Skocz do zawartości

Wielka Zona - poradnik


cichy

Rekomendowane odpowiedzi

Solucja dotyczy rosyjskiej wersji językowej moda,
stąd mogą wystąpić różnice z nazwami wybranymi przez tłumaczy w spolszczeniu.


"Wielka Zona" - poradnik przejścia cz.1.

Spoiler

UWAGA: Na lokacji Bar, nawet przed wejściem do samego kompleksu budynków, NIE strzelamy nawet do wrogo nastawionych osób - cały Bar będzie nas ścigał. Strzelamy tylko do mutantów.

UWAGA: Poradnik Rosyjski zawiera tylko spis zadań - nie ma tam podpowiedzi czy rozwiązań.

   Na razie w języku rosyjskim znajdziemy na tej stronie: http://stalkermod.ru/forum/62-bolshaya-zona-stalker-teni-chernobylya/26718-gid-prohozhdeniya-moda-bolshaya-zona.html .

   Po ostatnim fixie gra się świetnie. Tylko wyloty związane z nazwami w cyrylicy, które opisałem w temacie moda  trzeba ręcznie usunąć. Na Wysypisku w lokomotywowni jest dwóch nowych handlarzy - jeden to pani Tonia Kulinar, drugi pan - Woron. Jego asortyment jest losowy - zmienia się po wczytaniu zapisu. Handlując z nimi można się nieźle obłowić  ;D .

ss_lp_09-08-13_10-04-12_(l02_garbage).jpg  ss_lp_09-08-13_13-11-03_(l02_garbage).jpg

   Napraw broni dokonuje Barman.

ss_lp_09-08-13_13-01-14_(l05_bar).jpg

   Bardzo fajny jest model biegu z PMem.

http://thumbnails105.imagebam.com/27476/c3f3fd274750865.jpg

   Na lokacji Niezbadany Las w drodze do Doliny mroku spotykamy zamaskowanych snajperów na głazach - wokół skał są miny - trzeba uważać. Są też stada mutantów - lepiej uciekać - nie ma szans na równą walkę. W Dolinie mroku po pacyfikacji bazy w zbrojowni znajdujemy sejf - wcześniej go tam nie było - fajna zawartość. W X-18 znajdujemy ciała naukowców - mają przy sobie niezłą broń  ;D

ss_lp_09-08-13_13-55-02_(puzir).jpg  ss_lp_09-08-13_14-14-07_(l04_darkvalley).jpg  ss_lp_09-08-13_14-23-58_(l04u_labx18).jpg  ss_lp_09-08-13_14-24-35_(l04u_labx18).jpg

   W Dolinie po pacyfikacji labu i wojaków na piętrze kompleksu odnajdujemy sejf z fajną zawartością. Po wyjściu z Doliny znajdujemy się na Starym Wysypisku - na Kordon będziemy szli przez 3 lokacje.

ss_lp_09-08-13_15-47-30_(l04_darkvalley).jpg  ss_lp_09-08-13_15-48-43_(l04_darkvalley).jpg  ss_lp_09-08-13_15-48-51_(l04_darkvalley).jpg  ss_lp_09-08-13_16-00-19_(promzone).jpg

   W Ukrytej Drodze atakujemy kompleksy naukowców - likwidujemy wojaków i rozmawiamy z naukowcami. Nie są zachwyceni naszą ingerencją - obiecujemy pomówić z Powinnością o ochronie dla nich. Odnajdujemy kolejny sejf . Widział ktoś taką lokację?

ss_lp_09-08-13_18-37-32_(hiding_road).jpg  ss_lp_09-08-13_18-41-26_(hiding_road).jpg  ss_lp_09-08-13_18-42-32_(hiding_road).jpg  ss_lp_09-08-13_18-42-38_(hiding_road).jpg  ss_lp_09-08-13_18-42-48_(hiding_road).jpg

