Jak sam tytuł wskazuję chciałbym wam pokazać jaki setup broni i wyposażenia w Źródle najlepiej używać tak aby rozgrywka przebiegała ciut łatwiej.
1 - Detektor Svarog - Zasięg wykrywania artefaktów sięga aż do 300 metrów wraz z wykrywaniem wszystkich istniejących artefaktów. Znaleźć go można w Porcie Rzecznym we Wschodniej Prypeci na wieży w drewnianej skrzynce. Jest to dość podchwytliwe albowiem te skrzynki w podstawkach nie są skrytkami.
2 - Elitarny Egzoszkielet Świadomości Z - Po ulepszeniu u Wernera (jedyny technik, który ulepsza ten pancerz) jesteśmy kuloodporni w 75% a inne statystyki zapewniają świetną ochronę przed praktycznie wszystkim. Po zetknięciu z mutantem emituje fale elektromagnetyczne, które ranią mutanta, ale tym samym niszczą nam kombinezon także radzę używać roztropnie aby nie pozostać ze zrujnowanym pancerzem w środku gry musząc lecieć na Topiele ogarniać nowy z ulepszeniami. Można znaleźć w skrzynkach na lokacji Martwa Pętla (dostajemy się tam z X16 albo z Martwego Kordonu) bądź dostać od Fejka za uratowanie go na Zatonie w oczyszczalni, ewentualnie dostać za zadanie z serii zadania dla najemnika.
3 - Niwelator - Świetny celny karabin do którego dostęp mamy od samego początku gry. Amunicja leży wszędzie w skrzynkach oraz dostajemy ją często gęsto za ukończenie zadań dla najemnika także o to nie trzeba się martwić. Alternatywnie możemy znaleźć inne np w piwnicze na Martwej Pętli z zamontowanym celownikiem optycznym. Sam karabin z celownikiem dostaniemy też jako wynagrodzenie za zadania poboczne, tak samo jak i celownik do tej broni.
4 - Strzelba Rozpruwacz - Strzelba wchodząca w slot pistoletowy z wysokim rozrzutem jednego strzału na boki. Dostajemy za zadanie dla najemnika.
5 - Karabin Gaussa - Tej pukawki nikomu przedstawiać nie trzeba, można podnieść po wyeliminowanym bojowniku Monolitu albo dostać za zadanie poboczne wraz z amunicją.
6 - Grawigun - Armsel Protecta strzelająca ładunkami grawitacyjnymi. Większość mutantów kładzie jednym strzałem a amunicji dostajemy na pęczki za questy. Można znaleźć w Tunelu wchodząc przez teleport w stacji kolejowej tam gdzie w Zewie Prypeci były burery. Ewentualnie przyjąć za zadanie poboczne. Można również podnieść go po zabitym bandycie na ATP na Martwym Kordonie, mnie jednak się to nie udało za drugim razem, a za pierwszym już tak.
7 - Strzelba Wiepr - Klasyczna strzelba automatyczna obecna w każdym Rebornie, Absolutny must-have bo jest idealna pod każdym względem. Dostajemy za zadanie dla najemnika albo za misję od Dziadka Zapadło, którą bierzemy podnosząc PDA z sejfu pod mostem wiodącym do parkingu pojazdów (bazy Renegatów z Czystego Nieba). Zabijamy NPCa na Magazynach Wojskowych i wracamy do tego samego sejfu odebrać łup.
8 - RPG-7 - Rakietnica to kolejna wymagana pozycja aby eliminować mutanty szybko z dystansu. Najlepsza broń do zabijania nibyolbrzymów jeśli nie mamy ze sobą Błyskawic. Można zarekwirować po zmarłym Monolitowcu na Magazynach Wojskowych. Amunicję kupujemy u handlarzy artefaktów w podziemiach Agropromu.
EDIT
10 - Grawi-karabin maszynowy - Jak Suseł oraz kondotier słusznie zauważyli poniżej Grawi-karabin również jest bardzo przydatny w walce przez swoją siłę rażenia. Znaleźć go można w podziemiach Agrokatu. Po wejściu na Jantar i wróceniu tą samą drogą lądujemy na Agropromie z rzeczywistości Cienia Czarnobyla. Ładujemy się do skrytki Striełoka i wchodzimy w teleport. Po teleporcie cofamy się do tuneli a nie wchodzimy do Metra. Cofamy się dlatego, albowiem poszukujemy trupa duplikata Szramy, bo takie dostaliśmy zadanie. Schodzimy do tunelu gdzie w CzN mieliśmy spalacze i snorki i szukamy tam ciała. Będzie ono leżeć albo na korytarzu albo w zakamarku z rozerwaną ścianą gdzie w CzN było przejście Agroprom->Podziemia Agropromu. W ciele znajdować się będzie wspomniany karabin.
Wniosek jest jeden, róbcie zadania dla najemnika jeśli chcecie gruby łup. Owe misje i tak musicie wykonać w całości jeśli chcecie ukończyć grę.