___________ BIORADAR _____________
O Bioradarze opowiada nam Lewsza gdy przyniesiemy mu Grozę i Kombinezon do zadania Odszukaj Lewszę. Pożyteczne to urządzenie można znaleźć w Dziczy w przybudówce do hali niedaleko niedokończonego budynku
W tej przybudówce znajdziemy Bioradar
__________ GRAWIKOMBINEZON PIEKARZA __________
Po przyniesieniu Piekarzowi worków z mąką pojawia się opcja kupienia jego grawikombinezonu. Udźwig +180kg co razem daje 270kg które można wziąść na plecy. Piekarz nie sprzeda ale powie nam jak taki zdobyć. W tym celu udajemy się na posterunek wojskowy w Kordonie . Tam na strychu Koszar w skrzynkach są dwa grawikombinezony. Nie przejmujmy się jak po rozbiciu skrzynek nic w nich nie będzie. Grawikombinezony mają tendencję do przelatywania przez podłogę i znajdziemy je na dole w budynku. Najlepiej zgrać to z zadaniem przesłuchania Jarofiejewa. Jeśli wtedy nie wzieliśmy sobie grawikombinezonu to za drugą wizytą na posterunku może on być już w ekwipunku któregoś z żołnierzy
Grawikombinezon na posterunku wojskowym
Taki grawikombinezon zanosimy do Lewszy na Magazyny Wojskowe. Lewszę znajdziemy w jednym z hangarów w bazie Wolności.Lewsza jak jeszcze dostarczymy mu artefakt OGNISTA DUSZA ściągnie z kombinezonu wszystkie negatywne właściwości.
__________ TAJNE ŚCIEŻKI __________
Podczas drugiej rozmowy z Tropicielem w Barze ten opowiada nam o Tajnych Ścieżkach a przede wszystkim o artefakcie PRZEWODNIK dzięki któremu taką ścieżkę możemy otworzyć. W grze można znaleźć cztery takie artefakty na lokacjach KORDON , DZICZ, AGROPROM I MAGAZYNY WOJSKOWE. Po znalezieniu artefaktu zanosimy go Tropicielowi a on otwiera nam nowe przejście z danej lokacji i zabiera w nagrodę artefakt. Artefakty leżą na ziemi wyglądają jak różowe błyski
PRZEWODNIK KORDON
Znajdziemy na lewo od drogi na Wysypisko zaraz za mostem idąc w stronę tunelu z elektrami.
Artefakt Przewodnik na Kordonie
PRZEWODNIK AGROPROM
Wchodząc na Agroprom trzymamy się cały czas lewej strony i idziemy przy płocie aż dojdziemy do zamknietej bramy.W tej okolicy znajdziemy artefakt
Artefakt Przewodnik na Agropromie
PRZEWODNIK ROSTOCK
W Dziczy idziemy cały czas prosto wzdłuż torów kolejowych tych na górze mapy.Dojdziemy do ogrodzonego miejsca ze stertą rur. Tam będzie artefakt
Artefakt Przewodnik w Dziczy
PRZEWODNIK MAGAZYNY WOJSKOWE
Nigdy nie udało mi się znaleźć tego artefaktu. Zawsze kupowałem go od któregoś z Wolnosciowców na Barierze. Biorąc pod uwagę że Wolnosć praktycznie nigdzie indziej nie chodzi , artefakt musi się pojawiać gdzieś w okolicy przejścia na Radar na tyle blisko Bariery że zaraz któryś z nich go podnosi. Jakby co to kosztuje 30000 rubli
__________ UNIWERSALNY DETEKTOR ANOMALII __________
Podczas wizyty w laboratorium X18 u jednego z monolitowców znajdziemy zepsuty uniwersalny detektor anomalii. Jeśli zaniesiemy go Lewszy i dostarczymy żądane artefakty
MIKA,KRYSZTAŁ,ZŁOTA RYBKA,DUSZA,KRYSZTAŁOWY KWIAT,BŁYSK to Lewsza nam go naprawi.Detektor pokazuje wszystkie możliwe anomalie i segreguje je na odpowiednie rodzaje.Bardzo przydatna rzecz ,szkoda tylko że dostępna dopiero w końcówce gry.
