Zmieniamy nastawienie wrogich dla nas frakcji oraz mutantów.
Zmiana nastawienia Frakcji…** (sposób dla Solijanki * )**.
Wchodzimy do pliku… gamedata/config/creatures/game_relationes .ltx… i szukamy sekcji… [communities_relations]
_[communities_relations]; |actor |act_dol|act_fre|stalker|monolit|militar|killer |ecolog |dolg |freedom|bandit |zombied|strange|trader |arena_enemy|;================================================================================================actor = 0, 0, 0, 0, -5000, -5000, -5000, 0, 0, 0, -5000, -5000, 0, 0, -5000actor_dolg = 0, 0, 0, 0, -5000, -500, -5000, 5000, 600, -5000, -5000, -5000, 0, 0, -5000actor_freedom = 0, 0, 0, 0, -5000, -5000, -5000, -1500, -5000, 5000, 0, -5000, 0, 0, -5000stalker = 0, 0, 0, 0, -5000, -5000, -5000, 0, 0, 0, -5000, -5000, 0, 0, -5000monolith = -5000, -5000, -5000, -5000, 5000, -5000, -5000, -5000, -5000, -5000, 5000, 5000, -5000, 0, -5000military = -5000, -5000, -5000, -5000, -5000, 5000, -5000, 0, -5000, -5000, -5000, -5000, 0, 0, -5000killer = -5000, -5000, 0, -5000, -5000, -5000, 5000, -5000, -5000, -5000, 0, -5000, -5000, 0, -5000ecolog = 0, 600, -5000, 0, -5000, 1000, -5000, 5000, 500, -5000, -500, -5000, 0, 0, 0dolg = 0, 600, -5000, 0, -5000, -500, -5000, 5000, 5000, -5000, -5000, -5000, 0, 0, 0freedom = 0, -5000, 600, 0, -5000, -5000, -5000, -1500, -5000, 5000, 0, -5000, 0, 0, 0bandit = -5000, -5000, 0, -5000, -5000, -500, 0, -5000, -5000, 0, 0, -5000, -5000, 0, -5000zombied = -5000, -5000, -5000, -5000, 5000, -5000, -5000, -5000, -5000, -5000, -5000, 5000, -5000, 0, -5000stranger = 0, 0, 0, 0, -5000, -5000, -5000, 0, 0, 0, -500, -5000, 0, 0, 0trader = 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0arena_enemy = -5000, -5000, -5000, -5000, -5000, -5000, 0, 0, 0, -5000, -5000, 0, 0, 0, 0_
* zawiera nowe mutanty jak np. bibliotekarz.
Teraz małe wyjaśnienie dla zawartości:
actor - GG
actor dolg - GG w powinności
actor freedom - GG w wolności
stalker - stalkerzy
monolith - monolit
military - wojskowi
killer - najemnicy
ecolog - ekolodzy
dolg - powinność
freedom - wolność
bandit - bandyci
zombied - uzombifikowani stalkerzy
stranger - unikatowe postacie
trader - handlarz
arena_enemy - przeciwnicy na arenie
Wartości:
Minusowe - Wróg
Zerowe - Neutralność
Dodatnie - Przyjaciel
Jeżeli chcemy aby np. monolit był naszym przyjacielem zmieniamy np. przy actor wartość która jest pod frakcją monolit…
Jak ktoś potrafi to lepiej wytłumaczyć proszę niech mnie poprawi . Dokładne objaśnienie sposobu wykonania zmian w poście nr 4.
Zmiana nastawienia mutantów.
Wchodzimy do pliku… .gamedata/config/creatures/game_relationes .ltx… i szukamy sekcji… [monster_relations]
_[monster_relations]; [1] äđóă, [0] íĺéňđŕë, [-1] âđŕă, [-2] çëĺéřčé âđŕă; actor, human, arena_monstr, boar, bloodsucker, flesh, dog, pseudodog, cat, chimera, giant, zombie, burer, controller, poltergeist, snork, fracture, bird, rat, tushkano, dogfrend, bibliofrend;===================================================================================================================================================actor = 1, 1, -2, -1, -1, -1, -1, -1, -1, -1, -1, -1, -1, -1, -1, -1, -1, 0, -1, -1, 1, 0human = 0, 1, 0, -1, -1, -1, -1, -1, -1, -1, -1, -1, -1, -1, -1, -1, -2, 0, 0, -1, 1, 1arena_monstr = -2, 0, 0, -1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0boar = -2, -2, 0, 1, -1, 0, -1, -1, 0, -1, -1, 0, 0, -1, -1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, -2bloodsucker = -2, -2, 0, -1, 1, -1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, -2, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, -2flesh = -2, -1, 0, 0, -1, 1, -1, -1, 0, -1, -1, 0, 0, -1, -1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, -2dog = -2, -1, 0, -1, 0, -1, 1, 0, -2, 0, -1, 0, -1, -1, -1, 0, 0, 0, -1, 0, 0, -2pseudodog = -2, -1, 0, -1, 0, -1, 0, 1, 0, 0, -1, 0, -1, 0, -1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, -2cat = -2, -1, 0, -1, 0, -2, -2, 0, 1, -1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, -2, -1, 0, -2chimera = -2, -1, 0, -1, 0, -1, 0, 0, -1, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, -1, -1, 0, -2giant = -2, -1, 0, -1, 0, -1, -1, -1, 0, 0, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, -1, 0, 0, -2zombie = -2, -2, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, -2burer = -2, -2, 0, -1, 0, -1, -1, -1, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, -2controller = -2, -2, 0, -1, 0, -1, -1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, -1, 0, 0, 0, 0, 0, -2poltergeist = -2, -1, 0, -1, 0, -1, -1, -1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, -2snork = -2, -1, 0, -1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, -1, 0, 1, 0, 0, -1, 0, 0, -2fracture = -2, -2, 0, -1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 0, 0, 0, -2bird = 0, 0, 0, -1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 0, 0, 0rat = -2, 0, 0, 0, 0, 0, -1, -1, -2, -1, -1, 0, 0, 0, 0, -1, 0, 0, 1, 0, 0, 0tushkano = -2, -1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, -1, -1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 1, 0, 0dogfrend = 1, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, -1, -1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 1, 0bibliofrend = 0, 1, -2, -2, -2, -2, -2, -2, -2, -2, -2, -2, -2, -2, -2, -2, -2, 0, 0, 0, 0, 1_
Zawartość sekcji mutanty…
actor - GG
human - ludzie
arena monstr - Mutant na arenie
boar - dzik
snork - snork
bloodsucker - pijawka
pseudodog - nibypies
chimera - chimera
giant - nibyolbrzym
zombie - zombie
burer - karzeł
controller - kontroler
bird - ptak
rat - szczur
tushkano - chomik
dog - pies
biblofrend - bibliotekarz
Wartości:
-1, -2 wróg
0 neutralny
1 przyjaciel
Wykonujemy tę samą czynność co przy frakcjach. Sposób ten działa we wszystkich częściach gry S.T.A.L.K.E.R.