Jump to content

Recommended Posts

  • 5 years later...

0823569001464717554.jpg

Tytuł oryginalny: Old Good S.T.A.L.K.E.R. Evolution 0.6.9.3
Platforma: Cień Czarnobyla (Repack - wersja samodzielna) 
Data premiery: 07.03.2016 r.
Autor: OGSE Team 
Autorzy spolszczenia: @yellow, @gawron, @Gatzek, @kondotier, @metek58, @smox
Śr. długość rozgrywki: (ok. 30 godzin)


OPIS:

Spoiler

OGSE 0.6.9.3 to znana większości graczy popularna modyfikacja na platformie Cienia Czarnobyla, która w znacznym stopniu poszerza podstawową zawartość. Produkcja oferuje pokaźną ilość zmian - nowe zadania, wątki fabularne, lokacje, ulepszoną oprawę wizualną. Najważniejszą właściwością OGSE jest jednak to, że całość została zachowana w niepowtarzalnym klimacie S.T.A.L.K.E.R.-a, choć niektórzy uważają, że pod tym względem go nawet przebiła. 


Cechy moda: 

  • Wiele nowych zadań pobocznych, wątków fabularnych oraz postaci. 
  • Nowe lokacje. 
  • Możliwość poruszania się pojazdami. 
  • Nowe mutanty, anomalie, przedmioty. 
  • Wysoka stabilność. 
  • Lepsza grafika i efekty pogodowe. 
  • Poprawiony balans oraz AI. 
  • Lekko podwyższony poziom trudności - Zona stała się jeszcze bardziej niebezpiecznym miejscem.

Od autora: 

Spoiler

W 2010 roku nikt nie mógł przypuszczać, że to, co miało być drobną aktualizacją do 0.6.9.2 R2, cztery lata później zwieńczy najbardziej zaawansowany technologicznie mod na platformie Cienia Czarnobyla. Pod względem nowych rozwiązań technologicznych nie ma sobie równych, a w niektórych przypadkach nasi modderzy dokonali takich rzeczy, których GSC nie było w stanie opanować lub które uznano za fundamentalnie niemożliwe do przeprowadzenia bez dostępu do kodu źródłowego gry.

Niestety, ale nie wszystko było takie doskonałe: przez prawie cały 2013 rok rozwój moda z różnych powodów zatrzymał się w miejscu - zmęczenie grą, problemy osobiste, trudności techniczne, ciągłe przeprojektowywanie gotowej gry. Wszystko to przyczyniło się do odejścia utalentowanych osób z zespołu, przez co wiele pomysłów nie zostało zrealizowanych.

Z wielu z nich trzeba było zrezygnować ze względu na brak obecności niezbędnych specjalistów. Niestety ci, którzy poprosili o dołączenie do ekipy, szybko zniknęli, a więc nie wszystko mogliśmy zrobić sami. Pod koniec 2013 roku modyfikacja była swego rodzaju wersją alfa z wieloma wadami, błędami i niedociągnięciami. Jednak znalazło się kilku naprawdę kreatywnych i pełnych zaangażowania towarzyszy, którzy wzięli na siebie zadanie naprawienia tego, co było nieudane i dokończenia tego, co zostało przerwane. Teraz OGSE stał się w pełni grywalną produkcją. 

Było dużo negatywnych opinii w stosunku do GSC, które wydało Cień Czarnobyla w takiej formie, w jakiej wszyscy go pierwotnie poznaliśmy. W okresie rozwoju OGSE ciągle spotykaliśmy się z niedociągnięciami oraz błędami programistów z GSC Game World. Dlaczego tak się stało, nie nam oceniać, ale uwierzcie na słowo, że nie raz przeklinaliśmy podczas przechodzenia oryginału. Co więcej, jeszcze przed wydaniem moda odkryto kolejny poważny błąd związany z właściwościami ochronnymi kombinezonów: mówiąc wprost - nie działały jak należy. Co ciekawsze - im wyższy był stopień ochrony kombinezonu, tym tak naprawdę była słabsza. Możecie wierzyć lub nie. 

