Jump to content

pacjent1972
 Share

Recommended Posts

1454432517_wukfsveairmqwhp.jpg
Tytuł Oryginalny: Альтернатива V1.3
Platforma: Cień Czarnobyla 1.0004 ( Repack - Wersja Samodzielna )
Data Premiery: 27.01.2016r
Autor: N.S.A.(san27)
Autor Spolszczenia: @Anton Gorodecki
Długość Moda: Duża ( ~ 30+ godzin )


OPIS:

Spoiler

Alternatywa to obszerna modyfikacja, która już na starcie daje graczowi wybór - możliwość eksploracji Zony oczami żołnierza lub zwykłego stalkera. Decydując się na ten tytuł, musisz pamiętać o jednej zasadzie - zawsze istnieje jakaś alternatywa. 

Wydarzenia przedstawione w modzie mają miejsce po zakończeniu fabuły Cienia Czarnobyla, a swoją przygodę rozpoczynamy na nowej lokacji Przedzonie. W tej wersji fabuła uległa znacznym zmianom bowiem w grze pojawiło się osiem pełnowartościowych i unikatowych zakończeń ( po cztery dla żołnierza i stalkera ). Dzięki dodaniu nowych zadań linia fabularna po stronie stalkera uległa znacznemu rozszerzeniu co również zaowocowało odpowiedzią na nurtujące nas pytania względem historii, jaką oferowała poprzednia wersja. 

Warto także zwrócić uwagę na nieliniowy tryb fabuły - nasz bohater będzie zmuszony do podejmowania trudnych decyzji, wskutek czego nastąpi zmiana toku poznawanej historii. Zaleca się uważne czytanie dialogów i pojawiających się podpowiedzi.  

Cechy Moda:

  • Nowa i stosunkowo dość długa fabuła 
  • Możliwość stworzenia własnej postaci 
  • W tej wersji moda pojawiło się 8 nowych lokacji ( Ładownia, D-6, Cmentarzysko, Tunel, Ukryta Droga, Ciemny Parów, Fabryka Rostok i Katakumby )
  • 20 nowych artefaktów 
  • Nowe mutanty o niezwykłych właściwościach 
  • W trakcie gry najważniejsze fabularne momenty zostały wzbogacone o cut-scenki

SCREENY:

Spoiler

ss_adam_11-04-16_21-44-11_(zaton).jpg.58e40869b82512f1ef175570b3ad89f2.jpg582c51c041eec_ss_anitaisylwia_11-16-16_13-21-07_(l10_radar).jpg.63cf26fe10dfad3a42a0ae43c0853240.jpgss_adam_11-16-16_14-42-50_(l05_bar).jpg.091ab43d91ee96d0c1ba146d1c6e959f.jpg583498bdbad4c_ss_anitaisylwia_11-17-16_09-18-49_(jupiter).jpg.4f40e8a03d19c92d7ad1634132070740.jpgss_jurek_12-12-16_17-05-51_(zaton).jpg.dd6ca41339ad14dd36f95ed8bd8712cc.jpgss_user_11-11-16_13-20-06_(k01_darkscape).jpg.b9d1ff3758c3c990d1c3899171fd3517.jpg

INSTALACJA + LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod w wersji Repack - gra+mod+spolszczenie (link poniżej), instalacja typu wypakuj i graj.

[KLIK]

Autor spolszczenia moda NIE WYRAŻA ZGODY na jego uploadowanie / publikowanie na inne serwery niż forum stalkerteam.pl

Inne źródła moda + Spolszczenie: 

Spoiler

Mod:
[KLIK] - Torrent
[KLIK] - Repack ( Wersja Samodzielna ) 

 

 

Spolszczenie:
[KLIK] - Nasz Serwer
 

LUB z linków pokrewnych, zawierających w sobie Alternatywę 1.2 + Alternatywę 1.3 + dodatek ‘Weapon Pack’ (Zestaw dodatkowych broni) - razem ~5,34 GB.

Polonizacja zawiera w sobie tłumaczenie dodatku 'Weapon Pack' oraz najnowszego fiksa (weapons_fiks.zip). Dodatki ze strony domowej moda nie były testowane na zgodność z polonizacją/modem więc instalujesz je na własną odpowiedzialność drogi Graczu.

