-
Postów
1685 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
64
Ostatnia wygrana Szczepan9205 w dniu 10 Kwietnia
Użytkownicy przyznają Szczepan9205 punkty reputacji!
O Szczepan9205

- Urodziny 05/24/1992
Informacje osobiste
-
O mnie
Zapalony miłośnik Stalkera, stały bywalec forum, a od kilku lat etatowy tłumacz StalkerTeam :)
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Konin
Informacje o profilu
-
Ruble
37376
-
Frakcja
Samotnicy
-
Broń główna
AS Wał
-
Kombinezon główny
SEVA
Konfiguracja PC
-
System operacyjny
Windows 11
-
Procesor
Ryzen 5 5600X
-
Karta graficzna
Gigabyte RTX 4060 EAGLE OC 8GB
-
Pamięć RAM
Kingston Fury Beast RGB 16GB
Ostatnie wizyty
17371 wyświetleń profilu
Osiągnięcia Szczepan9205
-
@tom3kbBardzo możliwe. Tak jak pisałem - Anomaly i jego pochodnych dawno nie tykałem, więc nie pamiętam. Te mutanty to pewnie mi się z S2 wzięły bo tam kompas pokazuje truchła mutantów 😅
-
@maro19880518 Tyle, że ten mod, który podesłał Ci @tom3kb zmienia chyba jedynie kolor kropek na minimapie tak, żeby były na niej bardziej widoczne względem oryginalnych kolorków. Ogólnie w Anomaly jest tak, że są 3 rodzaje PDA - podstawowe (1.0), które z tego co pamiętam pokazuje tylko i wyłącznie żywych sojuszników + neutralnych NPCów i z nim zawsze zaczyna się grę. Wersja 2.0, którą można kupić później (jak już zdobędzie się lepszy sprzęt itd. - lub złoży samemu się je samemu wcześniej o ile zdobędziesz schemat) dodaje już do minimapy znaczniki po zabitych mutantach i wrogich NPCach, a PDA w wersji 3.1 (czyli topowe) pokazywało chyba sojuszników, trupy, truchła mutantów + wrogów, które nasza widzi postać. W każdym razie podstawowe PDA jest w całości szare, 2.0 ma niebieskie wstawki, a 3.1 w sumie nie pamiętam już jak wygląda w podstawowym Anomaly, ale chyba też różniło się wyglądem od poprzednich. Z racji, że w Anomaly dawno nie grałem to jeśli chodzi o te różnice między modelami trochę strzelam, ale mniej więcej chyba takie były i na 99% dlatego nie masz szarych kropek na minimapie jak kogoś zabijesz - bo najpewniej używasz jeszcze podstawowej wersji PDA Teraz też na 100% pewny nie jestem, ale chyba w Anomaly już było tak, że im więcej zadań (głównie pobocznych, które poprawiają Twoją reputację) dla członków danej frakcji zrobisz tym większy asortyment będzie miał dla Ciebie handlarz Twoje frakcji, więc jak będziesz miał u nich poziom dajmy na to 3 z bodajże 5 to już powinni mieć w asortymencie PDA 2.0, a jak będziesz mieć maksymalny (chyba 5) to powinni mieć do sprzedania wersję 3.1 (albo może być tak, że 2.0 i 3.1 sprzedają tylko naukowcy - wybacz, ale nie pamiętam ).
-
Złe Towarzystwo/Bad Company 2: Mason
Szczepan9205 odpowiedział(a) na Agrael temat w Modyfikacje z serii Przygody Masona
@mujo70Tego nie powiedziałem Ale póki co jestem zawalony inną robotą. Ewentualnie gdyby ktoś z tłumaczy chciał to dokończyć to mogę się podzielić plikami.- 60 odpowiedzi
-
- cutscenki
- nieliniowa fabuła
-
(i 4 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Złe Towarzystwo/Bad Company 2: Mason
Szczepan9205 odpowiedział(a) na Agrael temat w Modyfikacje z serii Przygody Masona
