Skocz do zawartości

Nowe przejście na Bagna


korn06

Rekomendowane odpowiedzi

Byłam wczoraj na ATP, zrobiłam kuriera, dysk i wybiłam wszystkich w bazie, ale schowka ani widu ani słychu. Nie wiem od czego zależy ta losowość, bo przecież jakoś jest w grze opisana. Coś innego przyszło mi do głowy, ale może to głupie, ja się całkiem nie znam. Czy nie można tej losowości zmienić w kodzie? Ja nie lubię takiego grzebactwa, ale z drugiej strony zgadzam się, że to trochę za ważna rzecz żeby była losowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy narzekają, czy nie narzekają, czasem po prostu trzeba zakasać rękawy i samemu zabrać się do roboty :P

Dzieki obszernemu raportowi Stalkera korn06 udało mi się bardzo szybko zlokalizować nazwę przedmiotu, który daje przejście z Agropromu na Bagna :)

Dzieki screenowi schowka na ATP udało mi się ustalić co nastepuje:

1. dane z pliku "stable_treasure_manager"


Schowek doświadczonego zwiadowcy Schowałem mapę z koordynatami przejścia. Mnie ona już na nic - ja tą ścieżkę i tak znam na 

pamięć...

2. dane z pliku "treasure_manager"


[atp_arhara_secret_1]
target = 18017
name = atp_arhara_secret_1_name
description = atp_arhara_secret_1_descr
items = af_kol_2, razved_karta, ammo_12.7x108, 2, bomba, detonator_2, bomba_mina_n
condlist = {=npc_rank(veteran)} 3, {=npc_rank(master)} 5
community = stalker, bandit, dolg

Z powyższych fragmentów kodu wynika jednoznacznie, że poszukiwanym przez nas przedmiotem jest "razved_karta" :)

Jak widać poza tym, by zdobyć info o tym schowku trzeba zabić (lub obszukać zwłoki zabite przez kogoś innego) 3 stalkerów w randze weterana i 5 stalkerów w randze mistrza z ugrupowań: samotnik, bandyta lub powinność. Oprócz tego dochodzi jeszcze tak zwany czynnik losowy, który może ale nie musi dać nam informacji o tym schowku mimo spełnienia wymagań co do jego otrzymania - taki "rzut kostką" :)

Może nim być też na przykład rozpicie flaszki z jakimś stakerem, lub kupienie info o schowku - ale to też jest generowane losowo.

Ponieważ przejść na Bagna jest dramatycznie mało w grze, postanowiłem dodać w "Małych usprawnieniach Solianki" plik spawnera, który spowoduje, że pożądany przez wszystkich przedmiot pojawi się u Was w ekwipunku i NIKT już nie utknie z powodu niemożności dostania się na Bagna :)

Aby w/w przejście pojawiło się u Was na mapie należy zrobić co następuje:

1. zespawnować (lub kupić u handlarza) przedmiot

2. udać się na Agroprom w miejsce wskazane na mapce załączonej do przedmiotu (ubrać się w coś dającego ochronę od radaicji)

3. iść wzdłuż południowego płotu, aż pojawi się napis na ekranie "Nowa droga" i znacznik przejścia

4. przejść na Bagna

UWAGA - wylądujemy tuż obok przysiólka kontrolerów na Bagnach, więc przygotujcie się odpowiednio lub bierzcie nogi za pas :))

Poniżej screeny z mojej ekspedycji sprawdzajacej, czy zespawnowany przedmiot da przejście (oczywiście, że dał - bo inaczej bym o tym nie pisał :))

