MODY ROKU 2017

MODY ROKU 2017

W ramach podsumowań zmian w Universum Stalkera w zeszłym 2017, postanowiliśmy wzorem innych forów, dokonać wyboru najlepszych modów. Kryteria oceny pozostawiamy graczom. Proponuję wzorem rankingu wszystkich modów, pod swoimi głosami dodać punktację kryteriów takich jak: fabuła, estetyka, grywalność, stopień trudności. Kandydaci będą dołączani systematycznie do ankiety na początku tematu. Zapraszamy do podawania swoich faworytów.

#EDIT: DODANO RÓWNIEŻ MODY ROKU W POSZCZEGÓLNYCH PLATFORMACH.

Moi faworyci:

  • “Złota Kula”. Fabuła: 10, estetyka: 8, grywalność: 7, stopień trudności: 8
  • “NLC7”. Fabuła: 10, estetyka: 10, grywalnośc: 10, stopień trudnosci: 10
  • “CoC STATSON174 v6.03” : Fabuła: 6, estetyka: 10, grywalność :10, stopień trudności: 6
  • “CoC HYBRID BY JUNX” : Fabuła: 6, estetyka: 10, grywalność: 10, stopień trudności: 6
  • “CoC Powrót Legendy” : Fabuła: 9,5, estetyka: 8, grywalność: 10, stopień trudności: 6
  • Narodnaja Solianka 2016: Fabuła: 10, statyka: 10, grywalność: 10, stopień trudności: 6

 

Moją listę jeszcze rozszerzę - pisałem na gorąco… Proszę o propozycje i opinie. Dziękuję za udział, w imieniu całej administracji.

Parsknięcie śmiechem A nie dodajemy Lost Alpha Developer’s Cut Pozwolę sobie nie oceniać bo nie grałem. W sumie też “głośny” mod i ta wersja miała premierę w tym roku.

Ps. Ankieta wielokrotnego wyboru to zagłosowałem na 2.

 

  Mówisz i masz LA DC w wyborze . cichy

3 polubienia

[ВЕТЕР ВРЕМЕНИ] Wiatr Czasu 1.3 :

  • Fabuła - 8, Estetyka - 8, Grywalność -  8 , Stopień trudności - 6 , Optymalizacja - 9

[НАРОДНАЯ СОЛЯНКА 2016] Narodnaja Solianka 2016

  • Fabuła - 9 , Estetyka - 6, Grywalność - 9 , Stopień trudności - 8, Optymalizacja - 6

[CALL OF CHERNOBYL: LEGEND RETURNS 0.8] Zew Czarnobyla: Powrót Legendy 0.8

  • Fabuła - 6, Estetyka - 5, Grywalność -  6 , Stopień trudności - 5, Optymalizacja - 8

 

“NLC 7 - Ja, Naznaczony” - mod miał premierę 17 grudnia 2015 (Źródło - Kalendarz premier modyfikacji ap-pro.ru) więc mam poważne wątpliwości czy to dobre miejsce dla niego).

5 polubień

“Wariant Omega 2 - Zimne Lato 2014”.

fabuła - 8, estetyka - 7, grywalność - 9, stopień trudności - 6

UZI (United Zone Inside)

fabuła - 8, estetyka - 8, grywalność - 8, stopień trudności - 6

 

 

2 polubienia

_ Złota Kula:  _Fabuła: 9 Estetyka: 8 Grywalność:  7.5 Stopień Trudności: 8.5

_ Call of Chernobyl: Powrót Legendy: _ Fabuła: 7 Estetyka: 6 Grywalność: 7.5 Stopień Trudności: 6

_ Przez Przypadek _ Fabuła 7.5 Estetyka: 8 Grywalność: 8 Stopień Trudności: 6

_ Call of Chernobyl: Hybrid by Junx: _ Fabuła: 6 Estetyka: 10 Grywalność: 8 Stopień Trudności: 6

 

 

2 polubienia

“Złota Kula”. Fabuła: 6, estetyka: 1, grywalność: 2

“CoC STATSON174 v6.03” : Fabuła: 2, estetyka: 5, grywalność: 3 (+mody graficzne z JSGAME_MODS)

“CoC HYBRID BY JUNX” : Fabuła: 0, estetyka: 4, grywalność: 6 (Final)

“Narodnaja Solianka 2016”:  Fabuła: 5, estetyka: 1, grywalność: 3

“Lost Alpha Developer’s Cut” :  Fabuła: 8, estetyka: 7, grywalność: 8 (1.4005 + DLC)

“CoC REDUX”:  Fabuła: 4, estetyka: 10, grywalność: 10

W tym roku tylko LA 1.4005 + DLC i CoC Redux mi się podobało.

Czekam na Metro Exodus, Escape from Tarkov (pełną), Survarium 1.0  , Radium, Gunslinger, Ray of Hope. No i oczywiście na Stalker’a 2 i Half Life’a 3

 Z punktami dla ZK się w 100% zgadzam, a survarium może nie dożyć 2019 roku

 

 Co masz na myśli przez “grywalność”? Chodzi o poziom trudności, skomplikowanie, czy?

