Jump to content

OBLIVION LOST REMAKE 3.0 - Nowe informacje o pracach nad modem.


Recommended Posts

Końcówka roku to wiele ekip modderskich przypomniało sobie, że pasowałoby dać znać, że wciąż żyją ;)

_bjCqUEBNZM.jpg

Tak samo jest z OLR. Twórcy chwalą się, że mocno popchnęli sprawy fabuły i zadań, choć wciąż sporo jest do zrobienia. 

AM5DYQas7Ak.jpg

Udało dodać im się wiele funkcji i zmian gameplayowych ale oczywiście to jeszcze nie koniec prac.

84KxygH8XBE.jpg

Także w przyszłym roku czeka ich wciąż sporo roboty.

QzrNGUZX8UE.jpg

Ps. Więcej zdjęć na stronie moda.

https://m.vk.com/wall-35238079_23611

  • Dodatnia 5
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

https://vk.com/olr_mod?z=photo-35238079_457240311%2Falbum-35238079_00%2Frev

Deweloperzy zbierają pytania na FAQ które będzie opublikowane prawdopodobnie w tym miesiącu.

Luźne tłumaczenie:

Cytat

Witam. Od dłuższego czasu mieliśmy pomysł zrobić FAQ na temat wersji 3.0. Zostawcie swoje pytania poniżej i postaramy się na nie odpowiedzieć. Myślimy, że uda je się opublikować pod koniec miesiąca.

 

  • Dodatnia 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

https://vk.com/olr_mod?w=wall-35238079_23769%2Fall

Deweloperzy odpowiedzieli.

Luźne tłumaczenie pytan i odpowiedzi:

Kiedy wydanie?

Kiedy będzie gotów.

Na jakim etapie produkcji jest projekt?

W większości teraz zajmujemy się wdrażaniem fabuły.

Jak szybko idzie produkcja?

Mod  jest w większości robiony w czasie wolnym.

Ilu deweloperów pracuje nad modem?
Głównym deweloperem jestem ja, pomaga mi też kilku innych modderów.

Czy silnik w 3.0 będzie x64?

Nie

Czy roboczy dubbing z 2.5 będzie zastąpiony lepszym?
Nie

Czy będą zamknięte beta testy?

Nie

Będzie nowy VA dla Żaby?

Nie, zostanie stary.

Czy robocze dźwięki dla broni (pochodzący np. z CSa i Quake'a), dźwięki otoczenia itp. zostaną zmienione?

Niektóre dźwięki broni zostaną zmienione.

Czy do starych lokacji zostaną dodane nowe obiekty?

Tak

Jak trudna będzie wersja 3.0 w porównaniu do 2.5?
Bardzo

Czy zadania cykliczne/poboczne zostaną zmienione?

Tak. Ich system został kompletnie zmieniony.

Czy wymagania sprzętowe wzrosną?

Tak.

Wymagania minimalne?

2 rdzeniowy procek z min. 3GHz, 4 giga RAMu i karta która bez problemowo radzi sobie z podstawką.

Czy będą nowe lokacje?

Tak

Czy przez Kordon, CD i Bar będzie przebiegała mała rzeczka jak w 1865?
Nie, bo jest to pomysł z epoki SoC, a nie OL.

Na jakim silniku jest mod?

Własnej roboty silnik bazowany na wyciekłych źrodłach 1.0007.

Czy będzie można kontynuować fabułę jeśli zwalimy jakieś zadanie albo ważna postać umrze?
Częściowo już to udało nam sie wprowadzić, patrz zadanie z Wojskowym i Kontrolerem na Kordonie.

Czy problem z 2.5 z NPCami wchodzącymi do anomalii zostanie naprawiony?
Tak, ale szansa że nieumyślnie wejdą w nią wciąż pozostaje.

Czy będzie jakiś zestaw z nowymi skórkami dla broni?

Nie.

Czy będą dynamiczne anomalie jak w AMK i ZENOBIAN?

Anomalie zmieniają swoje lokacje po emisjach.

Czy 3.0 jest tworzone tylko na bazie dokumentów projektowych, czy też dodajecie własne pomysły?

Dizdoki są tylko podstawą dla nas ponieważ są tylko powierzchownymi opisami zadań i fabuły.

Czy będzie freeplay?

Nie.

Czy będą specjalne animacje pod zacięcie się pukawek?

Nie.

