LVutner Opublikowano 2 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Temat poświęcony zagadnieniom dotyczących silnika napędzającego naszą grę, X-Ray. Dokumentacje, FAQ: Możliwości skryptowe X-Ray Ext. (cz. pierwsza) Możliwości skryptowe X-Ray Ext. (cz.druga) Dokumentacja X-Ray z 2004 roku Fora o silniku X-Ray: Forum X-Ray Engine Czyste pliki źródłowe: Cień Czarnobyla oraz Czyste Niebo (1.5.10) Zew Prypeci oraz SDK do niego S.T.A.L.K.E.R. 2 OGSE 0.6.9.3 Repozytoria oraz kody źródłowe: X-Ray 1.0007rc1 OpenXRay (1.6.02 oraz 1.5.10) Repo ForserX (SoC) X-Ray Extensions (SVN232) Cut X-Ray Project X-Ray 1.7.00 64x (CoP) Kod źródłowy OLR 3.0 z przed 6 miesięcy Repozytorium DevBoxTeam_Ru Usprawnienia: Spoiler PanicLog (SoC, CS, CoP) Zmieniona binarka xrCore.dll umożliwiająca na dokładne odczytanie logów gry. Zapisuje każdy szczegół. Keylogger dla SoC Przeportowane wychwytywanie klawiszy z GTA IV. Pozwala na pisanie skryptów opierających się na klikaniu klawiszy. Na przykład klakson w DMX. FoV Switcher (SoC, CS, CoP) Programik do zmiany kąta widzenia w grze. Opiera się na podmianie pliku xrGame.dll. EnvFX (SoC, CS, CoP) Ogólna przebudowa techniczna dźwięku w STALKERze. Dodano tryb stereo, algorytmy resamplera, HRTF oraz kilka pomniejszych usprawnień. Teraz EAX działa jak należy. Prawidłowa prędkość śniegu (CoP 1.6.02) Spowolnione opady deszczu/śniegu na bardziej realne. Bardzo dobry dodatek do modów zimowych. Zmodyfikowany xrGame.dll (SoC 1.0004) Zmodyfikowany xrGame.dll przez pewnego moddera. Do zmian wnosi tylko callbacki dla skrypterów, komendy typu g_god czy pasek amunicji. Poprawiony 1.0006 (Macron) Patcher dla plików gry. Dodaje on obsługę większej ilości pamięci RAM oraz przełączanie pomiędzy wersjami gry (RUS/WW), prócz tego ma też kilka innych funkcji. Poprawki: Spoiler Renderowanie modeli HQ (CoP) Poprawka od Shokera na poprawne wyświetlanie dynamicznych modeli wysokiej jakości. Dla przykładu, modele broni czy też NPC. Obsługa wielu rdzeni (SoC, CS, CoP) Niewielka poprawka umożliwiająca X-Ray'owi na korzystanie z większej ilości rdzeni. Domyślnie były to dwa rdzenie. Poprawka odnosi się jedynie do zmiany pewnej linijki. Fix net_Export (CoP) Poprawka synchronizacji obiektów z serwerem gry. Co tu się rozwijać? Programiści GSC popełnili małą lecz znaczącą literówkę w pliku Level_Network.cpp. Wpływ anomalii na NPC (CoP) Zmiana w pliku space_restrictor.cpp umożliwia wpływanie anomalii na NPC. Co się z tym wiąże NPC są ostrożniejsi i mogą korzystać ze śrub. mVPTexgen (SoC) Sampler dla shaderów znany z nowych wersji X-Raya, zalecany przy tworzeniu shaderów wpływających na oświetlenie bądź teksturowanie otoczenia. Do samodzielnego dodania do kodu źródłowego. 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 Super robota, jak będe się bawił w silniku to chętnie skorzystam Flaszka dla Ciebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LVutner Opublikowano 13 Lipca 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 Dodano OLR 3.0 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
acidicMercury8 Opublikowano 14 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2016 Dnia 2.02.2016 o 20:07, MonoLityczny napisał: Flossy Community (X-Ray) Ta strona i społeczność już dawno nie żyją Dnia 2.02.2016 o 20:07, MonoLityczny napisał: Dokumentacja X-Ray z 2004 roku Słyszałem, że ta dokumentacja jest wykonana z oryginalnych kodów builda 1935 (Proszę wybaczyć za mój zły Polski) 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LVutner Opublikowano 14 Listopada 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2016 ForserX z jakiegoś powodu to musiał usunąć, sam nie wiem. Co do dokumentacji, owszem są tam buildowskie dokumenty silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
acidicMercury8 Opublikowano 14 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2016 Teraz, MonoLityczny napisał: ForserX z jakiegoś powodu to musiał usunąć Flossy Group (a Flossy Community) było moim nazwie, ale rozpadł się. Dlatego strona Flossy Community nie powróci. Forser teraz działa w składzie WebBox. Oto ich pracy: 1 a 2 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LVutner Opublikowano 14 Listopada 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2016 Dzięki za linki. Dodam je do tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ForserX Opublikowano 23 Września 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 2017 Hi. It's my new repo: github.com/ForserX/FRay-Project Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanley Opublikowano 3 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2019 Zwiedzając poszczególne lokacje zawsze jestem pod wrażeniem konfiguracji terenu a że z zawodu jestem geodetom to właśnie taki silnik byłby przydatny do wizualizacji tego co mierzę. A pomiary są na współrzędnych x, y, Mam pytanie czy można na tym silniku zaimportować siatkę punktów o zadanych współrzędnych i następnie nałożyć na nią tekstury terenu plus krzaki, drzewa. Mniemam że tak da się w końcu tereny w grze są jakoś wymodelowane. Próbowałem zacząć zabawę z xay-cop-sdk ale niewiele z tego rozumiem. No o co jeszcze pobrać z oprócz czystego pliku źródłowego by zacząć zabawę i nie tylko. Dlaczego