Gameplay. Gunplay. Balans. Pancerze i ich ulepszenia. Odproności. Szybkość zużywania broni. Obrażenia. Główny bohater i jego odproności. Krwawienie NPC’tów. Bardzo dużo rzeczy, dla mnie najważniejsze kryterium. Jedynie jeden mod robi to w miarę dobrze. CoC 1.5 Redux.

Ok. Trochę poskąpiłeś złotej kuli za fabułę zdawało mi się że ma całkiem ciekawe wątki i nietuzinkowe zadania, a i możesz podać linka do tego Reduxa? Bo mi wyskakują tylko jakieś lepsze tekstury murów, roślinek etc

Redux jeszcze nie wyszedł, są jego ostatnie testy. Tu masz screeny jak nie możesz się doczekać  http://www.moddb.com/members/egzodaw/images

To paczka wielu modów: 29 modów graficznych i dźwięków, całkowity rebalans pancerzy, broni i ulepszeń (bronie z OWR 3), nowa fabuła, pełno innowacji, np stopniowe odblokowanie przejść między lokacjami, dostawanie skrytek i pancerzy z przeszukanuch trupów, radio w PDA. Jeszcze kilka mniejszyuch zmian, np lepsze dropy ze skrzynek (zmieniłem tak aby każda skrzynka mogła coś wydropić) i skrytek. A i jak by tego było mało jest opcjonalna wojna frakcji, która można do woli zmieniać.

Złotej Kuli poskąpiłem, bo mnie trochę znudziła i nie dokończyłem. Ale doceniam wkład i ilość nowych rzeczy

1 polubienie

Fabuła w CoCu? Czyżby wreszcie ktoś porządnie wykorzystał potencjał tej podstawki?

Nie tylko fabuła. Dodaje też zadania do barmana i innych postaci + dodaje kilka nowych postaci. A, też jest dużo nowych opcji dialogu. Ale grafika to chyba będzie rzecz najbardziej odróżniająca ją od innych modów: http://www.moddb.com/members/egzodaw/images

Chociaż nie wiem czy nie lepiej poczekać na xrEngine 64-bit, bo z takimi teksturami i modelami to ciężko na najwyższej jakości tekstur. xrEngine wykorzystuje 3,5gb ramu, a to za mało na takie tekstury… Ja mam 16gb ramu i 4 gb vramu, a na większych mapach (te z zewu prypeci i cmentarzysko pojazdów) mam zawsze OOM na najwyższej jakości tekstur :).

A, jeszcze jedno: Mod jest w 100% stabilny. Po skończeniu kwestii rebalansu nie mam żadnych crashów oprócz OOM na największych mapach na najwyższej jakości tesktur.

OOM - Out of memory

Chwalisz tego moda pod niebiosa Jest jakaś przybliżona data premiery? Jeśli będzie tak jak to opisujesz to chętnie zagram  

19 minut temu, EGZOdaw napisał:

A, jeszcze jedno: Mod jest w 100% stabilny.

Nie ma gry, czy moda do gry w 100% stabilnego. Chyba, że to gra na jakąś konsolę. Na PC to niemożliwe. Powód jest prosty - są różne kompy i zawsze komuś będzie wywalało, albo będzie miał inne problemy.

Druga sprawa, to grafika. Nigdy nie stawiałem wyglądu na 1 miejscu. Oczywiście dobrze jak gra ładnie wygląda, ale fabuła i grywalność cenię o wiele bardziej.

Dla mnie Najważniejszy jest gameplay, potem fabuła a trzecia w kolejności rzecz to oprawa audiowizualna. Jeśli te trzy elementy są dobre, to gra jest dobra.

Chodzi o to, że ten mod nie dodaje żadnych błędów, jedynie usuwa 4 błędy w misjach z podstawowego CoC’a 1.5r6. A przez 200 godzin grania w CoC 1.5r6 z Reduxem i bez to jedyne błędy które napotkałem, i których nie ma w reduxie.

A jak każdy wie, CoC to jeden z najbardziej stabilnych modów jeśli nie najstabilniejszy. 200 godzin i ani jednego zepsutego zadania ani buga/crasha. To chyba coś, nieprawdaż?

Jedyny błąd który może wystapić to wspomniany OOM - Out of memory. Spowodowane jest to tym, że Stalker jest 32-bitową aplikacją czyli może wykorzystać najwyżej 2 rdzenie i 3,5 gb ramu co jest zbyt małą ilością na wczytanie wszystkich tekstur 2048px oraz 4096px na najwyższych ustawieniach + 0.2 gęstości i 250 metrach zasięgu rysowania detali (trawy).

Nawet na konsolach zdarzają się crashe, więc teoretycznie zrobienie gry stabilnej w 100% jest niemożliwe.

Trochę offtop się zrobił, proponuję zrobić nowy temat/pisać na PW.