Skocz do zawartości

Call of Chernobyl - DYSKUSJA OGÓLNA


vranorvs
Wiadomość dodana przez Agrael,

Call of Chernobyl 1.4.22 - POLONIZACJA, INSTALACJA, LINKI

 

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

A po co w to grać, skoro: 

Cytuj

This is a pre-release of 1.5. This is mainly for testing and feedback purposes. If you would like to play a stable version of the mod that has plenty of addon support, download 1.4.22 and it's patch. There is no official addon (ie. AO, OWR, STCOC) support, yet.

W skrócie: niestabilne, bez dodatków, nieukończone. Lepiej już poczekać na pełną wersję lub dalej ogrywać 1.4.22, jak polecają sami autorzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb No dobra, ale myślisz, że na forum będzie dużo chętnych do wyłapywania błędów w sandboxie, w którym nie ma do roboty wiele więcej prócz biegania i robienia losowych, powtarzalnych zadań? Praktycznie każdy użytkownik robił to dziesiątki razy przy okazji innych modów i kolejne kilka przy samym CoC.

Ale właściwie co kto lubi :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kapuje tej niechęci do CoCa....

To jest, jak sam opis wskazuje: Sandbox, jest to piaskownica którą wypełniasz innymi modami, jest to platforma dla innych moderów, gotowiec który wypełniasz dodatkami.

Poza tym są dziesiątki modów i dodatków do CoCa, nie tylko na moddb które rozwijają rozgrywkę i dodają sporo nowości. Gra nie musi polegać tylko na robieniu, co jak co, tak samo powtarzalnych zadań dla NPC jak w każdym innym modzie, jedyna różnica jest taka, że w innych modach masz jakieś drętwe dialogi z różnymi NPC, które na końcu i tak opierają się na schemacie: przynieś, wynieś, zabij. Więc biadolenie że w Cocu nie ma co robić jest po prostu głupie. Bo masz w nim co robić, są w nim prawdziwe wojny frakcji, nieliniowe konflikty między graczem a NPC(gdzie nagle okazuje się że np do baru nie możesz się dostać bo powinność albo stalkerzy są wrogo nastawieni bo zabiłeś ich kolegów gdzieś przez przypadek). Masz nawet tryb story mode, gdzie są misje z SoC i CoP. Masz nawet tryb zombie jak chcesz się po prostu pobawić. Masz mody jak Warfare, gdzie jak w RTSie musisz zdobywać bazy i zasoby i walczyć o ich utrzymanie. Masz tryb azazel i dziesiątki dodatków rozszerzające te standardowe....

A teraz z ręką na sercu powiedz mi że takie mody jak Misery, gdzie z każdą nową wersją robisz to samo, jest lepsze niż CoC w którym możesz mieć dosłownie te same dodatki, łącznie z klasami, przedmiotami, ale na dodatek możesz go bardziej dostroić do własnych potrzeb, i najważniejsze: masz otwarty świat bez żadnych idotycznych blokad, czy utrudnień. Wolisz mielić Mizerje czy CoCa którego za każdym razem możesz zmieniać w jakimś stopniu? 

 

Co do nowej bety.... przecież jak sama nazwa wskazuje jest to beta. Wersja testowa, Serio ludzie myślą że każdy nowy mod to musi już na starcie być stabilny bez bugów, a testy były przeprowadzone przez setki graczy, gdzieś w piwnicach Chin po kryjomu?

 

Jako gracze, zwłaszcza moda robionego za FREE, gdzie ludzie dają ci grę i dodatki robione w ich wolnym czasie, niektórzy mogli by mieć trochę szacunku i w zamian za tę darmową grę, mogli by spędzić trochę czasu i potestować wersje beta by ostateczna wersja była jak najlepsza i inni cieszyli się też grą, a nie czekać jak księżniczki na idealnego księcia. 

Ktoś coś robi dla społeczności i zawsze znajdzie się ktoś narzekający na to.... no cholera człowieka bierze jak to widzi :/

Edytowane przez Paranoia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Paranoia napisał:

Nie kapuje tej niechęci do CoCa....