__________ KOPALNIA ARTEFAKTÓW W DOLINIE MROKU __________
O artefaktowym Klondike pierwszy raz słyszymy od Rogatego w Barze podczas zadania na Winchester Księcia. Niestety w podanej lokalizacji nic nie ma. Dopiero podczas wizyty u kolejarzy w Dziczy i wykonaniu dla nich wszystkich zadań Lektor daje nam więcej wskazówek. Oczywiście nie za darmo. Po przyniesieniu Lektorowi Serca Kontrolera Lektor daje nam namiar na artefakt Oko Węża na Radarze. Przed rozmową z Lektorem nie ma co tam szukać bo artefaktu nie będzie. Idziemy na Radar i w podanej lokalizacji znajdujemy Oko Węża
W tym miejscu znajdziemy artefakt Oko Węża
Następnie zakładamy Artefakt na pas i wędrujemy do Doliny Mroku. Idąc od muru X18 w stronę Kordonu trzymamy się lewej strony lokacji przy samym płocie. Kawałek przed siebie i widzimy to
Artefaktowe Klondike w Dolinie Mroku
Około dziesięciu rzadkich artefaktów
__________ PRZEDMIOTY QUESTOWE __________
Lista przedmiotów potrzebnych do zadań które będziemy musieli sami znaleźć:
DWIE GWIAZDY WIECZORNE LUB DZIESIĘĆ PAZURÓW CHIMERY
Tyle zażyczy sobie Doktor za lekarstwa dla Charona. Zadanie Weź od Doktora lekarstwa dla Charona
Jedną Gwiazdę Wieczorną znajdziemy w pomieszczeniu z rurami na dolnym poziomie Sarkofagu. Co najmniej jedną można znaleźć na murawie stadionu. Trzy Chimery spawnują się na Czarnobylu 2 w okolicy pierwszych teleportów. Jedną można spotkać w Prypeci.
DWA ZŁOTE KOTLETY
Tyle będzie chciał Fanatyk za receptę na Kamienny Jeżozwierz
DWA KRYSZTAŁY LUB DWIE BŁONY
Tyle będzie chciał Sidorowicz za wysłanie przesyłki Salomona
NAUKOWY KOMBINEZON NAJEMNIKÓW I GROZA
Dla Lewszy za to że przystanie do Wolności
DWIE OGNISTE KULE
Zażyczy sobie Krugłow za namiar na worek z trawką
SERCE KONTROLERA
Lektor za podanie lokalizacji Oka Węża
OGNISTA DUSZA
Lewsza za modernizację grawikombinezonu
DWIE ŁZY CHIMERY
Kabel za otwarcie przejścia Dolina Mroku – Radar
GORĄCY KRYSZTAŁ
Kabel za zdradzenie lokalizacji schowka Siemienieckiego. Dostępne po odnalezieniu kilku kawałków mapy
CUKIERKI
Potrzebne dla Mnicha w wiosce pijawek za zdradzenie tajemnicy teleportu w jednym z domów. Zadanie na PDA dla Barmana. Cukierki znajdujemy przy trupach. Jedno pudełko ma zawsze major Jarofiejew ale ogólnie towar deficytowy
SZTURMOWY ABAKAN
Potrzebne dla Księcia w zamian za trawkę potrzebną z kolei do zadania na granatnik zleconego przez Pietrenkę. Szturmowy Abakan dostajemy od Woronina za pomoc w odparciu ataku bandytów na bazę Powinności. Często jest też w ofercie sprzedaży u Pietrenki. Ewentualnie ma go jeden z bandytów obozujących czasem w Dziczy przy peronie zaraz jak wyjdziemy z korytarza na teren stacji.