http://img338.imageshack.us/img338/6276/42894865.jpg

http://img34.imageshack.us/img34/3122/94188826.jpg

http://img151.imageshack.us/img151/1389/35601109.jpg

http://img255.imageshack.us/img255/9198/13833432.jpg

http://img716.imageshack.us/img716/6104/63478235.jpg

http://img814.imageshack.us/img814/9804/77934189.jpg

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możliwe jest wprowadzenie zmian do skryptu, które na przykład usunęłyby czynnik losowy? W ten sposób prędzej czy później każdy otrzymałby info o tym przejściu, no chyba że nigdy nie obszukuje trupów, ale wtedy sam sobie jest winien... Jakoś wolałbym te metodę niż konieczność spawnowania przedmiotu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możnaby zmienić któryś z istniejących kwestów, tak by w nagrodę oprócz tego, co jest przewidziane w scenariuszu, otrzymać ten "fragment mapy". Oczekuję na propozycje :P Weżcie pod uwagę, że będzie to trudna sprawa, bo będzie wymagała wyczucia kiedy dodać to przejście - bo nie może być ono na przykład wcześniej niż to, które daje nam Fanat, ale z drugiej strony nie może też być dawane za późno, bo fabuła nie ruszy dalej. Jeśli ktoś będzie miał propozycję, to oczekuję, że dołączy ze dwa screeny z proponowanego kwestu (będą znacznym ułatwieniem przy wprowadzaniu zmian).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam że istniejący mechanizm jet w porządku jedynie trzeba osunąć z niego czynnik losowy - niech po obszukaniu tych 3 weteranów i 5 mistrzów pojawia się informacja. A jeżeli jeśli jeszcze jakiś trigger, to niech będzie przynajmniej stały - żeby było wiadomo co zrobić. Chyba łatwiej jest podpiąć istniejąca procedurę i gotowy schowek pod jakieś wydarzenie... chociaż chyba w ten sposób proponuję właśnie to, co Yurek... Jest pytanie - jeśli 3 weteranów i 5 mistrzów to nie wszystko, to gdzie szukać tego co jeszcze jest potrzebne i co świadczy o tym, że jeszcze coś jest? Może lepiej właśnie to COŚ znaleźć i wtedy będzie wiadomo co zmieniać. Albo po prostu umieścić tę mapę i/lub w innym schowku, który jest bardziej prawdopodobny do znalezienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BRAWO YOUREK... Jednak miałem rację co do notatki...to ona otwiera przejście nawet kupiona w sklepie...ale zabicie tych pięciu to zbyt dużo za taka notatkę. Czy nie można jej umieścić na stałe w jakiejś szafce lub stałym schowku w świecie gry. Oczywiście nie za wcześnie..np. w piwnicy Wioski pijawek na MW..to kawałek gry już po Fancie...jednocześnie nie jest za późno by pchnąć fabułę bagien..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ten czynnik losowy i jego efemeryczność była dla mnie impulsem by elitarną i unikalną egzę dać jako nagrodę za kwest, a nie jako znajdźkę ze schowka. Mechanizm schowków jest w założeniu prosty, ale jednak praktyka pokazuje, że coś się dzieje w skryptach schowków o czym nie mamy pojęcia - no bo jak wytłumaczyć, że na tylu grających w Soliankę na naszym forum tylko JEDNEJ osobie trafił się ten schowek na ATP (ja go nie dostałem mimo, że jestem pewien, że zatłukłem wystarczającą ilość niemilców :P). W związku z tym, że mechanizm ten nie jest do końca przez nas rozpracowany, nie zalecałbym kombinowania ze schowkami i "fragmentem mapy". Chowanie go gdzieś po kątach też może być zawodne - a nuż jakiś NPC go weźmie, zginie i śmieciarz zrobi swoje ... Ze wzgdlędu na wagę "znaleziska" i jego znaczenie dla gry, jestem za tym, by "wyjąć" ten przedmiot ze schowka i dorzucić go jako nagrodę dodatkową za kwest. Otwarte pozostaje pytanie do którego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie można w piwnicy ,gdzie jak sądzę NPC nie mogą się dostać ..(tu mogę się mylić)...proponuję dołożyć do Łukasza...oni są daleko...ale powinno to być jednak na MW...nie dalej ..do którego ..do byle jakiego chodzi o odblokowanie ewentualnego braku dojścia na Bagna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może dobrym momentem w grze byłoby dodanie tej notki jako nagrody za kwest Kutwy na likwidację pijawek w wiosce. Kutwa jest nieśmiertelny, to zadanie jest pierwsze jakie możemy wykonać dla niego , można jeszcze zaznaczyć wyraźnie w dialogu,że za wykonanie tego zadania dostaniemy kryształ i notatkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może dobrym momentem w grze byłoby dodanie tej notki jako nagrody za kwest Kutwy na likwidację pijawek w wiosce. Kutwa jest nieśmiertelny, to zadanie jest pierwsze jakie możemy wykonać dla niego , można jeszcze zaznaczyć wyraźnie w dialogu,że za wykonanie tego zadania dostaniemy kryształ i notatkę.

Pomysł byłby dobry, gdyby nie to że ja tego kwestu wogóle nie miałem

:P

Wiem nawet dlaczego :)

Po prostu podczas mojej gry tak się złożyło, że szedłem do miejsca gdzie jest posterunek najemnmików po ulepszona giwerę dla Woronina, a że droga prowadziła przez wioskę pijawek (a ja jeszcze na dokładkę potrzebowałem na gwałt macek dla Prapora), to wszystkie pijawki w wiosce miały pecha i zmarły w wyniku zatrucia ołowiem :)

No i potem (trochę poźniej) jak poszedłem do Kutwy - to zlecenia na pijawki w wiosce juz dla mnie nie było http://www.stalkerteam.pl/public/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/confused.gif

Musimy znaleźć coś innego - coś co każdy gracz musi zaliczyć.


Yurek, jesteś boski i genialny. :)

Jak tylko będzie mozna, to wypróbuję spawnera (za daleko jestem za wioską pijawek, choć to dobre miejsce). :)

Ktoś już próbował?

Dzięki :D

Ten "fragment mapy" możesz sobie wyspawnować w dowolnej lokacji. Nosisz go sobie potem w plecaku. Dopiero na Agropromie, jak znajdziesz się w miejscu oznaczonym na czerwono pojawi się komunikat "Nowa droga" i uaktywni Ci się przejście na Bagna.

Dopóki nie znajdziesz się w tym właśnie miejscu, przejście NIE POJAWI się na mapie.