Ja nie jestem niechętny. Po prostu uważam, że stosunkowo mało jest tam do roboty. Wielka piaskownica, owszem, ale co z tego, skoro mało zabawek? To żadna zabawa dodawać mody do moda, żeby móc grać w miarę komfortowo. Dla porównania - odpalam sobie taki Złoty Kufer 2 i fakt, nie mam wielu rzeczy, które w CoCu są, ale mam opowiastkę może nie najwyższych lotów, ale wystarczająco angażującą, żeby się w tym odnaleźć. Bo mnie najbardziej bawią historie. W modach fabularnych też jest dużo nowości, zmian, dodatków, ale tam autorzy sami biorą się z nimi za bary (Kontrakt na Dobre Życie, Alternatywa, Fotograf etc) i jakoś to funkcjonuje. Tu jest wydmuszka. To tak, jakby wydano Cień Czarnobyla bez fabuły ze Striełokiem, bo przecież każdy może sobie napisać własną historię, a szkielet już jest.

Jak CoC został przez moddb utytułowany, o czym sam napisałem newsa, miałem nadzieję na coś naprawdę nowego - że może stanie się platformą do RÓŻNYCH modyfikacji. I na to czekam. Jak widać tylko ja, skoro społeczność bawi się dobrze, dorzucając kolejne paczki broni, tekstur, równie nudnych zadań i walk frakcji. Rozumiem to, ale nie widzę powodu, dla którego miałbym walić czołem o ziemię w żarliwych podziękowaniach za coś, co mnie nie interesuje. Plus za to, że CoC istnieje, bo to fajna BAZA, ale (na razie?) nic więcej. I raczej nie ma to nic wspólnego z czekaniem na księcia; po prostu znam możliwości sceny modderskiej i czekam na ich wykorzystanie.

6 minut temu, Paranoia napisał:

A teraz z ręką na sercu powiedz mi że takie mody jak Misery, gdzie z każdą nową wersją robisz to samo, jest lepsze niż CoC

Nie grałem w Misery i nie zamierzam :) To przerobiony, przegięty Zew Prypeci. Fajne jako ciekawostka, ale nic więcej. Podobnie jak teraz CoC.

7 minut temu, Paranoia napisał:

Serio ludzie myślą że każdy nowy mod to musi już na starcie być stabilny bez bugów, a testy były przeprowadzone przez setki graczy, gdzieś w piwnicach Chin po kryjomu?

Nie wiem jak myślą ludzie, ale przed wypuszczeniem do szerszego grona użytkowników warto przeprowadzić mniejsze testy. Teraz jest nieustająca moda na wysługiwanie się graczami, czego nigdy nie popierałem i popierać nie zamierzam. Chociaż w tym wypadku i tak plus dla ekipy, że jest to beta, a nie alfa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadna zabawa dodawać mody do moda? A więc lepiej czekać aż ktoś łaskawie zrobi to za ciebie?

Co do braku poprawnej historii w CoCu... CoC był budowany jako platforma dla innych, jako sandbox, więc przydało by się go oceniać w tej kategorii, Bo to jak narzekać że małe sportowe auto nie ma pojemności bagażnika SUVa...

 

I serio spodziewałeś się "czegoś nowego" gdy Moddb wyróżnił CoCa? a czego się spodziewałeś po dosyć starej grze, i modzie który z założenia miał doszlifować jak najwięcej a nie jak np Lost Alpha, napierdzielić gówien i idiotyzmów.

 

Poza tym nie zawsze w rankingach wygrywają super rzeczy, tylko najbardziej doszlifowane, najbardziej przyswajalne czy wielofunkcyjne rzeczy. Dla przykładu w rankingach aut roku 2016 nie królowały jakieś super bryki czy auta co miały jakieś bajery, ale auta pokroju Hondy Fit czy Toyoty Sienna: Aut wielofunkcyjnych dobrych dla nowych i starych kierowców.

 

Tak samo CoC. On nie jest dobry dla tego że ma bajery, ale dla tego że jest stabilny i wielofunkcyjny i doszlifowany na miarę możliwości deweloperów. CoC zebrał starych i nowych graczy, pokaż mi jakikolwiek inny mod dla Stalkera który to zrobił. Dla tego został on wyróżniony.

