Oświetlanie podziemi i usuwanie mgły

W części podziemi przestają działać akumulatory tak w egzoszkieletach, jak i w latarkach. Egzoszkielety musimy tam zastąpić innymi kombinezonami, a do rozjaśniania używać granatów oświetlających. Musimy ich mieć sporo ( nie ma z tym problemu, dostajemy w nagrodę, za “sowietskie piwo” u uratowanego Pietrenki i znajdujemy ), co przy niewielkim udźwigu nawet ulepszonych kombinezonów i sporej wadze granatów jest niekorzystne. Walki w takich podziemiach bywają amunicjochłonne, a ta też swoje waży.

Aby uniknąć dźwigania granatów oświetlających, lub z nocy zrobić dzień, możemy wykorzystać wstawioną do moda ( ale nie ujawnioną ) opcję użycia klawiszy numerycznych.

Jeśli w trakcie gry w wyciemnionych podziemiach, lub w nocy naciśniemy Esc, następnie jeden z klawiszy numerycznych i znów Esc, nastąpią zmiany jasności, prawdopodobnie u wszystkich takie same, ale to trzeba sprawdzić grą.

                         Przed użyciem.                                                                      Po użyciu.

 

 

 

Klawisze Num7 i Num9 na pewno dają dzienne światło. Klawisz Num6 usuwa mgłę na lokacjach powierzchniowych. Klawisze Num4 i Num5 rozjaśniają bez usunięcia mgły. Jeśli mgły nie ma, tylko rozjaśniają.

JEST TYLKO JEDNO ALE…

Czas trwania tych zmian jest uzależniony od wydarzeń. Na powierzchni i bez zdarzeń, pozwolą pokonać nawet całą lokację.

W podziemiach, w których przeważnie dzieje się sporo, to rozjaśnienie może trwać zaledwie kilka lub kilkadziesiąt sekund i zgasnąć w barrrrdzo nieprzyjemnym momencie. Można jednak powtarzać bez końca. Dlatego warto jednak do podziemi zabierać kilka granatów oświetlających i się nimi wspomagać.

3 polubienia