Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Mod ukończony.

Instalacja moda bezproblemowa, mod stabilny w stu procentach i bezproblemowy. Graficznie bardzo ładnie zrobione lokacje, ale bez przesady ( pogoda w modzie dość zmienna od dużej mgły i deszczu po słoneczne dni i księżycowe noce, jest klimatycznie ), jak dla mnie w większości modów właśnie tak mogła by wyglądać zona.

Fabuła niezbyt skomplikowana ale wciągająca i czasami zaskakaje, szybko utożsamiamy się z głównym bohaterem Artiomem by przeżywać przygodę z zoną jako nowicjusz. Jak na niezbyt długi mod mamy dostęp do pięciu lokacji co urozmaica rozgrywkę, warto poświęcić trochę czasu na zwiedzanie ich szukaniu schowków. Przy dobrym planowaniu i bez obawy o fabułę nie jesteśmy zmuszeni do biegania z lokacji na lokację tam i z powrotem.

Jest sporo ciekawych rozwiązań, jak sprawdzanie poziomu napromieniowania dozymetrem ( nie ma tego wskaźnika na pasku ) i podawania wyniku w jednostkach co zmusza nas do kalkulowania czego mamy użyć do jego zmniejszenia ( alkohol, leki i niektóre arty mają określone  poziomy redukcji radiacji z organizmu ), po zdobyciu konkretnych artów ( u mnie to była gwiazda wieczorna już na I poziomie ) i ich modyfikacji możemy przestać się tym martwić. Zbieranie części mutantów na sprzedaż i mięsa z nich do przygotowywania posiłków ( pieczemy je przy ogniskach ). Jak wcześniej wspomniałem, możliwość modyfikacji artefaktów do trzeciego poziomu po zakupie instrukcji modyfikacji danego artu, oczywiście po wcześniejszym poznaniu odpowiedniej osoby i otrzymaniu od niej instrumentu który to umożliwia ( jest to zaraz na początku moda ). 

Taki zestaw artów załatwiał wiele problemów :).

ss_mkk7_01-01-17_15-55-27_(darkvalley).jpg

 

Balans w grze jest całkiem przyzwoity ( jak zwykle tylko nie u handlarzy :) ), jest sporo broni i kombinezonów do kupienia na które trzeba jednak zapracować bo tanio nie jest i na początku najlepiej tym się zająć, ale pozostają schowki gdzie też znajdziemy ciekawe rzeczy i wyposażenie. Na kordonie mamy od razu dostęp do handlarzy, rusznikarza, medyka i człowieka od modyfikacji artów, więc nie musimy biegać po lokacjach ( na pozostałych też ich znajdziemy, ale zadanie na narzędzia jest tylko na kordonie ).

Mod jest naprawdę świetny, niezbyt trudny i godny polecenia dla wszystkich niezależnie od stopnia zaawansowania.

Gorące podziękowania dla naszych tłumaczy.

Dwa zakończenia.

Spoiler

Teoretycznie w modzie możemy wybrać dwie wersje zakończenia, które różnią się tylko tym że zabijamy lub nie Grigorija ( człowiek który tworzy art leczący dla naszej siostry a w zamyśle dla swojego przyjaciel ) i wracamy do siostry z artem lub bez niego. W wersji z artem siostra i tak umiera, w wersji bez arta siostra przeżyje i znajomy Grigorija ( takie informacje w napisach końcowych )

Moment wyboru.

ss_mkk7_01-01-17_16-36-35_(darkvalley).jpg

 

 

 

  • Dodatnia 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gram tak sobie w tego moda i gram i taka refleksja mnie naleciała.

Dlaczego niektóre mody są trudne i zagmatwane. Przecież wystarczy zrobić to co w AZM (i nie tylko, z resztą).

Trzeba tylko, żeby twórcy tych zapętlonych modów bardziej popracowali nad PDA. Żeby wszystkie zadania, główne i poboczne, pojawiły się w nim. To że ich w PDA nie ma, wcale nie oznacza, że te mody są trudniejsze. Wystarczy screen czy przysłowiowa karteczka i wszystko mamy (wiadomo, trochę pracy to wymaga). Więc po co to ? Mam niejasne przeczucie, że to brak chęci do dodatkowej, pewnie sporej pracy. I ja to rozumiem. Ale...chciało by się inaczej.