 

 

I ostatnia sprawa, bo tematu nie ma sensu kontynuować bo się nie miło robi:

Nikt nie każe ci kłaniać się za zrobienie moda, ale trochę szacunku i dobrej woli by się przydało jak ktoś daje ci coś za darmo. Devy CoCa to nie firma, fakt że niektórzy duzi developerzy coraz częściej wykorzystują graczy do testów, ale tutaj jest mowa o MODZIE robionym w wolnym czasie przez zwykłych graczy. To nie jest nic złego gdy proszą ludzi o testowanie, i wypominanie że beta jest zbuggowana i nie ma sensu grać jest po prostu chamskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Paranoia napisał:

Nikt nie każe ci kłaniać się za zrobienie moda, ale trochę szacunku i dobrej woli by się przydało jak ktoś daje ci coś za darmo.

A czy ja gdzieś piszę, że nie szanuję tej pracy? Kawał dobrej roboty, ale osobiście nie dla mnie. Kiwam głową z aprobatą i idę dalej. I do tego zmierzam. Tak samo jak nie oceniam go w obecnej formie, bo jak dla mnie to w ogóle NIE JEST mod, a li tylko platforma. Okrojona, owszem, ale dająca wystarczająco duże pole do popisu pod kolejne przeróbki. 

I tak, spodziewałem się "czegoś nowego", bo wiem, co rosyjscy modderzy potrafią zrobić z podstawami. Biorąc się za CoC, zrobiliby jeszcze więcej - i to się już dzieje, bo twórca Wiatru Czasu zapowiedział, że będzie robił moda na tej platformie.

A do tego czasu zdania nie zmieniam i w chwili obecnej w CoCu nie ma nic, co przykułoby mnie do monitora na dłużej niż kilka godzin biegania w tę i z powrotem, co mogę i tak robić przy okazji poznawania historii w ramach innego moda.

I gdzie się robi nieprzyjemnie? Całkiem normalnie. Ty masz swoje zdanie, ja mam swoje. Nie wydrapiesz mi oczu, bo rzucasz argumenty, ja też nie zamierzam się kłócić. Na forum przecież chodzi też o wymianę opinii :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie!? Czy teraz potrzebna jest Podstawka gry "S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci" ? Bo ktoś mówił mi że już nie jest potrzebne O.o:vodka:

2 minuty temu, NyXx1337 napisał:

Pytanie!? Czy teraz potrzebna jest Podstawka gry "S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci" ? Bo ktoś mówił mi że już nie jest potrzebne O.o:vodka:

I nie wiem czy mam pobrać samego CoC czy Podstawke też :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, NyXx1337 napisał:

Pytanie!? Czy teraz potrzebna jest Podstawka gry "S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci" ? Bo ktoś mówił mi że już nie jest potrzebne O.o:vodka:

I nie wiem czy mam pobrać samego CoC czy Podstawke też :/

Zew Prypeci jest potrzebny tylko dla rejestru w systemie że masz/miałeś oryginalną grę. 

CoC nie wymaga samego zewu do działania, jest to samodzielny mod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem patch note i muszę przyznać że jest kilka ciekawych nowości:

- Karzeł ze starych buildów;

- Npc może popełnić samobójstwo lub zaatakować innych podczas ataku kontrolera (wiecie PSI ataki itd);

- 28 nowych kombinezonów i hełmów;

- Możemy piec mięso mutantów;

- Dodano wiele zamkniętych drzwi prowadzących do pomieszczeń, dużo nowych schronień przed emisją;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś mi pomoże? szukałem tego na YouTube ale nie mogłem znaleźć :/... Otóż mam patcha 1.4.22 z Paczką Hybrid iiii wszystko mam dobrze zainstalowane bo ogl poradnik instalacji u pana @blablabla ale mam np. Kordon troche tam posiedziałem to pomyślałem *przejdę na wysypisko może tam coś ciekawszego znajdę...* i gdy przechodziłem załadowało się do końca i wywaliło grę do pulpitu (wyłączyło ją) i nie podano żadnego powodu nawet nic nie wyskoczyło :C nie wiem jak na to poradzić pomożecie? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Michaił_Aleksjej Ty tak na serio? Log to to:

[error]Expression    : vertex || show_restrictions(m_object)
[error]Function      : CPatrolPathManager::select_point
[error]File          : E:stalkerpatch_1_0004xr_3daxrGamepatrol_path_manager.cpp
[error]Line          : 155
[error]Description   : any vertex in patrol path [ros_sniper2_walk] in inaccessible for object [ros_sniper2]

Pamiętaj iż to przykład

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.