start.cmd — uruchomienie gry bez-precachowanie’a dźwięków (będą wczytywane w razie potrzeby). start_soundcache.cmd — uruchomienie gry z precachowanie’m dźwięków (dźwięki zostaną wczytane w RAM przy uruchomieniu gry). Zmniejszy to ilość możliwych lag’ów/ścinek, jednakże będzie to potrzebowało więcej RAM, niż zwykle potrzebuje PoM.
>Nowe shadery (bez presetów, jeszcze nie są skonfigurowane w pełni; od Żory Cementow, i mnie (lvutner)
>Wyłączono AVX - mod działa na każdym procesorze
>Małe fixy w rozgrywce.
Czemu nie? Skradanie działało w bardzo niewielu stalkerowskich modach, bodajże Autumn Aurora do Cienia Czarnobyla, o ile mnie pamięć nie myli, a tak to AI choruje na chroniczną telepatię.
Skradanie działało w bardzo niewielu stalkerowskich modach…
…a tak to AI choruje na chroniczną telepatię.
Otóż to. Czasem aż się prosi aby zajść delikwenta od tyłu i kosikiem go po nerach… A tak mamy NPC-ów z 0 IQ, ale za to z BARDZO “bystrym” wzrokiem, pozwalającym im widzieć nawet przez ściany. Patent na filmiku jest fajny, tylko ciekawe jak sprawdza się w grze, gdzie wokół ciebie jest kilku lub nawet kilkunastu NPC-ów. Hmm… Pewnie tak
spokojnie, rozumiem Trzeba czasem podejść do tematu nieco żartobliwie, bo gdybyśmy tak ciągle na poważnie gadali o Stalkerze czy Metrze, to człowiek by oszalał.
Chyba wiem o co chodzi Czytałem twojego posta w temacie “Metro Exodus”.
, to był oczywiście żart Nie mam nic przeciwko skradaniu się w modach do Stalkera, jeżeli zachowano w tym umiar. W Metrze strasznie to przegięli i zaczynało być to wkurzające.
Z tym skradaniem w nowym Metro chodzi o to, że jak wiele współczesnych „gier akcji" wydawanych w tych czasach, w większości polega na skradaniu, wciśnięciu klawisza na szybkie zdjęcie delikwenta a w przypadku alarmu nasyła chmarę przeciwników?
Jeśli tak to zgadzam się. Jak nie kucanie za przeszkodą by zniknęła czerwień z ekranu (regeneracja zdrowia) to te pseudoskradanki.
Wolałem już stare Thiefy, gdzie nawet jeden strażnik miejski mógł zakończyć naszą przygodę w przypadku wykrycia (nasi mogliby się uczyć ).
Beta test służy do otrzymania feedback’a od graczy, aby zrozumieć czego brakuje, co można zmienić i ulepszyć, lub dostać więcej doświadczenia. W otwartej beta wersji nie będzie niektórych rzeczy, o których twórca i Hariton mogli mówić na strimach lub na rozmowach moda. Wszystkie będą się pojawiać się stopniowo wraz z nowymi wersjami moda.
Twórca postanowił znowu otworzyć donaty z powodu braku pieniędzy na lekarstwa.
Wysłać donate’a można z:
Dopracowanie tekstur gry (mix Gunslinger + twórca sam szukał po internecie)
Odnowiony system czyszczenia broni, który nie używa tryliona rzeczy, a jeden uniwersalny zestaw do czyszczenia. Dodany zestaw do ostrzenia noża. Remont zbroi będzie zrealizowany później i będzie on możliwie realizowany inaczej.
Zmieniony styl rozgrywki przy strzelaniu dzięki odnowionym hit-efektach. To shaderowe cieniowanie, polewanie ekranu keczupem przy krwawieniu, odnowione efektory kamer wzięte z RCOM Public Beta 1.02 autorstwa MacBradley.
Dopracowane UI gry, główne menu i menu wczytywania/zapisywania gry wzięte z moda Old Design Mod - autor xrModder.
Także dopracowane nagrody za misje, zmienione wymagania zadań na szukanie broni lub czegokolwiek. Podziękowania dla nolove740 za pomoc
Dozymetr wprowadzony do inwentarza i teraz wszystkie wartości w grze dot. promieniowania stały się jednakowe i pozwalają teraz precyzyjnie wiedzieć ile dostałeś/ile wyprowadzisz z organizmu.
Odnowiony inwentarz autorstwa Макс Край , który stał się ogólnie wygodniejszy i bardziej informatywny.
Usunięte w wyborze rozdzielczości ekranu wszystkie rozszerzenia w proporcjach 4:3, 5:3 itd. Teraz gra nie wspiera kwadratowych ekranów, biorąc pod uwagę fakt, że to stare g…, którego twórca nie zamierza wspierać, z wieloma problemami i w ogóle.
Cytat
(Już dawno 2020 rok i niedługo będzie 2021 rok, a wy jeszcze siedzicie na kwadracie? To są już wasze problemy i na pytania dlaczego i po co nie będę odpowiadać. Dlatego, że to relikt i dobry monitor 16:9 kosztuje niewiele, za 5-6 tysięcy (oczywiście rubli ) można wziąć bardziej-mniej porządną IPS’kę i parzyć sobie mózgu. Tak więc, ci którzy nie mogą zgarnąć takiej sumy i grają na kwadratowych monitorach, idźcie…)
Jeszcze kupa zmian, o których twórca nie pamięta z powodu tego, co działo się przed/w czasie/po Dyplomie i twórca usunął ten moment ze swojego życia i wszystko zapomniał.
