Skocz do zawartości

Szczepan9205

Doświadczony tłumacz
  • Postów

    1723
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    71

Ostatnia wygrana Szczepan9205 w dniu 20 Czerwca

Użytkownicy przyznają Szczepan9205 punkty reputacji!

8 obserwujących

O Szczepan9205

  • Urodziny 05/24/1992

Informacje osobiste

  • O mnie
    Zapalony miłośnik Stalkera, stały bywalec forum, a od kilku lat etatowy tłumacz StalkerTeam :)
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Konin

Informacje o profilu

  • Ruble
    37376
  • Frakcja
    Samotnicy
  • Broń główna
    AS Wał
  • Kombinezon główny
    SEVA

Konfiguracja PC

  • System operacyjny
    Windows 11
  • Procesor
    Ryzen 5 5600X
  • Karta graficzna
    Zotac RTX 5070 Solid OC 12GB
  • Pamięć RAM
    Kingston Fury Beast RGB 32GB

Ostatnie wizyty

23306 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Szczepan9205

Likwidator

Likwidator (14/21)

  • Odznaka za przetłumaczenie 21-30 modyfikacji
  • Odznaka za przetłumaczenie 11-20 modyfikacji
  • Odznaka za przetłumaczenie 2-10 modyfikacji
  • Odznaka za przetłumaczenie 1 modyfikacji

Najnowsze odznaki

1.6 tys.

Reputacja

  1. @deerstalker Powiem Ci, że średnio bo jeśli o Cień Czarnobyla to zazwyczaj grałem w jakieś mody, które poprawiały głównie grafikę, typu Autumn Aurora 2 czy właśnie Radiophobia 2 i 3, albo ewentualnie Cień Czarnobyla + Gunslinger, żeby mieć detektory i kilka innych mechanik, których normalnie w Cieniu nie ma... A tak to głównie grywałem jeszcze w mody fabularne typu Tajne Ścieżki 2, Złota Kula itd... Także o mody, które naprawiają i poprawiają oryginał, zachowując przy tym jego fabułę i nie ingerują zbytnio w inne aspekty gry to musiałbyś już pytać innych
  2. @deerstalkerNieee, po prostu pobierasz mod, rozpakowujesz, wrzucasz łatkę 1.19, hotfixa do łatki i na to wrzucasz spolszczenie i gotowe - te tzw. repacki modów mają to do siebie, że nie trzeba nigdzie nic zmieniać, wystarczy wypakować i działa bo to cała gra + mod już ze zmodyfikowanym fsgame.ltx. Co do samouczka to już wiem o co chodzi (tak się składa, że zostawiłem sobie R3 na dysku). PDA nie pojawia się z tego względu, że w oryginalnym Cieniu Czarnobyla PDA było dwuwymiarowe, a w Radiophobii 3 jest trójwymiarowe - autor by musiał nowe animacje pewnie stworzyć specjalnie pod samouczek i jakoś wymusić na grze odtworzenie animacji wyjęcia PDA w momencie jak Sidor zaczyna objaśniać jego funkcje i dlatego pojawiają się tylko napisy... No i nie czarujmy się, do Radiophobii raczej przysiadają gracze obcykani w Stalkera, więc mało kto wybiera opcję "Traktuj mnie jak kota" - pewnie z tego względu właśnie autor stwierdził, że wystarczy dać w tym momencie same napisy
  3. @deerstalker Dodatek przywracający oryginalny ambient przywraca ambient muzyczny czyli tą muzyczkę co leci w tle na lokacjach w czasie gdy Ty eksplorujesz - nie każdemu siada nowy ambient dodany przez autora Radiophobii, więc uznałem, że skoro da się w prosty sposób przywrócić oryginalny to dam to jako dodatek. A co do tego dialogs.rar to moje niedopatrzenie 😛 To są te same pliki audio co w zwykłym folderze .rar tylko zapomniałem tego usunąć przed spakowaniem.
  4. @ralf237612 Ze mnie taki wyjadacz czy mistrz jak z koziej dupy trąbka 😛 Nie nie, chodziło mi o plik dialogs_agroprom z folderu misc, a nie text. Na wszelki wypadek jak Ci się chce to spakuj mi w jedną paczuszkę cały ten folder misc z gamedata/config i cały folder scripts który jest w gamedacie (w gamedata/config też jest folder scripts, ale tamten mi nie potrzebny), rzucę okiem bo w Twoim logu jest info, że "No available phrase to say, dialog[military_trader]", więc czegoś musi brakować gdzieś. A dawno pobierałeś ten mod? Ja 9 czerwca edytowałem linki bo stare do spolszczenia już nie działały, więc jeśli pobierałeś wcześniej to możesz jednak mieć starszą wersję
  5. Wystarczy poszukać na YouTube rozwiązań... Ty masz w ogóle najnowszą możliwą wersję tego moda? Na wszelki wypadek możesz mi podrzucić tu plik z gamedata/config/misc zwany dialogs_agroprom.
  6. Panie szanowny a może ktoś jeszcze.. proszę o pomoc. Gram sobie w OGDR Gunslinger i mam taki problem:;w trakcie rozgrywki   :       proprogramowanie do BTR....kupuje się je u chorążego Zadowa na agropromie ....za każdym razem gdy próbuję to zrobić/kupić wchodzę z nim w dialog (z Zadowem) i wylot wylot wylot!!!!Wie ktoś jak to ogarnąć?????.zainstalowałem wersję bez spolszczenia w innym miejscu zgrałem seyva ale i tu wylot wylot wlot!!! niech ktoś pomoże.. mi ten plik text. z wylotu z  milionem tekstu nic nie mówi.....możę spojrzelibyście na ten plik z wylotu? poradzicie coś? niestety nie znam się na tym ,,,,

