Anomaly Custom

Platforma:  (repack - wersja samodzielna)
Data premiery: 11.07.2023 r. (ver. 1.0)
Autor:  Skilldex
Autor spolszczenia:  

OPIS:

Spoiler

Build bazuje na dodatku graficznym  z autorskimi modyfikacjami m.in. pogody, reshade i shaderów. Oprócz grafiki zaimplementowano ponad 400 różnych dodatków wpływających na rozmaite aspekty gry, takie jak: zadania, animacje przedmiotów, cząsteczki anomalii i inne efekty - bronie, sztuczna inteligencja postaci niezależnych itp.

Celem nie było podniesienie poziomu trudności, ale przede wszystkim sprawienie, by rozgrywka stała się bardziej wciągająca i zróżnicowana, przy jednoczesnym zachowaniu równowagi „waniliowej” Anomaly. 


Skład builda:

  • Grafika:
    Expedition, Screen Space Shaders, Encahnced Shaders, Beef’s NVG, Heat Vision, Arrival, ADEGA, Hippo’s Atmospherics, modele HD z Expedition i Azetrix. 
    w połączeniu z modelami DUX, Aydin grass Tweaks, modelami HD mutantów.
     
  • Broń:
    Pakiety broni z EFP i HAZE, BaS i ogromna liczba dodatków do dostępnego arsenału z różnych źródeł.
     
  • Rozgrywka:
    Warfare A-Life Overhaul, GooZe’s Warfare Mutant Spawn Overhaul, Artefact Melter (transmutacja artefaktów z Gammy) zmiana modelu plecaka (EFP), Storylines, LTTZ DC oraz  tryb gry zapożyczony z gier Souls, w którym po śmierci tracimy część swoich rzeczy i pojawiamy się w ostatnim punkcie odrodzenia.
     
  • Ścieżka dźwiękowa:
    Ponad 200 ambientów, dźwięki otoczenia, mutantów i interfejsu z Dark Signal, dźwięki broni z Expedition.
     

Do kompilacji dodano również narzędzie Chernobyl Relay Chat Rebirth, które pozwala otworzyć czat w grze i komunikować się z innymi graczami. Narzędzie należy aktywować przed uruchomieniem samej gry. Znajduje się ono w głównym folderze kompilacji.

PORADY:

Spoiler
  • LPM+Shift - natychmiastowe przeniesienie przedmiotu,
  • Spacja+Shift - podniesienie wszystkich przedmiotów, 
  • Spacja na celowniku - słabe przybliżenie, 
  • PPM bez broni - duże przybliżenie, 
  • P - interaktywne PDA, 
  • H - wyłączenie HUD-a maski. 

Uwaga!

  • Build nie jest przeznaczony dla słabych komputerów!
    W Mod Organiser 2 dostępne są dwa profile, jeden z obrażeniami kończyn (podstawowy BHS) i drugi ze standardowym paskiem zdrowia (bez obrażeń kończyn - NO BHS). 

GALERIA:

Spoiler

anomaly-custom1.thumb.jpg.a87355cdad4f6a7f70ca228fe49af43a.jpg  anomaly-custom6.thumb.jpg.45178774f95e9dd92a7190e300f9161b.jpg

anomaly-custom3.thumb.jpg.62796ea04d29d0a62f69f5edda87a345.jpg  anomaly-custom4.thumb.jpg.0d62aac22c9ad9c8ed0ee6932c79e429.jpg

anomaly-custom2.thumb.jpg.9353efc7bcc9f49b313a417aaf4e1c5e.jpg  anomaly-custom5.thumb.jpg.7be6f7befef9cf40205fa4522a759d6d.jpg


Prezentacja:

https://www.youtube.com/watch?v=dtuj03BqG68

INSTALACJA MODPACKA I SPOLSZCZENIA:

Spoiler

Zalecana kolejność instalacji:

  1. Mod jest w wersji samodzielnej (repack). Nie trzeba pobierać ani instalować niczego dodatkowego. Rozpakowujemy pobrane archiwum do pustego folderu i uruchamiamy instalator. Repack zawiera również czyste Anomaly i instaluje je razem z Customem, więc nie musimy pobierać i stawiać oddzielnie Anomaly w wersji 1.5.2.
     

