[Last Day 1.3] Crash po zabiciu postaci

Otóż mam taki problem iż na Wysypisku pojawił mi się NPC, z którym nie ma żadnej interakcji, a którego można zabić tylko za pomocą granatu. Dopóki żyje nie ma problemu można grę zapisać i wczytać normalnie, ale jeśli zginie https://imgur.com/a/Nh2KcWH zapis i wczytanie powoduje crash z logiem:

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : _valid( start_pos )
[error]Function      : CPHActivationShape::Create
[error]File          : PHActivationShape.cpp
[error]Line          : 177
[error]Description   : assertion failed
 

stack trace:

0023:00563783 xrCore.dll, xrDebug::fail()
0023:057E0D18 xrPhysics.dll, ActivateBoxDynamic()
0023:057DF188 xrPhysics.dll, ActivateShapeCharacterPhysicsSupport()
0023:057DF141 xrPhysics.dll, ActivateShapeCharacterPhysicsSupport()
0023:03874A73 xrRender_R2.dll

Próbowałem wczytać  wcześniejszego seva, sprzed zmiany lokacji oraz usunąć ui_sr_teleport w folderze Scripts. Nie pomogło. 

  - A musisz go z jakiegoś powodu zabić? Bo jak nie, to daruj mu życie.

Ja nie ale mutanty bądź bandyci już tak. Facet patroluje sobie obszar przy silosach a tam respią się kabany i mięsacze, więc jego śmierć jest kwestią czasu.

  - No to nie widzę innego wyjścia, jak pozałatwiać mutanty. Na czas gry na lokacji powinno to wystarczyć. A jak już będziesz poza nią, nic się nie wydarzy. Tacy NPCe giną tylko wtedy, jak mamy ich w “zasięgu” wzroku.

No cóż chyba najwyższy czas ruszać do Spełniacza Życzeń, zakończyć tego moda i zabrać się za kolejny, może Dead Air, jeśli odpali.

Już raczej późno na udzielenie odpowiedzi, ale zostawię rozwiązanie problemu na wypadek, gdyby ktoś jeszcze go miał. Crash i niewrażliwość powinnościowca na broń palną, była spowodowana wadliwym modelem.

By rozwiązać ten problem należy wejść do gamedata/meshes/actors/stalker_dolg i usunąć pliki  stalker_dolg_2_mask_nohood.ogf  oraz(na wszelki wypadek, bo to taki sam model)  stalker_dolg_10.ogf. Następnie skopiować dwa inne dowolne modele i nazwać je tak jak te usunięte.