   Walczymy z czołgami, śmigłowcami i nowymi modelami wozów bojowych. Jeździmy pojazdami - przez przejścia na lokacje również. Podczas szturmu posterunku wojskowych na Kordonie nalazłem kolejny sejf - skrzynię z zaopatrzeniem.

ss_lp_09-08-13_19-22-26_(k01_darkscape).jpg  ss_lp_09-08-13_19-24-45_(k01_darkscape).jpg  ss_lp_09-08-13_19-29-21_(k01_darkscape).jpg  ss_lp_09-08-13_19-34-40_(l01_escape).jpg  ss_lp_09-08-13_19-42-04_(l01_escape).jpg  ss_lp_09-08-13_19-42-08_(l01_escape).jpg

UWAGA: Poradnik Rosyjski zawiera tylko spis zadań - nie ma tam podpowiedzi czy rozwiązań.

  Teraz po czasie zwiedzania czas na nową fabułę.

   Po przejściu części fabuły podstawki do etapu wyprawy na Radar wyruszyłem z powrotem na lokacje które dotąd zwiedzałem nie biorąc zadań.
   W Pierebanniku (Przedzoniu) mówimy z dwoma handlarzami. Z Cyganem i Krochoworem. Od tego pierwszego bierzemy zadanie na kuriera i dysk z danymi. Mamy go szukać w lesie na ATP. Krochowor daje nam zadanie na odnalezienie dokumentów które musiał ukryć ścigany przez mieszkańców sąsiedniego baru bandyta. Szukać należy w okolicy przepompowni na przecie lądowiska helikopterów na południu. Ruszamy.

ss_lp_09-15-13_18-29-41_(predbannik).jpg  http://thumbnails105.imagebam.com/27613/40964f276127847.jpg

   Nie pchamy się pod ostrzał czołgu który pilnuje lądowiska. W pompowni idziemy na poddasze - tam za rurami (trzeba wejść w kucki) jest plecak. W nim dokumenty i niezła zawartość. Wracamy do Krochowora. Rozliczamy zadanie i dostajemy kolejne - w Czarnobylu na ulicy Krasiwej (Pięknej) mamy znaleźć artefakt spirala. W razie wątpliwości mamy skontaktować się ze Starym obecnym na lokacji. W drodze zajdziemy na ATP na którym mamy odnaleźć dysk.

ss_lp_09-15-13_19-22-55_(predbannik).jpg  http://thumbnails105.imagebam.com/27613/567ef7276129079.jpg  ss_lp_09-15-13_19-23-17_(predbannik).jpg  ss_lp_09-15-13_19-27-16_(predbannik).jpg

   Po wejściu na lokację ATP spotykamy Piotra Suchowa z grupy Kalinina. Zgadzamy się iść z nim na bazę z nadzieją na kolejne zadania.  Kalinin daje nam zadanie na Sznyrę - zostaje on w bazie kiedy bandyci szturmują bazę Kalinina - trzeba go zabić.

ss_lp_09-15-13_20-16-53_(atp_for_test22).jpg

   Dopadłem drania  ;D. Brzydal kręci się w bazie pośród innych ;).

ss_lp_09-16-13_09-29-04_(atp_for_test22).jpg  ss_lp_09-16-13_09-29-09_(atp_for_test22).jpg

   Następnie dostajemy zdobyć fleszkę od kuriera - jest od przy wyjściu na Czarnobyl. Oddajemy. Kolejne zadanie od Kalinina - zdobyć RPG i rozwalić BTRY - y. Wykonujemy - za zadanie dostajemy egzoszkielet.

ss_lp_09-25-13_14-18-51_(atp_for_test22).jpg  ss_lp_09-25-13_14-23-35_(atp_for_test22).jpg  ss_lp_09-25-13_14-40-39_(atp_for_test22).jpg  ss_lp_09-25-13_14-45-41_(atp_for_test22).jpg

