Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Ło @Sierioża ty to masz tempo. :)

Ja mam punkty zdolności rozdzielone identycznie. Zagrałem tylko z godzinkę, co mi się podoba to grafika, zielono w tej Prypeci, zarośnięte to miasto fajnie. Co mi się nie podoba to chore ceny przedmiotów w porównaniu do cen sprzedaży np artefaktów, ale to może przez to, że mało wydałem na handel ;)

Trochę zgłupiałem na początku gdzie się włącza latarkę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobrałem moda z linku w #1. Pomijając fakt, że najpierw musiałem obejrzeć kilka ci...k, to w paczce nie ma katalogi bin. A o nim jest mowa przy instalacji.

Potrzebny ten bin, czy nie?

@tom3kb - Skoro jest już spolszczenie, to w #1 trzeba zmienić sposób instalacji, albo dodać drugi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier

Już zaraz ogarnę 1y post.

Mod nie ma katalogu bin, sama gamedata.

@edit 

Zrobione. Dobrze, że zwróciłeś uwagę, bo nie było mnie trochę i nie wiedziałem, że instalacja tej wersji moda już trochę inaczej wygląda niż na początku.

Dodałem też info o włączaniu latarki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier

Ja już trochę pograłem, graficznie super, questowo jak dla mnie trochę za sztampowo (za dużo tych standardowych zadań typu, znajdź narzędzia, przynieś paczkę, żeby to jeszcze jakoś ciekawiej w historie było ubrane ;) ), ale jak już się zagrało w Złotą Kulę trochę dłużej to ciężko się przesiąść na takie zwykłe zadania :D

No i zagrywki w stylu

Cytuj

Najemnik chciał nas oszukać to nam przyniósł kamienie w walizce ;) to równie dobrze mógłby nas zaatakować, żeby skubnąć kasę, a nie bawić się w takie coś. Jakby nas stuknął to by mógł kręcić wałki dalej, a taki numer to na raz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kulę na razie zostawiam w spokoju. Pogram w tego, bo nic lepszego nie ma. Próbowałem kilku wstawionych przez vidkunsena, ale to zwyczajny szajs. Może uda mu się jednak coś wygrzebać.

DODANO: No i pierwsze doświadczenia z modem za mną. Całkiem przyjemna historyjka. Taka na spokojną grę na luzie, bez zbytniego główkowania.

I uroczy widoczek nocą na pralnięss_administrator_10-25-17_20-29-32_(pripyat).thumb.jpg.04b1540ee798ad58c00345836dffa1f5.jpg

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt się pode mną nie dopisał, to muszę podbić temat.

Jeszcze trochę gry mi zostało, ale trudno nie podzielić się informacją o modzie. Zrobię to za pomocą screenów.

Tyle noszę w plecaku. A art który pokazuję, po wzięciu do plecaka, połączy się sam z tym zielonym w plecaku i czerwonym na pasie. Powstanie nowy, mający same pozytywne właściwości. Tylko wdzianko kupiłem, bo ma zamontowany noktowizor. Dodałem mu udźwigu i razem z artami mogę dźwigać ponad 100kg. Zawartość schowków mnie wagą nie zaskoczy.

ss_administrator_10-26-17_16-34-54_(pripyat).thumb.jpg.7ecb394e1c249c6440b0998097a224a5.jpg

A tu porównanie widoczności bez noktowizora i z nim. Noszenie latarki w ręce to jest dobre jak idziemy po ziemniaki do piwnicy, ale nie gdy trzeba w obu rękach trzymać karabin.

ss_administrator_10-26-17_16-31-21_(pripyat).thumb.jpg.a3797894efc6c84b707cfd564734ed03.jpgss_administrator_10-26-17_16-31-17_(pripyat).thumb.jpg.f5b116e285c81f7082e15bc40cff3a2f.jpg

A tu seria screenów z nowej lokacji i labu znajdującego się na niej. Jeszcze jestem w nim, tak że mogą być i następne. Celowo bez spoilera, bo bardziej można pojąc lokację. Za to rozmiar mniejszy, w sumie za 2 duże.  Moderatorze, wybacz.

ss_administrator_10-26-17_17-36-08_(anomaly).thumb.jpg.d9adc75b300e98e286c7ed9ac3cc421b.jpgss_administrator_10-26-17_17-58-24_(anomaly).thumb.jpg.414211ef4b86c34e1ce78c0938f269f4.jpgss_administrator_10-26-17_18-03-20_(anomaly).thumb.jpg.9a15b8dd96174662b386ec59401bd9d9.jpgss_administrator_10-26-17_18-10-01_(laboratory).thumb.jpg.143acf029f52b983e81837aa1bd18d73.jpgss_administrator_10-26-17_18-13-09_(laboratory).thumb.jpg.2b14fb0f2a0b28b6bed946964c5fc80c.jpgss_administrator_10-26-17_18-23-52_(laboratory).thumb.jpg.7e0f53bd4bc320e13f0933d5a18f17c2.jpgss_administrator_10-26-17_18-30-30_(laboratory).thumb.jpg.1c24cfebbc54cddc3e8bb5d5cbd58e68.jpgss_administrator_10-26-17_18-57-46_(laboratory).thumb.jpg.08b64427b1fef19214eb37006e5248e6.jpg

No i jak na razie, mod wcale nie jest za trudny. Po kilku początkowych niepowodzeniach w spotkaniu z mutantami, wyrobiłem sobie na nie sposób i przestałem być ich seryjną ofiarą. Owszem, od czasu do czasu mnie zaskoczą, ale strzykawka ratuje.

Apteczki używam rzadko, tylko jak mam kompleksowe uszkodzenia. Zachęcam do zabawy w niego.

Aby mieć w plecaku podobnie do mojego, obejrzyjcie ten filmik: https://www.youtube.com/watch?v=OWEFHWFhr0s

 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ukończyłem moda to teraz takie moje wrażenie. Ogólnie zawiodłem się, a trochę sie napalałem na tego moda. Myślałem, że będzie to coś lepszego. Szczególnie, że to mod, gdzie niby jesteśmy monoliciarzem, czyli tym złym, a to dawało spore pole do popisu. Walka z innymi ugrupowaniami, bronienie Monolitu itp. Można było zrobić fajną fabułę z ciekawymi niestandardowymi zadaniami. A dostaliśmy, krótkiego moda z taką sobie fabułką.

Ale zacznijmy od plusów. ;)

Plusy:

Fajny pomysł na dodanie paru "perków", które zmieniają rozgrywkę, np: wybranie dyplomacji pozwala nam wyciągać więcej kasy za questy od npców.

Mod ma bardzo ładną grafikę, fajna paczkę broni i jest bardzo stabilny.

Dodanie tych różnych menusów przy naprawianiu czegoś albo montowaniu jakichś rzeczy.

Nie ma detektora artefaktów, w jego slocie jest latarka. Artefakty widać od razu, ale są w polach anomalii wiec trochę trzeba pomęczyć się z ich wyciągnięciem.

Minusy:

Krótki, niezbyt wciągająca fabuła, słabe dialogi.

Sztampowe questy, wiecie ile razy można przynosić po 3 zestawy narzędzi mechanikowi. ;) Albo znajdujemy popsuta windę i dostajemy 3 zadania na znalezienie części z markerami pokazującymi je na mapie. Ale skąd my nagle wiedzieliśmy gdzie są te części, jeszcze żeby to jakoś rozbudować, aha winda zepsuta, to może trzeba z kimś pogadać, on nam podpowie gdzie ich szukać i wtedy ok.

Prypeć jest bardzo ładna ale latanie po niej, w kółko z miejsca na miejsce szybko nuży.

Praktycznie nie ma sensu kupować broni bo mod jest krótki, no najwyżej zmodernizować sobie kombinezon i dokupywać ammo. Broń spokojnie wystarczy nam ta z początku, ewentualnie ta ze schowków.

Wytrzymałość naszego bohatera, dosłownie co chwile musimy jeść, bieganie to śmiech na sali, po 5-10 metrach zadyszka. No ale w sumie czemu się dziwić ja nasz bohater co chwilę żre :D Później jest trochę lepiej, gdy rozbudujemy kombinezon i mamy lepszą kondycję.

Obrażenia mutantów, jak cie raz trafią to już jesteś praktycznie trupem.

Praktycznie zero walki. Postrzelamy tylko trochę do mutantów w Prypeci.

Niewykorzystany potencjał Najemników na mapie, może tak jakieś zadania?


Spolszczenie @gawron-a bardzo dobre. Z kronikarskiego obowiązku wrzucam malutkie błędy, które zauważyłem.

Spoiler

 

blad4.jpgblad2.jpg

Kopernik też była kobietą ;)

blad1.jpg

 

 

Od strony technicznej nie mam modowi nic do zarzucenia, fabularnie mi nie podszedł, oczekiwałem czegoś innego.

