracamy z karabinkiem w nocy i dogadujemy się. Idziemy za Toliombo - niestety u mnie krąży i krąży i nic z tego nie wynika. Przy okazji wdepnąłem do Sidorowicza - ten chce byśmy odebrali bandytom na nasypie kolejowym dokumenty. Zdążając tam zaszedłem na ATP - leży tam ranny kapitan - mówimy ze starszym. Ten radzi nam by po pomoc udać się do Doktora. Od niego z kolei dostajemy zestaw medyczny. Wracamy i leczymy wojskowego. Pojawia nam się spis możliwych zabiegów - odznaczamy opcję psi - stymulacji. Po tym mówimy z Kapitanem - mamy odnaleźć porucznika Nikolenko. Na nasypie rozwalamy bandę. Przy jednym z nich są dokumenty - zabieramy. Można się nieźle dozbroić. W drodze powrotnej odnalazłem Nikolenkę koło tunelu z elektrami (można chapnąć kilka artów ;)). Teraz mamy znaleźć porucznika Krawczenko. Sidor chce byśmy odnaleźli dokumenty w okolicy trupiarki. Kamaz stoi w jednym miejscu - dokumenty są pod jodłą troszkę dalej w stronę skarpy. Tam panuje wysoka radiacja. Kolejne zadanie od Sidorowicza - odnaleźć towar na Wysypisku - kurier zginął w anomalii spalacz - to podpowiedź. Kiedy wchodzimy na Wysypisko dostajemy SMS od porucznika Krawczenko - jest w tunelu na lokacji. Walizka z dokumentami jest tak jak wcześniej pod drzewem przy śmigłowcu obok skupiska anomalii spalacz. Porucznika Krawczenko znajdujemy nieopodal w tunelu - leczymy jak poprzednika zestawem od Doktora. Mamy teraz odnaleźć Tumanowa. Przychodzi SMS od majora Tarasowa - mamy wpaść do niego na Agroprom. Oddajemy walizkę z dokumentami dla Sidorowicza i dostajemy niezłą sumkę. Idąc przez Wysypisko mijałem drugi tunel - koło niego dostałem ostrzeżenie od Nieznanego by tam nie podchodzić - jest jakaś nieznana anomalia. Wchodząc na Agroprom dostałem zadania od sierżanta Korolenko - mamy dla mechanika na bazie Powinności doręczyć uszkodzoną radiostację. Oddajemy. Major Kasimow ma dla nas zadanie - zabić pijawki w sąsiednim kompleksie. Dostajemy też kartę przejść. Przychodzi SMS od Kapitana - mamy spotkać się z oddziałem w Dolinie Mroku. Zabijamy mutanty i idziemy na spotkani. Tu mamy trzymać się w grupie - ruszamy na poszukiwanie śmigłowca. Idąc do Doliny Mroku na Wysypisku natknąłem się na ostatniego członka oddziału - Tumanowa. Jest niestety martwy. W Dolinie spotykamy się z Kapitanem - ruszamy grupą. Najpierw mamy odnaleźć zagłuszacz fal, następnie nadajnik namierzający. Przy okazji kasujemy bandytów na fermie. Kapitan daje nam radio i rozmawiamy z byłym sierżantem na Zatonie - niestety nie możemy tam iść - najemnicy zajęli Skadowsk. Mówimy z Kapitanem o operacji Pod Osłoną i o projekcie Klondajk Artefaktów. Aby rozwiązać zagadkę psi-uderzenia mamy udać się na Polesie do naukowców i wziąć od nich skanery psi-aktywności. Trzeba będzie je rozstawić na Kordonie, Wysypisku i Dolinie Mroku. Oddział tymczasem pójdzie do X-18. My mamy dowiedzieć się u miejscowych o przejściu na Polesie. Spotykamy się z Borowem na bazie bandytów. Pierwsze zadanie jakie dla nas ma w zamian za dane przejścia to strącenie śmigłowca. Dostajemy RPG i walimy na dach. Niszczymy helikopter i wracamy by się rozliczyć. Drugie zadanie to odnaleźć ciało naukowca i zabranie wszystkiego co odnajdziemy. Jeżeli naukowiec żyje mamy go kropnąć. Ciał jest zaznaczone - zabieramy graty i wracamy. W nawykach GG nauczyłem się aktywacji artefaktów - niestety potrzebna jest rosyjska klawiatura - inaczej trzeba czekać na spolszczenie. Oddajemy PDA - ale nie dla Borowa, ten okazuje się nie żyje od 2 lat- dla Hełza - naukowca. Aby zobaczyć gdzie jest przejścia na Polesie klikamy na otrzymany dokument - pojawia się plan. Przechodzimy na całkiem nową