    xray_pc_19-06-25_21-12-10.log

  7. @BuberTo chyba pamięć już trochę zawodzi bo w TŚ2 (czy w zwykłym Final Update czy w wersji z OGSR) zawsze w Lesie i Bagnach były brzydkie - mam tu na myśli to, że Las np. był zdaje się stworzony od zera przez modderów jak jeszcze modding S1 raczkował przez co we współczesnych modach nawet mimo starań modderów i tak nadal wygląda brzydko. O Bagnach już nie wspomnę bo są wyciągnięte z buildów Cienia i w każdym modzie w jaki grałem i w którym występowały wyglądały paskudnie i kanciasto (no może oprócz Lost Alphy, ale tam w sumie trochę je przerobili). Może gdyby zasięg widzenia/rysowania skręcić do połowy lub minimum to by całość jako tako wyglądała, ale tylko na tych dwóch lokacjach, a wtedy z kolei na oryginalnych lokacjach z Cienia widziałbyś wszystko do 300-400m przed nosem, a reszty nie gdzie na oryginalnych lokacjach wszystko z zasięgiem widzenia czy tam rysowania wykręconym na full wygląda spoko - ale tu już właśnie wchodzi różnica między oryginalnymi lokacjami, a tymi stworzonymi przez modderów na początku moddingu S1. Akurat archiwów TŚ2+OGSR nie próbowałem niczym rozpakować bo nie musiałem wyciągać oryginalnych plików, żeby je porównać z tymi ze spolszczenia. Ale jak wczoraj próbowałem wypakować archiwa OGSR+Gunslinger Addon to przez ten extractor, którym zawsze wypakowywałem archiwa modów do Cienia owszem wszystko się wypakowywało, ale po otwarciu pliku miałem hieroglify, a nie tekst...} Zakładam, że tu będzie podobnie, więc spróbuj tym: sue2.exe Z tym, że nie dam sobie uciąć głowy że po prostu pobranie .exeka z załącznika załatwi sprawę i się u Ciebie odpali. Jak nie to po prostu wpisz w google "Stalker sue2" i poszukaj - gdzieś się raczej link jeszcze znajdzie. A jeśli odpali to sytuacja jest prosta - tworzysz sobie na pulpicie folder (może nawet mieć nazwę "Nowy folder"), wrzucasz do niego archiwum, które chcesz rozpakować, odpalasz sue2 i klikasz: Wskazujesz archiwum, które chcesz rozpakować czyli ten "Nowy folder", i wtedy w tym dużym białym polu powinna pojawić się ścieżka z archiwum, potem klikasz ten bodajże ten przycisk obok ReadMe, czekasz chwilę i powinno się rozpakować - jeśli wszystko dobrze się rozpakuje to wyskoczy Ci małe okienko z wykrzyknikiem na żółtym tle w "robaczkach", ale jak zajrzysz do folderu to powinieneś mieć w środku rozpakowane pliki. Potem zostaje Ci tylko modyfikacja i wrzucenie ich do gamedaty
  8. @kanon1022Zespawnowałeś sobie jakiś kombinezon, zgadza się? To jest efekt szybki założonego hełmu z Anomaly i pojawia się tylko po założeniu maski przeciwgazowej/hełmu, ale da się to wyłączyć z tego co pamiętam - poszukaj w opcjach (tylko nie pamiętam czy w Zaawansowanych w grafice czy w opcjach rozgrywki) czegoś w stylu "Odbicia na wizjerach hełmów" i wyłącz, a jeśli to nie to to spróbuj wyłączyć "Dynamiczny HUD" z tym, że nie wiem czy ta druga opcja Ci nie wyłączy więcej niż tylko tych efektów wody skraplającej się na szkle maski/hełmu.