Moja Ocena 6/10

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb - nie wiem, czy to ja coś sknociłem w rozgrywce, czy jest tak możliwość, ale gdy poszedłem po PDA do CHU Jubileuszowe, to nie miałem opcji na szukanie części radiowych. Zakaz wstępu na wyższe piętra, a przy niezastosowaniu się, wojenka. A wcześniej zaniosłem im przesyłkę i podarowałem życie oszustowi w kanałach. Wybicie najmusów było atrakcyjne i nie popsuło rozgrywki.

Jak to było u Ciebie? Inni którzy już to zadanie zrobili, niech też się wypowiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dyplomacji nie poprawiałem, to może dlatego miałem ciekawszą grę, choćby o tę wojenkę.

A tej kasy jaką się dodatkowo dostaje przy negocjacjach nie było mi potrzeba, bo od samego początku zabierałem wszystkie znalezione arty, nie tylko dla wykonania zadań, ale i na własny użytek, oraz odszukiwałem przy okazji wędrówek do zadań wszystkie schowki.

Moja gra jednak różniła się od tej z gameplayów, bo nie spotkałem ani jednego zombiaka, który wsparłby mnie swoimi zapasami.

Mimo to, jak widać na wyżej wstawionym screenie, niczego mi do szczęścia nie brakuje.

Szkoda że nasz rodzimy gameplayowiec nie robi zadań pobocznych, nie zbiera artefaktów. Miałby kasę na jedzenie, na lepszy pancerz i też ciekawszą grę i lepszą broń ze schowków. A tak to robi grę kadłubkową, okrojoną ze wszystkich smaczków. Szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zrobiłem co kazali. Mod ukończony. 2 screeny z końcówki. Są zdublowane, aby wilk był syty i owca cała. Jedni chcą z HUDem inni bez.

ss_administrator_10-27-17_15-41-23_(laboratory).thumb.jpg.0a406c89b5f4b0c6aaa8ad2224333e7f.jpgss_administrator_10-27-17_15-41-43_(laboratory).thumb.jpg.ac99c99bae409867427da2e45721135b.jpg

ss_administrator_10-27-17_15-45-51_(laboratory).thumb.jpg.52579729e751f05e871eb9331d56346f.jpgss_administrator_10-27-17_15-46-46_(laboratory).thumb.jpg.cc2dde1158a1ea30ae7655dda841317a.jpg

Mod dla tych, co lubią biegać, szukać i nie musieć się zbyt mocno zastanawiać co dalej. Są momenty przegięcia, jak szukanie kluczy schowanych pod wyposażeniem labu podczas czasówki. Ale jak już wiedziałem gdzie są, to z danych 9 min, wystarczyło mi trochę ponad 5.

Laboratorium całkiem na nowo urządzone, tak że rutyna i znajomość poprzednich nie pomoże. Gierka całkiem przyjemna na słotną pogodę.

Polecam do zagrania, ale na fajerwerki się nie nastawiać.

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dla mnie jeden ze słabszych, jednolokacyjnych modów.

Plusy ? 

Piękne jest rano i wieczorem. Promienie słońca przebijające się przez poranną mgiełkę, zachód słońca z paletą żółci i pomarańczy wśród zielonych liści. Tak. Pięknie. Scenariusz to też plus. Ale mały. Można go było zdecydowanie rozbudować. Natomiast duży plus za tłumaczenie. Plus też za oznaczanie wszystkich zadań na mapie. Rzecz właściwie niespotykana w obecnych modach.

Spoiler

ss_user_11-17-17_12-57-10_(pripyat).thumb.jpg.e3bddf9db96a1214317152ad9738af31.jpg

Spoiler

ss_user_11-17-17_13-59-40_(pripyat).thumb.jpg.3a3172378ae4cabcb27c6b0ba32e06f7.jpg

Spoiler

ss_user_11-16-17_20-21-11_(pripyat).thumb.jpg.a3877c9efc9c76dbdd1dd31c2decf1e3.jpg

Reszta to minusy. 

Latarka - pomysł niezły, ale w praktyce - porażka. Szczególnie w nocy. Mutanty i zombiaki ciągle w tym samym miejscu. Karabiny po wystrzelaniu magazynka - do naprawy. Stopień skomplikowania zadań - "bardzo" skomplikowane. Przynieś, wynieś. 

Czyli generalnie. Dobrze, że krótki.   

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

g4b4CZx.jpg

Naszła mnie taka refleksja, że chyba, niektórzy oczekiwali od tej modyfikacji przygód monolitowca z krwi i kości, bezwzględnego obrońcy "Monolitu", a tymczasem jest to opowieść o stalkerze, który właściwie tylko ociera się o Monolit. Zbieg okoliczności sprawia, że przewodnik, który prowadzi ekspedycję naukową, trafia w szeregi Monolitu. Monolit to tylko tło, punkt wyjścia dla całej historii, historii, która moim zdaniem została poprowadzona w jak najbardziej przemyślany sposób. Zadania przynieś, wynieś, pozamiataj... stalkerzy tak zarabiają, w STALKERZE jest to norma od chwili powstania Zony, aż do tej pory. Itemy, ceny, zużywanie się przedmiotów i cały anturaż, na ten temat szkoda czasu, bo jest to sprawa indywidualna, każdy ma swój gust, swoje upodobania, więc zero dyskusji. Zresztą, choćby nie wiem, jak się starał, żaden autor nie jest w stanie wszystkich zadowolić. Zawsze znajdzie się ktoś, kto chciałby inaczej... Na koniec tak ogólnie, nie bądźmy małostkowi, zanim zaczniemy krytykować, a czasem wręcz wydziwiać, warto uruchomić wyobraźnię i zastanowić się jaką grę sami byśmy stworzyli... Powinniśmy być wdzięczni zapaleńcom/pasjonatom za czas poświęcony na tworzenie modyfikacji (i perełek i tych gorszych), bo to dzięki miesiącom ich żmudnej pracy Zona wciąż żyje, a my możemy sobie parę godzin popykać.

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, gawron napisał:

Naszła mnie taka refleksja, że chyba, niektórzy oczekiwali od tej modyfikacji przygód monolitowca z krwi i kości, bezwzględnego obrońcy "Monolitu", a tymczasem jest to opowieść o stalkerze, który właściwie tylko ociera się o Monolit.

Ja np tak miałem :) i dlatego się zawiodłem tym modem.

Cytuj

Na koniec tak ogólnie, nie bądźmy małostkowi, zanim zaczniemy krytykować, a czasem wręcz wydziwiać, warto uruchomić wyobraźnię i zastanowić się jaką grę sami byśmy stworzyli.

Nie lubię tego argumentu ;)

To, że dajemy modowi np 3-5-6 nie znaczy, że jesteśmy małostkowi. Są mody świetne, są średnie, a są i kaszany.  Jak coś jest super to dajemy mu 9 czy 10 na przykład, jak takie sobie to lecimy z oceną w dół.

Zresztą jak ktoś coś tworzy i wrzuca do sieci to musi się liczyć, że nie wszystkim musi się to podobać. Ja wychodzę z założenia, że nawet złe opinie mogą się na coś przydać bo można przemyśleć, co się ludziom podoba, co można zrobić inaczej lub "lepiej". Dla mnie każdy uzasadniony feedback jest ok. (Nie mówię akurat o naszych bo ich autor na bank nie przeczyta)

Gry produkują "nieliczni", tak samo samochody, filmy czy też mody, a jednak oceniają je i wystawiają im oceny miliony ludzi na całym świecie.

Cytuj

Powinniśmy być wdzięczni zapaleńcom/pasjonatom za czas poświęcony na tworzenie modyfikacji (i perełek i tych gorszych), bo to dzięki miesiącom ich żmudnej pracy Zona wciąż żyje, a my możemy sobie parę godzin popykać.

Zgadzam się w 100%. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, tom3kb napisał:

Nie lubię tego argumentu

A dla mnie jest on kluczowy, wszystko zależy to od sposobu krytyki. Można komuś wskazać błędy i można je komuś wytknąć, taka subtelna różnica, a całkowicie zmienia postać rzeczy. Chodzi o zwykłe zachowanie w tym wszystkim elementu ludzkiego.

42 minuty temu, tom3kb napisał:

Gry produkują "nieliczni", tak samo samochody, filmy czy też mody, a jednak oceniają je i wystawiają im oceny miliony ludzi na całym świecie.