UWAGA: Po wejściu na Rynek nie pacyfikujemy go - bandyci będą nam potrzebni by dostać art w dalszej części fabuły.
   Odnajdujemy ciało z dyskiem w wiadomym z Solianki miejscu. Ja dalej poszedłem do Czarnobyla - rynek. przez niego do Głównej. Tam spotkałem Informatora - daje zadanie na Abakan na terenie Rynku. Znajdujemy. W zamian dostajemy informację, że na terenie Głównej i Kolejowym są naukowcy i robią eksperymenty pod nadzorem wojska. Nie matu emisji - tylko wszechogarniająca mgła.

http://thumbnails105.imagebam.com/27624/82f6c3276237269.jpg  http://thumbnails105.imagebam.com/27624/3e23aa276237315.jpg  ss_lp_09-16-13_11-20-21_(l02_dd).jpg  ss_lp_09-16-13_11-21-52_(l03_rinok).jpg  ss_lp_09-16-13_11-22-00_(l03_rinok).jpg  ss_lp_09-16-13_11-24-59_(l02_dd).jpg  http://thumbnails105.imagebam.com/27624/e0ae1f276237439.jpg

   Idziemy na ulicę piękną - wcześniej nie rozmawiamy ze starym na Głównej - grozi wywałką i nie będzie dialogu. Na Pięknej obszukujemy ciało ale nie znajdujemy artefaktu. Idziemy zgodnie podpowiedzią do Starego - za pierwszym razem nie ma dialogu. Próbujemy jeszcze raz - ten obiecuje nam pomóc z artem - ale najpierw mamy pomóc człowiekowi na Rynku - od dawna nie wraca. Na rynku ze snajperki kasujemy dwóch bandytów i mówimy z Wanią - mówi o swoim bratu na rynku i bandytach - ja stuknąłem ich wcześniej wchodząc na lokację. Wracamy do Starego i mówimy o informatyku (nie wiem skąd ten dialog). Możemy go znaleźć na cmentarzu. Stary prosi nas byśmy odwiedzili grób znajomej: 13 rządek, 5 miejsce - na przeciw kupy śmieci.

ss_lp_09-17-13_11-29-49_(l02_dd).jpg  ss_lp_09-17-13_11-30-14_(l02_dd).jpg  http://thumbnails105.imagebam.com/27643/f1fda5276425497.jpg  ss_lp_09-17-13_11-46-26_(l02_dd).jpg

   Wchodząc na Piękną Ratujemy Suchego - w zamian dostajemy namiar na schowek na Rynku. Docieramy na Cmentarz - nowa lokacja - przynajmniej ja takiej nie widziałem.

ss_lp_09-17-13_21-46-38_(l01_krasivay).jpg  ss_lp_09-17-13_21-50-34_(l04_pogost).jpg  ss_lp_09-17-13_21-51-12_(l04_pogost).jpg  ss_lp_09-17-13_21-51-58_(l04_pogost).jpg

   Rozmawiamy z Hakerem - chce 15 tysięcy. Mamy ale nie dajemy - idziemy skonsultować to ze Starym. Ten daje nam zadanie na zabicie najemników i rozmowę z jego przyjacielem Dziecięcym Świecie (na Głównej jest) lub na Pięknej. Znajdujemy najemników w galerii handlowej i ubijamy.

ss_lp_09-19-13_11-35-09_(l02_dd).jpg  ss_lp_09-19-13_11-36-11_(l02_dd).jpg  ss_lp_09-19-13_11-36-51_(l02_dd).jpg  ss_lp_09-19-13_11-39-09_(l02_dd).jpg  ss_lp_09-19-13_11-43-36_(l02_dd).jpg  ss_lp_09-19-13_11-45-18_(l02_dd).jpg

   Po drodze do celu spotykamy Lonie na Pięknej. Robimy dla niego 2 zadania - odnajdujemy ciało z PDA  w Dziecięcym Świecie i likwidujemy najemników pod wielopiętrowcami. Najemników z zadania Starego dopadamy na Cmentarzu. Likwidujemy i wracamy rozliczyć zadanie.