  9. Ja tam jednak wolę poczekać na tą wersję, którą się autor chwali na screenach bo to jeszcze skok na przód mechanicznie i graficznie względem tej wersji z 2023 Plus tą z 23 już przeszedłem, a ta nowa co się "gotuje" to jednak będzie nowe doświadczenie poniekąd Jak sprawdzałem niedawno co tam autor ostatnio zmieniał to wygląda na to, że będzie nowa wersja buildowskich Bagien i ogólnie przerabia lokacje, więc może właśnie te Bagna i Las przerobi bo na tych dwóch lokacjach głównie było widać ich "leciwość".
  10. @BuberTeraz dopiero doczytałem na discordzie tego moda - jak go zainstalujesz to przed wrzuceniem łatki z 08.04.2023 trzeba usunąć foldery bin_x64 i gamedata i potem wrzucić te co są w łatce- dlatego ja miałem wyloty wskazujące na broń jak chciałem odpalić tego moda W każdym razie jak zrobisz tak jak napisałem i dopiero na sam koniec wrzucisz spolszczenie to będzie śmigać od strzała Ja już kurde nie pamiętam właśnie... Albo było tak, że ten grawigun nie działał i rozwaliłem Bibliotekarza normalną bronią tylko tonę amunicji wywaliłem, albo wtedy może grawigun jeszcze był tylko nie do końca działał jak należy? Ewentualnie jeszcze może być tak, że w tej wersji z 2023 da się artefakty wziąć w ręce i rzucić je na glebę i tak go ubiłem bo wlazł w anomalię... Jedna odpowiedź z trzech jest prawidłowa, dotrzesz na Bagna to będziesz wiedział co i jak
  11. @kanon1022 Ooo Dobra, to daj mi trochę czasu - pobiorę moda, zainstaluję, wrzucę łatkę i spolszczenie i zobaczymy czy uda m się coś zdziałać. EDIT. @kanon1022 A ty w ogóle masz aktualną wersję moda? Bo jak tak patrzę po tej grafice, która się pokazuje przed uruchomieniem gry, a po kliknięciu na ikonę i u Ciebie jest obrazek z ATP, a powinien być taki: Co by wyjaśniało dlaczego masz wyloty na starcie. Usuń całkowicie tą wersję co masz i pobierz tą z linków, które podał @tom3kb 3 posty wyżej bo jeśli kojarzę to ta z ATP na tym obrazku jest sporo starsza. Potem zainstaluj moda, jak będzie już zainstalowany to: 1. Usuwasz foldery bin_x64 i gamedata (wiem, trochę bez sensu, ale tak autor zaleca) 2. Wrzucasz do folderu z modem tylko gamedatę z paczki z patchem 08.04.2023 (folderu bin_x64 z tej paczki nie wrzucasz) 3. Jak zrobisz co napisałem wyżej to pobierasz i wrzucasz ten bin_x64, który jest do pobrania jako oddzielny plik na GoogleDrive autora - podobno ten oddzielny eliminuje problemy z NPC-ami, którzy atakują GG, kiedy nie powinni, a przy zadaniu z Duchem mniej więcej na początku fabuły szczególnie to wkurza bo mamy tam Ducha uratować przed najemnikami, a ten zamiast grzecznie klęczeć, czekając aż wybijemy najmusów i podejdziemy pogadać to nas atakuje jak tylko się zbliżymy 4. Wrzucasz spolszczenie i odpalasz grę Samo spolszczenie z tego co pobiegałem chwilę nic nie psuje (gdyby były jakieś problemy to by raczej się wywalało wszystko przed pojawieniem się menu):