Instalacja polonizacji: pobieramy archiwum ze spolszczeniem, rozpakowujemy i kopiujemy do głównego katalogu gry, ze zgodą na nadpisanie plików.

(plik gamedata.dbmm  z rozpakowanego archiwum jest nam niepotrzebny-usuwamy go)

 

OGÓLNIE O ROZGRYWCE:

Spoiler

Ważne wskazówki dla graczy od autora spolszczenia @Anton Gorodecki:

OGÓLNIE O ROZGRYWCE

  • Alternatywa nie jest modem przeznaczonym dla graczy lubiących trzymać palec na spuście. Wielu spotkanych przez nas NPC-ów (szczególnie w czasie gry jako żołnierz) będzie miało w stosunku do nas wrogą reputację, jednak będzie można z nimi spokojnie porozmawiać (często w celu uzyskania ważnych informacji).
  • W czasie rozgrywki należy bezwzględnie czytać ze zrozumieniem wszystkie informacje, które będą pojawiały się w zakładce PDA ‘Notatki’. Tutaj znajdziemy wskazówki, dzięki którym wielokrotnie będziemy w stanie kontynuować dalej rozgrywkę.
    Spoiler

    RBqyftt.jpg

     

  • Wskazówki znajdują się również we wszelkiego rodzaju notatkach, mapach oraz zdjęciach występujących w modzie.
  • Szczególną uwagę należy zwrócić na opcje dialogowe wyróżnione kolorową (czerwoną lub pomarańczową) czcionką.
  •  
  • Modyfikacja przeznaczona jest do gry na dynamicznym oświetleniu. Można jednak przejść ją na oświetleniu statycznym, pamiętając o rozpoczęciu gry na oświetleniu dynamicznym. Niektóre z lokacji również wymagają oświetlenia dynamicznego (na statycznym nie można na nie wejść).
  • Aby ujrzeć wszystkie zakończenia dostępne w grze należy ukończyć grę jako stalker i żołnierz, dokonując po drodze różnych wyborów w opcjach dostępnych dialogów (w szczególności dialogi Żartu, Świadomości-Z, dowódcy z osiedla wojskowego). Ścieżka stalkera jest dłuższa, trudniejsza i ciekawsza, grając żołnierzem zobaczymy jednak więcej zakończeń.
  • Na czas przejścia między lokacjami należy bezwzględnie wyciągnąć z pierwszego okna ekwipunku (slot pistoletowy) mapę lub magazyn ‘Playboy’.
  •  
  • Prawie każda broń posiada bezpiecznik – aby móc strzelać należy wybrać rodzaj prowadzenia ognia przy użyciu przycisków (domyślnie) 9 lub 0.
  • Artefakty nie tylko chronią ciało stalkera. Odpowiednio użyte stają się potężną bronią, nawet w walce z największymi mutantami. Aktywacja artefaktu (umieszczamy go w pierwszym oknie i trzymamy dłuższą chwilę lewy przycisk myszy) prowadzi do powstania anomalii, która staje się śmiertelną pułapką.
  • Stosowanie żywności i leków: w przypadku wolnego pierwszego okna (slot pistoletowy) podniesiona żywność lub lekarstwa zostaną automatycznie użyte. Aby tego uniknąć umieszczamy w pierwszym oknie detektor lub pistolet, a podniesione lekarstwa lub żywność lądują od razu w naszym ekwipunku.
  • Eksploracja podziemnych lokacji, wypełnionych trującymi gazami możliwa jest tylko przy użyciu kombinezonu z zamkniętym obiegiem powietrza oraz zbiorników z tlenem.
  • Większość przejść między lokacjami otwarta jest od samego początku gry (pomijam tutaj miejsca niedostępne fabularnie i/lub niedostępne z powodu możliwości zaburzenia logiki przyczynowo skutkowej moda). Można więc szukać przejść na własną rękę lub szukać informacji o nich w odnalezionych i złamanych PDA/komputerach.

    ****

    NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA ODNOŚNIE ROZGRYWKI:

Dlaczego miejsca przejść między lokacjami nie są wyświetlane na mapie PDA?