Instalacja spolszczenia:

  1. Z wypakowanego spolszczenia kopiujemy folder Polish localization by Szczepan9205 (znajduje się w folderze mods) i wrzucamy go do folderu gdzie mamy wypakowanego Customa i dalej do folderu " mods" - następnie odpalamy Mod Organizer 2 , wyszukujemy spolszczenie na liście modów i zaznaczamy okienko przy nazwie spolszczenia, żeby je aktywować.

  1. Jeżeli wszystko zrobiliśmy jak należy, odpalamy grę poprzez kliknięcie Uruchom/Play w Mod Organizerze i Custom powinien od razu odpalić się po polsku.

Gdyby jednak okazało się, że mod nie czyta spolszczenia to w oknie Mod Organizera klikamy na zakładkę Priorytet , a następnie PPM na spolszczenie na liście i wybieramy opcję " Wyślij do", a następnie " Priorytet". Pojawi nam się okienko w którym wpisujemy liczbę 366 i klikamy Ok - wtedy spolszczenie powinno przenieść się do kategorii " ОПЦИОНАЛЬНОЕ". 

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:


Patch z 23.08.2024r. :


Spolszczenie do najnowszej wersji+ patch z 23.08.2024r. : 

  • MEGA - [KLIK]
  • Nasz serwer -

Podziękowania od tłumacza:

Spoiler

Do spolszczenia wykorzystano kilka stworzonych przez  więc dziękuję jemu za zgodę na wykorzystanie jego pracy.
Podziękowania dla  (gdyby nie jego sposób na hybrydę polsko-angielską do Gammy to spolszczenie do Customa też pewnie by nie powstało).

Wielkie podziękowania należą się także owi za dostosowanie czcionki “Tactical Font for Anomaly 1K” do polskich znaków.

 Jeśli chciałbyś wesprzeć autora spolszczenia:

Spoiler

https://buycoffee.to/szczepan9205

Źródło:  newAP-PROLOGO.png.aba0a3e476d400f89ebcc83f4ed08bdb.png.f9c3ef2f55de11a541281ed76cba97d4.png

2 polubienia

Pograłem parę godzin i co jak co, chyba najlepiej wyglądająca paczka do Anomaly w jaką do tej pory grałem. Na początku trzeba usunąć kilka zbędnych plików bo wywala błędy przy starcie gry ale po ogarnięciu wszystkiego hula aż miło. Działa również zmiana języka na eng w ustawieniach - to tak dla osób co nie znają rosyjskiego. Giwer jest mnóstwo, fajny klimat, parę elementów z GAMMy, sporo ciekawych rozwiązań no i przede wszystkim grafika. Parę ujęć z mojej strony - całość w 4K wygląda obłędnie 😎 

2 polubienia

witam miał ktoś podobny problem lub wie jak sobie z nim poradzić.
 

Spoiler

Fatal Error

Expression    : file_handle_internal(file_name, *buffer_size, file_handle)
Function      : FileDownload
File          : FS.cpp
Line          : 172
Description   : can’t open file :
Arguments     : e:/nowy folder/anomaly custom/anomaly custom\gamedata\textures\gunslinger_nra\newgeneral\smersh_dark — ???.thm

 Musisz znaleźć plik o takiej nazwie (idąc po ścieżce podanej w logu) i spróbuj wpisać zamiast znaków zapytania nasze polskie słowo “kopia” - oczywiście bez cudzysłowów i teoretycznie powinno pomóc.

Desolate wyżej pisał, że parę rzeczy było trzeba ogarnąć, więc pewnie jedna z tych rzeczy. Ewentualnie jeżeli po zmianie nazwy nadal będzie wywalać ze wskazaniem na ten sam plik, ale zamiast znaków zapytania pojawi się słowo kopia w logu to spróbuj wyciąć ten problematyczny plik z folderu, wrzuć go na chwilę na pulpit i sprawdź czy wtedy ruszy 🙂

Dzięki wielkie pomogło, na przyszłość jak by ktoś potrzebował to jest wiecej takich kopi do zamiany warto wyszukać po rosyjskiej nazwie i pozamieniać.

