Skocz do zawartości
pacjent1972

STALKER Kroniki Czarnobyla

Rekomendowane odpowiedzi

deac5132fd.jpg

Tytuł:   STALKER Kroniki Czarnobyla (STALKER Chernobyl Chronicles)    

Autor:   Cherobyl Chronicles Team

Podstawka: Zew Prypeci 1.6.02

Kategoria: Mod fabularny

Data wyjścia: 06.12.2015 A.D. 

Wielkośc moda Repack: 3.78 GB

Wielkość samodzielnego moda: 1.34 GB

Link do strony z modem:  http://stalkermod.ru/MODYI-Zov-Pripyati/stalker-chernobyl-chronicles.html         

STALKER Kroniki Czarnobyla to nowa fabularna modyfikacja, przedstawiona na platformie Stalker Zew Prypeci. Główną cechą moda jest nowa fabuła gdzie głównym bohaterem będzie stalker o imieniu Klim. Fabuła moda rozgrywa się na trzech lokacjach, na których gracza czeka masa gameplayowych zmian, unikatowy system gry, cutscenki i autorska oprawa muzyczna.

Fabuła:

Główny bohater Klim to doświadczony stalker przebywający w Zonie 3 lata, zajmuje się szukaniem i sprzedażą artefaktów. Rzadko i nie ze szczególną chęcią zabiera się za realizację różnego rodzaju zadań, owszem czasami ale nie za dożo pracy za dużą zapłatę. Nie lubi ryzykować własną skórą bo wie że nie każdy zleceniodawca dotrzymuje umowy. Klim cieszy się dobrą reputacją wśród innych stalkerów. Nasz GG nie jest człowiekiem ambitnym i nie ma specjalnych celów prócz tego co robi w Zonie. Przed awarią elektrowni Klim żył w niedużym miasteczku Czarnobyl-1 nie daleko Prypeci. Przed katastrofą elektrowni rozeszła się informacja o strasznej tragedii w elektrowni która ma się zdarzyć nie długo. Najdziwniejsze było to że powinna się ona wydarzyć dwadzieścia lat wcześniej. Klim otrzymawszy list z tą informacją, chociaż nie bardzo ją rozumiejąc postanawia opuścić miasteczko ze swoja rodziną.

250x141-images-stories-imagespost-cherno     250x141-images-stories-imagespost-cherno  

Za kilka dni zdarzyła się zapowiedziana katastrofa. A za dwadzieścia lat po tamtej zdarzyła się druga katastrofa, która utworzyła Zonę. Klim decyduje się wrócić na niegdyś opuszczoną ziemię, znaleźć swój dom i ten sam list. W nim szczegółowo były opisane anomalie i zjawiska. Klim chce zrozumieć co się zdarzyło że zmieniło życie wielu ludzi, w tym jego. Lecz po drugiej katastrofie okolice Prypeci są pełne niebezpieczeństw i początkującemu stalkerowi potrzeba 3 lat by się oswoić z Zoną.

 250x141-images-stories-imagespost-cherno     250x141-images-stories-imagespost-cherno

Zmiany:

Zmieniona linia fabularna.
Zmieniony system dialogów. Wiele dialogów opowiada o losach naszych postaci w modzie. Zmiana systemu dialogów nie pozwala teraz bezmyślnie wykonywać zadań a wnikać w ich sens i cel.
Lokacje moda to, Czarnobyl-1, Prypeć, Czarnobyl-4 (CEA)
Jakościowe zaludnienie lokacji, nowe schowki, nowe AI dla (dobieranie stalkerom artefaktów + animacja i handel + animacja), strefy anomalne i obozy stalkerów jak w Zewie Prypeci.
Optymalizacja balansu gry (handel, anomalie, mutanty, uzbrojenie).
Możliwość ustawienia parametrów pod własne potrzeby.
Nowa oprawa muzyczna postaci i momentów fabularnych gry.
Unikatowy system transmutacji artefaktów, z podaniem kilku wzorów.
Wstawiono dynamiczne cutscenki.
Użyto do budowy moda, mod SWTC.