  12. @suchy1280 A wiesz co... Ja to zaraz po zmianie karty wywaliłem S2 z Nvidia App bo mi ciągle zmieniała ustawienia graficzne na takie apka jakie sobie "wymyśliła" zamiast trzymać mi takie jakie sam ustawiłem w grze (a chciałem zobaczyć jak będzie z płynnością na wszystkim wykręconym na maksa + generowaniem klatek - no i jest spoko bo 110-120PFS), więc nie planuję póki co dodawać jej z powrotem Ale jak mnie najdzie na jakieś eksperymenty to odpalę to i zobaczę czy to rzeczywiście robi jakąś różnicę chociaż mnie tam więcej klatek niż już teraz mam nie potrzebne - mogę grać do oporu w S2 bez żadnych memory leaków w 1440p i to mi do szczęścia wystarcza he he. Widzę, że np. w Marvel's Spider-Man 2 mogę sobie to włączyć (choć domyślnie mam jest wyłączone, a w pajączka na razie nie chce mi się grać), także się nie wypowiem póki co
  13. Sorki za post pod postem, ale mam dobre wieści dla @Buber i @kanon1022: muszę sprostować sytuację - przeglądałem sobie dzisiaj folder ze wszystkimi spolszczeniami, które zrobiłem i znalazłem tam... Spolszczenie do tego moda w wersji z łatką z 08.04.2023 czyli dokładnie do tej, która jest na ten moment dostępna 😅 Oświeciło mnie dopiero jak je znalazłem, że od czasu jak ta wersja miała premierę, aż do tej łatki aktualizowałem spolszczenie (nawet trochę później jeszcze dłubałem nad aktualizowaniem plików bo miałem wgląd w GitHuba autora i widziałem jakie pliki modyfikuje i jakie zmiany wprowadza), no a potem nastąpił impas jeśli chodzi o łatki czy nowe wersje i porzuciłem dalsze aktualizacje - dlatego zapomniałem, że w ogóle zrobiłem spolszczenie do tej wersji W każdym razie - jeżeli chcecie wypróbować tą odsłonę TŚ2 to trzymajcie link do spolszczenia (z tego co pamiętam to Agrael je testował, więc powinno działać): https://mega.nz/file/KFRW0SSD#ulopr1h7myoVybAT-LkrWHn6Pt2GhaykRl6Wif5toVU Nie będę go na razie wstawiał do posta #1 bo gdybyście trafili na jakieś problemy to spróbuję je połatać (choć z tego co pamiętam to i mnie i Agraelowi udało się cały mod przejść bez większych problemów) i w razie jakiś błędów lub wylotów piszcie tutaj to może się coś zaradzi
  14. @Marqz_ Podejrzewam, że trzeba by było wyciągnąć gamedatę moda z archiwum gamedata.db_base_configs (a ta żeby się dobrze wypakowała to trzeba użyć aplikacji sue2 do wypakowywania) i potem już się bawić configami indywidualnych broni. Niewiele niestety jestem w tej kwestii w stanie podpowiedzieć, ale to jedyne co mi do głowy przychodzi. W sumie może nawet nie tyle trzeba bawić się ustawieniami broni co wystarczyłoby pogrzebać w configach amunicji. Za to jeśli ktoś jeszcze bawi się tym modem to wrzuciłem przed chwilą spolszczenie zaktualizowane do łatki z 22.05.2025 bo na Dsc OGSR+GA widziałem, że sporo "nagotowali", a znalazłem trochę czasu żeby szybką aktualizację zrobić:
  15. @brix32 To zależy... Ja przed premierą S2 miałem i5 7400, 16GB RAM 2400 MHz i GTX'a 1060 i wymieniłem to w tamtym roku na B450 Gaming Plus Max, Ryzena 5 5600X, 32GB RAM 3200 MHz (też Kingston Fury Beast tylko na wersję z RGB) i na RTX'a 4060 8GB. No i okazało się, że na takim zestawie ciężko grać płynnie w Stalkera 2 - w sensie na średnich ustawieniach da się grać w 50-60 FPS (pod warunkiem że grasz w 1080p czyli rozdzielczości 1920x1080 lub niższej) i z włączonym generatorem klatek od NVIDII to wyciągniesz te mniej