 

 

Może ktoś to poprawić? ja np torrentów nie używam

 

Niestety, ale nie znalazłem linków innych do moda niż Torrent.

Za to 19.08 pojawił się fix - Yandex, GD

13 godzin temu, Agrael napisał(a):

Niestety, ale nie znalazłem linków innych do moda niż Torrent.

Za to 19.08 pojawił się fix - Yandex, GD

Chciałem pomóc i wystawić mod do pobrania poza Torentami ale..
Pobrałem moda,  jednak coś mnie podkusiło żeby go odpalić tak z ciekawości i tu zaczęły się schody…
Najpierw miałem error dotyczący loner_gloves - копия.thm problem rozwiązałem i już byłem w ogródku i już witałem się z gąską…
Dodałem spolszczenie zgodnie z instrukcją   i znowu zonk..
Próba uruchomienia moda kończy się następnym błędem:

Fix, o którym wspomina  nic nie zmienia.
Moda mogę uruchomić tylko przez AnomalyLauncher.exe i tylko po wybraniu DirectX 8.
I tu pojawia się kolejny problem bo po takim uruchomieniu (co jest zresztą logiczne) w menu nie ma opcji wybory polskiego itd.. itd..
Do dzisiaj myślałem, że jestem chociaż trochę ogarnięty co do rozwiązywania takich problemów… 
I trochę się dziwię autorom moda. 
Włożyli w niego MEGA OGROM pracy z wyników której będę mogli skorzystać bardzo ogarnięci albo farciarze bo u nich akurat
mod się uruchomi. 
Dodatkowo dystrybucja moda tylko poprzez sieć torrent też moim zdaniem nie jest najlepszym wyborem ale tym zdecydował wielkość 
pliku do pobrania.  Tylko czy to z kolei nie ogranicza ilości chcących zagrać bo przecież nie każdy korzysta z z sieci torrent…

Co ciekawe autor spolszczenia  podając instrukcje instalacji pisze:
3. Jeżeli wszystko zrobiliśmy jak należy, odpalamy grę poprzez kliknięcie Uruchom/Play w Mod Organizerze i Custom powinien się odpalić.
Kreując teorie spiskowe on już wcześniej coś wiedział o problemach  

Heh zapomniałem o jednej ważnej rzeczy  Cały pic z Customem polega na to, że wszystko zrobiłeś dobrze, ale Mod Organizer 2 dołączony do Customa ma zapisaną domyślną ścieżkę do plików (np. Anomaly Launcher.exe" z komputera autora - czyli do D :\AnomalyCustom\Anomaly Launcher.exe. 

Musisz kliknąć tam gdzie masz Anomaly Launcher w MO2 do wyboru z listy i kliknąć w pierwszą opcję na samej górze czyli <Edytuj…> (swoją drogą MO2 ma do wyboru język angielski lub polski, więc można sobie zmienić, żeby nie kminić o co chodzi po rusku :face_with_tongue:) i tam w okienku dopisać wszystkim plikom .exe (które się wyświetlą w okienku “Pliki wykonywalne”) ścieżki z Twojego PC do folderu gdzie masz zainstalowanego Customa i gdzie są pliki .exe od renderów i od launchera - dopiero wtedy wszystko ruszy.

No i oczywiście na liście modów musisz aktywować spolszczenie to wtedy ze startu Custom odpali się po polsku, a jak o tym zapomniałeś to odpali się po angielsku. Z kolei to, że nie można z poziomu głównego menu wybrać języka polskiego z listy to to “udogodnienie” już od czasów Call of Chernobyl się ciągnie za modami tworzonymi na podstawie CoC’a - tam też się nie dało w grze wybrać języków innych niż ruski i angielski i tak zostało.

Nadmienię też, że autor napisał na swoim Discordzie, że Custom na niższym renderze niż DX11 nie działa, więc mimo tego, że to taka prostsza Gamma to Custom jest dużo bardziej awaryjny i zdecydowanie gorzej zoptymalizowany.
 