To nie pełny opis zmian, więcej dowiecie się przy przechodzeniu moda.

 250x141-images-stories-imagespost-cherno     250x141-images-stories-imagespost-cherno

Mod tworzyli:

strelokqvt (strelok200) - programowanie, korekty

ULTRA - tekst, dialogi

Den-stash - animacje cutscenek

DayZ LIDER - udźwiękowienie postaci

Винторез94 - wszechstronna pomoc

FantomICW - wszechstronna pomoc, animacje

goodween39 - udźwiękowienie

gridgt - tekstury

LENA_D - unikatowe art-prace, oprawa

Malik - logotyp, opieka nad projektem

Indywidualne dostosowanie parametrów:

System gry i opcje dają możliwość dostosowania gry dla swoich potrzeb. W szczególności: balans anomalii, mutantów, hudy, udźwiękowienie

Balans anomalii i mutantów:

Możecie wybrać dwa warianty instalowania. Pierwszy – to standardowy balans i konfiguracja oryginalnej gry. Tu, z pewnością nic nie trzeba wyjasniać. Drugi – skomplikowany wariant. To nie oznacza że ten wariant uczyni z moda hardcora. Pozwala on lepiej zrozumieć nam Zonę co pozwoli nam dać więcej interesujących przeżyć z gry. Graczowi pozwoli za pomocą śruby dotrzeć do centrum anomalii, zdobywać cenne artefakty, sprzedawać je za zainkasowane pieniądze ulepszać swoje wyposażenie. Balans handlu został tak zoptymalizowany by jednak zachować rozsądek i już na początku gry nie pozwolić graczowi być niezniszczalnym.

Hudy:

Gracz może wybrać hudy. Zaproponowane są dwa warianty: klasyczny i zminimalizowany na którym brak mini-mapy, wskaźnika zdrowia, ilości amunicji.

Dostosowanie dźwięku:

Opcja włącza lub wyłącza muzykę w bazach.

Instalacja:

UWAGA! - przed instalacja moda usuńcie foldery gamedata i bin z folderu gry.

Modyfikacja jest dostępna w dwóch wariantach:  REPACK moda  zawierający grę i mod w formie gamedaty, i drugi wariant, mod bez gry.

Instalowanie REPACK moda :

Rozpakować archiwum, włączyć instalator i postępować zgodnie z podpowiedziami.

Instalowanie bez gry:

Zainstalować Zew Prypeci 1.6.02

Rozpakować archiwum pobranego moda.

Skopiować rozpakowaną zawartość do folderu z grą.

Instalacja samego moda na polska podstawkę:

Kopia katalogu rus z przemianowaniem na pol.

Dodanie w gamedata/ configs - pliku localization.ltx

localization.ltx

Fiksy linki i poprawki:

Link do REPACKA: https://yadi.sk/d/6A8sv_sJm2a8e

Link do moda: https://yadi.sk/d/7B68nn_rm2PTx

Fix: Odrzucenie wyboru oryginalnego balansu gry: https://yadi.sk/d/Ifg7NZoYm2jyw

Fix: Poprawa tekstur: https://yadi.sk/d/qCf7uWlPm2eNA

Link do moda na MEGA:https://mega.nz/#!Eg0jgbrC!9RNVoWV0h4RaiG52yEfMsaRjDJD4_F0PRP6geh8KPx0  (W formie Instalatora)

Link do moda na torrencie: https://yadi.sk/d/QmKDudPQm2fy9

 

Polonizacja na MEGA: https://mega.nz/#!3lEAzY7A!-nXL4tqB9j1W5fB6J_AWUOnksqB1TsXdwVUJ5HYjnlo

Polonizacja z Pobieralni ST: https://zone.stalkerteam.pl/file/187

Miłej gry! :D             

p.s.  Podziękowania za pomoc w uzupełnieniu wstawki dla kolegi @gawrona i @kondotiera                       

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już mi się podoba. Trzy lokacje, fajna grafika, mam nadzieję, że i fabuła będzie ciekawa. Jak to mówią - trzy chwyty i 100% punk rocka. Takie ekstrakty ostatnio najbardziej lubię.