MIKA, KRYSZTAŁ, ZŁOTA RYBKA,DUSZA, KRYSZTAŁOWY KWIAT, BŁYSK
Te artefakty zażyczy sobie Lewsza w zamian za naprawę uniwersalnego detektora anomalii
TRZY OCZY POLTERGEISTA, TRZY OGONY KOTA,TRZY RĘCE BURERA I RUBINOWA BATERYJKA
Tyle zażyczy sobie Zachar za otwarcie przejścia do Prypeci z ATP. Jest to główny wątek gry i nie da się ominąć
__________ RECEPTURY TRANSMUTACJI ARTEFAKTÓW __________
DIAMENTOWY KULEBIAK
Znajdziemy w hali z Monolitem w plecaku pod lewą ścianą patrząc na monolit.
Pod lewą ścianą hali patrząc na monolit
STALOWY KULEBIAK
Dostaniemy od stalkera Kameleona na Czarnobylu 2 za uratowanie go. Zadanie Oczyść Czarnobyl 2 z niewiernych
JEŻOZWIERZ
Dostaniemy w nagrodę za zadanie poboczne od jednego z ludzi Machona w Sarkofagu.Zadanie przynieś pięć konserw
PRADAWNE KORALE
Dostaniemy od Doktora w nagrodę za uratowanie Ducha.
STARE KORALE
Dostaniemy od Zachara na ATP za uratowanie Kiriuszy
ELEKTRYCZNY JEŻOZWIERZ
Dostaniemy od Kabla na Magazynach Wojskowych za odnalezienie teczki z listą agentów
KWAŚNY JEŻOZWIERZ
Recepta jest ukryta w plecaku na dolnym poziomie laboratorium X10 w dużej hali za metalowymi kontenerami
Za tymi kontenerami jest plecak z receptą
TYTANOWY KULEBIAK
Dostaniemy od Swibłowa za zadanie przynieś dokumenty i jednostkę centralną z X10
MŁODSZY BRAT GIGANTA
Nagroda za zabicie stalkera Kluchy zlecenie od bandyty w Barze
SYMBION
Znajdziemy w lewitującym plecaku w laboratorium X18 w pokoju kontrolnym na dolnym poziomie , tam gdzie jest ognisty poltergeist
W tym plecaku recepta
KROPLA DUSZY, OGNISTA DUSZA , KRYSZTAŁOWA DUSZA , GORĄCY KRYSZTAŁ
Te cztery recepty dostaniemy od Wilka za odbicie wioski kotów
SKÓRA
Dostaniemy od Salomona za załatwienie sprawy jego przesyłki
KAMIENNY JEŻOZWIERZ
Dostaniemy od Fanatyka za dwa Złote Kotlety
ŁUSKA
Dostajemy od Rogatego za pomoc w uwolnieniu stalkerów
ŁZY ELEKTRY
Dostajemy od Sacharowa za jedno z zadań przynieś coś tam stopę snorka bodajże
KORALE BABCI
Dostajemy od Wariaga za przejście jego gry
ŁZY OGNIA , ŁZY CHIMERY
Dostajemy od Sacharowa za zadanie zabicia docenta Dorodina
SKALP KONTROLERA
Dostajemy od Krugłowa za zaniesienie skrzynki Woroninowi
PŁOMIEŃ, BLASK, KSIĘŻYC, PUDDING
Recepty znajdujemy w lewitującym plecaku w laboratorium X16. Plecak lewituje w jednym z boksów w pomieszczeniu na samej górze tam gdzie w podstawce leżały zwłoki Ducha
Plecak z receptami w X16
PANCERZ
Dostajemy od Pietrenki za misję z granatnikiem
__________ AMULET STRAŻNIK __________
Podczas wykonywania zadania dla Swibłowa na Radarze schwytaj złodzieja w naszym ekwipunku pojawi się tajemniczy amulet. Podpytujemy o niego Swibłowa a ten odsyła nas do stojącego obok Wędrowca. Wędrowiec opowiada nam o sześciu amuletach rozrzuconych po Zonie. Każdy z nich ma właściwości pozytywne i każdy jest promieniotwórczy. Jednak gdy zebrać wszystkie sześć to amulety połączą się w jeden który skumuluje wszystkie pozytywne właściwości i wzmocni je podwójnie. Natomiast wszystkie negatywne właściwości znikną. Aktywuje się zadanie…znajdź sześć amuletów.