ss_lp_09-21-13_16-07-08_(l01_krasivay).jpg  ss_lp_09-21-13_16-08-48_(l01_krasivay).jpg  ss_lp_09-21-13_16-09-13_(l01_krasivay).jpg  ss_lp_09-21-13_16-40-02_(l04_pogost).jpg  ss_lp_09-21-13_16-40-18_(l04_pogost).jpg

   Za fatygę dostajemy 100 tysięcy. Stary wysyła nas na rozmowę z Jołem (świerkiem). Ten daje nam namiar na swoich ludzi na dworcu. Tam nikogo nie odnajdujemy oprócz wojska. W drodze powrotnej spotykamy na pięknej Mastera - daje nam zadanie na artefakt na rynku. U Joła zdajemy relacje - on już wie gdzie są jego ludzie - w Dziecięcym Świecie - musimy odbić zakładników. Wykonujemy zadanie.

ss_lp_09-21-13_16-54-58_(l02_dd).jpg  ss_lp_09-21-13_17-01-48_(l01_krasivay).jpg  ss_lp_09-21-13_17-02-49_(l01_krasivay).jpg  ss_lp_09-21-13_17-29-18_(l01_krasivay).jpg  ss_lp_09-21-13_17-36-34_(l01_krasivay).jpg  ss_lp_09-21-13_17-30-30_(l01_krasivay).jpg  ss_lp_09-21-13_17-45-09_(l02_dd).jpg

   Odbijamy zakładników i mówimy z jednym z nich - z sierżantem Walentinowem. Obok stoi Tadżik - mamy od niego odzyskać kasę - w zamian chce od nas Colta 16A2 - przynosimy i odzyskujemy dług. Idziemy na Rynek - tam zabijamy bandytów i przy jednym z ciał znajdujemy art Spiralę - jej chce Master ale i handlarz na Przedzoniu - decydujemy sami komu go oddamy. Wracamy do Joła - zdajemy relację i zostajemy sowicie nagrodzeni - ma dla nas jeszcze jedno zadanie - zabić dowódcę wojskowych - po cichu albo wybić wszystkich - wybór jest nasz.

ss_lp_09-25-13_16-21-29_(l03_rinok).jpg  ss_lp_09-25-13_16-21-36_(l03_rinok).jpg  ss_lp_09-25-13_16-34-10_(l02_dd).jpg  ss_lp_09-25-13_16-34-40_(l02_dd).jpg  ss_lp_09-25-13_16-35-00_(l02_dd).jpg  ss_lp_09-25-13_16-38-07_(l01_krasivay).jpg  ss_lp_09-25-13_16-39-24_(l01_krasivay).jpg

 

"Wielka Zona" - poradnik przejścia cz. 2.

Spoiler

Załatwiłem dowódcę (komandira) i jego kolesi. Zdałem zadanie u Joła. Na Cmentarzu spotkałem Ochroniarza - na jego prośbę ubiłem mutanty nie dające spokoju nekropolii. W rozmowie ze mną Haker zainkasował 150000 i dał zadanie na zdobycie Grozy i pomoc Strzale na Pięknej.

ss_lp_09-25-13_17-13-53_(l02_dd).jpg  ss_lp_09-25-13_17-19-53_(l01_krasivay).jpg  ss_lp_09-25-13_17-22-22_(l04_pogost).jpg  ss_lp_09-25-13_17-23-39_(l04_pogost).jpg  ss_lp_09-25-13_17-24-47_(l04_pogost).jpg  ss_lp_09-25-13_17-25-07_(l04_pogost).jpg

   Strzała ma problemy z bandytami. Mamy udać się na ostatnie piętro i stamtąd rozwalić wrogów. Oprócz tego załatwiamy jeszcze grupę za sklepem na przeciw budowy. Wracamy do Hakera z bronią (można ją kupić u handlarza lub znaleźć przy zwłokach). Ten opowiada nam czego dowiedział się włamując do sieci - naukowcy robią niebezpieczne eksperymenty - to wywołuje zmiany i zombifikację. Po rozmowie następuje gremialny atak nieumarłych. Mamy się udac szybko do starego - najpierw wybijamy wszystkich zombi na cmentarzu. Dalej bez walki (szkoda amunicji) przedzieramy się na Główną do Starego.