Spoiler

Taki jest zamysł twórców moda. W czasie naszych wędrówek po Zonie, znajdziemy PDA, notebooki i komputery stacjonarne w których to zapisane są informacje o miejscach przejść miedzy lokacjami. Po udanym włamaniu do danego PDA, notebooka czy komputera stacjonarnego otrzymamy dane o przejściu, które zostaną skopiowane do zakładki naszego PDA: Notatki/Dziennik/Miejsca przejść między lokacjami, gdzie będziemy mogli zapoznać się z dokładniejszymi informacjami.

Miejsca przejść można również odczytywać z map, które kupimy lub otrzymamy. Aby odczytać mapę należy umieścić ją w oknie pistoletu (przewijamy strony mapy klawiszem ‘6’).  

Jak uruchomić samochód w grze?

Spoiler

Aby uruchomić samochód musimy najpierw przypisać odpowiedni klawisz dla tej czynności. W menu głównym wchodzimy w OPCJE/STEROWANIE. W sekcji ‘Ustawienia klawiatury’ szukamy linijki WŁĄCZ i przypisujemy do niej klawisz, za pomocą którego będziemy odpalać pojazdy w grze.lVMx8m3.jpg

(Opcja gry jako żołnierz) Dlaczego członkowie wszystkich frakcji strzelają do mnie bez wyraźnego powodu?

Spoiler

Grając jako żołnierz jesteśmy wrogiem wszystkich frakcji w Zonie. Możemy jednak targować się z niektórymi NPC-ami (w tym również handlarzami), zaznaczonymi na czerwono. Aby poprawić naszą reputację wśród danej frakcji wykonujemy poniższe zadanie (po wykonaniu zadania nastąpi poprawa reputacji do neutralnej, chyba że nagminnie uśmiercaliśmy przedstawicieli danej frakcji, wtedy dana frakcja będzie nadal wroga w stosunku do nas):

·         Wykonane zadanie „Porozmawiaj z Kartografem” pozwala podnieść reputację u stalkerów/samotników do neutralnej;

·         Wykonane zadanie „Dowiedz się co zaszło w X-16” pozwala podnieść reputację u ‘Powinności’ do neutralnej;

·         Wykonane zadanie „Znajdź Serce Chimery” pozwala podnieść reputację u ‘Wolności’ do neutralnej.

Gdzie mogę znaleźć broń w Przedzoniu?

Spoiler

rJ0e0MZ.jpgZTT7TEp.jpgJVqPRpA.jpgcVxStKp.jpg

Gdzie znaleźć cenny artefakt na początku gry?

Spoiler

DGyf526.jpgSnWegR6.jpgfta3nVK.jpg

W początkowej fazie rozgrywki aby opuścić Przedzonie:

Spoiler

korzystamy z przejścia Przedzonie - Kordon na północnym posterunku (grając jako żołnierz) lub idziemy do przejścia Przedzonie – Zaton na wschód od opuszczonej wioski (grając jako stalker).

Nie mogę znaleźć granatnika Bulldog (RG-6) dla Woronina, czy jest to błąd gry?

Spoiler

Bulldoga ma jeden z wolnościowców siedzących przy ognisku koło Maksa, na bazie Wolności. Można go bez problemu odkupić. 

Nie mogę znaleźć osławionego miniguna? Gdzie można go znaleźć?

Spoiler

Po przyprowadzeniu nas przez Striełoka do baru w Przedzoniu i wyborze opcji gry jako stalker, rozmawiamy z żołnierzem i stawiamy mu alkohol – w zamian da nam informacje o sejfie z minigunem, znajdującym się na lądowisku helikopterów w Przedzoniu. W przypadku gry żołnierzem, opcja dialogowa o minigunie pojawia się w czasie rozmowy z żołnierzem-handlarzem przebywającym w magazynie, na terenie lądowiska helikopterów.

(Opcja gry jako stalker) Oziorski kazał mi zniszczyć „Obcych” panoszących się po kilku lokacjach Zony, a oni spałnują się w nieskończoność po zabiciu. Co robię źle?