lokację do stalkera. Całkiem nowa potężna lokacja. Spotykamy się z naukowcem Morozowem - dostajemy jedenaście skanerów - mamy je porozstawiać w zaznaczonych na mapie miejscach. Ruszamy. Pierwszy jest kordon - nachodzimy na znacznik i stawiamy skaner aktywując go. Nauczyłem się używania z rem - kompletu ;D. Kiedy postawimy ostatni skaner przychodzi informacja o pojawieniu się psi-strefy. Badamy jedną - pojawia się następna. Ta druga przenosi nas do Baru - staliśmy się Kontrolerem. Na kogo skierujemy wzrok jest nam podległy. Powinność do nas wali. Musimy wejść w kolejną strefę by się wydostać. Podpowiedział mi Kamil190 jak najszybciej wydostać się z Baru - skaczemy przez płot nieopodal blokady na wejściu do Baru od strony Wysypiska. Przy rowie gdzie szaleją zazwyczaj psy. Dalej jest już spokojnie. Kolejna anomalia przenosi nas na Magazyny Wojskowe do bazy. Przychodzi SMS - mamy pogadać z Legionem. Legion wysyła nas na pacyfikacje kilku punktów z mutantów. Ostatni to kontroler. Po tym mówimy ponownie z Legionem - mamy wrócić o północy - wtedy pomogą nam tę przestrzenną anomalię zamknąć. Dostajemy też radiostację - jak będziemy na miejscu mamy z niej skorzystać. Idziemy z grupa - na miejscu do przodu wysuwa się Kiep. Coś robi i nagle pada - podajemy mu apteczkę. Dalej rozmawiamy z Legionem - mamy o sprawie pomówić z Barmanem. LINIA ZADAŃ NA PRZYSTĄPIENIE DO WOLNOŚCI Zacząłem dialog na przystąpienie do Wolności. Rozkazy wydaje nam Striełok. Pierwsze zadanie to wykończyć Powinność w chutorze. Kolejne to oczyścić posterunek najemników - tu można fajną broń zdobyć. Kolejne daje już Legion - rozbroić minę. Kolejne zadanie od Łukasza to odłączyć instalację w X-16. Na miejscu wchodzimy w panel i przełączamy go (screen). Po powrocie dostajemy kolejne zadanie- prezchwycić sygnał Powinności. Idziemy na wierzę w wiosce pijawek i odpalamy sprzęt - przechodzimy metodą prób i błędów na częstotliwość 1200 lub 1400 - i włączmy klawisz. Po tym Legion stwierdza, że jesteśmy bojownikiem Wolności. LINIA ZADAŃ NA PRZYSTĄPIENIE DO POWINNOŚCI Mówimy z generałem Łuczaginem - ten odsyła nas do Biologa. Mamy oczyścić Dzicz z zombi. Kolejne zadanie to oczyszczenie Jantaru. Następne to artefakt Kotlet (Łomot Miasa). I kolejne zabić na bazie Wolności oficerów. A co się z tym wiążę z automatu walimy wszystkich jak leci 8). Następne zadanie to likwidacja celi w Dolinie Mroku. Zabijamy wszystkich Wolnościowców na terenie kompleksu. Po następne zadanie mamy już iść do generała. Mamy rozbroić minę. Następnie wyłączyć urządzenie w X-16 - takie zadnie było robione dla wolności. Kolejne to przechwycenie sygnału koło bazy Wolności, i ostatnie - na MW pomówić z dowódcą oddziału i spacyfikować niedobitków Wolności - teraz stajemy się bojownikiem Powinności. Zrobiłem powyższe zadania i wczytałem zapis przed przystąpieniem do jakiejkolwiek frakcji - nie wiem czy przynależność nie będzie mi kolidować. W zonie można kupić lub znaleźć różne części - amortyzatory, płyty, napędy, baterie i inne. Z nich później można składać różne sprzęty i kombinezony - nawet jak ma się sporo podzespołów i kasy - egzoszkielet. Idąc główną linią fabuły poszedłem do Barmana - opowiedział mi o wczorajszym marszu Kontrolera przez Bar - czyli naszym - mamy pomówić z Legionem. Kolejny dialog z handlarzem jest o kontrakcie na milion - mamy się skontaktować z jego grupą na Dziczy, konkretnie z Kriukiem, W czasie drogi na miejsce spotkania spotykamy rannego Pulę - pomagamy mu. Opowiada o kontenerze z artefaktami swoich obecnych kłopotach. Ruszamy. Na miejscu okazuje się, że Kriuk chce nas orżnąć. Następuje walka i przylatuje śmigłowiec - przydaje się RPG które wcześniej dostaliśmy. Zabieramy PDA i laptop z ciała. Zdajemy relację Barmanowi. Mówi o bandzie Hasana i radzi pogadać z Kwantem. Ten opowiada nam o wizycie grupy Ajdara i Kartawyja - gadali z Barmanem. Więcej może nam podpowiedzieć Hołodziec - ten od trzech dni z Baru nie wychodzi. Ten radzi nam odnaleźć Kartawyja. Ajdadar szedł do Doliny - Powinność mogła maczać palce w ataku na grupę - tak sugeruje Hołodziec. Zaszedłem do Legionu - mam w X-16 zobaczyć czy coś nas nie zainteresuje. U generała Łuczagina wysłuchałem opowieści o dziwnym zachowaniu obserwowanych przez Powinność grupy - jeden człowiek śledził ich i przez radio opisywał ich ruchy. teraz muszę pogadać z Pulą - opowiada nam wszystko o swoim podłym postępowaniu - możemy go zabić lub puścić. Zdałem relację dla Barmana - musimy odnaleźć Kartawyja. W tej sprawie musimy spotkać się z Mikluchą na Wysypisku. Poszedłem na Jantar zbadać laboratorium. Tu na dzień dobry przychodzi SMS z SOS od Dżagura - mamy spacyfikować mutanty koło bunkra. Po tym naukowiec daje nam jeszcze zadanie na zabranie pomiaru. Po drodze do labu zabieramy sprzęt. W podziemiu rozmawiamy z Glokiem o przestrzennej anomalii. Badania dla niego prowadził Sacharow. Mamy odnaleźć go. Dostajemy jeszcze pogróżki. W bunkrze mówimy z Dżagurem - wysyła nas na Polesie do Sacharowa - teleportuje nas tam. Sacharow informuje nas, że główna baza Gloka jest w Prypeci - musimy pomówić z dowódcą jednej z frakcji w sprawie wyprawy tam. Rozliczamy się też z nim za ustawienie skanerów. Oddajemy też urządzenie od Dżagura. Dalej poszedłem na Wysypisko do Mikluchy - zna on Kartawyje ale radzi pomówić z dowódcą wolności na złomowisku. Ten widział grupę maruderów - oni powinni coś wiedzieć. "Pod Osłoną Śmierci - Klondajk 2.0" - poradnik przejścia cz.2. Spoiler Gariełyj nie jest skłonny do podpowiadania ale trzy tysiące go przekonuje. Kartawyj pilnuje teraz mostu na Kordonie. Docieramy do naszego ptaszka - podstępem , ze niby to mamy grupę do oskubania, skłaniamy go by nam zaufał i udał się na Polesie - kiedy tam jesteśmy musimy zabić jego kolesi i zranić go by przesłuchać. W końcu wyciągamy z niego, że kontener jest u Hasana, a hasło na wejściu na Dolinę to "dama pik". Zabijamy drania bez skrupułów. Po wejściu do Doliny Mroku spotykamy Biesielczaka - mamy trzy opcję - ja wybrałem ostatnią przekonując go, że jestem przyjacielem Karatwyja i podając hasło - i tak musiałem zapłacić tysiąc. Hasan opowiada nam długą historie - konkluzja - chce byśmy w zamian za kontener zabili Siedyja. Ręczy nam słowem, że dotrzyma obietnicy. Mamy się udać na Zaton by zasięgnąć języka. Idziemy na Skadowsk - następnie do Liutyja - ten opowiada nam swoją historie i daje błogosławieństwo na zabicie Siedoja. O jego lokalizacji poinformuje nas Boroda. Mamy bujnąć się na Bagna. Tu mówimy z Turbo - dla niego mamy załatwić mutanty. Dla włamania się do laptopa odsyła nas do Hakera na stacji Pomp, mamy też pomówić z Susłowem. Na Stacji Pomp nie ma Hakera - to błąd gry - znacznik przesuwa się na bazę CS. Aby tam się dostać musimy iść do Parku Maszynowego - tam jest Przewodnik Turbo. U Hakera dajemy laptopa - mamy w zamian przechwycić i zlikwidować grupę w okolicy bazy - mamy zdobyć fleszkę z danymi o nowych anomaliach. Susłow wskazuje nam miejsce pobytu Siedoja - to Cerkiew. Dogadujemy się z nim - ma się ukryć i siedzieć cicho. Martwą już grupę Powinności odnajdujemy w okolicy wierzy na zachodzie Bagien - tam gdzie w podstawce trafia nas emisja - niestety fleszki nie ma przy ciałach - jest fajny karabin. Haker chce byśmy dalej szukali fleszki. Poszedłem do Hasana - oddał mi kontener Barmana. Dał tez fleszkę którą zdobyli jego ludzie - mamy przeprowadzić włam do niej. Jest to rzeczona fleszka dla Hakera. Mamy fart ;D. Oddajemy fleszkę Hakerowi. Włamanie do laptopa powiodło się częściowo - potrzebny jest specjalny token który możemy znaleźć u poległych wojskowych ochraniających uczonych nad Martwym Jeziorem. Drogę na tę lokację zna Noe. W zamian chce bombę z detonatorem. PRODUKCJA BOMBY Z DETONATOREM. Najpierw musimy nabyć dwa zestawy narzędzi u handlarzy lub mechaników: W wyprodukowaniu takiej bomby pomógł mi Kamil190. Najpierw musimy nauczyć się pracy z elektroniką i granatami - po tym w naszym inwentarzu pojawiają się dwa narzędzia. Klikamy na narzędzie do demontażu PDA (musimy takie mieć z poległych lub kupić u ważnych NPC). Robimy "rozebrać" i w inwentarzu pojawia nam się flesz-karta i GPS. Następnie odpalamy sprzęt do rozbierania granatów i wyjmujemy detonator. Teraz brakuje nam tylko pustej puszki po konserwie mięsnej ;). No i składamy wszystko do kupy - mamy bombę ze zdalnym detonatorem. Dałem Noemu jego nową zabawkę. Pokazał mi drogę do Martwego Jeziora. Standardowo skok ze skarpy jak w podstawowym Zewie ;). Na miejscu od razu przyszedł do mnie SMS od Lewszy z prośbą o pomoc. Lweszy na szczęście nie trzeba było pomagać. Powybijałem zombiaków i odnalazłem token. Haker złamał do końca kompa. U Barmana rozliczyłem zadanie na kontener - dostałem 100000 - kupa kasy. Postanowiłem zaufać Powinności i poszedłem do Łuczagian. Po tym jak wyłączę anteny na radarze pojawią się jego ludzie. W X-10 najpierw odłączamy anteny później zabijamy naukowców dozorujących laboratorium - przychodzi SMS od dowódcy oddziału - możemy wybrać - czy idziemy z oddziałem czy sami do Prypaci. No i jestem w Mieście PIERWSZA MOŻLIWOŚĆ ZAKOŃCZENIA PRZECHODZENIA MODA Nie chciałem pomocy i idę sam. Walimy Monolit - jest ich sporo. W głównym budynku przy ciele Senatora odnalazłem PDA i dokument - kiedy na niego klikamy otwiera się tekst. Musimy udać się na kalibrację detektora na Bagna i później do Czerwonego lasu. Na Bagnach dokonujemy badań pięciu nowych anomalii i poznajemy ich właściwości. Po tym w inwentarzu pojawia się nam detektor "obiekt 361 mega". Wychodzimy z Bagien i trafiamy do Lasu - tu pomagamy w pacyfikacji Monolitu. Następnie mówimy z Niebeisnym Wołkiem. Mamy udać się do serca Klondajka do którego niedawno poszedł Asbiern i nie wrócił. Ruszamy. Dostajemy się na nową lokację Gwiazda i odnajdujemy Gloka i jego bandę. Zabijamy wszystkich i oszukujemy. Po wszystkim przychodzi SMS o przeszukaniu kanionu w celu odnalezienia serca Kolondajku. Kiedy to wykonujemy włącza się scenka końcowa. DRUGA MOŻLIWOŚĆ ZAKOŃCZENIA PRZECHODZENIA MODA Innym sposobem jest zgoda na pomoc frakcji w Prypeci. Dokładny opis jest tutaj: http://old.ap-pro.ru/forum/97-10670-1 - nie widzę sensu dublowac wykonanej już pracy KONIEC 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilmisterPL Opublikowano 8 Lutego 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2022 Mam problem z przesłuchaniem Sepleniącego,zadanie jest od Barmana z Powinności,po wciśnięciu mu kitu że niby to jacyś wycieczkowicze będą w zonie pod ochroną najemników itd Sepleniący przystaje mi pomódz,przenosi nas mod do nowej lokacji i tam muszę zranić Sepleniącego a jego kumpli ubić,tak zrobiłem ale od rannego sepleniącego żadnych info nie mogę wyciągnąć bo gadać nie chce,nawet apteczki podać mu nie mogę,jedyne wyjście to go dobić i zabrać pda ale ono jest zablokowane a zadanie mówi by pogadać z Seepleniącym póki nie stracił przytomności. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.