Nie widzę jeszcze tematu z OP2.2 w wersji wydaniowej, więc tutaj umieszczę tłumaczenie opisu zmian w OP 2.2 w stosunku do OP 2.1 wzięte stąd:
Kiedy pojawi się właściwa wstawka ( obiecana przez ), to jeśli zostanie to uznane za potrzebne, proszę o przeniesienie.
Spoiler
ZESPOLONA PACZKA 2.2
Do tego aby opisać nowe zmiany i uzupełnienia w porównaniu z OP 2.1, potrzebna będzie nie jedna strona tekstu. Ale tego nie da się opisać słowami, bo to tylko tekst.
To wszystko trzeba poznać samemu, tak jak zmienia się odczucie gry. Takie zmiany, jak np. “Szybkie gniazda” zdecydowanie zmieniają te odczucia.
Możliwość wyboru wyglądu inwentarza, dodaje modowi pikanterii i czyni go bardziej przyjaznym dla indywidualnego gracza.
I nowe plecki z UI, oczywiście. Tego nie można opisać, to trzeba “wygrzebać”.
Podczas ujawniania nowości w OP 2.2 omówiono mnóstwo tych które weszły, ale jest nie mało nowości, nigdy nie ujawnianych.
Było omawiane, że scenariusz “Szachisty” teraz jest uzupełniony liniami “Krwawego mata” i “Rodzinnego gniazda”. Trzeba to zapamiętać, aby w czasie gry nie pominąć.
Również należy pamiętać o nowym scenariuszu w Dolinie Szeptów. Przy czym scenariusze nie podobne do żadnego z istniejących i sądzimy, że spowoduje to wasze zdziwienie i spojrzenie inaczej na Strefę.
Konieczne jest zwrócenie uwagi graczom z doświadczeniem ( w OP ), że w miarę wydarzeń w znanych liniach pojawiają się nowe odgałęzienia lub zmiany, zmieniając je w całkiem nowe.
W OP2.2 postarano się też wyjść z kręgu przyzwyczajeniowych kwestów, uzupełniając lub je zmieniając niektóre z nich. Przy wykonywaniu dobrze znanego scenariusza, można znaleźć się na innej lokacji. I nie tylko na niej się znaleźć, ale przebywać tam w całkiem nowej roli.
Twórcy OP 2.2, choć do tego się nie przyznawali, wsłuchiwali się w wypowiedzi i nadal wsłuchują. Trzeba tu wskazać na scenariusz “Wolzara” który wywoływał u graczy jednoznaczną reakcję.
Zmiany dotyczą nie tylko teleportów z którymi gracze mieli problemy, jak i jego ubioru który wielu zawiódł.
Tak, tak, tak. Teraz wszystkie moduły ubioru ustawia sam Wolzar i działają od razu. Nie ma potrzeby oddzielnie wstawiać każdego modułu do pistoletowego gniazda. Wzmocniono też sam ubiór ( po zamontowaniu modułów ).
Również w ubiorze GB będzie trochę szybciej biegał. Dlatego, należałoby przejść ten scenariusz ponownie.
Gracze powinni także zwrócić uwagę na zwyczajnych przedmiotach.
Np. artefaktom i ubiorom. Niektóre z nich zostały zmienione. I może być, że jakiś mało przydatny art który był wsadzany do schowka, teraz będzie stale gościł w plecaku lub na pasie. Oczywiście, nie wszystko nowe w OP 2.2 jest ujawnione. Po to, aby aby gracze sami odkrywali moda na nowo, nie “grając rutynowo”, ale jakby pierwszy raz.
Szybkie gniazda.
Szybkie gniazda zrobiono dla bardziej komfortowej gry. One zmieniają w ten sposób przyciski korzystania z bandaży i apteczek. Szybkie Gniazda (dalej SG) zrobiono z tą myślą, aby je maksymalnie szybko wykorzystać.
Dlatego wyniesienie paneli SG na ekran, dokonuje sam gracz w czasie dokonywania ustawień. Jeśli te panele w HUDzie przeszkadzają, można je wyłączyć. Tak samo, aby nie pojawiały się puste gniazda, można je wyłączyć. Można też wyznaczyć czas pojawiania się przedmiotu w SG. Wszystko to dokonuję się w w ustawieniach HUDa poprzez menu gry.
Trzeba nadmienić, że 2 SG można używać dla “zimnych broni” (nóż, rękawice itp) co pozwala na szybkie nałożenie rękawic do podniesienia artefaktu i powrót do noża.
Tak więc można korzystać z tej możliwości innymi “parami” . Ja ( autor opisu, nie tłumaczenia)osobiście trzymam w gnieździe tylko rękawiczki aby podnosić arty, ale wtedy nóż przywracam do gniazda ręcznie, przez inwentarz. Ale tych wariantów jest wiele. Np. apteczki, bandaże, antyrady, antyzombin, biaa broń, teleportator itd.
Unowocześniony plecak. ( plecak- schowek. Przypis tłumaczącego)
Tu wszystko proste. Wstawiamy plecak, w początkowym etapie on jest “tekstowy”. Jeśli jest potrzeba, to robimy go z ikonkami.
Jak przywrócić plecak do “tekstowego”?
“Konwersja plecaka” jest możliwa tylko z tekstowego do ikonek. Odwrotna, z przyczyn technicznych jest niemożliwa. Jest o tym powiadomienie przy robieniu ikonki.
Jeśli jednak musimy przywrócić wariant tekstowy, to zabieramy całą zawartość plecaka oraz jego. Następnie znów go ustawiamy w tym samym miejscu, otrzymując jego tekstowy wygląd.
Jakie mamy jeszcze możliwości w nowym plecaku z ikonkami? Plecak w tym przypadku nie dokonuje rozładowania broni, nie zdejmuje dodatków i nie wyjmuje akumulatora z egzoszkieletu. Czyli, że wszystko pozostaje w takim stanie jak w inwentarzu, w schowku stacjonarnym, lub “wiecznym” plecaku.