A ja mam tak jak wyżej ..

I nigdzie nie mam tego pliku.. Przeszukałem wszędzie..

4 godziny temu, madamczyk75 napisał(a):

 nigdzie nie mam tego pliku.. Przeszukałem wszędzie..

Mam dokładnie ten sam błąd…
Nie tylko nie ma takiego pliku u mnie nie ma nic zaczynając od gunslinger_nra\newgeneral\smersh_dark — ???.thm
 sprawdź w wolnej chwili czy masz takie katalogi i taki plik.
Znalazłem na ap-pro.ru dyskusję na temat tego błędu i tego loner_gloves - копия.thm (pisałem o tym wyżej) może ktoś coś z tego wywnioskuje… 

https://ap-pro.ru/forums/topic/4544-anomaly-custom/page/5/

 Ja już Customa nie mam na dysku bo brak rozsądnej optymalizacji i wyloty przez różne skrypty wyprowadziły mnie z równowagi i wróciłem do Gammy, także… Jedyne co można wywnioskować z tego postu to to, że jakieś pliki zostały zapożyczone z moda HAZE i chyba tam warto by szukać ewentualnie tej brakującej tekstury.

Ale zobaczę też czy przy Gammie może nie mam takiej tekstury, ewentualnie pamiętajcie, że Custom oprócz folderu mods ma jeszcze gamedatę i warto poszukać w jednym i w drugim. Kojarzy mi się, że ja też miałem problem z tym konkretnym plikiem, ale znalazłem go gdzieś z tym, że chyba w mods w folderze, któregoś dodatku, a nie w gamedacie.

EDIT. No niestety w Gammie nie mam takiego folderu. Znalazłem go w Historii Johna 2, ale tam z kolei nie ma tej tekstury. Więc musicie poszukać tak jak pisałem, albo w gamedacie Customa, albo w mods. A żeby sobie jeszcze bardziej uprościć to szukajcie tylko słowa  копия  to sobie od razu wyeliminujecie wszystkie pliki w cyrylicy, a co za tym idzie nie powinno wam wywalać przy kolejnych próbach ze wskazaniem na kolejne pliki z cyrylicą w nazwie - samo  копия  wystarczy przechrzcić na polskie kopia i będzie śmigać.

Udało mi się odpalić moda chociaż nadal z błędem smersh_dark — ???.thm

Brakujący folder jest modzie Historia Johna. 
Chciałem udostępnić namiary na moda poza torrentem ale…

  1. Nie ma gwarancji co do stabilności i ewentualnych error.
  2. Mod po uruchamia się około 30 minut.
  3. Trzeba mieć akurat na dysku 150GB wolnego miejsca.

Ciągle zastanawiam się nad takimi produkcjami gdzie problemy są już na etapie uruchomienia, a potem jest 
pierdylion opcji do wyboru… z czego 90% nie wiem czy ktoś zna.
Temat definitywnie opuszczam.

Witam ja miałem to samo , ale wpisałem   po rusku słowo kopia w folderze mods w wyszukiwanie i znalazło mi wszystko , tylko po uruchomieniu strasznie gracz chodzi w zwolnionym tępie.

Akurat czas uruchamiania głównie zależy od PCta - płyty głównej, RAM no i tego czy stawiasz moda na HDD czy SSD - jak na HDD to zawsze będzie się włączał i ładował sporo dłużej niż gdyby go wrzucić na SSD.
Ale jak to autor napisał o swoim modzie, cytuję:

Spoiler

Custom jest pod wieloma względami modpackiem graficznym. Lepiej nie próbować uruchamiać go na kalkulatorach.

  1. Działa tylko na DirectX 11.

  2. Archiwum z modpackiem waży 46 GB, folder rozpakowany waży 131 GB. Aby rozpakować, na dysku musi być wolne 150 GB. Tak, dokładnie na dysku C, jeśli nie zmieniłeś lokalizacji folderu roboczego archiwizatora.

