Macie problem, bo broń jest zbyt droga? Za mała szybkostrzelonść? Za mało naboji w magazynku? Ten temat, jest dla Was.
Dziś Wam pokażę, jak w bardzo prosty sposób “podrasować” parametry broni. Potrzebne będą dwie rzeczy:
S.T.A.L.K.E.R. Database Extractor - KLIK
Windowsowy Notatnik
Tutaj, posłużę się poczciwym AK74
Po rozpakowaniu wszystkich plików i ogarnięciu ich, wchodzimy w
_unpacker\unpacked\scripts\weapons_
Naszym oczom ukazuje się pokaźny spis broni; wchodzimy w ak74. Tutaj opiszę najprzydatniejsze linijki, tłumaczenie, itd.
_cost - koszt broni ammo\_mag\_size - pojemność magazynka ammo\_class - rodzaj ammo; domyślnie 5.45x39 slot - numer, rodzaj slotu na broni inv\_weight - waga w ekwipunku rpm - maksymalna ilość pocisków na minutę bullet\_speed - prędkość początkowa pocisku fire\_distance - zasięg strzału, celny;maksymalny hit\_power - energia/moc pocisku; im większy współczynnik, tym większe obrażenia hit\_impulse - IMO jak wyżej hit\_type - rodzaj zadawanych obrażeń_
Ważne - sugerowałem się tutaj ak74, jednak takie modyfikacje można przeprowadzać we wszystkich bronich. Podałem też te najbardziej przydatne informacje, reszta to rzeczy do multi, oraz takie jak: pozycja broni, pozycja broni w ekwipunku, ulepszenia, itd.
Trzeba też pamiętać, aby w fsgame.ltx, zmienić linijkę
_$game\_data$ = false| true| $fs\_root$| gamedata\_
na
_$game\_data$ = true| true| $fs\_root$| gamedata\_
oraz, żeby stworzyć folder gamedata, a w nim foldery, kolejno:
-
configs
-
weapons
i tam przenieść edytowany plik naszej broni, w tym wypadku ak74, czyli powinno wyglądać to tak
_gamedata\configs\weapons\ak74_
Wszystko było testowane.
Źyczę miłej i owocnej gry!