Taka refleksja...    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż. Moda skończyłem. Szkoda, że taki krótki. Kilka lokacji i wątków można byłoby jeszcze dołożyć. Choć stylistyka Misery nie bardzo mi odpowiada z przyjemnością grałem. Myślę, że jest bardzo dobrym punktem wyjścia do nowych modyfikacji. Może ktoś się pokusi. Sporym minusem był bardzo słabo widoczny na minimapie GG. Ale to rozwiązał @smox. Muzyka zdecydowanie powinna być zmieniona. Niby wiązała się z obrazem, ale tylko pozornie. Taki bezstresowy mod.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3 godziny temu, DaarMoo napisał:

Dlaczego niektóre mody są trudne i zagmatwane. Przecież wystarczy zrobić to co w AZM (i nie tylko, z resztą).

Tak sobie myślę DaarMoo, że z tym jest, jak z magnesem Sierioży. Każdy go potrzebuje, z tym że każdy może go znaleźć gdzie indziej i to chyba dobrze. Wszystko zależy od naszego otrzaskania w Zonie, szeroko rozumianych oczekiwań, wyobrażeń, poczucia estetyki, a nawet pewnie i wrażliwości. Dlatego to chyba dobrze, że są mody trudne, wielowątkowe wymagające zacięcia, hadcorowe i te bardziej lajtowe, ponieważ wszystkie mają swoich zwolenników.

PS. No dla mnie muzyka była jednym z mocnych punktów tego moda.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Tobą @gawron całkowicie. Sam wolę te trudne.

Ale po co robić mody "nie do końca zrobione" że tak to nazwę. Bo dla mnie nie ma znaczenia czy wszystko jest w PDA czy nie. Liczy się gra. Czy jest interesująca czy wkurzająca.

Stopień trudności moda nie polega przecież na tym czy w PDA jest wszystko czy 20% zadań. Polega na scenariuszu. 

Dla mnie te braki w PDA to kompletnie niepotrzebne utrudnienie. Nie rozumiem tego zamysłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DaarMoo

Dla mnie to proste, jak moder myśli, że "nie będę dawał opisów zadań w pda" bo to dodaje +10 do zajebistości i +20 do trudności moda, a gracz niech pamięta co powiedział stalker Józek 26 godzin gry temu. To niech dają możliwość robienia swoich notatek albo wstawiania markerów i ich kasowania. A nie żebym ja musiał robić pełno screenów albo zapisywać zeszyt informacjami o questach.

Czy to takie trudne :) A rozwiązuje wszystkie problemy. I kilka takich modów już widziałem. Niestety mógłbym je chyba policzyć na palcach jednej ręki.

I wtedy grało mi sie super. Stalker Józek powiedział mi, że ma schowek na północy Agropromu pod kamieniem, ja cyk walę sobie gdzieś na mapie marker ze swoją notką. Wyłączam grę, wracam po 2 tygodniach, patrzę..marker oho a wiec tu miałem szukać gdzieś. I gitara.

 

@edit 

Albo jak już nie daje opisów questów, to niech w zakładce notatki np daje jakieś np takie przemyślenia GG, coś w stylu "Spotkałem dziś Józka, powiedział mi, że ma schowek na północy Agropromu, może warto to sprawdzić." Coś co by było chociaż jakimś punktem zaczepienia. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, tom3kb napisał:

To niech dają możliwość robienia swoich notatek albo wstawiania markerów i ich kasowania.

Niech dają - ale nie chcą. 

Wiesz @tom3kb , takie moje marudzenie. I tak to nic nie zmieni.

Nie wiem @tom3kb czy "nie za wiele wymagasz". Jeszcze się przestraszą jak przeczytają Twoje pomysły.

W tym temacie jestem całkowitym pesymistą.  