To oczywista oczywistość. Nie mogę jednak zrozumieć narzekania typu: za szybko się wzbogacę, za szybko można się dozbroić czy za dużo amunicji przy trupach. Nie chcę kasy - nie zbieram złomu i go nie sprzedaję, za dużo amunicji - zbieram tyle ile mi potrzeba itd. Czy ktoś narzeka, że samochód ma za dużo na liczniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gawron

Cytuj

Nie mogę jednak zrozumieć narzekania typu: za szybko się wzbogacę, za szybko można się dozbroić czy za dużo amunicji przy trupach. Nie chcę kasy - nie zbieram złomu i go nie sprzedaję, za dużo amunicji - zbieram tyle ile mi potrzeba itd

Można i tak. Wiadomo trudno znaleźć złoty środek, szczególnie, że mamy tu też takie chomiki co robią sobie udźwig postaci na 5 ton :D i zbierają wszystko co nie jest przymocowane na sztywno do mapy. Pamiętam parę takich modów, że już na Kordonie po kilku questach mieliśmy po kilka tysięcy naboi różnego kalibru, ja jest zwolennikiem np takiego lekkiego jej braku, gdzie myślę styknie mi czy nie albo zostaję mi niewielka ilość na plus po walce.

W niektórych modach po 30 minutach gry strach było przeszukiwać ciała, a jak jeszcze masowo lecą kombinezony z ciał to już w ogóle. :) Niektórzy robią znowu w drugą stronę leci z ciał kupa rzeczy ale nie ma sensu nawet tego zbierać bo handlarze albo tego nie kupują wcale albo dają tyle co na oranżadę. Też niezbyt fajne podejście.

 

W tym modzie na początku też pomyślałem, że jest nie za fajnie z handlem, cenami, jak na początku spojrzałem na ceny. Ale po tym jak zaskoczyłem, że to krótki mod i jak znalazłem parę artefaktów wszystko w miarę jakoś działało, no i sporo mi pomógł perk dyplomacji. Modernizowałem broń i kombinezon na bieżąco nie przejmując się już kasą ale też i za bardzo nie było sensu nawet zarabiać tej forsy na jakieś fanty.

Ps: zerknąłem sobie jak tego moda oceniają na rosyjskich stronach, średnia to jakieś 7/10 to nie byłem jakoś bardzo surowy, mnie bardziej zawiódł scenariusz bo liczyłem właśnie na coś konkretnego od strony Monolitu.

U nas mod też chyba jakichś większych emocji nie wzbudził patrząc po temacie. Ja bym go ocenił jako taki typowy średniak, zagrać i zapomnieć, po początkowych zapowiedziach miałem inne wyobrażenie o tym modzie, no i niestety troszkę się jednak rozczarowałem.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez przypadek ukończyłem tego moda
Całkowicie o nim zapomniałem, ale dzisiaj się ''spiąłem" i dokończyłem, bo zostało mi tylko laboratorium.
Cóż..z początku sądziłem, że będzie to opowieść o fanatycznym monolitowcu, który nie zawaha się przed niczym, a na końcu odkryje prawdę i utraci swą wiarę.
Jednak stało się inaczej, stopniowo poznajemy prawdę i odkrywamy to, kim byliśmy i jak się znaleźliśmy w centrum zony.
Ot zwykły przewodnik, który jak to @gawron wspomniał " Jedynie ociera się o Monolit ".
Czy mod jest słaby ? .. - nie sądzę. Jest on napewno przemyślany, ale zabrakło mi w nim bardziej skomplikowanych zadań, więcej wątków pobocznych itp.
W szybki sposób możemy dorobić się kasy i kupić najwyższy sprzęt, jaki oferuje nam handlarz, statystyki podnieść dzięki bardzo dobrym artom. Mod jest bardziej nastawiony na poznawanie fabuły niż walkę z wrogami.
A ile żre nasz bohater.. ola boga, ja nie wiem jak on został przewodnikiem, o jego kondycji nie wspomnę, bo zadyszki dostaje co chwila ( a bambetli przy sobie nie miałem prawie w ogóle tyle, co jedna apteczna, broń i jakieś pierdoły, które nie ważą zbyt wiele ) Tak więc siłą rzeczy nie nadaje się na Monolitowca, chyba by zbankrutowali na handlowaniu jedzeniem z najemnikami, gdyby Tichon został na stałe w ich szeregach.

Gdybym miał wystawić ocenę .. no takie 7/10
Miła odskocznia od modów gigantów.

 

Spoiler

ss_daniel_10-23-17_00-17-04_(pripyat).jpgss_daniel_10-24-17_14-20-49_(pripyat).jpgss_daniel_10-25-17_14-17-33_(pripyat).jpgss_daniel_10-25-17_14-21-18_(pripyat).jpgss_daniel_10-25-17_14-26-17_(pripyat).jpgss_daniel_11-20-17_12-47-42_(pripyat).jpgss_daniel_11-20-17_14-24-41_(laboratory).jpg

 

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.