AMULET CHIMERON
Od tego amuletu wszystko się zaczyna. Automatycznie przenosi się do naszego ekwipunku podczas przeszukania zwłok złodzieja na Radarze.
AMULET DRAKON
Znajdziemy go w piwnicy jednego z domów w Wiosce Pijawek. Uwaga na silne promieniowanie. Wejście do piwnicy jest zasłonięte paletą.Amulet leży na ziemi pod ścianą.
W tym domu w piwnicy amulet Drakon
AMULET AVALON
Znajdziemy w Prypeci w hotelu przy zwłokach stalkera razem z instrukcją montażu miniguna
Zwłoki kopacza w hotelu w Prypeci
AMULET KATALON
Znajdziemy przy zwłokach Merlina podczas zadania Spotkaj się z Magikiem itd.
AMULET SARKON
Kolejny z amuletów Sarkon znajdziemy podczas penetracji X16. Będąc na samej górze w ostatnim pomieszczeniu wskakujemy w dziurę by wyjść z labu. Nie idziemy w stronę przejścia a przeszukujemy ziemie pod nogami. Pod ścianą będzie leżał amulet
Amulet Sarkon na ziemi w korytarzu X16
AMULET GARGANON
Ostatni z amuletów znajdziemy w schowku Siemienieckiego na Radarze.
Amulety połączą się automatycznie w plecaku i otrzymamy amulet strażnik
AMULET STRAŻNIK PARAMETRY
OPARZENIE +20%
SIŁA UDERZENIA +40%
PORAŻENIE PRĄDEM +20%
ZADRAPANIA +20%
PROMIENIOWANIE +20%
TELEPATIA +30%
OPARZENIE CHEMICZNE +20%
WYBUCH +20%
__________ INSTRUKCJA MONTAŻU MINIGUNA __________
W Barze spotykamy mechanika Potapowa.Ten zleca nam odnalezienie siedmiu części instrukcji montażu Miniguna M134. Potapow podaje przybliżone lokalizacje gdzie można te instrukcje znaleźć. Za jednym wyjątkiem będą to zawsze zwłoki więc wystarczy się rozglądać za białymi kropkami.
Instrukcja na Radarze…
Będąc na Radarze przechodzimy do lasu przez dziurę w drucianym ogrodzeniu.Idziemy kawałek przed siebie i już powinniśmy widzieć na mapce białą kropkę. Trup leży na skałach po lewej.
W tym miejscu trup z instrukcją
Jeszcze raz te same zwłoki
Instrukcja na Wysypisku…
Będąc na Wysypisku przejdźmy się do lasu za bagnem po prawej stronie drogi do Baru.Po pojedynku z zombi , pseudopsami i połamańcami prawie przy końcu lokacji znajdziemy zwłoki stalkera a przy nim instrukcję
W tym miejscu trup z instrukcją
I jeszcze raz ten sam trup
Instrukcja w Dolinie Mroku w Lab X-18…
Eksplorując laboratorium X18 na dolnym poziomie w pomieszczeniu z cysternami i metalowymi szafkami znajdziemy trupa stalkera i kolejną część instrukcji.
Za cysternami trup stalkera z instrukcją
Instrukcja na Kordonie…
Wykonując zadanie na Kordonie związane z przesłuchaniem Majora Jarofiejewa musimy wejść na posterunek w szczególny sposób by pozostać niezauważonym.Idziemy lewą stroną lokacji przy samym płocie w kierunku posterunku.Przez zwalone drzewo przechodzimy na teren posterunku.Plecak jest za widoczną stertą betonowych płyt a w nim instrukcja. Oczywiście nie trzeba czekać na to konkretne zadanie.Plecak można opróżnić w każdej chwili byle by wojsko nic nie zauważyło.