Czy A-Life jest zależne od gracza? Znaczy, czy NPC idą w tryb 'online' tylko jeśli GG je aktywuje?

NPC moga poruszać się offline bez ingerencji gracza.

Czy zadanie odprowadzenia grupy weteranów do Rostoku będzie ukończone?

Już jest ukończone.

Czy elektrownia będzie zoptymalizowana?

Ilość mutantów została zmniejszona, a usuwaniem ich ciał zajmuje się specjalny skrypt.

Czy będą dynamiczne nowości od stalkerów?

Tak

Czy będą emisje?

Tak

Czy mutanty będą zbierały się w stada?

Tak

Czy komunikacja przez PDA będzie poprawiona?

Tak. Została napisana od zera.

Czy będą nowe kombinezony?

Będą nowe warianty bazowane na już dostępnych.

Czy jazda samochodami będzie ulepszona?
Tak.

Czy Darkscape zostanie dodany?
Nie, to lokacja z SoC, nie OL.

Czy będą nowe cutscenki?

Tak, będzie ich więcej niż w 2.5

Czy dubbing pod dialogi zostanie poprawiony?

Będzie jego więcej.

Czy dynamiczne oświetlenie zostanie poprawione?

Trudno powiedzieć, w niektórych miejscach tak ponieważ zostanie użyty system sektoro-portali (nie wiem czy przetłumaczyłem to dobrze). Będą też inne poprawki.

Jakieś plany na angielską lokalizację?

Tak, ale na 100% nie na wydanie moda.

Czy wskazówki dla zadań zostaną poprawione, oraz czy zadania nie oznaczone w PDA zostaną oznaczone?

Częściowo tak.

Który rok OLR 3.0 naśladuje najbardziej?

2002-2003

Czy gracz będzie mógł łatwiej dołączyć do różnych frakcji?

Nie

Czy będą animacje dla walki wręcz z bronią? (np. walenie kolbą)

Nie

Czy dynamiczne wiadomości będą miały wpływ na grę? Np. jeśli gość w Kordonie napisze że sprzedaje AKMSa, to czy naprawdę będzie tam typ sprzedający AKMSa?

Nie wykluczone.

Czy będzie "bezwszowa Zona" (bez przechodzenia od poziomu do poziomu)

Nie

--------------------------------------

Na dodatek nowy screen:

IDjzTlBqaDs.jpg

 
 
Edited by GlucioPL
poprawka
  • Dodatnia 8
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Wiele nowych modów porzuca oświetlenie statyczne albo traktuje je po macoszemu. Twórcy OLR 3.0 jednak postanowili je trochę odpicować, jeśli komuś coś to mówi to dodano "rozproszone cienie od słońca" i kilka innych ulepszeń renderowania.

Kilka nowych screenów "na statyce".

WY4dR7YMW-w.jpgODPHSDj204U.jpglqbBWz0C9qs.jpg

  • Dodatnia 6
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam. Mam problem z fabułom. Nie wiem czy tutaj daje się pytania na ten temat ale nie znalazłem innego załącznika do problemów z fabułom i jeszcze nie jestem obeznany do końca w tym forum. Mniejsza z tym zebrałem dokumenty z instytutu "MedPrior" i dałem je barmanowi. I tu jak już dałem te dokumenty to żadna misja mi się nie aktywowała jak to było w cieniu czarnobyla. Zebrałem tam jeszcze ten artefakt dla Toada, nie mam spolszczenia wgranego także nie wiem jak on się nazywa po polsku. Ale jak już dałem ten artefakt to Toad powiedział że barman by się tym zajął lecz nie aktywowała się żadna misja również. Nie mam żadnej opcji która by mogła aktywować misję z X18 bo wszystkie sprawdziłem motywy rozmowy z barmanem. Toad też nic nie ma do powiedzenia na ten temat a jak oglądałem jakiegoś ruska co grał w OLR to dostał jakąś misję jak pierwszy raz przybył do baru i pogadał z barmanem ale nie znam języka rosyjskiego to trochę cienko jest.

Link to comment
Share on other sites

Dr_Sztychowka - OLR - mam to do siebie, że aby np. dostać misje w barze należy wcześniej wykonać parę małych misji zazwyczaj zwanych potocznie potocznymi.

Obejrzyj dokładnie film jak to w/w "jakiegos ruska" i pokumaj co on zrobił, że za pierwszym razem w barze dostał misje/misje, zajrzyj także do sklepu z warzywami oraz na bazę Powinności która jest koło tego sklepu.

