Global Stalker Weather Rework (G.S.W.R.)

Platforma:  Advanced X-Ray [Zew Prypeci, Czyste Niebo]
Data premiery:  01.08.2021 r.
Najnowsza aktualizacja:  1.5.00 - 25.07.2023 r.
Autorzy:  M.F.S. Team

OPIS:

Spoiler

Global Stalker Weather Rework  to modyfikacja graficzna, która nie tylko ingeruje w cykle pogody oraz oświetlenie, ale również wprowadza kilka istotnych zmian w silniku gry i shaderach. Dodatek powstał głównie z myślą o innych moderach, którzy wykorzystają go przy swoich projektach. 

Kolejną niepowtarzalną cechą G.S.W.R. jest możliwość przełączania trybu z domyślnego na zimowy lub odwrotnie - w tym przypadku należy dodać do swojego projektu tylko odpowiednie tekstury, dźwięki itp. Na końcu warto również wspomnieć o stosunkowo sporych zmianach w silniku mających na celu poprawę komponentu graficznego. 


Zmiany w wersji 1.5.00: 

Spoiler

  1. dodano ui_sleep_dialog.script z , 
  2. dodano lanims.xr z ,
  3. dostosowano korektę kolorów pogody, 
  4. naprawiono skrypt odczytujący nową wersję moda (podziękowania należą się ggGhosTt), 
  5. zwiększono opóźnienie między błyskawicami w cyklu burzowym, 
  6. poprawiono odwzorowanie tonów, 
  7. naprawiono brakujące tekstury nieba af3_rainy w cyklu emisji, 
  8. naprawiono spam w dzienniku związany z brakiem tekstury "sky",
  9. usunięto niepotrzebne pliki, 
  10. Advanced X-Ray 2.2.33 (więcej informacji na GitHubie dot. silnika lub w odpowiednim temacie).

 

GALERIA:

Spoiler

    

    

    


Zwiastun z 2022 r.:

https://www.youtube.com/watch?v=OK0IxZda1W4

Zwiastun z 2023 r.:

https://www.youtube.com/watch?v=qaMKMjbTAlA

 

INSTALACJA:

Spoiler

Zalecana kolejność instalacji:

1. Zew Prypeci 1.6.02


2. W główny katalogu gry należy usunąć folder bin.


3. Pobrane, a następnie rozpakowane archiwum z modem należy umieścić w głównym katalogu gry.


4. Folder gamedata oraz program M.F.S. Team Launcher należy umieścić w głównym katalogu gry.


5. Piliki imgui.ini i fsgame.ltx należy umieścić w głównym katalogu gry. 

 

  •  W przypadku napotkania błędu z dźwiękiem - “Can`t open sound device” należy zainstalować OpenAL (Oalinst.exe).

Instalacja G.S.W.R. + :

  • Można połączyć G.S.W.R z STCoP - w zależności, którą paczkę broni preferujemy (v3.2/v3.3/v3.4). Poprawna kolejność instalacji wygląda następująco: 

1. Instalacja G.S.W.R. 


2. Z pobranego STCoP należy wypakować jego zawartość (gamedata), a następnie skasować w nim foldery shaders i scripts.


3. Folder gamedata należy umieścić w główny katalogu gry ze zgodą na zamianę plików. Dodatkowo dodać zmodyfikowany plik particles.xr przez : particles.xr (1.88 MB)


4. Ostatnim etapem jest w gamedata\configs\mfs_team\stcop_config.ltx zmiana w linii SWM_3D_scopes = false nа true, żeby wyłączyć celowniki 3D.

 

 

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:

  • Google Drive - [KLIK]

Źródła:      
 

 

3 polubienia

Wyszedł niewielki patch do moda: KLIK

2 polubienia

G.S.W.R połączony z STCoP

Jeśli ktoś chce można połączyć G.S.W.R z STCoP, w zależności, którą paczkę broni lubimy można wybrać v3.2/3.3/3.4.

Opis z rosyjskich stron to nie jestem pewien czy nie trzeba będzie trochę dostosować modów w przypadku polskich wersji.

 

Instalacja wygląda następująco.

  1. Wrzucamy gamedata G.S.W.R do głównego folderu Zewu Prypeci.

  2. Wypakowujemy sobie gdzieś gamedata STCoP, z jej folderu kasujemy: foldery shaders i scripts. 

  3. Wrzucamy gamedata STCoP do folderu gry ze zgodą na zamianę plików. Dodatkowo wrzucamy plik particles.xr zmodyfikowany przez

4. Wchodzimy do "gamedata\configs\mfs_team\stcop_config.ltx i zmieniamy w linii SWM_3D_scopes = false nа true żeby włączyć celowniki 3D.

Poniżej oryginalna instrukcja jakbym coś sknocił:

Spoiler
  1. Скачать STCoP 3.2, 3.3 или 3.4.
  2. Сделать резервную копию папки gamedata с G.S.W.R.
  3. Переместить из папки gamedata STCoP с заменой в G.S.W.R. все папки, кроме shaders и scripts, а также файл particles.xr.
  4. Зайти в gamedata\configs\mfs_team\stcop_config.ltx и заменить в строке 
    SWM_3D_scopes = false на true (для включения 3д прицелов).

