vandr Opublikowano 2 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Platforma: Cień Czarnobyla 1.0006 Autor: @vandr Data Premiery: 29.09.2015r OPIS: Spoiler Druga część modyfikacji, która wprowadza do Strefy jesienną aurę i w maksymalnym stopniu odświeża vanilliowy Cień Czarnobyla zarówno w kwestii grafiki, jak i dźwięku, a sama rozgrywka uległa znacznemu usprawnieniu. Poczyniono ogromne postępy w stosunku do pierwszej odsłony modyfikacji i tak naprawdę wszelkie porównania są bezcelowe. Jest to projekt o niepomiernie szerszym zakresie pracy. Niech świadczy o tym fakt, że modyfikacja zawiera oficjalną modyfikację pogodową Atmosfear do Cienia Czarnobyla ( specjalnie przerobioną na potrzeby modyfikacji ), która nie pojawiła się dotychczas w żadnej dotychczasowej modyfikacji, oraz oficjalny Absolute Nature na platformie Zewu Prypeci ( również nieobecny w dotychczasowych modyfikacjach ). To doskonała okazja dla każdego, kto ponownie chce zanurzyć się w czarnobylskim uniwersum, tym razem w zupełnie nowej oprawie. SCREENY: Spoiler INSTALACJA: Spoiler Pobierz archiwum z modem, wypakuj i uruchom program instalacyjny. Podczas instalacji wybierz język gry, zasięg wyświetlania trawy oraz kąt widzenia. Zainstaluj moda, uruchom grę po czym dopasuj ustawienia grafiki ( korzystając z pasków poszczególnych opcji ) i rozpocznij grę. To wszystko. Uwaga dla użytkowników platformy Steam! Nie dotyczy użytkowników zwykłej wersji DVD gry. Po instalacji modyfikacji należy usunąć plik d3d9.dll z folderu bin, który odpowiada za SweetFx. Usunięcie tego pliku pozwoli na uruchomienie gry na platformie Steam. Plik można śmiało usuwać, bowiem dołączony do moda SweetFX zawiera jedynie lekkie wyostrzenie obrazu. W żadnym stopniu nie zmieni to wyglądu gry! Jeśli nie instalowałeś wcześniej żadnych modów, to otwórz plik fsgame.ltx i zmień linijkę: $game_data$ = false| true| $fs_root$| na: $game_data$ = true| true| $fs_root$| LINKI DO POBRANIA: Spoiler Najnowsza wersja moda: [KLIK] 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobal Opublikowano 2 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Świetna robota, dzięki za wstawkę :) Wprawdzie ja osobiście nastawiam się na mody zmieniające fabułę, ale na pewno Autumm Aurora znajdzie wielu entuzjastów.Chciałbym jeszcze tylko wiedzieć jak się ma sprawa instalacji moda na kolejne wersje gry czyli 1.004,1.005,1.006 choć skoro to głównie grafika nie powinno być problemów.I jeszcze czy ktoś próbował łączyć ją z innymi modami.Na przykład czy można połączyć AA z Priboiem na przykład lub OL,Apocaliptis,Poszukiwacze itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vandr Opublikowano 2 Września 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Więc tak- jak chodzi o kompatybilność z wersjami...moda tworzyłem na plikach z 1.0004 i zauważyłem, że ludzie mają problemy podczas gry na wersji 5 lub 6, ale wystarczy zmienić wartość w: gamedata/config/system.ltx w linijce: current_server_entity_version wartość 6 zmienić na 7 i powinno działać. Tak czy owak, najlepiej grać na wersji 1.0004. Jak chodzi o kompatybilność z innymi modami - ja AA używam w całości z Zewem Monolitu Ukryte Ścieżki. Tekstury i dźwięki nie powinny sprawiać problemów, ale takie mody jak Tajne Ścieżki 2 mają własne shadery które powodują konflikt z AA, tak więc najlepiej sobie przenosić selektywnie poszczególne foldery i podfoldery :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobal Opublikowano 2 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 No i dobrze :) Czyli zalecana wersja 1.004. No i myślę że na takiego Priboia czy też mody od Zaurusa które kompletnie nie ingerują w grafę to AA będzie jak znalazł. Niedługo będę sie przymierzał do Priboi Story Overhaul to sobie to sprawdzę.No, powiedzmy że sprawdze jak moja karta graficzna się zgodzi :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malakas Opublikowano 2 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Dzięki za wstawkę...Jak już mowa o sprzęcie mam pytanie... Vandr jak widzisz optymalny sprzęt dla tego moda. Pytanie może dziwne, ale jako że jest to mod graficzny będzie chyba wymagał czegoś więcej niż zwykły przeciętny mod.? Na jakim sprzęcie mniej więcej był testowany.