Moja wiedza o wypaczonej formie, w jakiej lokacje znalazły się w grze, nie była dobra. Nie mówię tu o zmianie koncepcji, gdzie lokacje zostały całkowicie przeprojektowane, tylko o wadach wydawniczych - mimo że wiele z nich było w dobrym stanie we wczesnych kompilacjach. Powstał nawet pewien slang, aby opisać ów lokacje - "sandwich AI grid", gdzie dwie siatki AI leżą jeden na drugim na tej samej płaszczyźnie (niewidzialne kwadraty, po których chodzą NPC). Liczne dziury w tej siatce AI w miejscach, gdzie kiedyś było drzewo, słup, ławka, jednak zostały usunięte w wydanej wersji (w grze wygląda to tak, jakby NPC nagle bez powodu zajął pozycję i chodził po zupełnie pustej przestrzeni). Niektóre lokacje, takie jak Dolina Mroku, były sitem - tyle było w nich "dziur". Wszystkie one musiały zostać naprawione. Należało przywróć usunięte obiekty lub zmienić położenie siatki AI. Po wydaniu Cienia Czarnobyla z wcześniejszych wersji pozostała duża ilość "ogonów" z gry prowadzących donikąd. Oczywiście nie znalazło to odzwierciedlenia w poprawie stabilności. W OGSE 0.6.9.3 wszystkie znalezione błędy zostały naprawione.

Wiele dobrego trzeba powiedzieć o naszych modderach - Aleksandrze i Kostii (Malandrinus i K.D.). To im należy podziękować za to, jak bardzo mod uległ zmianie pod względem technicznym. Teraz, grając w S.T.A.L.K.E.R.-a możesz cieszyć się niespotykanymi dotąd efektami graficznymi i funkcjami rozgrywki, które nie tylko nie występują w żadnym innym modzie do Cienia Czarnobyla, ale także w Czystym Niebie/Zewie Prypeci. Ewentualnie były rzadko spotykane w ZP.  A wszystko to bez wykorzystania kodu źródłowego gry. Jednocześnie niczego nie ukrywaliśmy, a większość zmian jest dostępna dla każdego w Open Source X-Ray

Oczywiście musieliśmy dokonać pewnych poświęceń, takich jak całkowite wycięcie pierwszego rendera związanego z oświetleniem statycznym. Wyszło to tylko na plus: mogliśmy się skupić na rozwoju drugiego renderu -  dynamicznym oświetleniu, który jest jedynym renderem i może obsługiwać wszystkie nowe efekty graficzne, takie jak promienie słońca, odbicia, odpowiednie cienie, itp. Ponadto umożliwiło to przyspieszenie pracy z shaderami, a także wczytywania gry, lokacji i zapisów. Powinniśmy również podziękować Romanowi (abramcumnerowi) za podjęcie się bardzo trudnej części - zadań, które pozostały niedokończone po odejściu Jek@n.

No i oczywiście nie możemy zapomnieć o Juriju (SimplyYuri), który doprowadzał wszystkich członków ekipy do białej gorączki swoimi opiniami na temat tego, co jest dobre, a co złe oraz jak powinno coś dobrze się prezentować, a czego być nie może. Również za skrupulatne badanie każdego ''wylotu" na lokacjach, wskazywaniem problemów z NPC itp. I oczywiście za ciągłe zmuszanie do naprawy tychże błędów. 

Jeśli spojrzeć wstecz na odległy rok 2010 i obecny, to myślę, że śmiało można powiedzieć, że ten czas nie został zmarnowany, choć nie zawsze korzystnie.

Życzę miłej gry. 

- Георгий (Deathdoor)

Z dedykacją dla wujka Saszy (Bacha),
który był z nami od początku, ale nie widział końca. Błogosławiona pamięć dla niego.