ss_lp_09-25-13_17-29-06_(l01_krasivay).jpg  ss_lp_09-25-13_17-34-37_(l01_krasivay).jpg  ss_lp_09-25-13_17-39-37_(l04_pogost).jpg  ss_lp_09-25-13_17-46-41_(l01_krasivay).jpg  ss_lp_09-25-13_17-47-24_(l01_krasivay).jpg  ss_lp_09-25-13_17-50-19_(l01_krasivay).jpg

   Zdajemy relację Staremu. Ten wysyła nas na pacyfikację oddziału na poczcie i następnie nastąpi szturm na Dworzec Kolejowy.

ss_lp_09-25-13_18-37-20_(l02_dd).jpg  ss_lp_09-25-13_18-37-22_(l02_dd).jpg

   Po zabiciu na poczcie dowódcy oddziału walimy na dworzec - tak kosimy przeciwników. Później wynosimy się przez Rynek na ATP (nie walczymy z zombi - to bez sensu - jest ich zbyt wielu) i dalej do Krochobora rozliczamy zadanie na art - dostajemy namiar na likwidację dowódcy bazy wojskowych Karatela. Rozliczamy zadanie u Cygana na dysk i mamy możliwość wzięcia zadanie likwidacji Obmoroka obok jaskini na wzgórzu. Jest on winien współpracy z woskowymi.

ss_lp_09-26-13_10-29-02_(l02_dd).jpg  ss_lp_09-26-13_11-18-15_(predbannik).jpg  ss_lp_09-26-13_11-19-24_(predbannik).jpg  ss_lp_09-26-13_21-17-02_(predbannik).jpg  ss_lp_09-26-13_21-17-59_(predbannik).jpg  ss_lp_09-26-13_21-20-12_(predbannik).jpg

   Obmoroka odnajdujemy przy ognisku nad wejściem do jaskini. Karatela znajdziemy  na piętrze w budynku na terenie bazy wojskowych. Kasujemy go - uwaga na śmigłowiec.

ss_lp_09-27-13_10-16-29_(predbannik).jpg  ss_lp_09-27-13_10-17-53_(predbannik).jpg  ss_lp_09-27-13_15-34-06_(predbannik).jpg  ss_lp_09-27-13_15-34-10_(predbannik).jpg

   Wracamy do Cygana. Dostajemy nagrodę za likwidację bandyty. Kolejne zlecenie dostajemy na likwidację Koriawego i jego bandy na ATP - ma być ich sporo - około 50-ciu. Na likwidacją dostajemy niezłą snajperkę - B-94. Po drodze na ATP odwiedzamy Krochobora - dostajemy nagrodę - nie ma dla nas więcej zadań.

ss_lp_09-27-13_19-11-41_(predbannik).jpg  ss_lp_09-27-13_19-13-23_(predbannik).jpg  ss_lp_09-27-13_19-13-26_(predbannik).jpg  ss_lp_09-27-13_19-14-30_(predbannik).jpg  ss_lp_09-27-13_19-48-07_(predbannik).jpg

   Kosimy bandę Koriawego i jego samego - snajperka się sprawdza. Po sprawie wracamy do Cygana - w nagrodę dostajemy WSSK Wychlop - piękna broń no i pieniądze. Teraz ruszamy na dalszy podbój Zony.

ss_lp_10-15-13_17-59-20_(atp_for_test22).jpg  ss_lp_10-15-13_18-12-39_(predbannik).jpg  ss_lp_10-15-13_18-12-42_(predbannik).jpg

 

  Poradnik będzie kontynuowany w miarę posiadanego czasu i przechodzenia moda.  ;D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Meta zmienił(a) tytuł na Wielka Zona - poradnik

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.