Hełmy

W grze mamy do dyspozycji 5 hełmów ochronnych. Poniżej znajduje się ich krótki opis oraz działanie. Ten temat będzie służył do dyskusji o hełmach.

Maska przeciwgazowa

Standardowa maska przeciwgazowa, filtrująca zanieczyszczone powietrze, radioaktywny pył i substancje chemiczne. Wykorzystywana zarówno przez nowicjuszów, jak i weteranów ze względu na jej funkcjonalność i niezbędność. Nie jest wyposażona w płytki chroniące przed pociskami, odłamkami materiałów wybuchowych i uszkodzeniami mechanicznymi.

Ochrona przed ogniem: 0

Ochrona przed porażeniami elektrycznymi: 0

Ochrona przed oparzeniami chemicznymi: 12

Ochrona przed promieniowaniem: 2

Ochrona przed telepatią: 9

Ochrona przed wstrząsami: 0

Ochrona przed zadrapaniami: 0

Waga: 4 kg

Cena: ~ 1600 RU

Stalowy hełm

Standardowy hełm wojskowy wykonany ze stali. Nie chroni przed anomaliami i promieniowaniem, ale za to doskonale radzi sobie z telepatią. W Zonie wykorzystywany tylko podczas pierwszych starć między frakcjami.

Ochrona przed ogniem: 0

Ochrona przed porażeniami elektrycznymi: 0

Ochrona przed oparzeniami chemicznymi: 0

Ochrona przed promieniowaniem: 0

Ochrona przed telepatią: 17

Ochrona przed wstrząsami: 0

Ochrona przed zadrapaniami: 13

Waga: 4 kg

Cena: ~ 1900 RU

Hełm “Sfera M12”

Pokryty aluminium i tytanem hełm z kieszeniami na stalowe elementy pancerza i osłonę. Zazwyczaj wykorzystywany przez oddział Specnazu razem z kombinezonem kuloodpornym klasy PS3. Cieszy się w Zonie całkiem dobrą popularnością ze względu na wbudowany respirator i noktowizor, jak również dobry układ ochronny. Można instalować w nim moduły elektroniczne.

Ochrona przed ogniem: 0

Ochrona przed porażeniami elektrycznymi: 0

Ochrona przed oparzeniami chemicznymi: 0

Ochrona przed promieniowaniem: 0

Ochrona przed telepatią: 0

Ochrona przed wstrząsami: 0

Ochrona przed zadrapaniami: 0

Waga: 4 kg

Cena: ~ 6000 RU

Hełm taktyczny

Taktyczny hełm prosto z zachodu, pozbawiony jakichkolwiek oznaczeń. Miał zapewnić dowódcom jednostki jak największą automatyzację po zainstalowaniu odpowiedniego modułu elektronicznego. Różni się wzmocnioną konstrukcją, wyposażony jest również w wielowarstwowy kevlar, respirator i noktowizor pierwszej generacji.

Ochrona przed ogniem: 0

Ochrona przed porażeniami elektrycznymi: 0

Ochrona przed oparzeniami chemicznymi: 0

Ochrona przed promieniowaniem: 0

Ochrona przed telepatią: 0

Ochrona przed wstrząsami: 0

Ochrona przed zadrapaniami: 0

Waga: 4 kg

Cena: ~ 7000 RU

Hełm “Bariera”

Lekki hełm z osłoną utrzymującą zwiększone ciśnienie, zaprojektowany by chronić osoby z niego korzystające przed pewnymi, anormalnymi czynnikami. Bazuje na tej samej technologii wynalezionej przez Obronny Instytut Badawczy, jak i kombinezonie “SEVA”, prawdopodobnie przeznaczony do użytku w armii wraz z pancerzem ochronnym.

Ochrona przed ogniem: 0

Ochrona przed porażeniami elektrycznymi: 0

Ochrona przed oparzeniami chemicznymi: 0

Ochrona przed promieniowaniem: 0

Ochrona przed telepatią: 0

Ochrona przed wstrząsami: 0

Ochrona przed zadrapaniami: 0

Waga: 4 kg

Cena: ~ 6000 RU

Jesli chodzi o selowniki mozemy ulepszac powiekszenie, kontrast [czyli zolty celownik], noktowizje [zbedny bajer jak masz nokto w kombinezonie, helmie, autonamierzanie [obramowuje cel jak lornetka].

Jest to ulepszenia na samym dole na końcu. Można je tak samo to Vintroneza zamontować, jak i G36. W G36 spodobała mi się możliwość regulowanego celownika (bliżej-dalej).

Hm to muszę poszperać bo ja mam to auto-namierzanie chyba ale coś nierabotajet. Dzięki za sugestie :wink:

Do SVD można zamontować albo noktowizję, która działa też w dzień, albo auto-namierzanie, które działa jak lornetka, u mnie to auto-namierzanie w SVD działa.

Mam to samo z SVD - też mam termowizję-samonamierzanie jak oni to nazwali ale nic nie widzę, sprawdzałem nawet z włączaniem noktowizji (klawisz N) podczas celowania, ale nic to nie dało.

Pytanko.
Zamontowałem do hełmu taktycznego (znalezionego w zapamiętanej przeze mnie skrytce) termowizję (potrzebny 3-ci zestaw narzędzi). No i teraz pytanko, niby stalkerzy mieli być widoczni lepiej, ja różnicy nie widzę, noktowizor to samo. Jakieś pomysły?

Nom trochę to głupie że postać niby ma hełm, a tak naprawdę na cut scenkach widać że śmiga bez

A te statystyki zielona z zero to oznacza, że samemu się go ulepsza na jakieś tam odporności??

Tak, z tym że zielony kolor 0 oznacza liczbę poniżej 1, czerwony zaś to brak działania w danym zakresie. Można instalować jakieś moduły elektroniczne, ale nie wiem na jakiej zasadzie one działają, więc muszę dogłębnie obadać sprawę.

A te statystyki zielona z zero to oznacza, że samemu się go ulepsza na jakieś tam odporności?? I jeżeli dobrze zauważyłem to są one dość ciężkie.

Odpowiedź prosta, nie zmieniają ani trochę, postać lata cały czas bez hełmu.

Pytanie, czy hełmy zmieniają wygląd postaci?
Hełmy wydają się “fajne” ale trochę ich mało, na razie wstrzymam się z dogłębniejszą oceną.

Szkoda że jak mam widok tpp to tych hełmów nie widac tylko sam kombinezon a głowa goła.