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vandr Opublikowano 2 Września 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 na moim sprzęcie: Intel Dual Core 2.5 Ghz E5200 4GB DDR2 Ram Hd Radeon 4870 1GB Mod osiąga od 35 do ponad 100 fps. Owszem, mod jest wprawdzie wymagający ale mam nadzieję, że każdemu pójdzie w stopniu zadowalającym. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malakas Opublikowano 21 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2011 Kolejne moje pytanie ponieważ zacząłem przygodę z Soljanką + DMX... Czy da się połączyć AA z tym zestawem, jeżeli nie to co według Ciebie można wykorzystać z AA w tej kompilacji.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vandr Opublikowano 22 Września 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Września 2011 Można- tutaj masz filmik kolegi z forum.stalker.pl(nieco poniżej głównej grafiki) http://www.moddb.com...compilation-mod Ja właśnie dzisiaj lub jutro zabieram się za łączenie soljanki+dmx+aa. Na pewno możesz śmiało przenosić: shaders textures(prócz ui oraz intro) sounds Particle na pewno wywalą grę do pulpitu...meshes z tego co wiem nie są kompatybilne ze soljanką więc odpada. Tak więc myślę, że jak będziesz powolutku i metodycznie przenosił pliki z trzech powyższych katalogów to osiągniesz zamierzony efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malakas Opublikowano 22 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Września 2011 OK vandr pobiorę AA moda i będę próbował zmian...bardzo chętnie skorzystam ze sposobu przeróbki do nowej kompilacji..daj info jak skończysz. Z góry dzięki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vandr Opublikowano 22 Września 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Września 2011 Źle mnie zrozumiałeś- miałem na myśli to, że połączę sobie dla siebie i Ci napiszę krok po kroku co zrobiłem aby połączyć to wszystko. Właśnie to zrobiłem. Więc tak... Najpierw wrzuciłem do Soljanki + DMX tekstury z Autumn Aurora(wszystkie oprócz UI oraz INTRO). Następnie wrzuciłem tekstury zawarte w add-onie Desolate Land Vol.1, a na koniec tekstury z Desolate Land Vol.2(starałem się unikać zrzucania również folderu "wpn", ale nie powinno być problemów...) Podobnie postąpiłem z dźwiękami- tutaj bez problemu po kolei wrzucaj. Shadery tylko i wyłącznie z Desolate Land Vol.2, oraz user.ltx z tejże paczki. Acha, byłbym zapomniał...jeszcze sobie podmieniłem trawę z Desolate Land Vol.1 - pliki levels/lokacja/build_details.dds. No, to byłoby na tyle. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malakas Opublikowano 24 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2011 Dokładnie to miałem na myśli...przepis na "bezkolizyjne" dodanie elementów o których napisałeś.. :)..dzięki vandr. Moda już mam pobiorę dodatek i czas na próby.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vandr Opublikowano 24 Września 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2011 Gdyby jednak były problemy(przed chwilą spakowałem do paczki rar, z 11gb wyszło niespełna 4gbSolyankę + DMX + AA) mogę wysłać pocztą cały zestaw na płytce DVD, bo wiem jakie to potrafi być męczące i uciążliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 24 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2011 O tak ! to bardzo by pomogło, byłbym bardzo wdzięczny ja i pewnie dużo userów. Solianka+Autumn Aurora to świetne połączenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacTavish Opublikowano 26 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 vandr nie jesteś w stanie wycisnąć z tego moda jeszcze jakiegoś patcha poprawiającego FPS bez utraty większych efektów? na dynamicznym i wszystkie te ważniejsze czynniki na minimum a w barze mam 15 - 18 FPS a znów na statycznym chodzi gładko tyle że nie ma tego efektu co na dynamicznym... Ze strony stalker.pl ściągnąłem jedynego patcha z shaderami poprawiającymi wydajność lecz nie wiele mi to dało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vandr Opublikowano 26 Września 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 Ciężko powiedzieć, bo modyfikację tworzyłem z myślą o mocniejszych komputerach. Wyłącz np sun-shafty- żre to fpsy a wygląda tak sobie. Rozejrzę się i w razie czego to dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cromm Cruac Opublikowano 26 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 Ja chyba czegoś tu nie rozumiem. Chcecie grać na modzie poprawiającym grafikę (i to w takim stopniu jak AA) i oczekujecie, że wymagania sprzętowe nie wzrosną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacTavish Opublikowano 26 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 No grając w complete efekt był bardzo ładny i grało się również dobrze mniej więcej 40 FPS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cromm Cruac Opublikowano 26 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 Tyle, że AA wygląda o wiele lepiej niż Complete :P A jak ustawiłeś jakość tekstur? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacTavish Opublikowano 26 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 Crom nawet jak wszystkie bajery ustawie na min. to mam poprawe fps max 4, 5. Poprostu na dynamicznym nie wyrabia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vandr Opublikowano 26 Września 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 Wychodzi na to, że chcąc grać płynnie musiałbyś usunąć shadery, które w tym modzie grają jedne z pierwszych skrzypiec...pomimo szczerych chęci, naprawdę nie wiem jak mogę pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cromm Cruac Opublikowano 26 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 No właśnie spróbuj usunąć shadery i zobacz jak się zmieni wydajność. Shadery dla FDL (full dynamic lighting) z AA nie zostały stworzone pod słabe karty grafiki niestety. A zanim usuniesz shadery spróbuj jeszcze odpalić grę na tym średnim rendererze. Zapomniałem jak on się nazywa, ten pomiędzy static a FDL. EDIT: i jeszcze spróbuj wyłączyć mblur bo pamiętam jak dawno temu grałem w Stalka na starym kompie to mblur mi strasznie obciążał kartę. Bez niego chodziło w miare płynnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malakas Opublikowano 1 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2011 wrzuciłem tekstury zawarte w add-onie Desolate Land Vol.1, a na koniec tekstury z Desolate Land Vol.2.Pobralem dodatek i mam pytanie...Co jest określane jako vol1....vol2..ponieważ w plikach nie widzę takiego podziału.? Jeżeli dodatek to vol.1..to gdzie vol.2.. :) W folderze moda są pliki kolorowania świata... mało koloru..średnio koloru..dużo koloru --> to jest jasne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vandr Opublikowano 2 Października 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2011 Vol.1 oraz Vol.2 to po prostu jakoby następne wydanie/następna część add-onu. Zamiast robić add-on/patch z inną nazwą, dla ułatwienia użyłem takiego systemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malakas Opublikowano 2 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2011 Tak wiadomo że vol2 to część druga, ale napisałeś że wrzuciłeś tekstury najpierw z ADD 1 (czyli D LAND patch obecny na forum), potem z części ADD 2....ale na forum ADD 2 nie ma. Co więc wrzucić tekstury tylko z vol1..? Vandr czy kolorystykę można zmienić w dowolnym momencie gry..powiedzmy nie podoba mi się i chcę spróbować innej..? ....Shadery tylko i wyłącznie z Desolate Land Vol.2, oraz user.ltx z tejże paczki....co to za tajemnicza część ta vol2.. :) Te pytania choć podstawowe rozwieją wątpliwości innych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vandr Opublikowano 2 Października 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2011 Vol.2 wypuściłem zaraz po umieszczeniu postu na forum, jest on do pobrania tutaj: http://www.moddb.com/mods/autumn-aurora-compilation-mod/downloads/desolate-land-vol-2 Tak, można zmieniać dowolnie kolorystykę- podczas gry wyjdź do pulpitu przez ALT+TAB, otwórz folder shaders/r2, a następnie plik tekstowy skyGraphic_options: wyszukaj sekcje: //Basic options: #define COLOR_SATURATION float(0.31) //Level of Grey. 0 is all grey (Black and White), 1 is no Grey (Why have this enabled?). #define COLOR_SAT_SUN_COEF float(0.11) //How much influence sun lighting has on the saturation. #define CONTRAST_FILTER_COEF float(0.3) //Level of full screen contrast. i pozostaje Ci tylko zmieniać wartości- ja gram obecnie na takich. Jeśli chcesz więcej koloru, zmień wartość przy COLOR_SAT_SUN_COEF float 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.