Skocz do zawartości

Streszczenie historii z poprzedniej serii - Zanim zagrasz przeczytaj!


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Przypominam, że przetłumaczona jest obecnie tylko najnowsza część. Jeśli nie znasz języka rosyjskiego to na pewno nie grałeś w poprzednie i nie będziesz wiedział o co chodzi w modzie. Właśnie dlatego powstało streszczenie historii moda.

by @kondotier

Poniżej, wstawiam ponownie tłumaczenie z rus forum, tekstu objaśnienia do tego moda, które napisał jeden z jego współautorów - Luka XXI.

Zanim postawisz pytanie, a nie grałeś w poprzednie części, przeczytaj. Zrozumiesz wiele rzeczy, którymi ten mod zaskakuje.

No i minęło już wiele miesięcy od daty wydania gry.
Liczba odsłon tematu przekroczyła 100000, a dla większości graczy nadal niejasne są splątane wątki naszej gry. Tymczasem fabuła nowej części, jest pokręcona mocniej od poprzednich. Er nigdy nie wyjawiał, a raczej nie opisywał tego, co zrobił w fabule gry. Zazwyczaj, miał jedną odpowiedź - zagraj i się przekonaj. Oczywiście, wiele można się dowiedzieć,  grzebiąc w zasobach gry, ale gdy znajdziesz się w zonach Odmienionych światów, zaczyna się jakaś magia. I aby nie zaplątać się w niekończące się tajemnice, trzeba spróbować poskładać doświadczenie randki z Duplikatem.

 

Na pierwszej lokacji gry - w Bunkrze Radaru - Odrodzony Szrama otrzymuje pierwsze zadanie – zebrać 6 dokumentów z laboratoriów Świadomości-Z, znajdujących się teraz w Zonie,  w wyniku czy to zdrada, czy jakichś wewnętrznych porachunków tej organizacji. Nazwijmy to pierwszą linią scenariusza

Na drugim miejscu, które nazywa się Leszym krajem, otrzymujemy drugie zadanie - Znaleźć wszystkie przejścia w zmienionej z'ONIE. Jest to druga nić fabuły. Obie w momencie wyjścia GG z Leszego kraju, przechodzą do "ukrytych" zadań, czyli o nich nie wspomina się w PDA=smartfonie, choć nie wolno o nich zapomnieć.
Oprócz tych zadań jest ważna nić fabuły, która w rzeczywistości kieruje Szramą w momencie pojawienia się obok Zarki na rozległych przestrzeniach Odmienionych zon. Dlatego pamiętajmy, co działo się w pierwszej części nowej historii Zony, która ukazała się pod tytułem "Artefakty śmierci"(2010) i w "Inną drogą"(2011).

W obu grach jest jednakowy finał. Zona, która uzyskuje świadomość w wyniku dziwnego zbiegu okoliczności, wie, że następna potężna emisja sprowokuje Świadomość-Z do tego, aby usunąć tę jej nową właściwość. Więc zamyka tę swoją świadomość w trzech najpotężniejszych artefaktach i prosi Szramę, aby ożywił ją później, za pomocą kilku kluczowych i legendarnych postaci Zony Wyobcowania. Wydarzenia kończyły się w dziwnej anomalii na końcu mostu Preobrażyńskiego, na Zatonie, gdzie znaleźli się Zarka i Szrama.

Właśnie, tutaj trzeba zaznaczyć dla nas wszystkich to, że istnieje podstawowy imperatyw naszych działań w Zonie - naszym zadaniem jest strzec Trzech artefaktów, otrzymanych od Zony i mieć na oku ludzi, potrzebnych do jej odrodzenia.

Od czasów pierwszej części zdarzeń "Odrodzonego", wiemy że istnieją potężne organizacje, które chcą czegoś, diametralnie przeciwnego:
Straż Czasu stara się nie dopuścić do odrodzenia świadomości Zony, a ich antagoniści - organizacja "Niepomszczeni", z tajemniczą Zarką na czele, chcą przeciwnego. Z tą linią gry, nigdzie nie zaznaczoną dialogami, spotykamy się po raz pierwszy w rozmowie ze Striełokiem, którego za strzelaninę w Barze w którym niedawno rozmieściła się Powinność, osadzono w areszcie.

