Nastawienie Frakcji oraz Mutantów

Zmieniamy nastawienie wrogich dla nas frakcji oraz mutantów.

 

Zmiana nastawienia Frakcji…** (sposób dla Solijanki * )**.

Wchodzimy do pliku… gamedata/config/creatures/game_relationes .ltx… i szukamy sekcji… [communities_relations]

 

_[communities_relations]; |actor |act_dol|act_fre|stalker|monolit|militar|killer |ecolog |dolg |freedom|bandit |zombied|strange|trader |arena_enemy|;================================================================================================actor = 0, 0, 0, 0, -5000, -5000, -5000, 0, 0, 0, -5000, -5000, 0, 0, -5000actor_dolg = 0, 0, 0, 0, -5000, -500, -5000, 5000, 600, -5000, -5000, -5000, 0, 0, -5000actor_freedom = 0, 0, 0, 0, -5000, -5000, -5000, -1500, -5000, 5000, 0, -5000, 0, 0, -5000stalker = 0, 0, 0, 0, -5000, -5000, -5000, 0, 0, 0, -5000, -5000, 0, 0, -5000monolith = -5000, -5000, -5000, -5000, 5000, -5000, -5000, -5000, -5000, -5000, 5000, 5000, -5000, 0, -5000military = -5000, -5000, -5000, -5000, -5000, 5000, -5000, 0, -5000, -5000, -5000, -5000, 0, 0, -5000killer = -5000, -5000, 0, -5000, -5000, -5000, 5000, -5000, -5000, -5000, 0, -5000, -5000, 0, -5000ecolog = 0, 600, -5000, 0, -5000, 1000, -5000, 5000, 500, -5000, -500, -5000, 0, 0, 0dolg = 0, 600, -5000, 0, -5000, -500, -5000, 5000, 5000, -5000, -5000, -5000, 0, 0, 0freedom = 0, -5000, 600, 0, -5000, -5000, -5000, -1500, -5000, 5000, 0, -5000, 0, 0, 0bandit = -5000, -5000, 0, -5000, -5000, -500, 0, -5000, -5000, 0, 0, -5000, -5000, 0, -5000zombied = -5000, -5000, -5000, -5000, 5000, -5000, -5000, -5000, -5000, -5000, -5000, 5000, -5000, 0, -5000stranger = 0, 0, 0, 0, -5000, -5000, -5000, 0, 0, 0, -500, -5000, 0, 0, 0trader = 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0arena_enemy = -5000, -5000, -5000, -5000, -5000, -5000, 0, 0, 0, -5000, -5000, 0, 0, 0, 0_

* zawiera nowe mutanty jak np. bibliotekarz.

Teraz małe wyjaśnienie dla zawartości:

actor - GG

actor dolg - GG w powinności

actor freedom - GG w wolności

stalker - stalkerzy

monolith - monolit

military - wojskowi

killer - najemnicy

ecolog - ekolodzy

dolg - powinność

freedom - wolność

bandit - bandyci

zombied - uzombifikowani stalkerzy

stranger - unikatowe postacie

trader - handlarz

arena_enemy - przeciwnicy na arenie

Wartości:

Minusowe - Wróg

Zerowe - Neutralność

Dodatnie - Przyjaciel

Jeżeli chcemy aby np. monolit był naszym przyjacielem zmieniamy np. przy actor wartość która jest pod frakcją monolit…

Jak ktoś potrafi to lepiej wytłumaczyć proszę niech mnie poprawi . Dokładne objaśnienie sposobu wykonania zmian w poście nr 4.


Zmiana nastawienia mutantów.

Wchodzimy do pliku… .gamedata/config/creatures/game_relationes .ltx… i szukamy sekcji… [monster_relations]

 

_[monster_relations]; [1] äđóă, [0] íĺéňđŕë, [-1] âđŕă, [-2] çëĺéřčé âđŕă; actor, human, arena_monstr, boar, bloodsucker, flesh, dog, pseudodog, cat, chimera, giant, zombie, burer, controller, poltergeist, snork, fracture, bird, rat, tushkano, dogfrend, bibliofrend;===================================================================================================================================================actor = 1, 1, -2, -1, -1, -1, -1, -1, -1, -1, -1, -1, -1, -1, -1, -1, -1, 0, -1, -1, 1, 0human = 0, 1, 0, -1, -1, -1, -1, -1, -1, -1, -1, -1, -1, -1, -1, -1, -2, 0, 0, -1, 1, 1arena_monstr = -2, 0, 0, -1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0boar = -2, -2, 0, 1, -1, 0, -1, -1, 0, -1, -1, 0, 0, -1, -1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, -2bloodsucker = -2, -2, 0, -1, 1, -1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, -2, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, -2flesh = -2, -1, 0, 0, -1, 1, -1, -1, 0, -1, -1, 0, 0, -1, -1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, -2dog = -2, -1, 0, -1, 0, -1, 1, 0, -2, 0, -1, 0, -1, -1, -1, 0, 0, 0, -1, 0, 0, -2pseudodog = -2, -1, 0, -1, 0, -1, 0, 1, 0, 0, -1, 0, -1, 0, -1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, -2cat = -2, -1, 0, -1, 0, -2, -2, 0, 1, -1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, -2, -1, 0, -2chimera = -2, -1, 0, -1, 0, -1, 0, 0, -1, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, -1, -1, 0, -2giant = -2, -1, 0, -1, 0, -1, -1, -1, 0, 0, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, -1, 0, 0, -2zombie = -2, -2, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, -2burer = -2, -2, 0, -1, 0, -1, -1, -1, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, -2controller = -2, -2, 0, -1, 0, -1, -1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, -1, 0, 0, 0, 0, 0, -2poltergeist = -2, -1, 0, -1, 0, -1, -1, -1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, -2snork = -2, -1, 0, -1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, -1, 0, 1, 0, 0, -1, 0, 0, -2fracture = -2, -2, 0, -1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 0, 0, 0, -2bird = 0, 0, 0, -1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 0, 0, 0rat = -2, 0, 0, 0, 0, 0, -1, -1, -2, -1, -1, 0, 0, 0, 0, -1, 0, 0, 1, 0, 0, 0tushkano = -2, -1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, -1, -1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 1, 0, 0dogfrend = 1, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, -1, -1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 1, 0bibliofrend = 0, 1, -2, -2, -2, -2, -2, -2, -2, -2, -2, -2, -2, -2, -2, -2, -2, 0, 0, 0, 0, 1_

Zawartość sekcji mutanty…

actor - GG

human - ludzie

arena monstr - Mutant na arenie

boar - dzik

snork - snork

bloodsucker - pijawka

pseudodog - nibypies

chimera - chimera

giant - nibyolbrzym

zombie - zombie

burer - karzeł

controller - kontroler

bird - ptak

rat - szczur

tushkano - chomik

dog - pies

biblofrend - bibliotekarz

Wartości:

-1, -2 wróg

0 neutralny

1 przyjaciel

Wykonujemy tę samą czynność co przy frakcjach. Sposób ten działa we wszystkich częściach gry S.T.A.L.K.E.R.

3 polubienia

Znam ten sposób lecz nigdy z niego nie korzystałem i tutaj mam pytanie, czy po zmianie wartości zmiana nastawienia frakcji do nas będzie działać tez po wczytaniu save, czy tylko po zaczęciu nowej gry ?

Myślę, że spokojnie możesz wczytać save’a :wink:

Ponieważ ostatnio w temacie był przypadek, że kolega miał kłopoty ze zmianą nastawienia frakcji dodam mały przykład by nie było wątpliwości…

Fragment sekcji z gry…

[communities_relations]
; |actor |act_dol|act_fre|stalker|monolit|militar|killer |ecolog |dolg |freedom|bandit |zombied|strange|trader |arena_enemy|
;============================================================================================
actor = 0, 0, 0, 0, -5000, -5000, -5000, 0, 0, 0, -5000, -5000, 0, 0, -5000

Całość jest bardzo prosta i działa na zasadzie tabeli i współrzędnych tylko przestrzenie między wpisami tego nie pokazują. Gdyby rozciągnąć to wszystko to wygląda tak…

;… | actor | act_dol | act_fre | stalker | monolit | …militar |… killer |.. ecolog |..dolg | freedom | ..bandit | ..zombied | strange | trader | arena_enemy |

;===============================================================================================================

actor = …0,… 0, …0, …0, …-5000,… -5000, ..-5000, …0, …0, …0, …-5000, …-5000, …0, …0,… -5000

Linia to nastawienie GG do wszystkich frakcji w grze. Jak widać naszymi wrogami są …Monolit, Wojsko, Najemnicy, Bandyci, Zombi i Wrogowie na arenie …co jest zgodne z realiami gry.

Teraz widać dokładnie jakie dane odpowiadają poszczególnym pozycjom w górnej linii…Kropki są tutaj poglądowe i nie wolno ich wstawiać do pliku. W oryginale wystarczy odszukać pozycję dla której chcemy zmienić parametr najprościej odliczając od pozycji .. .actor.. i dokonać zmiany. Ten sam sposób dotyczy zmiany nastawienia mutantów.

Ja sobie ustawiłem wrogość wszystkich mutantów między sobą i do ludzi teraz mam spokój , piorą się aż miło, oczywiście jak wejdę im w drogę to na mnie cała ekipa…ale nie ma już przypadków jak w Prypeci ,gdy w TS2 odbijamy plac z rąk najemników , monoliit i najemnicy krążą między snorkami i chimerą, a te nic…dopiero wszyscy ruszają na mnie jak ja wychodzę . Przesada. Niedogodnością jest to że trzeba zacząć nową grę.

//

Witam.

Mam nadzieję że się mylisz co do konieczności rozpoczęcia nowej gry bo to by znaczyło że dalej mogą się wydarzyć błędy których usunięcie będzie trudne.

Jednak w moim przypadku wystarczyło usunąć zapisy i po poprawieniu stosunków z Handlarzami wejść ponownie na lokację. Co dalej zobaczymy.

Możliwe , że po wejściu na lokację nastawienie się aktualizuje do skryptu. Ja miałem problem z napadaniem , bez przyczyny, przez wojsko na wioskę kotów , a nie było czasu wyjsć z lokacji.

1 polubienie