Spoiler

Oziorski przyśle nam wiadomość i po rozmowie z nim, będziemy mogli kontynuować linię fabularną ‘Plaga Zony’. Dopiero po ukończeniu tej linii fabularnej będzie można permanentnie pozbyć się ‘Obcych’ wałęsających się po Jupiterze, Bagnach oraz Wysypisku. Ów wiadomość od Oziorskiego dostaniemy po wykonaniu zadania dla Żartu p.t.: ‘Znaleźć czekoladki’.  

Nie mogę wykonać zadań na uwolnienie Leny z niewoli bandytów na ATP oraz na zabicie matki mutantów? Co zrobiłem źle?

Spoiler

Aby wykonać te zadania należy NIE WŁĄCZAĆ ponownie instalacji Mózgozwęglacza w Lab X-10 pod Radarem (zadanie nomen omen dostajemy od ‘Żartu’). 

Na Zatonie natknąłem się na 3 połamańców a muszę zdobyć 5 rąk tych mutantów. Przebiegłem Zonę wzdłuż i wszerz, jednak nie mogę znaleźć więcej tych mutantów…

Spoiler

Połamańców można spotkać na lokacjach: Zaton, Mroczne Ziemie. Wysypisko, Mózgozwęglacz oraz w Martwym Mieście.

Z zapisków Kartografa dowiadujemy się aby w miejscach przejść ustawiać nadajniki GPS. Czy trzeba ustawiać je przy wszystkich odnalezionych przejściach?

Spoiler

Tej informacji nie należy traktować zbyt dosłownie, gdyż nie jest to część zadania. Jednak w pewnym momencie moda zostaną zablokowane przejścia między lokacjami (za pomocą zabójczego promieniowania, przed którym nawet najlepsze artefakty nas nie uchronią). Należy wtedy skorzystać z innej drogi i jeśli nie zaznaczymy lub nie będziemy pamiętać o niej, ukończenie moda stanie pod znakiem zapytania. 

(Opcja gry jako żołnierz) Zdobyłem dokumenty z X-8 i chciałem wrócić do bunkra naukowców, ale dwóch żołnierzy zablokowało się w wejściu do bunkra. Co robić?

Spoiler

Po rozmowie z Oziorskim, kiedy wystawiamy ochronę przed bunkrem naukowców, należy zaczepić rozmową jednego z żołnierzy tak, aby drugi z wojaków wyszedł z bunkra nieco wcześniej i aby obaj nie zablokowali się w wejściu. Kiedy obaj żołnierze będą już na zewnątrz bunkra, możemy spokojnie iść do labu po dokumenty.

Dom, który jest do kupienia u Mera za 200.000 rubli (opcja gry stalker) nie jest tylko fanaberią twórców moda – jest to miejsce akcji/rozpoczęcia kilku zadań oraz jednej z linii fabularnych.


****

ŁAMANIE ZABEZPIECZEŃ
7eLaSx2.jpg

W czasie naszych wędrówek po Zonie napotkamy na swojej drodze liczne PDA, notebooki, sejfy oraz komputery stacjonarne. Będziemy mogli się do nich włamać, aby uzyskać dostęp do ukrytych w nich ważnych informacji lub wartościowych przedmiotów. Aby tego dokonać należy znaleźć hakera i wykupić od niego odpowiednie oprogramowanie, które pozwoli nam na to. Ponadto każde PDA, komputer stacjonarny, notebook czy sejf wymaga innej wersji oprogramowania do złamania jego zabezpieczeń.

Oprogramowanie podzielono na dwa rodzaje: łamiące zabezpieczenia komputerów i łamiące zabezpieczenia zamków elektronicznych w sejfach/kontenerach. Każdy rodzaj oprogramowania dodatkowo został podzielony na 3 wersje [1.0 (Nowicjusz), 2.0 (Doświadczony) i 3.0 (Haker)]. Wersje 1.0 i 2.0 pozwalają na ręczne łamanie zabezpieczeń (omówione poniżej) a wersje 3.0 oprogramowania natychmiastowo wybierają właściwy kod i automatycznie łamią dane zabezpieczenie bez ingerencji użytkownika.

 Ręczne łamanie zabezpieczeń przedstawione na przykładzie łamania zabezpieczeń sejfu:

Spoiler

dcvQSJ7.jpg

Bardzo trudno jest ręcznie złamać (wstrzelić się z szybkim naciśnięciem klawisza ‘F’) zabezpieczenia na poziomie 2.0, więc należy jak najszybciej zebrać części mutantów/artefakty oraz pieniądze na wykupienie wersji 3.0 obu rodzajów oprogramowania.

Spis części mutantów/artefaktów oraz pieniędzy potrzebnych do wykupienia danego rodzaju i wersji oprogramowania:

Spoiler

Program do łamania zabezpieczeń komputerów:

  • Wersja 1.0 - 1000 rubli oraz 3 artefakty Meduza.
  • Wersja 2.0 - 30000 rubli oraz po 5 sztuk artefaktów: Meduza, Skrętak, Grawi i Kamienna Krew.
  • Wersja 3.0 - 50000 rubli oraz artefakty Gwiazda Wieczorna i Blask Księżyca.

Program do łamania zabezpieczeń zamków elektronicznych:

  • Wersja 1.0 - 1000 rubli oraz 20 psich ogonów.
  • Wersja 2.0 - 30000 rubli oraz po 5 sztuk części mutantów: macki pijawki, ręka burera, pazur chimery i ręka połamańca.
  • Wersja 3.0 - 50000 rubli oraz części mutantów: ręka kontrolera (4 szt.) i łapa bibliotekarza.

****

EDYCJA PROFILU GŁÓWNEGO BOHATERA

Modyfikacja Alternatywa daje nam możliwość wyboru imienia oraz zmianę awatara naszego bohatera. Domyślnie imię bohatera to ‘Ty’ i aby je zmienić wystarczy otworzyć za pomocą ‘Notatnika’ plik:












 ścieżka instalacji gry\gamedata\config\actor_name\actor_bio_name.xml 

i zamiast Ty wpisać dowolną nazwę. Zmiana imienia bohatera w czasie gry nie odniesie pożądanych skutków – aby nowo wpisane imię/nazwa wyświetlała się poprawnie potrzebna jest nowa gra. Zmiana awataru naszego bohatera: otwieramy i edytujemy plik:












 ścieżka instalacji gry\gamedata\textures\_actor_alternativa\ui_actor_alternativa.dds

* * *

BRAK BRONI W ZADANIU ‘Znajdź dokumenty w X-18’ (opcja gry jako żołnierz):

W czasie gry żołnierzem po wejściu do laboratorium X-8 (jeden z etapów wykonywania zadania p.t: ‘Znajdź dokumenty w X-18’), zostaniemy ogłuszeni i zabrany zostanie nam cały ekwipunek. W skrypcie zadania jest błąd nie pozwalający go nam ukończyć. Można poradzić sobie z tym zadaniem instalując spawner i spałnując broń zaraz po ogłuszeniu nas przez najemników. Instalacja spawnera:

  • wykonujemy kopie bezpieczeństwa katalogów: ścieżka instalacji gry\gamedata\config oraz ścieżka instalacji gry\gamedata\scripts,
  • rozpakowujemy i kopiujemy katalog ‘gamedata’ (i kopiujemy do 'gamedaty' moda) z tego linku => 
     
  • po zabiciu najemników i opuszczeniu labu, pliki spawnera można usunąć z gamedaty moda a w ich miejsce skopiować pliki z kopii bezpieczeństwa przygotowanej wcześniej.       

* * *

Dzięki powyższym wskazówką powinniście wejść spokojnie w świat moda. Błędy polonizacji oraz problemy fabularne proszę zgłaszać w tym temacie. Życzę udanej gry!  

Źródła: logo1-png-25c8511ef134408a4d2b5349662b1a7e.png.cdffc0395486ed757c09c7f13754384d.png  logo_stalkermod.webp
 

  • Dodatnia 12
Link to comment
Share on other sites

Może być ciekawie. Ale skoro zmieniono całkowicie fabułę i miejsce rozpoczęcia gry, ze starej Alternatywy w takim razie został tylko tytuł i tytułowa możliwość wyboru "wdzianka" dla GG.

Najpierw trzeba będzie sprawdzić, czy usunięto wszystkie problematyczne sytuacje rozgrywki. Mnie np. GG zjadł mapę :biggrin:. Zamiast konserwy.

A patch który miał naprawić spawn anomali, postawił mi je na Skadowsku, przed kwestowymi NPCami, takimi jak Kardan i Gonta.

Kłaniać się nie musisz, jak mod się nada do tłumaczenia, to znajdzie swoją kolej.

  • Dodatnia 3
Link to comment
Share on other sites

Dokładnie w Czasie Sojuszu można było polatać ale to wyglądało jak siedzenie okrakiem na kadłubie a o prowadzeniu ognia nie wspomnę.

Plusem na pewno był widok lokacji z lotu ptaka. Gdyby to był prawdziwy widok z kabiny to tylko się cieszyć, chyba że znowu to tylko u mnie tak pokracznie wyglądało :-).

Link to comment
Share on other sites

U mnie  w barze było tak samo jak na kordonie ale być może to tylko u mnie a u innych normalnie. To tylko taki detal bo mod był całkiem przyjemny i ten akurat fragment w niczym mi nie przeszkadzał, teraz przy okazji tak mi się przypomniało :-).

Jakiś czas temu zauważyłem że kondotier nabrałeś ciałka bo przedtem trochę kościsty byłeś :-).

Link to comment
Share on other sites

UPROSZCZONA WERSJA INSTALACJI:

1. Po wypakowaniu tego archiwum: https://mega.nz/#!SddTnITT!OA8B0EO2irbjajRGpPGzqmY-rIF9AC3cLFmdMdZuCSM

nakładamy na zwartą tam gamedata tę z tego linku: https://mega.nz/#!7J93xYCI!YLOW_-g_kREsG1mh2hPQB2RKZz2GFBfp22KqpW62t3Y (nie zapominamy wyjąć gamedata z gamedata przed nałożeniem).

2. Do gry wstawiamy tylko powstałą z naszych działań gamedata i bin (plik gamedata.dbmm jest nam już niepotrzebny).

3. Kopia katalogu rus z przemianowaniem na pol.

4. Zmiany w pliku localization.ltx na taka postać:

[string_table]
language    = pol
font_prefix    = ;_cent ;_west

5. Gramy.

 

 

INSTALACJA NA POLSKĄ PLATFORMĘ:

1. Po wypakowaniu mamy katalogi gamedata, bin i plik gamedata.dbmm.
2. Zmieniamy nazwę pliku gamedata.dbmm na gamedata.dbm.
3. wypakowujemy gamedata.dbm tym: https://yadi.sk/d/UwfiuzqyoLQLP
4. Wypakowane katalogi wklejamy do gamedata ze zgodą na zamianę plików.
5. Kopia katalogu rus z przemianowaniem na pol.
6. Zmiana w pliku localization.ltx na taka postać:

[string_table]
language    = pol
font_prefix    = ;_cent ;_west

7. Dodajemy parametr "-nointro" po spacji w elemencie docelowym w skrócie gry na pulpicie.

8. Wklejamy katalogi bin i gamedata do gry ze zgodą na zamianę plików.
9. Po pierwszym odpaleniu dostałem taki błąd:

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : I
[error]Function      : CInifile::Load
[error]File          : E:\stalker\patch_1_0004\xrCore\Xr_ini.cpp
[error]Line          : 166
[error]Description   : Can't find include file:
[error]Arguments     : Arsenal\Ammo\ě209_spec.ltx


leczenie: przemianować plik м209_spec.ltx na ě209_spec.ltx
Lokalizacja pliku: C:\Program Files (x86)\THQ\S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl\gamedata\config\weapons\Arsenal\Ammo

10. Gramy :biggrin:
 
   Grę zaczynamy w pokoju z zegarem - oglądamy scenkę z dziewczynka. Budzimy się. Słyszymy nasze myśli: mamy podpisać kontrakt na eksplorację zony.
Zastanawiamy się co mamy dalej począć. Przypominamy sobie sen. Ładuje się level i wsiadamy do śmigłowca. Miejscem docelowym jest Przedzonie...
   O śnie możemy przeczytać w zakładce w PDA.