17647055150fc3d3369298db89f9265525981323  7dea31e0f924024632a5a59db94fc4e025981323  7a9db9e3d119010669675ba230a88ae425981323  68558d41d91b855807b541183f75661625981323  4f85884f17db6a6519ea2ed05231da6925981323  69c7b69dea4028eb833f471958b6e52e25981323

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Vidkunsen po co piszesz w temacie o modzie to samo co autor tematu. Gdybyś wstawił opis własnych wrażeń z gry to rozumiem. Jest opis ale jak dla mnie i innych taki chaotyczny i wybacz nie jest napisany po polsku. Super że władasz językiem gwarowym, nawet nie wiem jakim???? chorwackim, serbskim wybacz nie podejmę się zgadywania ale jeżeli piszesz o czymś co Twoim zdaniem powinni poznać inni to przez szacunek dla innych użytkowników forum napisz po polsku. To tak jakbym ja w opisie misji do ARMA3 napisał:

"SOCOM musi zniszcyć HVT w punkcje....." i o co chodzi??? Przepraszam za "nie na temat" ale jakoś tak sama sytuacja zmotywowała mnie do napisania tego posta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie wideo - świetny motyw z kontrolerem, który zmusza Cię do wbicia sobie bagnetu :D

Bardzo ładnie (w co najmniej 60 klatkach na sekundę) śmiga ten mod na tym filmiku... Chyba trzeba będzie zacząć zbierać na nową kartę graficzną albo do Mikołaja się ładnie pouśmiechać coby zafundował albo dorzucił się chociaż :052:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może jakby się tak bardzo uśmiechnąć do Tłumaczy... :biggrin: to może by zrobili Noworoczny prezent dla nas graczy. Modzik wygląda miodnie.

Właśnie to samo miałem napisać.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może jakby się tak bardzo uśmiechnąć do Tłumaczy... :biggrin: to może by zrobili Noworoczny prezent dla nas graczy. Modzik wygląda miodnie.

:biggrin: do Tłumaczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka refleksji powstałych przy stawianiu moda:

Pobrałem moda z Yandeksa, trwało to kilkanaście minut i wypakowałem setapem do oddzielnego katalogu.
Pobieranie fixów momentalne.
Po wypakowaniu, do instalacji mamy setap, w robaczkach.

Zawartość moda to:

1. kat bin

2. kat data

3. kat gamedata

4. aplikacja Stalker-COP.exe

5. plik unis000.dat

6. aplikacja unis000.dat

oraz plik informacyjny.

Na rus stronie przechodzenia moda, jest wytłuszczona informacja, aby przed postawieniem moda na zainstalowaną grę, usunąć z niej katalogi bin i jeśli jest, gamedata.
Sugeruję, aby katalogu bin z gry nie usuwać, a tylko przemianować, lub przenieść poza moda. Chyba że gramy na kopii gry.
Jest też sugestia, aby nie stawiać moda na dysku, czy partycji systemowej.

plik Stalker-COP.exe ma ścieżkę tam, gdzie wypakowano moda. Na pulpicie pojawia się skrót, też prowadzący do miejsca wypakowania.

Z dyskusji na rus forum wychodzi, że pozycji 4, 5, i 6, nie należy kopiować.
Do gry przenosimy tylko bin, data i gamedata. Pamiętajmy, że oni stawiali na wersję rus, różną od naszej.

W bin jest rosyjski silnik. Na razie nie wiadomo jak na nim zachowa się gra.

Tym sposobem moda nie postawiłem.

Kolejno pobrałem repack moda, też z Yandeksa (zarejestrowany).

To trwało sporo dłużej (ok. 40 min.). Z początku szło tragicznie, po max 40KB, ale po kilku minutach był skok. Pobieranie powyżej 1MB z długimi chwilami po 2MB i chwilowymi skokami do 3MB.