Za tymi betonowymi płytami plecak z instrukcją
Instrukcja na Agropromie…
Przebywając w podziemiach Agropromu wejdźmy na klatkę schodową tą z drugiej strony tunelu z elektrami.Na samej górze schodów znajdziemy trupa stalkera a przy nim kolejną część instrukcji
Przy zwłokach kolejna część instrukcji
Instrukcja w Prypeci…
Podczas pobytu w Prypeci wejdźmy do hotelu.Już podchodząc do hotelu zauważymy na mapie białą kropkę.Przy zwłokach stalkera znajdziemy kolejną część instrukcji
Zwłoki stalkera w hotelu w Prypeci
Instrukcja na Jantarze w X-16…
Penetrując laboratorium X-16 po załatwieniu wszystkich spraw wskakujemy do dziury i przenosimy się do podziemnych korytarzy. Zaraz po przejściu obracamy się i widzimy zwłoki stalkera.Przy nim będzie siódma i ostatnia część instrukcji
Zwłoki z instrukcją w korytarzach pod X16
Jeśli mamy już wszystkie siedem części to zanosimy je do Baru do Potapowa.Między godziną trzecią rano a piątą rano możemy odebrać miniguna od Potapowa.Dlaczego tylko w tych godzinach to trzeba spytać Potapowa. U niego też będziemy kupować amunicję
__________ SCHOWEK SIEMIENIECKIEGO __________
Pierwszy kawałek mapy dostaniemy od Czekana w zamian za przejęcie jego długu u Księcia.Zadanie uruchamiane jest w Barze a Czekana znajdziemy na Wysypisku w Hangarze.
Drugi kawałek mapy znajdziemy przy ciele jednego z bandytów penetrując opuszczoną fabrykę w Dolinie Mroku na zlecenie Woronina. Zadanie na PDA Barmana
Trzeci kawałek mapy znajdziemy przy jednym z najemników którzy zaatakują nas na Wysypisku podczas zadania zleconego przez Biesa na dokonanie wymiany broni na amunicję
Czwarty kawałek mapy znajdziemy przy ciele majora Jarofiejewa podczas głównej linii fabularnej
Piąty kawałek mapy znajdziemy przy jednym z najemników którzy zaatakują nas w budynku nad x18 podczas wykonywania zadania Zabij docenta Dorodina zleconego przez Sacharowa
Szósty kawałek mapy znajdziemy przy jednym z bandytów w Dziczy którzy nas okradną podczas wykonywania zadania od Krugłowa Zanieś skrzynkę Woroninowi. Tu niestety ważne jest byśmy szli drogą wskazaną przez Krugłowa czyli z Jantaru przez Dzicz do Doliny Mroku.I oczywiście musimy dać się okraść. W przeciwnym wypadku potrzebny kawałek mapy nie pojawi się. Zalecane schować ekwipunek w plecaku zaraz za tunelem z piecami zostawiając sobie jakiś szmelc.
Siódmy kawałek mapy znajdziemy przy jednym z najemników którzy będą atakować Kła na Przysiółku w Magazynach Wojskowych. Zarówno Kieł jak i najemnicy pojawią się gdy będziemy tam szli z notebookiem z x16.
Ósmy kawałek mapy znajdziemy przy jednym z monolitowców w X18
Gdy znajdziemy wszystkie kawałki mapy na Radarze uaktywni się znacznik schowka. Schowek jest w lesie na Radarze niedaleko helikoptera. Znajdziemy w nim między innymi świetny kombinezon i jeden z amuletów. Ale uwaga schowek ma też swoich strażników którzy pojawią się zaraz jak go opróżnimy
Jeżeli nie zdobyliśmy którejś z części mapy , lub nie chce nam się szukać to Kabel na Magazynach Wojskowych sprzeda nam lokalizację schowka za artefakt Gorący Kryształ. Ta opcja uaktywnia się po znalezieniu kilku kawałków bodajże trzech.