  3. Modpack wymaga dużej ilości pamięci. Minimum 16 GB RAM-u, najlepiej więcej.

  4. Autor kompilacji ma na swoim komputerze kartę GTX 1080 i procesor Ryzen 5800. Wykorzystaj te dane, aby samodzielnie ocenić potencjalną wydajność własnego systemu.Nie dotykaj ustawień grafiki, dopóki nie przeczytasz informacji z działu na discordzie modyfikacji.

  5. Instalacja musi zostać przeprowadzona ściśle według instrukcji.

  6. Nie instaluj modpacka na pulpicie lub w innych folderach, które mają w nazwie ścieżki cyrylicę. Jeśli to możliwe, powstrzymaj się od instalacji na dysku systemowym.

Także no…  Zrobiłem do niego spolszczenie bo jako taka swoista Gamma, ale bez utrudnień Gammy wydała mi się świetną alternatywą i póki kręciłem się w okolicy Wioski Kotów to było ok, ale im dalej szedłem na północ Kordonu tym chodziło to wszystko gorzej, więc odpuściłem, a jeżeli wyznacznikiem do grania w Customa na średnich ustawieniach ma być GTX 1080 i Ryzen 5800 no to bez słabszego sprzętu lepiej nie podchodzić chyba, że się chce grać na kiepskiej grafice.

Dzieje się tak bo w Customie jest jakiś zupełnie inny system animacji biegania, klękania i zamiast niskiego przykucu jest czołganie się (w innych modpackach takiego systemu animacji jeszcze nie spotkałem), więc prędkość biegania GG jest dopasowana do animacji tak, żeby tempo z jakim biega gracz wyglądało to naturalnie i realistycznie.

 Dzięki , a co z tym że nie widzę dwóch takich samych modeli zmodernizowanych broni w menu ekwipunku (ikony modernizacji , granatników , tłumików , celowników), jak jedną przeniosę do slotu to wszystko jest ok.

 

 W sensie masz na myśli, że masz dwa takie same modele, a w menu ekwipunku wyświetla Ci się tylko jedna ikona? No bo jak tak to zazwyczaj wyświetla się jedna ikona i przy niej ilość posiadanego przedmiotu np. x2 no to musisz wtedy kliknąć raz na ikonkę i pod slotami na artefakty w okienku pokażą Ci się wtedy dwie sztuki czyli coś takiego (to jest co prawda screen z Gammy, ale w Customie to działa tak samo):

Spoiler

A jak nie o to chodzi no to dobrze by było jakbyś wrzucił screen tego co masz na myśli  

Nie oto chodzi jak zmodernizuję dwie takie same pukawki to w menu ekwipunku widać dwie , ale nie widać zainstalowanych modernizacji nawet tego koła zębatego które oznacza modernizację , dopiero jak włożę jedną do slotu to pokazują się zainstalowane dodatki na jednej i drugiej giwerze , czy chełmie 

A to to już jest chyba w takim razie kwestia zbugowania ikonek, raczej nic się z tym nie zrobi, chyba, że autor coś na to poradzi kiedyś.
Ewentualnie wpisz sobie w wyszukiwanie na YT Anomaly Custom, obejrzyj kawałek jakiegoś streama czy coś i zobacz czy grającym się wyświetla jak należy czy u nich też to jest zbugowane bo to może być kwestia konkretnego modelu broni. W każdym razie ja tylko tekst przetłumaczyłem do tego moda, a takie rzeczy jakie opisujesz to już kwestie wizualne i mechanika gry, więc nie pomogę w tej kwestii bo się na tym nie znam.

1 polubienie

nieeeee ten mod to jakaś porażka..! przeskoczyłem już te błędy ze znakami ruskimi-tak jak poradził  wyszukałem ruskie i wpisałem kopia.. zaczął nawet coś tam się odpalać ale tylko na dx 8 i w innych wywalało że coś tam z szaderami…;(  teraz zainstalowałem ten patch/fix i już znowu kaplica  jak to możliwe że to w ogóle komuś działa???

a mod organizer na dal jest mod organizerem nawet jak zaktualizowałem do 2.5…