Platforma: Advanced X-Ray [Zew Prypeci, Czyste Niebo] Data premiery: 01.08.2021 r. Najnowsza aktualizacja: 1.5.00 - 25.07.2023 r. Autorzy: M.F.S. Team
OPIS:
Spoiler
Global Stalker Weather Rework to modyfikacja graficzna, która nie tylko ingeruje w cykle pogody oraz oświetlenie, ale również wprowadza kilka istotnych zmian w silniku gry i shaderach. Dodatek powstał głównie z myślą o innych moderach, którzy wykorzystają go przy swoich projektach.
Kolejną niepowtarzalną cechą G.S.W.R. jest możliwość przełączania trybu z domyślnego na zimowy lub odwrotnie - w tym przypadku należy dodać do swojego projektu tylko odpowiednie tekstury, dźwięki itp. Na końcu warto również wspomnieć o stosunkowo sporych zmianach w silniku mających na celu poprawę komponentu graficznego.
Zmiany w wersji 1.5.00:
Spoiler
dodano ui_sleep_dialog.script z ,
dodano lanims.xr z ,
dostosowano korektę kolorów pogody,
naprawiono skrypt odczytujący nową wersję moda (podziękowania należą się ggGhosTt),
zwiększono opóźnienie między błyskawicami w cyklu burzowym,
poprawiono odwzorowanie tonów,
naprawiono brakujące tekstury nieba af3_rainy w cyklu emisji,
naprawiono spam w dzienniku związany z brakiem tekstury "sky",
usunięto niepotrzebne pliki,
Advanced X-Ray 2.2.33 (więcej informacji na GitHubie dot. silnika lub w odpowiednim temacie).
2. W główny katalogu gry należy usunąć folder bin.
3. Pobrane, a następnie rozpakowane archiwum z modem należy umieścić w głównym katalogu gry.
4. Folder gamedata oraz program M.F.S. Team Launcher należy umieścić w głównym katalogu gry.
5. Piliki imgui.ini i fsgame.ltx należy umieścić w głównym katalogu gry.
W przypadku napotkania błędu z dźwiękiem - “Can`t open sound device” należy zainstalować OpenAL (Oalinst.exe).
Instalacja G.S.W.R. + :
Można połączyć G.S.W.R z STCoP - w zależności, którą paczkę broni preferujemy (v3.2/v3.3/v3.4). Poprawna kolejność instalacji wygląda następująco:
1. Instalacja G.S.W.R.
2. Z pobranego STCoP należy wypakować jego zawartość (gamedata), a następnie skasować w nim foldery shaders i scripts.
3. Folder gamedata należy umieścić w główny katalogu gry ze zgodą na zamianę plików. Dodatkowo dodać zmodyfikowany plik particles.xr przez : particles.xr (1.88 MB)
4. Ostatnim etapem jest w gamedata\configs\mfs_team\stcop_config.ltx zmiana w linii SWM_3D_scopes = false nа true, żeby wyłączyć celowniki 3D.
Lubię takie nowinki, więc odpaliłem G.S.W.R. najpierw solo, a potem w połączeniu ze STCoP 3.4 i Absolute Nature 4.1. Jeśli ktoś nie grał lub ma zamiar przypomnieć sobie fabułę Zewu Prypeci, to warto skorzystać, ten mod robi klimat. Warto pamiętać, że przy łączeniu modów zawsze coś może zazgrzytać.
Mała uwaga, jeśli ze STCoP usuniemy plik particles.xr to nie oddamy ani jednego strzału, nie pozwolą na to zapisy w plikach konfiguracyjnych broni. Jeśli ktoś zechce się pobawić w łączenie modów, poniżej oryginalny plik G.S.W.R. uzupełniony o efekty ze STCoP 3.4.
a jak się w tej instrukcji łączenia wykasuje ten wpis o skasowaniu particles.xr i on nadpisze ten z G.S.W.R to będzie dobrze działać? To pozmieniam w instrukcji, czy koniecznie trzeba wrzucić ten twój zmodyfikowany to też odpowiednio opis zmienię
GSWR to moim zdaniem kolejny mod, który pojawił się trochę zbyt późno, ale w połączeniu z STCoP lub innym fabularnym tworem wzbudzi większe zainteresowanie.
Twórcy prawie zakończyli prace nad opcjonalną degradacją artefaktów w G.S.W.R.\Advanced X-Ray.
Naładowanie artefaktów wpływa na ich właściwości, a także na siłę światła od artefaktu, intensywność i długość wolumetrycznych promieni.
Oprócz tego:
HUD_VIEWPORT_NEAR (aby celowniki nie lazły prawie w kamerę)
Pełne wsparcie dla STCoP 3.4
Dodano opcję w menu dla wł.\wył. 3D celowników
Ilość porcji w przedmiocie teraz zapisuje się po ponownym uruchomieniu. Przedmioty z różną ilością porcji nie są układane w stos (np. z dopiskiem x7 lub dowolną liczbą). Ilość porcji wyświetla się w opisie przedmiotów.
Fix’y animacji w widoku od trzeciej osoby
Nieużywanie broni na drabinach i w samochodach
Kolizja kamery w widoku od trzeciej osoby
Usunięto autocelowanie w widoku od trzeciej osoby
Fix’y ruchów aktora
Używanie animacji noża, jeśli idle animacji nie ma
Startowe wartości niezbędnych ustawień w konfigu (fix ciemnego obrazu, czasami pojawiał się taki problem)
Filmik pokazujące opcjonalne funkcje w modzie. Wpływ obciążenia na szybkość poruszania się oraz wysokość skoku. Także artefakty mają właściwości wpływające na te wielkości.