@Szczepan9205 @Marcx @skipi07 @ralf237612 temat do błędów spolszczenia AA 2.0 może będzie wam łatwiej tutaj wrzucać to co się tyczy błędów spolszczenia bo w głównym temacie to i inne problemy widzę.
@tom3kb No i dobrze
a jak jest już tak miło to można by przenieść z tamtego tematu tutaj te wątki z błedami. Tylko kto to może i zechce zrobić ?
@tom3kb …temat do błędów spolszczenia AA 2.0 może będzie wam łatwiej…
Z drugiej strony w każdej z dużych modyfikacji jest bardzo dużo pisane o spolszczeniach , choćby w GAMMA w ostatnich miesiącach i jakoś nikomu to nie przeszkadzało
To tak na marginesie…
@skipi07 Napisałeś …
Sprawdziłem pliki z modami i tej nazwy “st_yan_smart_terrain_zombi_in_sci_base6_name” nie ma’ W ogóle jest tylko jedna pozycja dla “st_yan_smart_terrain_zombi_”
Ok, ale różnicę widzisz ?? W 1 przypadku masz podaną lokacje czyli region + okolice bazy jakiejś tam …a w drugim region i kogoś/coś . To jakby są dodane jakieś konkretne, szczegółowo określone dodane miejsca.
Powiem wam, że jak na tak duży mod to braki tych bardziej szczegółówych nazw smart_terrainów i kilku magazynków to i tak nie tak źle. Pytanie tylko czy autorzy to uzupełnią w wersji 2.1 czy niekoniecznie.
Tak jak sami zauważyliście - w żadnym pliku nie ma nazw do tych miejsc, czemu? Nie wiem, ale na 200% nie ma.
Możliwe, że to szukanie igły w stogu siana, tyle, że igły nie ma.
Ta, jak to piszecie “nazwa” - to wygląda jak typowy string_id opisu/tekstu. Może ktoś dodał smart_terrain lub coś zmieniał ze smartami. Smart to takie miejsce ze swoimi regułami na planszy, a to string_id jest wpisane w jego “description”, ten “link” do porcji tekstu jest pewnie na swoim miejscu, smarta bez nazwy w SDK przecież nie puści, ale ktoś sobie zapomniał dodać ten tekst (z takim właśnie string_id jak na screenie) w pliku z… tekstem. Sądząc po kontekście, w jakim to widać na obrazku, smart jest wykorzystany do tego mutanta w zadaniu, ewentualnie ten cel zadania tam po prostu teraz, online/offline, ale jest. Smarta może tworzyć też skrypt “obsługujący” to zadanie/zadania lub spawn mutanta i potem go dezaktywować, ale to tu jest nieistotne, która funkcja i jak chce “użyć” to string_id, ani czy skrypt to sobie “składa” z kawałków czy nie. Nie zajmuję się akurat tym modem, piszę to bez sprawdzenia w grze i trochę strzelam, ale może warto spróbować po prostu dodać opis/tekst/nazwę tego miejsca, string_id podany na tacy, plik st_smart_names sam się prosi swoją nazwą. Może ktoś z aktualną AA na blaszaku spróbuje? Pięć minut roboty.
<string id="st_yan_smart_terrain_zombi_in_sci_base6_name">
<text>Garaże na zachodzie</text>
</string>
Coś takiego trzeba “wcisnąć”, np. zaraz pod <string_table> w pliku z tekstem. Nie byłbym taki pewien czy ten tekst “wskoczy” zamiast tego string_id w już wziętym zadaniu, a nie tylko w dopiero branym od zleceniodawcy. Może AA jest już z tym tak do przodu, że nie idzie to w zapis gry jako tekst, ale jest parsowane ze stringiem do tekstu w folderze danej wersji językowej? Kto wie.
Kontynuując dyskusję z Błędy w spolszczeniu Anomaly Antology 2.0:
Znalazłem wymianę zdań na DC odnoszący się do tych smart_terrains coś tam …
wpis @Rikaido_M — 6.10.2025, 16:33
ps.
przy okazji link do spolszczenia nie działa w poście #1
@enter_login To raczej załatwiłoby sprawę tylko ciężko odtworzyć taką samą sytuację we własnym runie bo te questy są randomowo losowane przez grę - to jest pierwsza kwestia. Druga jest taka że trzeba by każdy taki brakujący string wychwycić podczas gry, zrobić zrzut ekranu i najlepiej jakby jeszcze mieć znacznik żeby chociaż na minimapie pokazać miejsce na które wskazuje - wtedy można wymyślić nawet jakąś własną nazwę dla tego miejsca.
A tak to sobie możemy pogdybać co najwyżej i pojedynczym miejscom, które już zostały wyłapane, nadać jakieś nazwy niestety
Gdyby to było parsowane ze stringiem z danej wersji językowej to w rus czy eng byłby te stringi, a tam też ich nie ma ![]()
@Marcx Już naprawiłem. Nie wiem czemu, ale tak jak wcześniej post #1 przywróciło do stanu z przed edycji, tak teraz link do spolszczenia…
@Szczepan9205
Czytałeś wpis wyżej ten z DC ? Link naprawiony
a już myślałem , że uzupełnione/poprawione wstawisz PL ![]()
@Marcx Niee, nie czytałem bo jak klikam w link to prosi o to, żeby otworzyć Dsc, albo kontynuować w przeglądarce - wiadomo, powinno się kliknąć żeby otworzyć Dsc, ale jak klikam to otwiera się Dsc i nic się nie dzieje więcej, więc nie wiem czy coś nie jest nie tak z linkiem.