В будущем возможно мы сделаем все адаптации самостоятельно и выложим их сюда.

 

Ps: STCoP v3.4 to ta:

< base_url >/applications/core/interface/index.html

 

2 polubienia

Lubię takie nowinki, więc odpaliłem G.S.W.R. najpierw solo, a potem w połączeniu ze STCoP 3.4 i Absolute Nature 4.1. Jeśli ktoś nie grał lub ma zamiar przypomnieć sobie fabułę Zewu Prypeci, to warto  skorzystać, ten mod robi klimat. Warto pamiętać, że przy łączeniu modów zawsze coś może zazgrzytać.

Mała uwaga, jeśli ze STCoP usuniemy plik particles.xr to nie oddamy ani jednego strzału, nie pozwolą na to zapisy w plikach konfiguracyjnych broni. Jeśli ktoś zechce się pobawić w łączenie modów, poniżej oryginalny plik G.S.W.R. uzupełniony o efekty ze STCoP 3.4.

particles.xr (1.88 MB)

Spoiler

 

2 polubienia

 a jak się w tej instrukcji łączenia wykasuje ten wpis o skasowaniu particles.xr i on nadpisze ten z G.S.W.R to będzie dobrze działać? To pozmieniam w instrukcji, czy koniecznie trzeba wrzucić ten twój zmodyfikowany to też odpowiednio opis zmienię

6 minut temu, tom3kb napisał:

jak się w tej instrukcji łączenia wykasuje ten wpis o skasowaniu particles.xr i on nadpisze ten z G.S.W.R to będzie dobrze działać?

Trzeba to sprawdzić, ale możliwe, że wtedy coś nie zadziała z  G.S.W.R.

A to już nie ma co kombinować, jak tak działa to zostawiamy.

GSWR to moim zdaniem kolejny mod, który pojawił się trochę zbyt późno, ale w połączeniu z STCoP lub innym fabularnym tworem wzbudzi większe zainteresowanie. 

Będą dorzucać pogodę do innych modów pewnie.

Z prac, testowe poprawki:

Niedawno wyszedł nowy patch, który zawiera w sobie też poprawki z pierwszego. KLIK

No i niedługo kolejny jak widać po poscie

Dodano opcjonalne pragnienie do silnika Advanced X-Ray i G.S.W.R.:

Twórcy prawie zakończyli prace nad opcjonalną degradacją artefaktów w G.S.W.R.\Advanced X-Ray.
Naładowanie artefaktów wpływa na ich właściwości, a także na siłę światła od artefaktu, intensywność i długość wolumetrycznych promieni.

Oprócz tego:

  1. HUD_VIEWPORT_NEAR (aby celowniki nie lazły prawie w kamerę)
  2. Pełne wsparcie dla STCoP 3.4
  3. Dodano opcję w menu dla wł.\wył. 3D celowników
  4. Ilość porcji w przedmiocie teraz zapisuje się po ponownym uruchomieniu. Przedmioty z różną ilością porcji nie są układane w stos (np. z dopiskiem x7 lub dowolną liczbą). Ilość porcji wyświetla się w opisie przedmiotów.
  5. Fix’y animacji w widoku od trzeciej osoby
  6. Nieużywanie broni na drabinach i w samochodach
  7. Kolizja kamery w widoku od trzeciej osoby
  8. Usunięto autocelowanie w widoku od trzeciej osoby
  9. Fix’y ruchów aktora
  10. Używanie animacji noża, jeśli idle animacji nie ma
  11. Startowe wartości niezbędnych ustawień w konfigu (fix ciemnego obrazu, czasami pojawiał się taki problem)
  12. Dodano skryptową metodę is_ActorHide()
  13. Wyświetlenie aktualnego zadania w discord’zie
Spoiler

 

Kilka fotek z testów nieba.

Spoiler

 

1 polubienie

Kilka wybranych screenów z najnowszych testów.

Spoiler

 

Filmik pokazujące opcjonalne funkcje w modzie. Wpływ obciążenia na szybkość poruszania się oraz wysokość skoku. Także artefakty mają właściwości wpływające na te wielkości.

 

Nieduży raport o pracach nad G.S.W.R. i Advanced X-Ray:

  1. Rozdzielona latarka i noktowizor
  2. Modyfikatory skoku i szybkości GG dla pancerza
  3. Ulepszenia plecaków
  4. Możliwość wybrania celownika
  5. Wczytanie wszystkich dźwięków podczas uruchamiania gry
  6. Zużycie broni podczas trafień
  7. Możliwość ustawiania imienia GG przez skrypty

M.F.S Team podzielili się nowymi renderami projektu G.S.W.R. na platformie Czystego Nieba:

Spoiler

 

Kolejne obrazki.

Kilka screenów jak mod prezentuje się z Absolute Nature 4 i paczką broni STCoP 3.4, aktualnie trwają zamknięte testy beta.

Spoiler

 

1 polubienie