Polecam także odwiedzić wieżę ciśnień koło szkoły jak sama szkołę oraz budynki mieszkalne wokół baru i nie tylko.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Parę dni temu główny dev OLR - hi_flyer - gościł na podcaście. W skrócie omówił temat powstawania wcześniejszych wersji OLR, oraz podzielił się informacjami na temat nadchodzącej 3 wersji.
Podcast: https://www.youtube.com/watch?v=H6w9b13enMc&has_verified=1

Poszcególne pytania i ich czas wyświetlania są w komentarzach.

 

Źródło: https://vk.com/wall-35238079_24044

 

  • Dodatnia 5
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

qXVgEL3XvS4.jpg?size=1280x720&quality=96

🌲 Noworoczny post od twórcy «Oblivion Lost Remake 3.0»:

- Szczęśliwego Nowego Roku wszystkim! Kolejny rok tworzenia modyfikacji dobiega końca, w tym czasie wykonano ogromną ilość wszelkiego rodzaju prac nad projektem. Dodano wiele nowych rzeczy, ale większość prac miała na celu sfinalizowanie istniejącej zawartości. Myślę, że w tej chwili nie ma sensu pokazywać czegoś konkretnego, więc być może lepiej byłoby, gdyby gracze sami zobaczyli wszystko. Nie chcę zgadywać daty premiery, ale może zostanie ustalona w przyszłości. Wszystkiego najlepszego w nowym 2021 roku.

  • Like 1
  • Dodatnia 4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Możliwe że nowy screenshot z wersji 3.0, dodany pod koniec lutego tego roku
Nie pamiętam by stały tam te typki z Powinności, oraz został upubliczniony przez oficjalny fanpage. Jedyne dziwne jest że jest w kategorii "wasze screenshoty". https://cdn.discordapp.com/attachments/677854582554230795/823885449030008891/1616499940958.png

Edited by GlucioPL
dodanie detali
  • Dodatnia 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Nowości
Przetłumaczone z https://vk.com/olr_mod?w=wall-35238079_24411  używając Google Translate
 

Cytat

Witam wszystkich, czas na nowości dotyczące projektu. Główną wiadomością na dziś jest to, że w tej chwili projekt wchodzi w fazę beta. Mod można przejść od początku do końca już teraz, jednak wciąż jest wystarczająca ilość niezbędnej pracy nad „wykończeniem”. W najbliższym czasie planowane jest również przeprowadzenie testów zamkniętych, które będą musiały zidentyfikować pozostałe problemy i na podstawie których poznamy szacowany czas premiery. Aktualizacja - Nie będzie rekrutacji do zamkniętych beta testów.

A do tego nowy screenshot KpsnApzgG4c.jpg?size=1920x1080&quality=96&sign=ad13b6faf9a51ffc26f176f4673fb372&type=album

  • Dodatnia 6
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Pojawił się krótki wywiad z twórcą OLR 3.0:

Autor projektu, Nick Barber (hi-flyer), podzielił się paroma szczegółami z rozwoju moda oraz zademonstrował kilka zrzutów. Pytania przygotował zuuuuulus i Nick Frost

zfTtdsAZvys.jpg

P. Czy uruchamiając moda, który jest na końcowym etapie rozwoju, czujesz, że to '' ten sam stalker " jaki mógł zadebiutować przed zmianą koncepcji ? 
Nick Barber: Trudno odpowiedzieć na to pytanie z perspektywy twórcy. Po długim czasie tworzenia funkcji, fabuły i rozgrywki, stało się to dla mnie czymś zwyczajnym. Myślę, że każdy gracz sam odpowie sobie na to pytanie. 

P. Czy w OLR 3.0 pojawią się specjalne mutanty ( bossy ), na które warto czekać ? Czy walka z nimi będzie się różnić od zwykłych potyczek z mutantami ?
Nick Barber: Tak, w grze będą takie momenty. Jeśli chodzi o rozgrywkę, część bitew będzie się toczyć według określonej mechaniki, odmiennej od zwykłych walk.

P. Super! Czy w symulacji życia zaimplementowałeś jakąś mechanikę, która „rozweseli” gracza, na przykład odradzanie NPC/mutantów „za rogiem” ?
Nick Barber: Symulacja działa bardzo „żywo”, a sytuacje z różnymi spotkaniami nie są rzadkością.

P. Czy fabuła w wersji 3.0 jest bliższa oryginałowi z pierwowzoru, w porównaniu z 2.5 ?
Nick Barber: Tak, można powiedzieć, że sednem scenariusza w 3.0 jest wycięta fabuła. Niemniej jednak elementy fabuły z dokumentacji projektowej w 3.0 są nadal dostępne.

tgHSNCwqqBg.jpg

P. W magazynie scenariusza fabuły z Oblivion Lost pt. " Dzieci Strefy " zostały opisane lokacje Miasto oraz Mrowisko. Czy pojawią się w grze ? 
Nick Barber: W grze nie będzie takich lokacji, ale zostaną wspomniane.

P. W modach często zdarzają się sytuacje, w których umiera postać questowa, w efekcie czego nie można ukończyć zadania, a gracz musi cofnąć się w zapisach. Czy powinniśmy się tego spodziewać ? 
Nick Barber: Dla pewnej części NPC w grze, na wypadek ich śmierci, zostały przypisane alternatywne gałęzie rozwoju dalszej fabuły. Jednak zawsze może dojść do sytuacji, w zależności od zachowania jednego lub drugiego gracza, kiedy w pewnym momencie fabuła może zostać popsuta. Całkiem możliwe, że takie sytuacje mogą zaistnieć w wersji 3.0, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby w przyszłości je skorygować.

P. Czy próbowałeś przerobić dźwięki z buildów ? A może wszystko pozostanie zgodne z pierwowzorem ? 
Nick Barber: Zasadniczo scena dźwiękowa moda pozostała kanoniczna. Tylko niewielki procent dźwięków został zastąpiony.

YIJ7i2jqwr4.jpg

P. Dokumenty projektowe wspominają o katastrofie wojskowego posterunku kontrolnego na różne sposoby, w tym z „łap” Mimikry. Planowane jest takie wydarzenie i czy w ogóle zobaczymy Mimikrę oraz Mekropia ? Oraz, czy pojawi się Święty - były członek Świadomości-Z, który opuścił swoich towarzyszy i naprawił antenę w Czerwonym Lesie ?
Nick Barber: Jeżeli chodzi o Mimikrę i Mekropie, to nie zobaczymy ich w wersji 3.0 ze względu na brak osoby, która mogłaby tworzyć animacje dla tych potworów. Jeżeli znajdzie się osoba z odpowiednimi umiejętnościami, to te potwory zostaną wprowadzone do gry z kolejnymi łatami. Co do postaci „Święty” – tak, jest taka postać.

Pytanie od naszego subskrybenta, Nikity Kuzniecowa: Jakie unikalne funkcje i koncepcje z dokumentów projektowych zostaną zawarte w modzie ?
Nick Barber: Na przykład kilka grafik koncepcyjnych od Moisey'a. Pewna część tamtejszych pomysłów będzie obecna w modzie.

P.  Czy zobaczymy naszego przyjaciela Dziennikarza w zmodyfikowanej formie ? W dokumentach projektowych jest wzmianka o tym, że „prawie stracił swój ludzki wygląd”.
Nick Barber: Postać Dziennikarza również przeszła pewne zmiany w wersji 3.0, a w szczególności powiązana z nim fabuła. Od teraz dostępna jest również możliwość zobaczenia go pod koniec gry.

Źródło: [KLIK]


Z góry przepraszam za błędy, ale przy pomocy zwykłego translatora ciężko się tłumaczy. Starałem się nadać wywiadowi, chociaż odrobinę sensu. Jeżeli ktoś ma ochotę, to może go poprawić :) 

A więc OLR 3.0 nadal jest rozwijany. To oczywiście cieszy, ale data premiery wciąż pozostaje zagadką. Wspomniana została także Mimikra - pisałem o tym mutancie w innym Temacie

  • Like 1
  • Dodatnia 3
  • Dzięki ! 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 14.07.2021 o 13:47, Lolo napisał:

Ja zawsze miałem jeden problemy do OLR- Strasznie mało tam NPC-ów

Czasami też się zgadzam, ale w sumie pasuje to do oryginalnej idei Zony, gdzie stalkerów miało być tylko około 200.

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, GlucioPL napisał:

Czasami też się zgadzam, ale w sumie pasuje to do oryginalnej idei Zony, gdzie stalkerów miało być tylko około 200.

Ale bez przesady, jeden stalker na całą lokację to trochę średnio

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity