Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Post post postem (może się połączy, nie wiem), ale sprawa w kwestii Wiatru Czasu.

Po pierwsze: pewne problemy osobiste spowodowały, że nie mogłem się zająć dokończeniem spolszczenia, za co bardzo Was przepraszam i w przeciągu kilku najbliższych dni obiecuję poprawę.

Po drugie, na zaostrzenie apetytu przygotowałem nieco podrasowane screeny, które mogą pięknie ozdobić Wasze pulpity :) 

awiatr1pl.png

awiatr2pl.png

awiatr3pl.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Szperacz napisał:

Czy ten ten mod ma nowe lokacje czy tylko jedzie na tych z podstawki?

Stare lokacje ale bardzo mocno zmienione - wystrój, masa dodatkowych obiektów, przejść, pomieszczeń etc.

@Sierioża

przeprosiny przyjęte choć to formalność bo wszyscy wiemy jak to życie potrafi zaskakiwać jeśli chodzi o przeszkody :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, ZapomnialemLoginu napisał:

wiemy jak to życie potrafi zaskakiwać jeśli chodzi o przeszkody :)

Ano niestety to prawda. I rzuca kłody pod nogi w tym najbardziej niepotrzebnym momencie, a potem wszystko się przeciąga i przeciąga i przeciąga... ech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Mam problem z modyfikacją Wiatr czasu do CoP'a mianowicie gra crashuje się po jakiś czasie, zależnie od lokalizacji w jakiej się znajduję w jednej po około godzinie wywala, w innej już po 10 minutach. 

Logi:

Error Reason:
----------------------------------------
xrEngine.exe caused BREAKPOINT in module "D:\Gry\STALKER Wind of Time\bin\xrCore.dll" at 001B:0057E12E, xrDebug::backend()+174 byte(s)

User Message:
----------------------------------------
Expression    : !m_error_code
Function      : raii_guard::~raii_guard
File          : ..\xrServerEntities\script_storage.cpp
Line          : 748
Description   : not enough memory

Przeczytałem o tym troche i dowidziałem się, że muszę zmienić wartości w pliku stonnicowania, ale nie wiem jakie wartości ustawić dla 4gb ramu (system pokazuje 3,5gb) i windows xp 32bit SP3

Edytowane przez Wojtas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wojtas -To że mody wylatują z braku pamięci po dłuższym okresie gry, jest normalne. Po takim czymś, dobrze jest wyjść na pulpit i przeczyścić pamięć, wgrywając na chwilę innego moda, lub zresetowć komputer. Grałem na poprzedniej wersji Wiatru i nigdy takie coś mi się nie przytrafiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, nie zwracałem na to z początku uwagi, ale teraz trafiłem do lokacji w której wylot jest szybszy niż włączenie i wczytanie gry. Restety komputera nie dają efektów, a mod w wersji 1.3 stał się standalonem na bazie cop'a, więc nie przeczyszczę pamięci. Próbowałem dodać do skrótu parametr -noprefetch, lecz wtedy gra się nie uruchamia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz również spróbować ustawić wysoki priorytet dla gry w menadżerze zadań oraz ustawić koligacje procesora na wszystkie rdzenie oprócz CPU 0

Poza tym jeśli masz windows xp, to też wiele ci to nie pomaga...

Możesz również zaktualizować biblioteki VS, Zrobić porządną defragmentacje na noc i zmniejszyć jakość tekstur oraz widoczność(nie ma sensu wychodzić poza 40-60%)

Komenda -noprefetch powinna działać, ustaw może skrót nie do launchera ale do xrEngine.exe powinno zaskoczyć.

 

Z rozmiarem plików wymiany to trzeba uważać, bo zbyt wiele mitów jest na ten temat które ludzie powtarzają.

Plik wymiany to tymczasowa pamięć cache na dysku działająca jak RAM, czyli pamięć wykorzystywana tylko na krótki okres przez system/aplikacje. Niby zakłada się ratio 1/4 ale to nie ma większego znaczenia, nie jest tak że jak ustawisz 3GB gdy masz 4GB ramu to system będzie używał tego pół na pół. Windows potrafi dosyć inteligentnie korzystać z dostępnej pamięci, więc nawet włączenie opcji automatycznego rozmiaru jest dobrym pomysłem. Jednak jest jedna zasada by nie schodzić poniżej 2GB gdyż wiele aplikacji i gier, oraz sterowników potrafi wywalić crasha z powodu małej ilości miejsca dla stronicowania. 

Ogólnie jest tak że to bardziej efekt placebo, bo człowiek lubi samemu sobie coś ustawić i myśleć że to coś da bo ktoś tam na górze co to robił był głupkiem i trzeba to osobiście poprawić. Dla przykładu jest głupie przekonanie że zmniejszenie albo wyłączenie plików stronicowania gdy masz więcej niż 8GB ramu jest dobre no bo ram jest przecież szybszy niż dysk.... nie jest to dobry pomysł, i wiele razy udowadniano to, że nie tyle nie ma lepszej wydajności, ale programy i gry się po prostu sypią jak choinka w lutym.... 

Edytowane przez Paranoia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche już z nim kombinowałem, na początku było:

Rozmiar początkowy: 2048mb

Rozmiar maksymalny: 4096mb

Teraz ustawiłem obydwie wartości na 4096mb, komputer się zaczął szybciej włączać, ale gra dalej crashuje.

Próba włącznie przez xrEngine.exe skutkuje błędem o braku plików. Zwiększnie pryiorytetu procesu nie poskutkowało. Spróbuję jeszcze zdefragmentować dysk, ale to troche potrwa.

 

Próba włącznia przez xrEngine.exe skutkuje błędem o braku plików. Zwiększnie pryiorytetu procesu nie poskutkowało. Spróbuję jeszcze zdefragmentować dysk, ale to troche potrwa.

 

Edytowane przez Wojtas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wojtas Skąd wziąłeś moda? Moddb?

Zależy Ci na tym, żeby ograć moda już teraz? Bo jeśli nie, to możesz poczekać na spolszczenie. Wersja z moddb też mi wariowała, wschodni repack już nie.

Tak czy inaczej - zdefragmentuj twardy pysk dysk. Zawsze się przyda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy mógłby mi ktoś podać optymalne ustawienia graficzne do tego moda?

Nieważne jak ustawie to prędzej czy później dostanę Out of Memory, zwłaszcza teraz jak doszedłem do Baru to dostaje dosłownie co 5 minut.

Albo coś źle zainstalowałem albo coś przeoczyłem, po screenach widzę że nie trzeba grać na statyku, a chciałbym mieć grafikę w miarę dobrą (w końcu po cholerę te HD addony).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma optymalnych ustawień, musisz mieć po prostu cholernie dobrego kompa :) Ogólnie optymalizacja jest bardzo dobra, więc bez dodatków nie sądzę, żeby pożerał wiele więcej niż podstawka.

Jak sobie po kawałku testuję, to odpalam moda na złomie stulecia i na średnich z oświetleniem dynamicznym obiektów nie ma najmniejszego problemu.

Jaki masz komputer? Jak odpowiedź brzmi "bardzo dobry", to wykaż trochę pokory i zaufaj mi, że te modele HD nie są aż tak potrzebne :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj bardziej mi chodziło o to że jeżeli ustawie zbyt wysokie ustawienia graficzne to dostaję co chwilę Out of Memory, to nie jest wina komputera bo takie Call of Misery śmiga mi na prawie najwyższych (z paroma addonami graficznymi) aż miło. Tutaj gram przeważnie na dynamiku dx9 a i tak dostaje co 5 min out of memory ale tylko w barze, w innych lokacjach nie miałem tego problemu. To jest ewidentnie coś z modem spaprane a nie z kompem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trawa w lewo, tak samo wszystkie ustawienia związane ze słońcem. Jak to nie pomoże, to oświetlenie statyczne.

Nie wiem skąd wziąłeś moda, ale chyba w czerwcu amkc47u wypuścił jakiegoś patcha i coś tam kombinował z teksturami. Może to coś da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 hours ago, smox said:

gdyby Twój komputer uciągnął wysoką grafikę, to nie miał byś problemu. Wychodzi na to, że nie uciągnie.

W takim razie proszę Ciebie wytłumacz mi jakim cudem czysty CoP działa mi na najwyższych bez żadnych Out of Memory?

Z tego co wiem to Wiatr Czasu nie ma żadnych addonów graficznych, o tej rzekomej, nie istniejącej dla mnie optymalizacji nie wspomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Ziomkowsky2 napisał:

W takim razie proszę Ciebie wytłumacz mi jakim cudem czysty CoP działa mi na najwyższych bez żadnych Out of Memory?

Z tego co wiem to Wiatr Czasu nie ma żadnych addonów graficznych, o tej rzekomej, nie istniejącej dla mnie optymalizacji nie wspomnę.

 

Bo czysty cop to... czysty cop?

Jakakolwiek modyfikacja nie tylko graficzna ale też skrypty i ustawienia sprawiają że gra robi więcej niż "czysta gra". Nie jest tak że tylko grafika obciąża system, AI, skrypty pogody, wszystkie zmiany w silniku i gameplayu sprawiają że wymagania gry rosną.

A poza tym Wiatr Czasu ma o cholery zmian graficznych, zaczynając od lokacji idąc przez Atmosfear 3, i tekstury z Absolute Nature 4 i kończąc na zmodyfikowanych broniach z STCoP i artefaktach.... więc ma od cholery addonów graficznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jednak mało wiesz o tym modzie :D Dodane weapon packi, atmosfear itp Wejdź sobie w temat moda na ap pro i masz całe spoilery tekstu od autora o dużych wymaganiach, problemach i rozwiązaniach. W skrócie lokacja Bar jest wymagająca dla kompa, nie chcesz problemów opcje w dół. @Paranoja mnie wyprzedził ;) Muli mi net coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.