Cholera
Zapomniałem zupełnie o tych poprawkach… Dobra, machnę jutro paczuszkę z poprawionymi plikami i po prostu wrzucę póki co jako załącznik do posta.
Link @Marcx jest dobry, możliwe że nie dołączyłeś jeszcze do tego serwera i dlatego nic Ci nie wyświetla.
Link invite do serwera:
Zajrzałem na Discord AA, tak z ciekawości. Znalazłem tam odpowiedź:
Długo.
<“>
AlzHighMr 10/6/2025 (6 paźdz. 2025)
I’ll try to take a look at those lost signals. Yes, I’m aware of those smart terrains, but unfortunately - not many people report their locations or come up with names so that i could create them. The thing is - they didn’t even exist in the Russian xml text, which means I’d have to go around those areas myself and create names based on how the surroundings look. One day it’ll be done, but since I’d have to check everything and come up with the names from scratch, it’ll take quite some time. So for now, it’s low priority — you still have a waypoint where to go to at least. ) It’s just too much maps and terrains to cover eta 2027 ![]()
</“>
A apropos “parsowania” parę słów. Na przykładzie SoC, może być 1.0004. W waniliowym Cieniu tekst opisu wziętego zadania, imiona enpeców, rzeczy z all.spawn generalnie - zapisują się “staroświecko” tekstem w savie/zapisie gry. Ale w wersji OGSR, 64-bity na pokładzie i już jest inaczej. Sporo w tym zasługi społeczności fanów/fanatyków, która rozwija takie projekty jak OGSR/OGSM czy AA. Wracając do Cienia na OGSR, tutaj taki opis jest w zapisie “stringiem” do tekstu i po zmianie języka gdzieś w trakcie gry ten tekst po prostu będzie brany po ścieżce języka. Tak to w zasadzie powinno być na logikę, choćby ze względu na rosnący podczas gry rozmiar zapisu gry. Ale jak tekstu nie ma, to się sam nie wygeneruje, chociaż może czegoś takiego jeszcze się doczekamy. To już dzisiaj nie jest za bardzo s-f, to raczej pytanie ile będzie wrzucone srebrników w AI i jak daleko to pójdzie.
Krótko - można tego “Długo” powyżej nie czytać.
Streszczenie posta:
Nie ma co wydziwiać, można z tym żyć, można podsyłać braki, trzeba czekać na patcha.
@ofrys A to może… Kojarzę, że kiedyś już dołączałem po coś do serwera Anthology, ale potem go opuściłem i może dlatego teraz świruje.
W każdym razie problem się “rozwiązał” - skoro sami autorzy nie mają pod to tekstu tylko liczą grajków i że będą im podsyłać screeny to są w takiej samej sytuacji jak i my ![]()
Wniosek? Dopóki sami autorzy nic nie wykombinują to my też nic nie wykombinujemy, chyba że będziecie mi podsyłać screeny z napotkanymi brakami i znacznikami co to za miejsce to się wymyśli jakieś nazwy może.
A póki co - wrzuciłem link do mini-łatki do spolszczenia do tematu Anthology, więc kto czekał to niech śmiało pobiera, wrzuca i gra chociaż z tego co czytałem w dziale Anthology to to 2.0 to jeden wielki chaos ![]()
@Marqz
Widziałeś moje screeny powyżej ? jest tego mnóstwo…
I nie wiem jak w ogóle jest możliwe. Grafiki w żaden sposób nie odpowiadają opisom. Ale co ciekawe w wersji RUS jest OK.
Może tak być. Jak kolega Szczepan zechce to poprawi. Ja przede wszystkim jestem mu niezmiernie wdzięczny za cała robotę związaną z tłumaczeniem. Bez tych tłumaczeń w większość znakomitych modów bym nie zagrał. Nie wiem czy widziałeś wersję angielską która tam jest. Z tym to się nie da grać. A ja co do zasady w gierki gram w eng.
@Marcx Dlatego właśnie dostałeś wczoraj paczuszkę na PW (nie wiem czy zauważyłeś), ale tak stwierdziłem dzisiaj, że ciul tam - jak wam te babole przeszkadzają to macie ją jeszcze tutaj (kto będzie chciał to sobie pobierze):
Mini-łatka 2 do Anthology 2.0.rar (24,6 KB)
Co się zmieniło? No poprawiłem te opisy i nazwy, które wrzucił @Marcx , dodałem jeszcze kilka plików od Magazines Redux, które pominąłem i dodałem do smart_terrains.xml nazwę tego miejsca ze zrzutu (nad Jantarem). Dlaczego to było możliwe, że nie nazwy i opisy nie odpowiadały grafikom? Bo to było niedopatrzenie z mojej strony - przez to, że pod koniec już spieszyłem się, żeby wydać to spolszczenie, mając jednocześnie rozgrzebany Atrybut.
Ale dobrze, że są nadal ludzie, którzy te modpacki chcą ogrywać i są w stanie zapewnić jakiś feedback przez co można takie babole wyeliminować ![]()