Ja próbowałem, a screeny z akcji masz w poście powyżej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Sacharow na przykład po zadaniach na rozstawienie tych trzech nadajników,albo przyniesienie trzech książek z labów.Ewentualnie mamy jeszcze Wilka na Magazynach z tym że choć Wilk jest tym razem chyba nieśmiertelny to już zadanie na radiostację nie zawsze zaskakuje.Mógłby też Łukasz dawać lepszą nagrodę po wyczyszczeniu nas z gotówki po zadaniu na mózgi kontrolera :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie za późno..dlaczego Jestem w tej chwili na MW ...zrobiłem wszystkie możliwe zadania ..pozostaje tylko wybór... 1...iść na Bagna..(logiczny w tym etapie gry) 2...obronić barierę i uruchomić resztę gry..ale bez Bagien to może okazać się potem błędem Jeżeli w tej chwili nie mam przejścia na Bagna, a chce grać zgodnie z fabułą i poradnikiem gra się sypie... Właśnie dla tego mówię, że należy dodać przejście podczas pierwszego pobytu na M. Wojskowych. Pomysł @korn06 z dodaniem notki za kwest w wiosce jest całkiem dobry...jeżeli będzie wzmianka w poradniku, w dziale przejścia to na pewno każdy je uruchomi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Tu się zgodzę z malakasem - "fragment mapy" musi pojawić się jeszcze przed obroną Bariery. @ malakas Czy mógłbyś napisać jakie kwesty zrobiłeś na MW do tej pory ? Spróbuję wtedy coś dopasować i wyjmę w końcu tą notatkę o przejściu ze schowka :P Czy ktoś posiada screeny lub sejwa sprzed tego zadania od Kutwy na oczyszczenie wioski pijawek - byłoby to bardzo pomocne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozmawiałem z łukaszem....nie broniłem bariery

Kutwa...pijawki w wiosce

Woronin ..fleszka wariata...specjalna broń...granatnik...

petrenko..zabić zdrajcę

koleś na bramie ..znajdź szczepionkę (ale on daje przejście..odpada )

OK. To już przynajmniej wiem w jakim polu mogę się poruszać.

Myślę, że coś z tego wybiorę.

Chociaż skłaniam się najbardziej jednak ku kwestowi Kutwy (mimo, że ja miałbym wtedy problem w grze [no dobra, żartuję - coś bym wymyślił :P]), lub kwestowi Pietrenki.

Co Wy na to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł byłby dobry, gdyby nie to że ja tego kwestu wogóle nie miałem

:P

Wiem nawet dlaczego :)

Po prostu podczas mojej gry tak się złożyło, że szedłem do miejsca gdzie jest posterunek najemnmików po ulepszona giwerę dla Woronina, a że droga prowadziła przez wioskę pijawek (a ja jeszcze na dokładkę potrzebowałem na gwałt macek dla Prapora), to wszystkie pijawki w wiosce miały pecha i zmarły w wyniku zatrucia ołowiem :D

No i potem (trochę poźniej) jak poszedłem do Kutwy - to zlecenia na pijawki w wiosce juz dla mnie nie było :)

A ja nie miałem kwestu Łukasza na likwidację najemników na MW, bo wcześniej ich zlikwidowałem. To może lepszym momentem będzie , gdy ta notka będzie nagrodą Woronina za przyniesienie tego ulepszonego karabinu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie miałem kwestu Łukasza na likwidację najemników na MW, bo wcześniej ich zlikwidowałem. To może lepszym momentem będzie , gdy ta notka będzie nagrodą Woronina za przyniesienie tego ulepszonego karabinu?

Albo jeszcze w barze kwest Woronina na likwidację ataku najemników? Tylko musimy się zastanowić, jak bardzo ma być otrzymanie tego przejścia 'zapewnione' w trakcie przechodzenia scenariusza. Kwesty w rodzaju tego, który podałem powyżej nie są konieczne do przejścia dalej i niektórzy mogą je opuścić. Jeśli ma być pewnie - to trzeba mapę podpiąć pod kwest z 'głównego nurtu" scenariusza, w rodzaju oddania dokumentów wojskowych z Agropromu albo dokumentów z laboratorium w Dolinie Mroku. Tylko czy naprawdę musimy prowadzić za rękę i niemal 'zmuszać ' do otrzymania tego przejścia? Przejście w nagrodę za odparcie najemników w Barze jest przykładem kwestu 'pobocznego' który jednak może dać wymierne korzyści...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym kwestem Woronina na likwidację ataku najemników jeszcze lepszy pomysł. Bo zawsze jest możliwość że ktoś pójdzie na MW , znajdzie tą unikalną snjperkę, wyrzuci ją bądź sprzeda i zadania nie da się zaliczyć. Według mnie tę notkę, powinno się dostać za kwest na który trzeba dostać zlecenie i nie da się go wykonać wcześniej samemu, a tak jest z tym odparciem najemników. Tylko trzeba wyraźnie zaznaczyć w dialogu, że za wykonanie tego kwestu dostaniemy unikalne info z przejściem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.