@LisKotOooo. No ja głównie porzuciłem swoje spolszczenie ze względu na to, że nie miałem patentu na te cutscenki bo to jeden z niewielu modów gdzie autor nie zrobił pod każdą dubbingowaną kwestię oddzielnego pliku audio, a zamiast tego nagrał klipy audio po np. 2 minuty z przerwami między wypowiedziami - na przykład właśnie dla tej pierwszej cutscenki. No i wszystkie znane mi na tamten moment metody dodawania napisów nie działały, więc przeszedłem moda 2 razy, poprawiłem w spolszczeniu tyle ile się dało i w sumie tyle. OldMan pytał mnie kiedyś o tego moda i chyba nawet mi wspomniał, że to będzie jego następny projekt, ale dawno go na forum nie widziałem (więc zakładam że porzucił ten pomysł), z tego co pamiętam to mu nawet podesłałem to co sam przetłumaczyłem, ale jeśli o mnie chodzi to ja teraz się głównie focusuję na Stalkerze 2 i jeszcze jednej innej gierce, więc trochę średnio jeśli chodzi o mnie i wznowienie prac- 60 odpowiedzi
-
- cutscenki
- nieliniowa fabuła
-
(i 4 więcej)
Oznaczone tagami:
-
@j3dr4sŻeby mieć lektora tak jak w innych modach czy oryginałach to musiałbyś pobrać z linków z posta #1 paczkę z plikami polskiego lektora. Autor Radiophobii zastąpił rosyjski dubbing ukraińskim więc uznałem, że skoro są napisy do tych kwestii, które w oryginałach czytał Utta to lektor nie będzie potrzebny, ale jak pobierzesz sobie tą paczuszkę i wrzucisz ją do gamedaty to powinieneś mieć z powrotem lektora
- 244 odpowiedzi
-
- nowe animacje
- nowe bronie
-
(i 5 więcej)
Oznaczone tagami:
-
@.D.u.c.h. - M.K Udało mi się naprawić Wrzuć sobie ten pliczek do gamedata/scripts ze zgodą na podmianę: news_manager.script Okazało się, że nie dokleiłem do tego skryptu 3 linijek, które odpowiadają za wyświetlanie portretów NPC-ów przy wiadomościach na ekranie (a konkretnie wojskowych). Dokleiłem, wczytałem sobie Twój zapis, wyszedłem z X-18 i dałem dyla z Doliny Mroku bez problemu, więc u Ciebie też powinno zadziałać.
- 244 odpowiedzi
-
- 2
-
-
- nowe animacje
- nowe bronie
-
(i 5 więcej)
Oznaczone tagami:
-
@.D.u.c.h. - M.KSpróbuj na próbę wywalić z folderu gamedata/scripts plik news_manager.script i zobacz czy pomoże bo na niego wskazuje log, a najlepiej jeśli możesz to podeślij mi zapis z wyjścia z X-18 lub chwilę przed, zobaczę czy u mnie pójdzie, a jak nie pójdzie to może uda mi się to naprawić
- 244 odpowiedzi
-
- nowe animacje
- nowe bronie
-
(i 5 więcej)
Oznaczone tagami:
-
@nyguss A to akurat moje niedopatrzenie (zapomniałem usunąć ten plik) Wywal go i powinno wtedy działać.
-
Z racji, że forum "wstało" oraz niedawnej premiery patcha 1.19 i hotfixa do niego dostosowałem spolszczenie do tej wersji. Pobiegałem godzinkę po Kordonie i wszystko grało, więc powinno działać. W razie jakiś problemów lub wylotów dawajcie znać o ile ktoś jeszcze gra w R3
- 244 odpowiedzi
-
- 1
-
-
- nowe animacje
- nowe bronie
-
(i 5 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Cień Czarnobyla + Gunslinger Mod + Final Update
Szczepan9205 odpowiedział(a) na Agrael temat w Mody PL do SoC
@blooo Nie wiem czy zrobi Ci to teraz jakąś różnicę, ale zaktualizowałem link do GoogleDrive, więc jak jeszcze nie pobrałeś całego moda to możesz pobrać resztę z GD- 42 odpowiedzi
-
- 1
-
-
- gunslinger
- nowe bronie
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami:
-
S4MLUK obserwuje zawartość Szczepan9205
-
@kanon1022 Hmm... to nie wiem. Raczej to że przez długi czas nie oddałeś walizki nie powinno stanowić problemu. Może być jeszcze tak, że to zadanie wskakuje trochę później w fabule - ja je robiłem dopiero po znalezieniu Trapera, potem jeszcze jednej osoby, wycieczce w jedno ciekawe miejsce (misja fabularna) i powrocie na Zaton. Nie rozczytywałem się o zadaniach w S2, ale może być tak że to zadanie wskoczy dopiero w pewnym momencie fabuły. Aaa no i druga sprawa - na Szewczence byłeś? Zadanie na uratowanie stalkerów od Brodacza zrobiłeś? Bo jeśli nie no to przez to też możesz nie mieć u Sonii tego zadania.
- 303 odpowiedzi
-
- s.t.a.l.k.e.r. 2
- stalker 2
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
@kanon1022Hmm... Jeśli oddałeś walizkę Sułtanowi, a nie samotnikom, którzy ją chcieli to teoretycznie zadanie powinno od razu wskoczyć u Sonii jak oddasz walizkę Sułatnowi i rozpoczynasz je wybierając dialog: [Misja] "Co do twojej propozycji...". Jeżeli nie masz tego dialogu po oddaniu walizki to spróbuj przespać z 1-2 doby, wróć do Sonii i wtedy sprawdź. Nie wiem czy to może robić jakąś różnicę i czy w ogóle taka możliwość jest, ale jeżeli masz np. ikonki ważnych NPC-ów ana Sułtańsku na czerwono, a nie na biało lub zielono to może być tak, że Sonia nie da Ci zadania ze względu na złą reputację jaką u nich masz, ale z drugiej strony to jest takiego typu zadanie poboczne, że reputacja nie powinna mieć na to wpływu... A może w ogóle nie ma. W każdym razie jeżeli masz ich na biało lub nawet zielono i spanie 1 lub 2 doby nic nie pomaga to widocznie coś Ci się zbugowało i w takim przypadku jedyne co mi przychodzi do głowy to to, żebyś wczytał sobie zapis z przed oddania walizki lub nawet z przed wzięcia zadania na walizkę od Sułtana i spróbował jeszcze raz, a jak to też nie pomoże to już nie wiem... Kiedyś jeszcze widziałem tu i tam takie informacje i posty, że czasami warto odinstalować grę i zainstalować ją od nowa bo przy aktualizacjach niekoniecznie wszystko się zawsze dobrze aktualizuje. Mnie taki manewr pomógł na sam koniec gry jak gra zaczęła mi się wywalać przy wczytywaniu jak już byłem w Prypeci tyle, że musisz brać pod uwagę, że wtedy czeka Cię pobieranie mniej więcej 140GB
- 303 odpowiedzi
-
- 1
-
-
- s.t.a.l.k.e.r. 2
- stalker 2
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
@kanon1022Ale chodzi Ci o losowe zadanie poboczne u Sonii czy TO jedno konkretne zadanie poboczne, które ona zleca nam po wykonaniu zadania dla Sułtana? Co do zadania na artefakt z kolei i ogólnie każdych tych cyklicznych zadań pobocznych u handlarzy - Stalker 2 to prosta gra jeśli chodzi o swoje mechaniki, więc możesz oddać przedmiot/artefakt, na który dostałeś zlecenie tylko i wyłącznie zleceniodawcy (jeżeli chodzi o przedmioty z zadań głównych to tu pewnie jest jakaś wariantowość i można oddać więcej niż jednej osobie, ale z poboczniaków można oddać tylko zleceniodawcy). Plus z tymi zadaniami jest tak, że wykonasz jedno to handlarze nagle na jakiś czas przestają mieć dla Ciebie zadania, jeżeli weźmiesz zadanie, a potem zrezygnujesz to przez jakiś czas (bodajże 24 godziny) też nie będą chcieli Ci dać żadnego zadania.
- 303 odpowiedzi
-
- s.t.a.l.k.e.r. 2
- stalker 2
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Poprawki do polskiej translacji S.T.A.L.K.E.R.A. 2
Szczepan9205 odpowiedział(a) na Szczepan9205 temat w Mody PL do S2
@efadfaTo wynik tego, że GSC w łatce 1.2 dodało do interfejsu kaliber amunicji wyświetlany pod jej ikonką, a że obecna wersja poprawek pochodzi z przed łatki 1.2 to w pliku brakuje linijek z tekstem do tego. W najnowszej wersji są już dodane, ale nadal je testuję (sam niestety bo Vothius wyjechał, a laptop, którego zabrał ze sobą nie da rady odpalić S2), więc nie umiem na tą chwilę powiedzieć kiedy je wypuszczę, ale myślę że niedługo. Plus GSC zapowiedziało kolejną łatkę, która ma wyjść w tym tygodniu, więc na wszelki wypadek wolę się wstrzymać bo jeżeli dodadzą jakieś nowe linijki tekstu to zaraz musiałbym kolejną aktualizację wypuszczać. -
To ja też wrzuciłem coś ciekawego - w zakładce linki do pobierania w poście #1 wylądowało coś na co parę osób czekało @enter_login podłubał trochę przy skryptach i udało mu się wyłączyć blokadę zapisów, a także bezpieczne strefy więc teoretycznie można już zapisywać wszędzie gdzie chcemy. Tylko bierzcie pod uwagę, że z racji na długość Lost Alphy nie ma 100% pewności czy wszystko będzie działać jak należy gdy przyjdzie nam wejść do Labu na Wsi i bronić posterunku wojskowych przed hordą mutantów - również na Wsi. W zwykłej Lost Alphie 1.4008 właśnie w tych momentach skrypt wyłączający blokadę zapisów powodował wylot, ale w tym przypadku będzie w porządku. I teraz tak - w paczce są 2 foldery - config i scripts. Jeżeli chcemy samo wyłączenie blokady zapisów to kopiujemy do gamedaty tylko folder scripts. Natomiast jeżeli chcielibyśmy jeszcze tańsze naprawy u techników to kopiujemy też folder misc znajdujący się w config. Dodatkowo autor dorzucił też pliki actor.ltx i system.ltx jeżeli ktoś chciałby się już bawić w cziterkę pełną gębą
- 147 odpowiedzi
-
- 3
-
-
-
- nowa fabuła
- nowe artefakty
-
(i 5 więcej)
Oznaczone tagami: