Liczba subskrybentów oficjalnego zasobu «Stalker: Legacy of Times» niedawno osiągnęła 4 000. Autorzy projektu podziękowali graczom za wsparcie i na cześć tego wydarzenia zaprezentowano nową porcję materiałów roboczych. Teraz główny nacisk kładziony jest na modelowanie i opracowywanie nowych miejsc poziomu w grze. Szczególną uwagę zwraca się na terytorium frakcji Wolność.
Twórcy starają się myśleć jak najbardziej o rozmieszczeniu wszystkich obiektów, żeby wszystko odpowiadało logice i nic nie było poza kontekstem. Jak pokazują nowe screeny i nieduży teaser, prace zostały zrobione poważnie, ale dużo jeszcze trzeba zrobić. Równolegle z pracą nad designem lokacji, rozpoczęła się zamiana modeli «stalkerskiej» opuszczonej techniki na bardziej jakościowe analogi. Nowe modele stara się maksymalnie optymalizować.
Twórcy moda z radością deklarują, że ostatnio rozwój rozwija się w kosmicznym tempie. Obecnie znacznie więcej czasu poświęcono na rozwój niż poprzednio, a wynik pracy nie jest trudny do zauważenia w nowych materiałach demonstracyjnych.
Kontynuowana jest praca nad designem lokacji w grze w modzie «Stalker: Legacy of Times», który tworzony jest na silniku «Cry Engine 2». Praktycznie zakończono planowanie położenia wszystkich kluczowych obiektów w pustych częściach lokacji, a któreś są już w procesie realizacji. Pierwsze takie miejsce - działka leśna wokół kamieniołomu.
Drugie miejsce - jezioro w pobliżu oczyszczalni. Tutaj autorzy planują zrobić rozszerzoną, z powodu powodzi, asfaltową drogę przez jezioro. Także postanowiono oddzielić obszar do pływania od przemysłowej zony z pomocą niedużej piaszczystej drogi. Warto zauważyć, że woda w tym obszarze radioaktywna nie wszędzie, dlatego też gracze mogą zająć się różnymi poszukiwaniami.
Pomimo designu lokacji zostały także zrealizowane niektóre nowe funkcje w grze. W szczególności, aktywacja artefaktów. Niektóre artefakty pomogą graczowi dostać się do niedostępnych terenów.Na przykład, można roztopić zardzewiałą kratę z pomocą kwasowego artefaktu lub spalić korzenie roślin, które zamykają wejście do jaskini przy pomocy ogniowego artefaktu. Także będą i bardziej egzotyczne egzemplarze. Artefakt «Pełzający guz» («Ползучая опухоль»), na przykład, pozwala wyhodować jakieś macki, żeby w przyszłości, skacząc na nie, można było wejść na wysokie obiekty. Na razie twórcy zrealizowali tylko testową wersję artefaktu, ale w przyszłości będzie zrobiony sam model.
Także rozszerza się spis anomalii, w tym przypadku z powodu nowych, których gracze nie spotkali w oryginalnym Stalkerze. Został zrealizowany prototyp latającej anomalii, która wystrzeliwuje w gracza mroźną chmurę.
Na koniec autorzy postanowili pokazać zmiany standardowych anomalii: jak one działają na gracza i NPC, i jak można przyjmować niektóre z nich dla siebie z korzyścią.
Do zimy pozostały jeszcze dwa miesiące, a świat w «Stalker: Legacy of Times» jest już pokryty śniegiem! Autorzy projektu postanowili pokazać graczom nowe screeny z zamarzniętego terytorium. Wcześniej było wiadomo, że podobne, unikalne strefy pojawią się na lokacji, ale ostatnimi czasy takie miejsca zostały całkowicie przerobione.
Sama teren znacznie się poszerzył i teraz nie ogranicza się do zamarzniętego jeziora i stacji benzynowej. W pobliżu jeziora teraz rozciągają się lasy i pola, które również zostały zamrożone. Po całym obszarze będzie latać kilka mroźnych anomalii, które zostały przedstawione w poprzednim filmiku. Obecnie pracuje się nad ulepszeniem ich wewnętrznego wyglądu.