ARX - Artefact & Anomalies Restoration Experiment PL - Ładownie i rozładowywanie się artefaktów

Tytuł Oryginalny : ARX - Artefact & Anomalies Restoration Experiment
Platforma : Anomaly 15.1
Data Premiery : 17 Grudnia 2021
AutorJurkonov
Autor Spolszczenia : FairFight

Opis:

Spoiler

Ten dodatek jest wielkim kamieniem milowym w rozwoju Anomaly. Stworzony przez zespół modderów, zmienia silnik gry, naprawiając wiele problemów z kalkulacją, dzięki czemu anomalie oraz artefakty degradują się lub regenerują z biegiem czasu. Im bardziej jakiś artefakt jest wystawiony na działanie czynników szkodliwych, przed którymi ma chronić użytkownika, tym szybciej się “rozładowuje”, a jego zalety ochronne ulegają degradacji. Wówczas trzeba poczekać jakiś czas aż artefakt ponownie się “naładuje”. Niektóre anomalie i artefakty działają w innych sposób niż dotychczas. Zmian dokonano także w statystykach niektórych przedmiotów, a także samego głównego bohatera.

Mod wprowadza nowe właściwości artefaktów, zmienione niektóre opisy, wartość artefaktów i sposób ich oddziaływania. Skóry mutantów mają zmienione właściwości, stały się bardziej przydatne. Dostępny jest nowy system respawnu dla artefaktów, północna część Zony staje się bardziej opłacalna do eksploracji (dostępne są 2 warianty systemu respawnu artefatków). Rebalans anomalii sprawia, że w późniejszych fazach gry stają się poważnym wyzwaniem.

Zmiany:

Spoiler

1. Zmieniono jeden z podstawowych segmentów formuły obrażeń i dotyczy on niemal wszystkich sytuacji, w których NPC używają określonych artefaktów.

Informacje techniczne:
Silnik Feel Fried poprawia działanie moda Anomaly, w której odporność na niektóre efekty artefaktów została zastosowana jeszcze przed jakimikolwiek innymi kalkulacjami, co często skutkowało bugami i całkowitą odpornością na działanie artefaktów.

2. Artefakty, które mają cechy ochronne przed żywiołami, energiami lub w walce, zachowują się podobnie do pól siłowych. Siła ich pola ochronnego wyczerpuje się i drenuje, gdy są wystawione na działanie sił, którym są w stanie przeciwdziałać. Ich właściwości ochronne odnawiają się w odpowiednim czasie, gdy są wolne od zakłóceń ze źródeł zewnętrznych.

Informacje techniczne:
Skuteczność artefaktów ulega degradacji wraz z  ponoszeniem obrażeń od poszczególnych rodzajów zagrożeń. Artefakty zaczynają ładować się ze stałą szybkością, gdy ich skuteczność spadnie poniżej określonego progu (domyślne ustawienie to 85%, można je ustawić w pliku skryptu „zzz_z_anti_dmg.script”; wszystkie ustawienia degradacji można w pełni dostosować w tym pliku)

Informacje techniczne nr 2:
Zmiany w silniku i naprawa formuła uszkodzeń znajdują się w folderze SRC, natomiast degradacja/ładowanie pochodzi ze skryptu „zzz_z_anti_dmg.script”. 

3. Niektóre artefakty tracą swoje ochronne cechy szybciej, inne wolniej. Istnieje ogólna zasada, że skuteczność artefaktów wyższego poziomu degraduje się wolniej. Artefakty nawiązujące do żywiołów mają tendencję do szybszej degradacji, a grawitacyjne do wolniejszej. Na degradację wpływa również ilość pochłanianych obrażeń przed którymi chronią artefakty.

Informacje techniczne:
Domyślne ustawienie można ustawić w pliku skryptu “zzz_z_anti_dmg.script”; wszystkie ustawienia degradacji są w pełni konfigurowalne w tym pliku.

4. Wszystkie “duże” artefakty i zmutowane skóry zostały przerobione i otrzymały nowe wartości oraz opisy zgodnie z nowym systemem. Wraz ze wszystkimi narzędziami testowymi - ten system jest przeciwieństwem gatekeepingu, jest przyjazny dla twórców dodatków.

Informacje techniczne:
Nowe wartości efektywne stosowane do kalkulacji ochrony artefaktów zaczynają się od 100% skuteczności i z czasem maleją. Nowa formuła kalkulacji wykorzystuje regresję liniową, co jest bardzo fajne do tworzenia kompatybilnych dodatków i tworzenia alternatywnych balansów.

5. Każdy artefakt został zrebalansowany oddzielnie, mają one nowe właściwości, dodatkowo w kilku przypadkach został całkowicie przerobiony sposób ich działania.

Instalacja:

Spoiler

Folder bin należy przenieść do głównego folderu gry i nadpisać pliki. 

Katalog gamedata z folderu o prefiksie 0a lub 0b wypakować do głównego folderu gry. Następnie zainstalować patche dostępne w paczce, a na końcu spolszczenie.

Kompatybilność:

Spoiler

Mod jest niekompatybilny z modyfikacjami takimi jak:

  • Artefact Balance Fix
  • Modami zmieniającymi anomalie
  • Modyfikacjami zmieniającymi właściwości skór mutatnów (albo trofea z mutantów)

Modyfikacja posiada patche do następujących modów:

  • PBA - Perk Based Artefacts
  • NEW MUTANT ICON PARTS AND MEAT

Linki do pobrania:

Spoiler

Mod DB

 

ARX_Artefact_Anomalies_Restoration_eXperiment_PL.zip (12.5 KB)