 

SCREENY: 

Spoiler

h-1397648620-5273910-d9501a2b3f.jpg

imageproxy.jpg

ss_ranger_05-15-16_18-02-38_(k01_darkscape_ogse).jpg.73122f198ea667161de45df1eacdbe4f.jpg

h-1397648342-2162707-ce5f9f032a.jpg

h-1397648231-4509486-c24ef6ceb4.jpg

imageproxy (1).jpg

h-1397648104-1677658-55ddf32b20.jpg

h-1397602741-2589414-570f01531e.jpg

INSTALACJA:

Spoiler

Mod jest formie Repack - posiadanie podstawowej wersji gry nie jest wymagane do gry. 

Prawidłowa kolejność instalacji: 

  1. Należy uruchomić instalator i wskazać folder, w którym chcemy mieć zainstalowaną grę. Podczas uruchamiania modyfikacji włączy się Konfigurator - warto poświęcić mu trochę czasu i dostosować grę do naszych upodobań oraz możliwości sprzętu.
  2. Pobrane, a następnie rozpakowane spolszczenie oraz niezbędne poprawki należy umieścić w głównym katalogu gry. 

LINKI DO POBRANIA: 

Spoiler

Mod:

Spolszczenie:

Autorzy spolszczenia moda NIE WYRAŻAJĄ ZGODY na jego uploadowanie/publikowanie na inne serwery niż forum StalkerTeam.pl.

Tłumaczenie książek: @Ranger801, @monolit1500, @pacjent1972
Tekst książek: @Tario
Wszelkie prace związane z Konfiguratorem: @Allen

Patch 2.10 + Spolszczenie + HotFix do spolszczenia:

Konfigurator PL v2.10:

  • Nasz serwer - [KLIK]

Poprawiona czcionka: 

Paczka graficzna: 

  • - [KLIK]
    Instalacja:
    Spoiler

    Paczka zawiera tekstury o wysokiej rozdzielczości oraz dodatek Slots Belts. 

    • W folderze gamedata, który znajduje się w głównym katalogu gry należy usunąć całą zawartość z wyjątkiem shaders i buc, a następnie skopiować pliki z paczki do folderu. 
    • Jeżeli ktoś gra w wersję 2.10 na zapisach z 2.09, to może spotkać się z poniższym błędem podczas rozmowy z NPC: 
    [error]Expression    : no_assert
    [error]Function      : CXML_IdToIndex<class CInfoPortion>::GetById
    [error]File          : e:\stalker\sources\trunk\xr_3da\xrgame\xml_str_id_loader.h
    [error]Line          : 112
    [error]Description   : item not found, id
    [error]Arguments     : dar_explorer_actor_has_docs
    
    Naprawa: Pobrać i wstawić do folderu gamedata ze zgodą na zamianę plików: [KLIK]

Dodatek autorstwa Romz: 

  • cloud.mail - [KLIK]
    Zmiany:
    Spoiler
    • Wskazanie wrogów na minimapie - jedynie NPC i tylko jeśli nas widzą.
    • Wskazuje liczbę NPC w okolicy pod mini-mapą.
    • Zwiększony zasięg bioradaru.
    • Zwiększone ceny za artefakty. Plik - gamedata\config\misc\artefacts.ltx.
    • Zwiększone ceny na części ciał mutantów. Plik - gamedata\config\misc\monster_items.ltx.
    • Zmniejszone gabaryty protagonisty. 
    • Zmiana pola widzenia NPC, aby można było się do nich podkraść.
    • Więcej pieniędzy przy ciałach. 
    • Automatyczne rozładowywanie magazynków przy podnoszeniu i wyrzucaniu broni.
    • Skrzynka do utworzenia prywatnego schowka.
    • Przywrócony dźwięk racy PNW (noktowizora). 
    • Różne zmiany w oprawie wizualnej. 
    • Zmniejszenie o 50% dźwięków plecaka i anomalii.
    • NPC nie będą próbować zabierać rzeczy z ciał w pobliżu protagonisty (10 metrów). Plik - gamedata\scripts\watcher_act.script.

Fix niwelujący wrogi stosunek NPC (Obcy) w stosunku do protagonisty: 

  • Yandex - [KLIK]
    Instalować jedynie w przypadki wrogości NPC. Plik należy umieścić w: gamedata\config\creatures.

Spawner od @Anton Gorodecki dla wersji 2.1:

Źródło: appro.jpg  ejFj9IA.jpg

  • Dodatnia 19
  • Za szczególną pomoc 1
Link to comment
Share on other sites

Mod jest naprawdę super na moim słabym kompie po 2 godzinach grania zero wylotów bezproblemowa instalacja nie trzeba żadnej podstawki do uruchomienia duże możliwości konfiguracyjne "chodzi o parametry graficzne", mozliwośc instalacji poprawek z poziomu konfiguratora Z mojej strony głęboki ukłon do tłumaczy i mechaników  z prośbą o polonizację moda.:biggrin:

  • Dodatnia 3
Link to comment
Share on other sites

Tylko skończę klondike i się za to na pewno zabieram w pierwszej kolejności. Choć może poczekam na polonizację a w tym czasie, po skończeniu obecnego moda, w końcu skończę władcę zony? Jeszcze nie wiem. Ktoś może wrzucić opis moda? :)

Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, Jacek napisał:

Tylko skończę klondike i się za to na pewno zabieram w pierwszej kolejności. Choć może poczekam na polonizację a w tym czasie, po skończeniu obecnego moda, w końcu skończę władcę zony? Jeszcze nie wiem. Ktoś może wrzucić opis moda? :)

Władcę Zony? Opis moda? To spawner! :blink: No chyba że jest coś o czym nie wiem. 

Link to comment
Share on other sites

Na rus stronie moda znalazłem taką informację:

write_debug_log on
Эту команду нужно ввести в главменю игры до загрузки сейвов, иначе лог не будет писаться!

Tę komendę należy dodać do głównego menu gry przed załadowaniem sava, inaczej log nie zostanie utworzony.

Nie mam pojęcia co to znaczy. Mechanicy, proszę wyjaśnić.

Posiadacze kart np. GeForce GTX 260  lub 280, mogą mieć problemy na niektórych lokacjach.

I jak ten mod, ma się do Złotej kuli, bo wychodzi że to jest jej dokończenie.

 

DODANO.

Czy ten mod ma na forum swoją stronę, z opisem, linkami, itp.?

Pytam, bo nic takiego nie znalazłem. Jest tylko w treści jednego z postów, link do rus strony moda.

A tam jest sporo linków do pobierania z różnych hostingów. Mod jest w partach, więc ktoś kto go już postawił, niech opisze precyzyjnie pobranie i postawienie moda typu samodzielna gra.

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, kondotier napisał:

 

DODANO.

Czy ten mod ma na forum swoją stronę, z opisem, linkami, itp.?

Pytam, bo nic takiego nie znalazłem. Jest tylko w treści jednego z postów, link do rus strony moda.

A tam jest sporo linków do pobierania z różnych hostingów. Mod jest w partach, więc ktoś kto go już postawił, niech opisze precyzyjnie pobranie i postawienie moda typu samodzielna gra.

Nie ma takiej wstawki, jest stara wersja i nic więcej, opis też bardzo ubogi a od daty tej starej wstawki wiele się zmieniło w OGSE. 

 

Link to comment
Share on other sites

@gawron - założyłeś ten temat, więc prośba do Ciebie, o zrobienie tematu wstawiającego moda na forum. Jaka by skromna nie była, byle były na niej podstawowe wiadomości o nim.

Link do strony moda, link do pobrania i linki do pojawiających się pachty i jakiś obrazek, choćby menu gry..

Ale stronę, może zrobić każdy, kto się tym modem już bawi.

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

  • Agrael locked and locked this topic
  • Agrael unlocked this topic
  • Agrael pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity