carlopapa Opublikowano 3 Października 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 Witam mój komp to:AMD PHENOM X6 1090T16GB RAMGIGABYTE G1 GAMING GEFORCE GTX 980ASUS SABERTOOTH 990FX r2.0DYSK SSDChodzi o to, że w takie gry jak Far Cry 4 czy Gta 5 gry chodziły płynnie po 60 FPS na full detalach a stalker czasem 30 Fps to jest max. Co jest grane?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LVutner Opublikowano 3 Października 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 Generalnie zasada X-Raya jest taka... na słabym kompie może działać płynniej niż na najnowszych technologiach.Weź to pod uwagę, w panelu sterowania grafiki wyłącz SSAO oraz antialiasing dla stalkera. Może coś pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anton Gorodecki Opublikowano 3 Października 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 carlopapa tak na logikę jeśli gry o wiele bardziej "zasobożerne" działają płynniej i w większej ilości klatek a OP-2 nie, to wina nie leży po stronie twojego hardware'u czy sterowników. Nic nie zmieniaj - taka gra jak STALKER powinna na Twoim sprzęcie śmigać na full detalach (zadbaj tylko o najnowsze sterowniki). Dlaczego więc tak nie jest? Moim zdaniem X-ray jest słabym technicznie silnikiem, przeciążanym dodatkowo przez duże ilości skryptów często uruchamianych jednocześnie, pojawiających się w dużej ilości NPC oraz mutantów z którymi (silnik gry) sobie nie radzi co powoduje spadek ilości wyświetlanych klatek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LVutner Opublikowano 3 Października 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 I nie potrafi obsłużyć więcej niż dwa rdzenie (Cień Czarnobyla) bez modyfikacji silnika. SLI też potrafi kuleć pod xrayem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlopapa Opublikowano 3 Października 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 A czy core tuner tu coś może pomóc?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Października 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 Nie, jedyne co można zrobić to podkręcić procesor na wyższe taktowanie.Cień Czarnobyla chodzi na jednym rdzeniu, max dwóch. Jeśli mod jest bardzo rozbudowany (Narodnaja Soljanka, REBORN) to będzie zarzynał procka. Jak powszechnie wiadomo AMD ma słabsze procesory zegar w zegar od intela więc żeby osiągnąć to samo co na intelu musisz go wykręcić wyżej.Od siebie Ci powiem, że mam i7-2920XM ustawione na 4x 4.0 GHz i w OP-2 w barze ledwo utrzymuje 40 fps.A SLI pięknie chodzi akurat, tak samo crossfire. Nie miałem problemów z tym.X-ray wyprzedził swoje czasy. Jest niesamowitym silnikiem z ogromnymi możliwościami modowania go. Jest nawet obsługa oświetlenia statycznego oraz dynamicznego. SLI i Crosfire czyli technologie w 2007 mało używane również tam śmigają. Dodatkowo dopowiem jeszcze, że na każdym silniku gra wygląda inaczej. Gry na UE3 są plastikowe, na FrostBite są toporne a w X-ray jak dla mnie jest mistrzostwo świata jeśli chodzi o wygląd tekstur, modeli i efektów. Nie możemy wrzucać na twórców silnika z 2007 roku, że nie chodzi na 4 rdzeniach bo nikt ich wtedy nie miał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boberm Opublikowano 3 Października 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 (edytowane) Goodlike, Monolityczny - a propos możliwości uruchomienia tychże dwóch rdzeni.... jak to ugryżć?Podpinając się pod zdanie Antona - czy aby to cudo , czyli X-ray jest dopracowane? Czy tez - jak to u braci Słowian - mamy świetny silnik graficzny- tyle że ....... Edytowane 3 Października 2015 przez boberm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Października 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 Masz dwie opcje:Podkręcasz procesor na tyle ile pozwala chłodzenie/procesorWyłączasz wszystkie rdzenie oprócz dwóch i podkręcasz je znacznie wyżej niż cały procesorNic innego nie da się zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boberm Opublikowano 3 Października 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 (edytowane) Dzieki Goodlike za info - spróbuje i zobaczę co się stanie. Mój komputer do leciwych się zalicza , więc nie spodziewam się fajerwerków - ale zobaczymy.Myślałem , ze programowo - np :jak w IL2 - da sie uruchomić drugie jajo.Jak go rozwalę to będę miał dobrą wymówkę dla małżowinki - aby poinwestować trochę w pudło. Edytowane 3 Października 2015 przez boberm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlopapa Opublikowano 3 Października 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 A właśnie czy pamięta ktoś jaka jest komenda do wpisania w konsoli aby wyświetlało ilość FPS?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 3 Października 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 Do wyświetlania FPSów, ja używam takiego mini programu FRAPS. Darmowe pobranie. Zajmuje minimalnie miejsca i nie ma problemu z jego używaniem. Mam możliwość wyboru rogu ekranu, gdzie te FPSy chcę mieć wyświetlane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Października 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 MSI Afterburner lub HWINFO64 będą lepszym wyborem niż fraps. Mogą dodatkowo pokazać temperaturę CPU/GPU, taktowanie oraz rozłożenie obciążenia na poszczególne rdzenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlopapa Opublikowano 3 Października 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 Właśnie przed chwilą sprawdzałem FPS-y i na ostatnim save gdzieś może 30 % gry ok 20-30 FPS a jak rozpocząłem nową grę to dochodzi do 160 FPS. Czy ilość ekwipunku i aktywnych zadań w PDA mogą mieć na to wpływ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Października 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 Wszystko zależy od tego jak skonstruowany jest mod ale raczej nie ma to żadnego znaczenia. Chodzi o zapełnianie lokacji kolejnymi npctami i mutantami. Tych ostatnich jest po prostu za dużo i komputer się dławi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlopapa Opublikowano 3 Października 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 Właśnie sprawdziłem wyrzuciłem wszystko co miałem w plecaku i mam wzrost FPS-ów do 50 także ilość przedmiotów w plecaku ma znaczenie, teraz gra chodzi płynnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Października 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 No nie wiem, po okradzeniu mnie przez Gawra miałem tak samo niskie fpsy jak przed. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlopapa Opublikowano 3 Października 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 Robiłem to w barze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobal Opublikowano 3 Października 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 Ilość przedmiotów w ekwipunku ma znaczenie na płynność gry. To nie podlega dyskusji. Natomiast przy Gawrze, zawsze cięło, zapewne ma to związek z przeniesieniem rzeczy z ekwipunku gracza do skrzynki najemników. W czystej soliance wręcz trzeba było podchodzić do tego questu na przysłowiowego golasa, z kilkoma przedmiotami. Inaczej wywalało na pulpit. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Października 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Października 2015 (edytowane) Racja. Przed chwilą w prypeci wywaliłem wszystko i dostałem tylko +8/10 fps. Może dlatego tego nie zauważyłem.Zagadką pozostaje dla mnie dlaczego tak się dzieje, źle zaprojektowany jest system inwentarza w tym modzie. Edytowane 4 Października 2015 przez Godlike Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobal Opublikowano 4 Października 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Października 2015 Albo system cały czas musi pamiętać, że takie i owakie przedmioty przemieszczają się wraz z graczem tam i siam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.