Fallout 1.5 Resurrection

Good news for everyone - dla fanów Fallouta👋 oczywiście.

Większość osób grających w Stalkera pamięta czasy gdy na scenie komputerowej zabawy pojawił się - jak dla mnie- niedościgły wzór cnót wszelkich w kwestii postapo - czyli Fallout. Potem za chwilę pojawił sie Fallout 2 . A potem było długo , długo nic … i w końcu pojawił sie Fallout 3.Czyli wielkie G…o żerujące na popularności serii.W międzyczasie rózne grupy próbował z różnym skutkiem restaurować serie w kształcie jaki pamietają starsi gracze ( Van Buren , Restoratione .. etc) . I w końcu Bracia Pepiki po zaciętych walkach z czasem i własnymi słabościami spłodzili to:

FALLOUT 1.5 RESURECTION

Całkowicie nowa historia pozwalająca Nam -w/g twórców - na 25 godzinny spacer po Pustkowiach rozwiązuyjąc zagadki , questy i w międzyczasie neutralizując Żło które znów się odradza w trzewiach pustaci New Mexico. Btw - te 25 godzin to Mainquest , oprócz tego jest multum pobocznych historii do odkrycia i rozwiązania.

Gra wymaga podstawki F2 a resztę ściągniemy ze strony - http://resurrection.cz/en/ . Grać można po czesku :grin: , po angielsku , lub - UWAGA - po polsku​:waving_hand: https://fallout-corner.pl/fallout-1-5-resurrection/spolszczenie-fallout-1-5-resurrection/.

Pozdrawiam z Pustkowi

Bober

6 polubień

Mam zainstalowanego od paru miesięcy nawet trochę sobie już w niego pograłem.

1 polubienie

No to już jest Nas dwóch pasjonatów starych gier.Ja dopiero od kilku dni mozolnie przeszukuje Pustkowia - i przyznam że gra się całkiem , całkiem. 

Zobaczę jak przejdę podstawkę :v

Polecam film roja o tej modyfikacji.

 

1 polubienie

jutuberzy, bleh…

Chociaż z drugiej strony - jest to chyba jedyna możliwość, by zobaczyć Fallout Nevada (kolejny rewelacyjny mod) w akcji. Sam próbowałem zrobić tłumaczenie przez translatora ale nie wiedziałem, czemu w pewnym momencie mi się tekst sypał (tj. pokazywało błąd zamiast rozmowy).

 

Co do Resurrection - niby motyw amnezji przemęczony wielokrotnie w grach ale mnie to nie przeszkadzało. Pamiętam że ludzie byli oburzeni sceną, w której strażnik w Rathole nie potraktował dzieciaka łagodnie. To chyba był pstryczek w nos nieśmiertelnym NPCom, postacie nie były komicznie złe że aż przerysowane jak w Falloutach od Beth. Zadania mają kilka rozwiązań i już pierwsze z nich nie zawsze mają oczywiste rozwiązania, i nie zawsze jest jakieś jednoznacznie dobre (prawie jak Wiedźmin z odcieniami szarości).

@boberm

nie chcę tu robić koncertu życzeń ani niczego podobnego ale… czy są jakieś plany jeśli chodzi o tłumaczenie Fallout Nevada i Olympus 2077?

Jak ludzie przyjęli inne modyfikacje? Trzymają poziom? Bo o Nevadzie słyszę same dobre rzeczy (że godzien bycia sequelem i temu podobne)

1 polubienie

Wyszła polonizacja do Fallout 1.5 Resurrection  

Pobrać można ze strony:Klik

Do moda podchodziłem ze 3 razy (liczba przeklęta w kanonie Fallouta vide abominacja bethezdy) ale za trzecim razem powiedziałem - teraz albo nigdy. Z jednej strony - świat po apokalipsie pełen jest zgorzkniałych niemiłych ludzi ale momentami ociera się o przesadę. Albo to my żyjemy w lepszym świecie, jeszcze…

Od czego by tu zacząc? Dwa razy zatrzymałem się na Rat Hole które jest dziurą ale pozostałe nie lepsze (szczególnie Łowcy Mutantów - śmierdzą faszyzmem i czystością rasową). Ceny w grze zwalają z nóg, kałach tu kosztuje więcej niż Gauss w FO2 czy plazma w FO1 albo Gauss Gatling w Tactics. Pancerze to luksus, choć nie widziałem jeszcze metalowego pancerza, jedynie bojowy za 21 tyś kapsli (to tyle co Power Armor w starych grach z serii). Nie pomaga też to że handlarze… nie mają pieniędzy. Polecam zabierać NPCom stimpaki, kosztują one 350kapsli i pomagają w wymianie handlowej częściej niż w walce.

Najlepiej mod opisują dwa słowa - deja vu. Miałem go gdy czyściłem jaskinię ze szponów śmierci, gdy odwiedziłem bibliotekarkę z FO1 (książki podnoszące umiejętności są piekielnie drogie) i gdy rozbrajałem pułapki w siedzibie bandytów. Ale największe deja vu miałem opuszczając pierwszą wioskę (New Hope) idąc na południe (w FO2 robiliśmy podobnie by zdobyć Ulepszony Pancerz Wspomagany) do placówki z zaawansowaną technologią w środku. Musimy wysadzić zwały kamieni (jak Military Base w Fo2) spuścić się po linie i ujrzeć megadziurę na środku a wokoło pełno radiacji (Glow w Fo1). Na końcu czeka dobry pancerz i szpon śmierci.

Końcówka gry to wariacja na temat finału pierwszej części ale z TWISTEM którego nie zdradzę oczywiście.

Moja najbardziej pamiętna akcja jak dotąd to czyszczenie piwnicy z bandytów w pierszym większym mieście zwanym Sedit. Taktyka na STALKERa - siedzieć w kącie i odpowiadać dwururką do każdego wychodzącego. Szefu miał świetną strzelbę która po usunięciu strzelania seriami ma większego kopa.

Z nowych broni widziałem pistolet .223 przerobiony na snajperkę, nowy karabin plazmowy lepszy od turboplazmy, strzelba bojowa ulepszona. Gauss podobno jest ale na końcu gry z paroma pociskami. Bywa.

Z ciekawostek - specjalne spotkania na mapie są fajne. W dwóch z nich są postacie grane przez tego samego aktora który grał Killiana w FO1, mamy O’Neila (StarGate) i MacGyuvera. Ten ostatni jest szczególnie pomocny, dając mu różne rzeczy może dla nas skonstruować wszystko. Najbardziej rozbawiła mnie kombinacja Granat+Kwiatki=Stokrotki w Doniczce.

 

w spoilerze podaję resztę kombinacji, nie do odkrycia chyba że porzucicie granie w mody do Stalkera. Część z rzeczy sprzedaje karzeł w Sedit.

Spoiler

Radscorpion Tail + Lighter = Ultra Stimpak
Frag Grenade + Flower = Daisies
Box of Noodles + Stimpak = Tool
Flare + Deck of “Tragic” Cards + Pocket Lint = Expanded Lockpick Set
Psycho + Meat Jerky = First Aid Kit
Mentat + Iguana-on-a-stick (whole) = Doctor’s Bag
Scout Handbook + Nuka-Cola = Motion Sensor
Plastic Explosives + Mutated Toe = Geiger Counter
Fuzzy Painting + Beer + Dice = Stealth Boy
Rubber Doll + Dynamite + Rubber Boots = Combat Armor(!)
Condom + Daisies + Desert Eagle + Cookie = Alien Blaster(!!)

 

6 polubień