Dostałem paczkę skompresowaną zip. Po jej otwarciu, kolejna skompresowana rar. Po wypakowaniu powstał instalator setapem.

Na nie systemowej partycji utworzyłem katalog z nazwą moda i uruchomiłem setapa. Setap uruchomiony jest w robaczkach. Stawiałem intuicyjnie.
Pierwsze "Dalej" (Arlle czy coś podobnego" ) i nowe okno. W nim mniejsze z możliwością wyboru katalogu do instalacji. Wybrałem swój i z pokazanej ścieżki usunąłem "Chronicles mod".
Zatwierdziłem. Do końca instalacji same robale.  
Zatwierdziłem końcową instalację. Chyba zaśmieciłem "program files", bo wsadził się do menu Wszystkie programy.

Uruchomiłem moda ze skrótu powstałego na pulpicie.
W repacku, zapisy są robione w modzie, kat users. Nazwę można w fsgame.ltx zmienić na własną (wcześniej kopia pliku).

Nie wiadomo jaka jest w repacku grafika, ale można porównać user.ltx, z tym który jest w fixie. Można podmienić.
Ja nic nie podmieniałem, mod ruszył bezproblemowo.

Dokonałem ustawień. Nowa gra.
Mamy inwokację ze zdjęć z CEA i słowno głosowe wyjaśnienia. Pojawia się obraz, widzimy kontrolera, jesteśmy sparaliżowani. Słyszymy własne myśli - Moja głowa, oj moja głowa . Słyszymy strzał, kontroler zmienia kierunek patrzenia, paraliż ustępuje.
Trzeba wtedy podbiec do niego i zabić. AK mało skuteczne. Padłem.
Za drugim razem był nóż. Skuteczny. Chwila ciemności i gdzieś jesteśmy. Od razu mamy dialog. Pierwszy zapis można zrobić dopiero po dialogu.
Wg. mnie, to całkiem nowa lokacja, podobna do zakładów Rostok.

Sugestia do wstawiającego moda. Ponieważ mod "ożył", temat moda zamknąłbym od wpisów, a to co już się pojawiło, przeniósł do tematu Dyskusja o modzie.
Daję kilka screenów.

ss_user_12-12-15_14-03-45_(mainmenu).jpg

ss_user_12-12-15_14-51-53_(la17_outskirts).jpg

ss_user_12-12-15_14-52-26_(la17_outskirts).jpg

ss_user_12-12-15_14-54-06_(la17_outskirts).jpg

ss_user_12-12-15_14-54-11_(la17_outskirts).jpg

ss_user_12-12-15_14-54-18_(la17_outskirts).jpg

ss_user_12-12-15_14-54-20_(la17_outskirts).jpg

ss_user_12-12-15_15-04-40_(la17_outskirts).jpg

ss_user_12-12-15_15-05-22_(la17_outskirts).jpg

ss_user_12-12-15_15-11-43_(la17_outskirts).jpg

ss_user_12-12-15_15-17-43_(la17_outskirts).jpg

ss_user_12-12-15_15-18-11_(la17_outskirts).jpg

ss_user_12-12-15_15-20-17_(la17_outskirts).jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pobrałem moda tego z opisem 1 - 6. Wszystko, co wypakował setup do wcześniej utworzonego folderu - skopiowałem do głównego katalogu gry łącznie z bin ( robiąc wcześniej kopie zapasowe podmienianych plików). Nałożyłem poprawki i wszystko śmiga,  co widać na screenach w #3 tematu. Trzeba tylko wcześniej wskazać skrótowi na pulpicie, który utworzył mod,  lokalizację naszej podstawki, albo prościej - utworzyć na pulpicie skrót pliku  Stalker-COP .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za krótko grałem, ale na mapie był znaczek miejsca transmutacji. Chyba dla uzyskania tych artefaktów w górnym szeregu, trzeba mieć te poniżej.

Wstawiłem gameplaye. Radzę najpierw przejrzeć. Na pewno będzie w nich ta transmutacja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Transmutacja artefaktów.
 

Spoiler

Najpierw podpowiedź.

72c86d6c6c37e05390da440550b749b125f8ff23

Teraz po kolei. Transmutację możemy przeprowadzić tylko w wyznaczonych strefach.

33492c8dd839e3ceebb375379c017f8225f8ff23

Musimy mieć w inwentarzu potrzebne artefakty, w moim przypadku jest to kulebiak i kryształ.

3097db8d13878cce365cf01b813fd8b925f8ff23

Klikamy na lampkę nad artem, który chcemy otrzymać.

617b49d73e64bbaf6de36fdb46c4a95725f8ff23

Zatwierdzamy.

acaa0236977cd0ceea67c25eaed06a1f25f8ff23

fb75a7b9eb5c2be2cdc3c615b39bf35525f8ff23

aa000d9b77b7ad0a83372aa8f974a38925f8ff23

9c5a6232ecdd710c4b3c4f955895236325f8ff23

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sporo popchnąłem tego moda. Akcja powoli się rozkręca i mod staje się coraz ciekawszy. Ale biegania w te i nazad nie brakuje. Oprócz transmutacji, obsłużyłem jeszcze urządzenie podsłuchowe - Gewara bardzo dokładnie opisuje jak go uruchomić. W trakcie gdy mamy ten dialog, radzę zrobić screena. Jak ktoś od rozmowy do uruchomienia zapomni, screen pomoże.

Trzecie urządzenie, to detonator min, przy zadaniu Szerloka. Zapis przed uruchomieniem i dwa przyciski do wyboru. Przy okazji, z pomocą gameplaya, znalazłem chyba 10 wartościowych schowków. 1 na terenie zakładu, a pozostałe w miasteczku i cerkwi.

I zagadka z tego moda. Kto ją rozwiąże teraz, w modzie będzie miał jak znalazł. Co to jest: Rano chodzi na czterech, w południe na dwóch, a wieczorem na trzech.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To prawda, ten kto zamierza zagrać - lepiej żeby znał odpowiedź;). Trzeba być czujnym i robić zapisy - dużo anomalii. Uwaga na miny.

Wspomniane urządzenie podsłuchowe i fajnie moim zdaniem przedstawione notatki - informacje.

60bf43d23ff79450a7485fbcdd6bbea425f8fe23  45823dfb5b2819af1e54e20304b3eb0a25f8fe23

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kto chce, może skorzystać z podpowiedzi, gdzie się znajdują prawie wszystkie schowki na lokacji Czarnobyl 1.

Spoiler

Oglądamy sam początek, a następnie od 18 min.

https://www.youtube.com/watch?v=2xNBnmMSNps

Nieznajomość rosyjskiego w niczym nie przeszkadza. Schowki są znajdywane jeden po drugim. Trupy pojawiają się losowo, tak jak i ich wyposażenie. Ilość artów i rodzaj w anomaliach, też losowy.

Mając Welesa, ganiamy po wszystkich anomaliach, jakie są na mapie.

 

A teraz kilka screenów.

 

ss_user_12-13-15_13-27-16_(la17_outskirts).jpg

ss_user_12-13-15_14-02-13_(la17_outskirts).jpg

ss_user_12-13-15_17-46-32_(la17_outskirts).jpg

ss_user_12-13-15_21-40-30_(la17_outskirts).jpg

ss_user_12-14-15_12-19-52_(la17_outskirts).jpg

ss_user_12-14-15_12-23-26_(la17_outskirts).jpg

ss_user_12-14-15_12-27-31_(la17_outskirts).jpg

ss_user_12-14-15_12-27-46_(la17_outskirts).jpg

ss_user_12-14-15_12-28-17_(la17_outskirts).jpg

ss_user_12-14-15_12-48-09_(la17_outskirts).jpg

ss_user_12-14-15_12-48-35_(la17_outskirts).jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używają strony akceptujesz regulamin Warunki użytkowania.

Społeczność
Discord