więcej 60 klatek. Problem pojawia się w bardziej zaludnionych miejscach Zony i gdy się zbliżysz za bardzo nawet do pojedynczego NPC - wtedy 8GB karty graficzne mają w Stalkerze 2 tendencję do tzw. memory leaków/wycieków pamięci - nagle klatki spadają z tych 50-60 do 3-5 i jedyne co można zrobić to zrestartować grę lub czasem pomaga wyłączenie generatora klatek NVIDII i przełączenie na FSR. Z kolei na generatorze klatek FSR (przeznaczonego konkretnie do Radeonów, ale na kartach NVIDII też działa), więcej niż 40-45 klatek nie wyciągniesz. Pierwsze przejście Stalkera 2 zajęło mi 202 godziny i bardziej wspominam to jako mękę - głównie ze względu na te memory leaki - niby na Nexusie jest trochę modów, które mają poprawiać optymalizację i eliminować te wycieki pamięci na 8GB kartach, ale próbowałem każdego i żaden mi nie pomógł. Powiem Ci jeszcze, że jeżeli planujesz tylko 16GB RAM kupić to może być trochę mało - jak miałem na początku tylko 16GB to Stalker 2 zużywał mi 15 z 16GB, więc dokupiłem drugie 16 i teraz z 32 zużywa 22 GB choć nie pamiętam już czy była jakaś różnica wydajnościowa po przerzuceniu się z 16 na 32. Z kolei karta graficzna do 1200zł? Raczej ciężko będzie Ci kupić kartę, która będzie dawała radę przy S2. Z tego co widzę to do 1300 zł kupisz jedynie RTX'a 3060 w wersji z 12GB pamięci, ale ta karta mimo że ma 12GB RAM to jest o 15% mniej wydajna niż ten 8GB 4060, którego miałem - nie wiem czy na tej 12GB 3060 też te memory leaki występują czy nie. Ale wydaje mi się, że najlepiej byłoby w Twoim przypadku dołożyć 500-600zł i sprawić sobie Radeona 7600 XT 16 GB bo model 7700 XT to już wydatek ok. 2000zł, a po stronie NVIDII jedyna rozsądniejsza karta od 4060, która nie powinna mieć problemów ze Stalkerem 2 to RTX 4060 Ti z 16GB RAM, ale taka karta to już wydatek ponad 2000zł też. Za 1400-1600zł można już kupić jakiegoś RTX'a 5060, ale seria 5060 to kpina, więc nie warto w te karty iść. No i jeżeli byś raczej w Radeona celował to musisz wtedy patrzeć na zasilacz bo taki 7600 XT potrzebuje zasilacza minimum 600W, a najlepiej mieć trochę zapasu mocy niż mieć jej na styk więc wtedy 650W by był lepszy. Także jeżeli nie jesteś w stanie wyłożyć więcej niż 1200 zł na kartę to raczej nie pograsz płynnie w Stalkera 2. W spoilerze masz filmik jak ta gra działa na tym procesorze o którym piszesz i tej 12GB wersji RTX'a 3060 - z tego co widzę to gość gra na średnich, z generatorem klatek FSR ale ma 24GB RAM 3600MHz no i te 96 klatek wyciąga więc pewnie ma monitor 1440p tylko rozdzielczość skręconą do 1080p. Zasadniczo Radeon RX 7600 XT to wydajnościowo ta sama karta co RTX 3060, więc gra pewnie będzie chodzić tak samo. Ja miałem to szczęście, że nie poużywałem tego swojego RTX'a 4060 za długo i niedawno udało mi się zastąpić go RTX'em 5070 12GB więc teraz problemy z wydajnością zniknęły i mogę sobie płynnie grać na najwyższej grafice w 1440p. Pozostało mi tylko spróbować sprzedać tą 4060tkę. Za 1000zł może ktoś ją kupi bo w sumie niecałe 8 miesięcy ma
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.