silnikx-ray ? . Z prostej przyczyny: jak widzę jego możliwość w stosunku do innych programów 3d to ma on w stosunku do nich ogromną przewagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanley Opublikowano 11 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2019 Czy nikt nie zna się na tym ??. Tak wnioskuję. Samo wstawienie tego tematu to za mało. Co mi po kodach źródłowych bez instrukcji ich obsługi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 11 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2019 Tereny w grze NIE SĄ wymodelowane w X-Rayu, tylko w LightWave, Maya. Do zastosowań takich jak Twoje to raczej jakiś AutoCAD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanley Opublikowano 16 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2019 Dzięki za podpowiedź co do LighWave lecz tworzenie modeli czy do Stalkera czy geodezyjnych mają chyba te same zasady modowania na podstawie współrzędnych X,Y,Z. Chodzi mi raczej o to że te wymodelowane do Stalkera są bardzo realistyczne no i wszystko można zwiedzać jak w rzeczywistości. No i szybkość działania jest dużym atutem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2019 Równie dobrze mógłbyś robić sobie modele dajmy na to w blenderze, który jest w pełni darmowy - https://www.blender.org. Wymodelujesz sobie dosłownie co Ci wyobraźnia podpowie, bo możliwości są ogromne. Blender ma też prosty silnik "growy", gdzie możesz podpiąć kamerę pod model i obserwować otoczenie z perspektywy pierwszej osoby. Jednostki ustalasz sobie dowolne - metry, kilometry, centymetry, etc. Na tej samej zasadzie możesz używać Unreal Engine czy dowolnego innego silnika "growego". Nie znam się na geodezji kompletnie, więc ciężko mi sobie wyobrazić na ile jakakolwiek z tych porad spełni Twoje oczekiwania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanley Opublikowano 18 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2019 Możliwe że się przydadzą Twoje porady i za nie dziękuję. A geodezja to pomiary wszelakiej treści terenu i przedstawianie jej formie graficznej. Robi się pomiary określonych punktów tak by posiadały współrzędne prostokątne X, Y, Z (Z nie zawsze bo w sumie przedstawia się rzut na płaszczyznę). Dla jakiejś powierzchni te punkty układają się w siatkę.To tak pokrótce bo całość geodezji jest tematem obszernym. Na tą siatkę nałożyć teksturę i mamy przybliżony obraz terenu. Do tego dodać drzewa , chaszczory, wody jezdnie itp. i byłaby super prezentacja poglądowa dla klienta, niech zwiedzi sobie, jako dodatek do map które otrzymuje. Tak to widzę. Ale widzę też że mam na razie nikłą wiedzę o tym jak stworzyć taki obraz 3d. Programów do tworzenia takiej grafiki jest dużo lecz który wybrać ??. Zobaczę tego blendera może akurat on będzie przydatnyi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 18 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2019 CZYM jest geodezja to wiem, ale jak to w praniu wygląda, to wiem tylko z obserwacji facetów z niwelatorami (tak to się zwie?). Blender ma dość wysoki próg wejścia, ale pełno jest w internecie tutoriali które pokazują co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanley Opublikowano 18 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2019 Niwelatory to tylko jedne z przyrządów używanych w geodezji służące do pomiarów i wyznaczaniu przewyższeń (Z). Innymi urządzeniami pomiarowymi są teodolity . tachimetry. odbiorniki GNNS, skanery laserowe (co jest więcej nie umiem sobie przypomnieć). Znalazłem tutoriale kursów blendera i jak na razie wygląda to dość skomplikowanie. Ale do puki nie wiem że co jest niemożliwe to będę próbował to zrobić a jak widzę blender ma takie możliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 18 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2019 1 minutę temu, Stanley napisał: wygląda to dość skomplikowanie Ale nie jest - kwestia nauczenia się co do czego i dlaczego. Zacznij nawet tu: https://polskikursblendera.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanley Opublikowano 24 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 zacząłem, możliwe że czegoś się nauczę i stworzę w ten sposób interaktywną mapę terenu pomierzonego. Poradniki są dobre aczkolwiek wszystko zaczyna się od sześcianów i kulek a te moim zdaniem winny pojawić się dopiero na teksturach terenu. Pooglądam inne może znajdę to czego potrzebuję. Nauka w moim wieku nie przychodzi już tak łatwo jak np. 40 lat temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 24 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 Sześciany i kulki pokazują, że nawet z najbardziej niepozornej figury można stworzyć praktycznie wszystko. Jeśli chodzi o teren, zawsze możesz zacząć od płaszczyzny (plane) i nadać jej modyfikator "ocean": Spoiler Ilość "zmarszczek", powtórzeń i tak dalej i tak dalej możesz sobie ustalić wedle upodobań, a potem ręcznie polepszyć to, co będzie wymagało poprawy. A że łatwo nie jest... wiem, próg wejścia dość wysoki. Też nie jestem najmłodszy, a przyswojenie podstaw zajęło mi dobre pół roku Mimo tego dalej podtrzymuję - kiedy załapiesz jak to wszystko działa, to nagle zacznie się robić coraz łatwiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.