Edytowane przez DaarMoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć, co tak naprawdę autor miał na myśli, może faktycznie, chciał w prosty sposób utrudnić rozgrywkę, ale nie sądzę żeby wynikało to z lenistwa. Są mody, gdzie PDA jest czyste, a jak podążać wynika właśnie ze scenariusza, dialogów i znalezionych informacji. Bez uważnego czytania i zapamiętywania - leżenie i kwiczenie, sami z resztą wiecie. Taki właśnie mod wygrał jeden z rankingów. Masz rację @DaarMoo  narzekania niczego nie zmienią, pozostaje nam pykać w to co jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też moda przeszedłem więc "krótka" opinia.

Zacznijmy od grafiki. Jest bardzo ładna no może trochę mgła mnie na początku rozczarowała bo zawsze taka gęsta ściana, że można by ją nożem kroić, żadnych stanów pośrednich, mogli by zrobić jakieś takie fajne mgiełki w stylu tej unoszącej się nad chemicznymi anomaliami. Mapy fajnie zapełnione przedmiotami, szczególnie wszystkie bazy. Nie dość, że mod bardzo ładny to dobrze zoptymalizowany i bez wylotowy.

Dodano bardzo fajny pack broni, dużo pancerzy i wiele innych przedmiotów. dodatkowo ze "statystykami" takimi jak w Misery. Udźwiękowienie też spoko, a to buczenie co pewien czas.... aż mi w uszach dzwoniło :)

Teraz fabuła, całkiem fajna bez jakichś questów o znaczeniu globalnym dla całej Zony (nie każdy stalker w końcu to Naznaczony), taka prosta historia zwykłego Stalkera, który przyszedł w konkretnym celu (po artefakt), a przy okazji wykona trochę zwykłej stalkerskiej roboty. Chociaż w pewnym momencie myślałem, że autorzy pójdą jednak w stronę jakiejś mega tajemnicy jak to w niektórych modach jest

Spoiler

ale na szczęście kwestia psi pola itd pozostała niewyjaśniona, może zostawili sobie furtkę na kolejny mod :052: wcale bym się nie pogniewał

Na plus też te wszystkie dodatki w stylu pieczenia mięsa, losowych itemów podczas skórowania zwierząt (ktoś tu wyżej pisał, że mogą się trafić artefakty ale nie wiem czy to prawda bo ja miałem zawsze tylko mięska i skóry). fajny patent z tym mierzeniem radiacji ale moim zdaniem niewykorzystany. Transmutacja artów to droga do fortuny :)

Jest to pierwszy mod, który przeszedłem bez noktowizora (pancerz Szturm czy jakoś tak, taki pół-egozszkielet :) ), a grałem także w nocy, przeważnie to i w dzień biegam w nokto bo chociaż to bezsensu to w stalkerze lepiej widać.

Ps. tak czekałem czy mod będzie łączył się chociaż trochę z AZM Prolog i nawet fajnie z tym nawiązaniem wyszło.

 

Teraz parę minusów, tak na siłę.

Jak dla mnie trochę za łatwy ten modzik ;) (ale za to dobry dla nowicjuszy co chcą zacząć grać w mody do stalkera)

Mutanty czasami utykają na mapach i biegają w miejscu, walka jest wtedy łatwiutka :005:

Mod nie usuwa zwłok zabitych mutantów.

Jak dla mnie trochę za łatwo i za szybko się zarabia, więc dosyć wcześnie możemy uciułać, na np Egzoszkielet i rozwinąć go na maksa, no ale z drugiej strony skoro mod jest dosyć krótki, to jakby było inaczej to byśmy do końca w zwykłej kurtce biegali.

Promieniowanie jest jakoś strasznie słabe, niby wchodzimy w strefę promieniowania, miga czerwona ikonka, łazimy i łazimy i później okazuje się, że dawkę dostaliśmy całkiem średnią. A jak już założymy jakiś art zbijający promieniowanie to możemy olać całkowicie sprawdzanie napromieniowania i zażywanie leków popromiennych (ja całą grę przechodziłem z Koralami Mamy v3.0 i 3 skórami dodającymi więcej kilogramów do noszenia)

Trochę krótki ten mod jak dla mnie, maks kilkanaście godzin gry, aż chciałoby się więcej.

Moja ocena 8,5/10

PS. spolszczenie bardzo dobre, gdzieś tam brakowało przecinka czy kropki ale to nawet nie ma co wspominać.

  • Dodatnia 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.