916b0f463439848.jpg 82441a463439867.jpg

e18be0463439944.jpg 106017463439976.jpg

b11790463440031.jpg 23435e463440051.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam. Mam błąd przy przejściu z ATP na Czerwony Las. Oto wylot:


 

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CRender::texture_load
[error]File          : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrRender\Texture.cpp
[error]Line          : 295
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Can't find texture 'wpn\fn2000-ŔĚĘ-n'
Link to comment
Share on other sites

Dzięki. Pomogła zamiana z FN2000-АМК-N na fn2000-ŔĚĘ-n.

Przydają się czasami przejścia z Alternatywy 1.2: https://cloud.mail.ru/public/92a3d6d71397/ALTTELEPORTS.rar

 

Posąg: http://abload.de/image.php?img=ss_kamil190_02-25-16_fbr9b.jpg

Już nie: http://abload.de/image.php?img=ss_kamil190_02-25-16_psq0f.jpg

Edited by matri32
  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

Jak dostać się do schowka w Limańsku w spożywczaku?

Najpierw musimy dostać się do tej beczki: http://www.imagebam.com/image/d05320467399722

Potem musimy uważać na lianyhttp://www.imagebam.com/image/dc658e467399728 http://www.imagebam.com/image/27c2d4467399735 http://www.imagebam.com/image/3c6f06467399714 , przedostając się przez brązowe drzwi. Za półką jest schowek. http://www.imagebam.com/image/f18200467399717 Zawartość tego schowka jest taka: http://www.imagebam.com/image/2a742b467399745

Edited by matri32
  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

To moja kolejna przymiarka do Alternatywy. Dwie poprzednie wersje poszły do kosza ze względu na bug poganiany bugiem.

Pytanie do lutowych graczy. Wybraliście stalkera czy wojskowego?

Patrząc na rus graczy, w związku z trudnościami jakie zastosowano w tej wersji dla stalkera, większość rezygnowała i grała za wojaka. Widać to po proporcjach filmików z przejścia. Tylko jeden jest za stalkera. Oglądałem tylko początek, więc nie wiem czy wytrwał dalej.

W poprzedniej wersji dla stalkera było więcej zadań, umożliwiających zebranie wyposażenia i zgromadzenie kasy na łapówkę dla wartownika na przejściu.

Wygląda mi na to, że tym razem zrobiono wszystko, aby zniechęcić do gry jako stalker i prawie zmusić do gry jako żołnierz.

Pozyskanie dwu psich ogonów, potrzebnych do wykonania zadania na strzelbę, jest próbą nerwów i potrzebą wielu powtórzeń, bo nie zawsze oba psy je mają.

Dopiero za trzecią powtórką, ale o dwa savy wstecz zaczynając, drugi pies dał mi ogon. A ich odporność na ciosy nożem, to katastrofa.

No i moment blokady możliwości samodzielnego wyboru. To nie alternatywa, ale pułapka, nie pozwalająca na zrobienie zadań na Przedzoniu, przed "zaciągnięciem się".

Pytam, czy stalkera w dalszej części gry, szczególnie na Kordonie i Bagnach, w tej wersji też czekają takie przegięcia? Zaton, to lokacja "przelotowa" na początku, więc się teraz nie liczy. Wystarczy tylko porozmawiać z Brodą.

 

  • Dodatnia 2
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Tario napisał:

Na necie możesz poszukać też wersji angielskiej jeżeli takowy znasz, nie wiem czy jest dobra czy nie, ale ostatnio patrzyłem to gdzieś wersję angielską widziałem.

Nie wiem czy chciałeś ukierunkować pytającego czy dać mu nadzieję. Misją forum jest między innymi pomaganie innym graczom, może kolega @Eru1010 nie wie jak znaleść tą angielską wersję Alternatywy 1.3 więc skoro widziałeś takową to wstaw mu linka by sobie pobrał. 

Link to comment
Share on other sites

  • pacjent1972 featured this topic
  • Agrael unpinned this topic
  • Agrael unfeatured and pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity