qqprim
Stalker-
Postów
104 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
2
Ostatnia wygrana qqprim w dniu 29 Września
Użytkownicy przyznają qqprim punkty reputacji!
O qqprim
Ostatnie wizyty
1276 wyświetleń profilu
Osiągnięcia qqprim
Doświadczony (5/21)
70
Reputacja
-
-
kiedyś próbowałem grać w OP2 (ale nie pamiętam które) i doszedłem do sytuacji, gdy nie dało się dalej pociągnąć fabuły, bo szedłem - jak się okazało - nie według zamysłu twórców. czy w 2.2 też jest tak, że jak będziesz robił zadania w dowolnej kolejności, to gra się zatnie? albo czy jest jakiś poradnik poprawności politycznej, w jakiej kolejności mam co robić, by grę ukończyć?
-
Moim zdaniem mod jest kiepski i przestałem po kilkudziesięciu godzinach w niego grać (a rzadko mi się zdarza nie kończyć rzeczy, które zacząłem). To nie chodzi o to, że jest ciężki: OP 2.0/.1 (nie pamiętam, w którą wersję grałem) też był ciężki, ale jest w wielu miejscach bezsensowny. Przykład: wracam do Żaby, obchodzę bokiem, by nikogo nie urazić;) , wchodzę do piwnicy, a po chwili wpadają tam żołnierze strzelając do mnie stojącego bez wyciągniętej broni przed okienkiem (bo w wiosce powstała jakaś rozróba z bandytami) i oczywiście strzelając do mnie (skutecznie); kiedy po wczytaniu sejwa się bronię, to dostaję świetny komunikat: czemu strzelasz do wojskowych! no super! mam po prostu dać się zabić, wtedy jest ok. Następny (niefabularny), mogę zdobywać/znajdować PDA, ale baterii z nich nie mogę wyciągnąć, by włożyć do swojego; brak baterii do detektora; brak możliwości wyłączenia, detektora i PDA (by nie zużywało baterii, która zresztą bardzo krótko funkcjonuje); psy skaczące po 10-15 metrów z miejsca; słaniam się na nogach, dostaję już 3 komunikat o spaniu, dochodzę do łóżka w bunkrze obok Żaby, daję "śpij do rana" i dostaję info, że nie chce mi się spać (czy coś w tym rodzaju); w nocy nierealistycznie ciemno. To tylko niektóre niedoróbki. Ponieważ chciałby zobaczyć "nowe" lokacje, to może zacznę jeszcze raz z zestawem od @smox'a (który ten otrzymał od kogoś) i może nawet włączając któryś z czitów podanych przez @slawnyokgora.
-
witajcie bracia stalkerzy! sprawdziłem ostatni mój wpis i okazało się, że to 5 lat minęło. Przy pierwszym przeglądzie szybko trafiłem na bardzo przykrą dla mnie informację (choć sprzed roku), że zmarł człowiek, z którym bardzo dobrze mi się rozmawiało, bardzo wyważony w osądach, potrafił i chciał pomóc. Miałem wielką nadzieję, że stalkera 2 będę przechodził razem z nim - z niezapomnianym kondotierem. Cóż, trzeba iść dalej w zonę - na szczęście zobaczyłem kilku starych stalkerów, których dobrze wspominam - nie wymieniam z imion, abym nie był posądzony o lizusostwo oraz bym przez przypadek kogoś nie ominął. Mam nadzieję spotkać również nowych ciekawych towarzyszy (bez skojarzeń z dawnymi czasami) i że forum dalej funkcjonuje w przyjacielskiej atmosferze. Do zobaczenia na szlaku!
-
@kondotier fajnie, że przetłumaczyłeś, bo ciekaw byłem, co opowiadają, ale nie przypuszczałem, że są takie denne. Swoją drogą, to jest ich chyba więcej, bo kojarzę taki, który w miarę zrozumiałem, a nie widzę go tu przetłumaczonego.
-
w wersji 1.4007 powyższe kody są prawdziwe, ale niektóre działają w innych lokalizacjach (czyli jak kod nie działa, to spróbuj inny z listy - któryś w końcu zadziała); koło wyłącznika generatorów jest sejf z czterocyfrowym kodem - po wypróbowaniu wszystkich kodów czterocyfrowych bez sukcesu spróbowałem na wariata 1111 i zadziałało, ale w środku było tylko 10 zwykłych apteczek
-
ostatnio dorwałem jakiegoś tetrisa i oczywiście musiałem zagrać. Gierka zrobiona tak sobie (z błędami!) i co pewien czas coś króciutko wyświetlała na ekranie na żółto - chciałem się dowiedzieć, co; po kilku takich mignięciach ogarnąłem, że to napis "następny poziom". Pograłem jeszcze trochę i dostałem czerwony napis "jesteś trupem" - lekko mnie to zdziwiło, ale grać mogłem dalej. Dopiero po chwili dotarło do mnie, że przecież odpaliłem tetrisa wewnątrz Lost Alfa i umarłem z pragnienia!