Tu widzimy ciasny splot zupełnie nowej fabuły REBORN'a,  z kontekstem wydarzeń oryginalnego STALKER'a, a mianowicie z fabułą Cienia Czarnobyla, w którym widzimy ten obraz który tworzą nasze działania w Zonie Odmienionych światów.
To my pomagamy Powinności z Agropromu przenieść się do Baru i zbieramy ich rozproszone oddziały w głębi Zony (spotykamy także Zulusa, jednego z bohaterów ZP). To my pomagamy zbudować bazę Wolności na Magazynach, pod przywództwem Łukasza.

To my tworzymy tu rzeczywistość z Cienia Czarnobyla...

Ale! Fabuła gry ukazuje nam, że wszystko jest o wiele trudniejsze, niż w scenariuszu oryginalnego STALKER'a.
W odróżnieniu od tamtych prostych scen, tu rzeczywistość jest wielowarstwowa. W efekcie działania GG i stalkerów ciągle rodzą się nowe rzeczywistości. I oczywiście, wydarzenia wynikające z powstania punktów rozwidlenia rzeczywistości Ziemi, są najbardziej miarodajne.
Na przykład, swoimi działaniami otwieramy zupełnie nowy wątek historii. Tę, w której kierownictwu III Rzeszy zostały przedstawione niezbite dowody ich klęski w II WŚ. W wyniku czego urodziła się równoległa rzeczywistość, w której ZSRR i Niemcy zawarły z nim w 1941 roku, odrębny traktat pokojowy i przywrócono pakt o nieagresji. Wtedy Niemcy mogły skierować całą potęgę Wehrmachtu na Anglię. W maju 1942 roku Wielka Brytania była przez nich pokonana, tak samo jak i reszta Europy. Stany zjednoczone, pozostając w samotności i realnie oceniając równowagę sił, wykonały sprytny ruch, aby uniknąć bezpośredniej interwencji Japonii i Niemczech. To jednak nie doprowadziły do pożądanych rezultatów. Po kolejnych wyborach do władzy doszli amerykańscy naziści. Prezydentem USA został Gerhard Kunze, lider " Związku niemiecko-amerykańskiego".
Na koniec, po II WŚ, dolar nie stał się światową walutą. Zamiast niego pojawił się reichrubel rosyjsko-niemieckiego banku, językiem komunikacji międzynarodowej stał się niemiecki, a w kosmos polecieli nie ZSRR i amerykanie, a ZSRR i Niemcy. W celu utrzymania pokoju, we wszystkich problematycznych miejscach zostały stworzone przez połączone siły zbrojne FRN, składające się z wojsk Wehrmachtu i NKWD.

W wyniku wieloletnich badań zony, stało się jasne, że rozszerza się nie tylko geograficznie, ale i dotyka coraz głębszych pokładów czasu, a nawet rośnie w alternatywnych rzeczywistościach. O tym ze Szramą mówi niemiecki uczony WERNHER na Topielach. Tu zaczynamy rozumieć naturę powstania legendy o Błotnym Doktorze. Okazuje się, że on jest tak zagadkowy i nieuchwytny z tego względu, że przenika do naszej rzeczywistości z rzeczywistości alternatywnej, a "przyciągają" go tu wydarzenia, które wymagają jego interwencji.

Ale wróćmy do pierwszego zadania naszych nowych przygód w Zonie – to zbieranie dokumentów zaginionego oddziału Monolitu. Jak je zbierać? Pamiętamy, że przechodząc grę "Stalker: Czyste niebo" widzieliśmy trupy poległych wyznawców Monolitu w najbardziej nieoczekiwanych miejscach. Wyjaśnienia tego, w grze Czyste niebo nie znajdziemy, ale znajdujemy w tym modzie. Oto ono - związek czasu i scenariusza. Niedopracowany wątek gry "Stalker CzN", autor moda - Er, rozwinął w logicznie zakończoną historię. Więc pamiętając, gdzie można zobaczyć ciała żołnierzy Monolitu, zbieramy sześć dokumentów. Przy czym dwa z nich znajdują się na Bagnach i znaleźć je można tylko zmieniając rzeczywistość na Martwym Kordonie, robiąc taką samą zmianę, z powodu której znajdujemy się w alternatywnej rzeczywistości, opisanej powyżej, gdzie rządzą wojska FRN. Tam znajdujemy i Bagiennego doktora, postać potrzebną dla odrodzenia świadomości Zony, (bo on też jest jej legendą) i oprócz niego, dwa brakujące dokumentu projektu "Psi-pięść".
Jak tylko wszystkie sześć dokumentów znajdzie się u nas w plecaku, pojawia się komunikat, że zadanie zostało wykonane i dokumenty należy oddać przedstawicielowi Świadomości-Z. I wtedy mamy wplecienie jeszcze jednej fabuły – to zmartwychwstanie tych osób, które powinny brać udział w rytuale zmartwychwstania świadomości Zony.

W trakcie wykonywania questa "Zmartwychwstanie przyjaciela i sprzymierzeńca Striełoka – Kła" stajemy się posiadaczami kilku kart dostępu do właściwej kryjówki grupy Striełoka, która znajduje się nie w podziemiach Agropromu (schowek-zmyłka), a na Radarze, chronionych ciągłym psi-promieniowaniem przed bezmyślnie wałęsającymi się stalkerami.

Historia przejścia ujawniła tutaj najbardziej wierny sposób przygotowania się do tego zadania: Udając się do kryjówki Striełoka na Radarze, trzeba mieć przy sobie wszystkie sześć dokumentów projektu "Psi-pięść". Biorąc wszystko, co ważne w kryjówce można przejść przez teleport, który tam się znajduje, na trzecim poziome bunkra Świadomości-Z, gdzie nas cierpliwie czeka przezroczysty przedstawiciel tej tajemniczej organizacji. Dając mu dokumenty, dowiadujemy się wiele ciekawych rzeczy. Na przykład, o eksperymentach na temat emisji i o tym, co prowadzi do ich powstania.

Linia ożywiania postaci jest dość prosta. Pierwszego spotykamy art-huntera Lukę. Infoskaner nas informuje o konieczności jego ożywienia. O Kle (zabitego przez nas we wcześniejszej alternatywnej rzeczywistości) i Duchu, poległym pod Jantarem, informuje nas Striełok. Po zmartwychwstaniu, te postacie znikną,  aż do spotkania w kolejnej części moda.

Bagienny doktor, w czasie niejasnej rozmowy na Topielach, też znika (czekamy na upływ trzeciego dnia i opuszczamy Topiele). U nas pozostaje niewykonane drugie "ukryte" zadanie, zaznaczyć na mapie wszystkie przejścia w nowej Zonie. Jest jasne, że rozliczyć to zadanie trzeba dokładnie u tego Fejka, który go wydał. Czyli - w Leszym kraju. Tego Fejka wcale nie obchodzi to, że w trakcie naszych przygód spotykamy kilka jego sobowtórów.
Do czasu zaznaczenia wszystkich przejść, Fejk rozmawiać nie chce.
Z doświadczenia przejścia staje się jasne, że trzeba koniecznie udać się od "Strażników mapy" i własnoręcznie otworzyć najbardziej odległe przejścia w alternatywnych pętlach czasu. Po tym, jak nam się to uda, Fejk przypomina nam, że byłoby pożądane, aby spotkać się z najbardziej legendarnym STALKER'em, a jak wiemy, jest nim Striełok.

Niczego nie podejrzewając wracamy do Baru i tu... nas spotyka największy szok. Spotyka nas PRAWDZIWY Striełok i mówi, że Striełok - do obrazu którego jesteśmy przyzwyczajeni - TO NIE ON!

Tutaj oficjalnie kończy się pierwsza część gry "Odmienionych światów".
Można jeszcze, spotykając prawdziwego Striełoka nie rozmawiać z nim, a udać się na rozgrywki freepleya. Zdobywać Zonę, na przykład w zastępstwie FRN, lub wykonywać questy najemnika. Można kontynuować wykonywanie zadania Sacharowa, aby ten nadal przywrócił nam pamięć. Podczas gdy linia Sacharowa zatrzymuje się na tym, jak ten dziwak od nas zażądał trzy miliony, mózgi kontrolerów, które bezmyślnie sprzedawaliśmy w ciągu całej gry, a także rzadkie oczy Zgrozy (Strzygi?)... W grze jest masa postaci, spotkanie z którymi przewiduje się w drugiej części Odmiennych. To Olga i Walerian, Wilk i Leśniczy, i Fejk, i Czapka, i Zarka i Askold, i Ket, i Wrózka, i Kot, i Broda... I w świetle niespodzianek od Striełoka, wszystkie te przyszłe spotkania oferują nam zupełnie niepojęte, do takiego finału, zwroty akcji.

lukaXXI

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ pojawiły się pytania, o początek moda Odmienne światy, postaram się w wielkim skrócie pokazać fabułę przednika.

Akcja dzieje się po wydarzeniach na CEA w Czystym Niebie. Na początku moda Artefakty śmierci ( lub Inną drogą ), dowiadujemy się, że wydarzenia są efektem błędu Świadomości -Z, w wyniku której Striełok w postaci Szramy, zabija sam siebie. Skutkuje to metafizycznymi zmianami w zonie. Powstają dwie zony. Ta zwykła ZONA i zona posiadająca świadomość czyli z'ONA. W z'ONIE czas zostaje jakby cofnięty. Powstaje świat alternatywny, gdzie nawet historia świata ma inny przebieg, który też można zmienić. 

Ale w poprzednikach, Szrama najpierw musi podporządkować sobie Zonę. Może robić to jako członek różnych ugrupowań, jednak szybko musi znaleźć się w bazie na Bagnach. Tam dowiaduje się co się stało i że musi odmienić zdarzenia i zapanować nad zoną. Przemierza więc przestrzenie Zony, ale noszącej już piętno zmian. Musi odnaleźć fleszki z wiadomościami o teleportach. Podpowiedzi znajduje z kolei, w znalezionych PDA.

UWAGA. W v.7.63 otrzymują one nazwę smartfona, lub gadżetu. 

Ale powstanie dwóch zon, skutkuje tym, że przejścia przez niektóre teleporty prowadzą do innych lokacji. Ale są też nowe, niewidzialne, rzucające Szramę w różne zakątki zony. Przy informacji o teleporcie, danie odpowiedzi NIE, również może skutkować przeniesieniem, nigdy nie wiadomo gdzie.

W końcu jednak Szrama dociera na estakady w CEA. Tam spotyka Striełoka, którego tym razem ma nie tylko nie zabić, ale wręcz odwrotnie, ma mu uratować życie. A to wcale nie jest łatwe, jednak konieczne. Porozmawiają sobie i Szrama pójdzie dalej wykonywać zadania.

Ważną postacią jest Zarka, spotkana już na Bagnach. Jest to przedstawicielka "innej" inteligencji. Przekazuje Szramie wiedze o wydarzeniach. Zarka i Szrama wzajemnie sobie pomagają. Ale na razie Szrama pomaga Zarce, przedostawać się z jednej lokacji na inną.

Sa też inne żeńskie postacie, którym Szrama koniecznie musi pomóc. Stąd w 7.63 w dialogu z Wilkiem, mamy jego pretensje o dziewczynę.

Kiedy Szrama w swojej wędrowce dotrze na Zaton i wraz z Zarką znajdą się na moście Przeobrażyńskiego koło oczyszczalni, następuje atak z powietrza zwolenników zachowania status quo. Szrama i Zarka zostają przeniesieni przez anomalię.

W modzie Duplikaty 7.63 - Odmienne światy, pierwsza scena moda, to efekt tej teleportacji.

Jest to miejsce otoczone wieloma teleportami, w tym do podziemi Radaru. I właśnie każdy ruch Szramy skutkuje przeniesieniem go właśnie tam i początkiem nowych przygód.

Z tą lokacją, się jeszcze spotkamy. To zadanie scenariuszowe. Wtedy możemy skorzystać z mnogości teleportów, ale już z naszego wyboru.

Więcej na ten temat, w moim tłumaczeniu wyjaśnień autora moda. Post drugi, spoiler: https://stalkerteam.pl/topic/7379-problemy-fabularne-w-reborn-duplikat-763/ 

 

Edytowane przez kondotier
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Agrael zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.