-
Nie wiem, jak to jest na forum, ale za tak duży mod to moim zdaniem należy im się (oprócz naszych podziękowań i serduszek) sporo rubli (niestety wirtualnych ).
-
@gawron trochę spóźnione, ale szczere najlepsze życzenia. przy tłumaczeniu kolejnych wersji (nie zupełnie nowych modów) mogę wspomóc świeżo napisanym programem. @vidkunsen jeśli jubilat żyłby tyle lat, to miałby kłopot ze znalezieniem sobie miejsca w kosmosie (po naszej galaktyce nie byłoby już śladu, a pewnie musiałby tez przeżyć kilka zapadnięć i wielkich wybuchów kosmosu).
-
Polonizacja Lost Alpha DC 1.4007 Potrzebna pomoc
qqprim odpowiedział(a) na FeRu temat w Dyskusja ogólna
nadal podtrzymuję swoją ofertę przejrzenia "suchych" plików - po wypowiedziach innych pewnie bym tego nie powtórzył, gdyby mnie nie wsparł @smox -
Polonizacja Lost Alpha DC 1.4007 Potrzebna pomoc
qqprim odpowiedział(a) na FeRu temat w Dyskusja ogólna
jeśli szybko, to mogę nie tyle przetestować dialogi, co sprawdzić teksty dialogów w plikach pod względem językowym -
Polonizacja Lost Alpha DC 1.4007 Potrzebna pomoc
qqprim odpowiedział(a) na FeRu temat w Dyskusja ogólna
@FeRusprawdziłem, jak działa winmerge i niestety nie najlepiej, dlatego zdecydowałem się na pisanie własnego programu, który wykona kawał głupiej roboty i to znacznie lepiej niż człowiek; w dodatku będzie to robił później dla każdej następnej tego rodzaju przeróbki. -
Polonizacja Lost Alpha DC 1.4007 Potrzebna pomoc
qqprim odpowiedział(a) na FeRu temat w Dyskusja ogólna
@FeRunie wiem, czy już tłumaczysz pliki xml - mam nadzieję, że nie. Program musi być trochę bardziej skomplikowany, bo okazało się, że w niektórych plikach są komentarze obejmujące całe znaczniki <string> (pierwotnie w ogóle myślałem o prostszym programie, ale po przemyśleniach i tak go musiałem rozbudować); do pisania wziąłem się dopiero niedawno, więc jeszcze to troszkę potrwa. Jeśli będziesz chciał tłumaczyć te xml'e, to w pierwszej kolejności dam Ci takie, które nie mają odpowiednika w starszej wersji (więc nie ma co wychwytywać różnic). -
Polonizacja Lost Alpha DC 1.4007 Potrzebna pomoc
qqprim odpowiedział(a) na FeRu temat w Dyskusja ogólna
sprawdziłem te pliki i mam taki pomysł: żeby to nie była taka strasznie głupia i żmudna robota, to napisałbym program do sprawdzania różnic (przydałby się przy innych podobnych okazjach), ale tu kilka ważnych pytań: 1. czy kolejność id w pliku ma znaczenie (chodzi oczywiście o całe wpisy typu <string id="agr_factory_stalker_about_0"> <text>What's going on here?</text> </string>) 2. czy w pliku muszą zostać komentarze (np.<!-- Help to Mole -->) 3. czy potrzebne są (w niektórych plikach występują) znaczniki (tagi) typu <string_table>, <?xml version="1.0" encoding="windows-1251" ?> (no dobra, to ostatnie to metaznacznik ). jeśli na wszystkie 3 pytania będzie odpowiedź negatywna, to można całość zrobić znacznie prostszą metodą. -
Polonizacja Lost Alpha DC 1.4007 Potrzebna pomoc
qqprim odpowiedział(a) na FeRu temat w Dyskusja ogólna
Zaglądnąłem tu zwabiony najświeższymi postami ze strony głównej forum i stwierdziłem, że może mógłbym trochę pomóc w sprawdzaniu/korekcie tekstu już przetłumaczonego; polonistą wprawdzie nie jestem, ale może trochę błędów językowych czy interpunkcyjnych bym wyłapał. Nie chcę się oczywiście narzucać (zwłaszcza, że mam co robić), ale jak bym się przydał to proszę o info.