Pobierz. Rozpakuj. Uruchom start.cmd lub start_soundcache.cmd.
Różnica pomiędzy tymi dwoma plikami:
start.cmd — uruchomienie gry bez pre-cache’owania dźwięków (zostaną załadowane w razie potrzeby)
start_soundcache.cmd — uruchomienie gry z pre-cache’owaniem dźwięków (dźwięki zostaną załadowane do RAM przy uruchomieniu gry) to zmniejszy ilość możliwych freeze’ów, ale także potrzebuje więcej RAM’u niż zwykle potrzebuje PoM
P.S. Wspierać twórców i dać na lekarstwo można poniżej:
Przez platformę donate.stream: https://donate.stream/theysani
Lub odrazu na kartę: 5469 4900 1232 5011 (Сбер)
Długo oczekiwana premiera wersji OBT, a dokładnie OBT Build 4.99 [ŹRÓDŁO]:
Zmiany:
Spoiler
Bug-fix 99.9% problemów, które nam wysyłano. To detektory, to wyloty o 4:3, zadania z błędami i inne. Detektory na statyce CHYBA działają, dawno nie sprawdzałem i nie pamiętam, ale shadery są wszystkie na miejscu i wylotów nie powinno być. W innym przypadku zrobię hot-fix.
4:3 naprawiony, ale nie doprowadzony do analogii z 16:9 i ma różnice w interfejsie, ale to nie jest krytyczne i na pracę gry nijak nie wpływa. Teraz nie ma żadnych encyklopedii w PDA, radio działa, celowniki nie wylatują, choć są owalne. Wyostrzone tylko pod 16:9 jak i ich shader.
Nowe funkcje związane ze stanem GG. Przeciążenie prowadzi do zmniejszenia prędkości chodzenia, biegu, sprintu. Także na to wpływa ilość zdrowia i sytość GG, teraz granie będzie trudniejsze i ciekawsze. Na strimie można było zobaczyć jak męczył się Tioma, teraz to poprawiono i nie będzie takiego odchyłu. Ilość dostępnej staminy zależy od sytości GG, ale nie spadnie poniżej 20%
Poprawki nieduże w grafice.
Rebalans nagród za fabularne zadania (LTTZ) - są lepsze i dają więcej reputacji. Pod koniec fabuły lepsze nagrody.
Rebalans kwestowych artefaktów (odnosi się do tych artefaktów, które gracz dostanie w czasie przechodzenia fabuły LTTZ, nie są radioaktywne, a niektóre nawet wyprowadzają radiację)
Poprawiono Stróża z fabuły LTTZ który złościł się z niczego. Teraz nie powinno być takiej sytuacji.
Całkowicie usunięto stare okno naprawy/ulepszenia. Teraz wszędzie powinno być tylko nowe i nie powinno być z nim problemów.
I coś jeszcze, co zostało zapomniane…
Instalacja:
Spoiler
Gry nie należy stawiać na Cień Czarnobyla, Anomalię, Monopoly czy też GTA . To standalone mod.
Pobierzcie archiwum przez Google Dysk lub torrent.
Rozpakujcie pobrane archiwum w dogodne miejsce (nie w systemowe foldery ala Program Files lub Windows, a w oddzielny folder np. Games który zaleca się przechowywać w katalogu głównym dysku, i lepiej w ogóle nie na systemowym dysku) I BARDZO WAŻNE ZALECANE UŻYCIE DLA ROZPAKOWANIA 7-zip KTÓRY JEST BEZPŁATNYM I BARDZO DOBRYM ARCHIWATOREM. PRACA Z WINRAREM I INNYMI ARCHIWATORAMI NIE JEST GWARANTOWANA
W folderze z grą jest 4 pliki .cmd : start.cmd - dla zamożnych panów z dobrymi komputerami, start_soundcache.cmd - jeśli jesteście gotowi do bardzo długiego początkowego wczytywania gry, ale z mniejszą ilością ładowań i zacięć w czasie gry, start_static.cmd - dla szczęśliwych właścicieli wiader i notebooków do nauki, start_static_soundcache.cmd - statyka + cache’owanie dźwięku
Włączcie odpowiedni plik .cmd podwójnym kliknięciem i czekajcie, aż gra włączy się i będzie można grać. Ustawienia grafiki trzeba robić nie włączając jeszcze samej gry, a tylko wtedy, kiedy znajdujecie się w menu. W przeciwnym wypadku, jeśli już zaczęliście grę, lepiej nie zmieniać ustawień, bo będzie wylot związany z nie wiadomo czym :(.
Jeśli coś się wydarzyło - ślijcie logi z folderu \Pain of Misery 1.05\settings\logs w specjalnie stworzoną dyskusję na VK: https://vk.com/topic-141119213_41995976.
Wesprzeć twórcę można donejtem każdej wartości z dowolną treścią.
Wesprzeć można też wrzucając pieniądze prosto na kartę twórcy moda:
5469 4900 1232 5011 (Сбер)
Lub przez system donejtów: https://donate.stream/theysani
Wszystkie pieniądze pójdą na wspieranie projektu i na podtrzymywanie niepewnego zdrowia twórcy.
Dla Pain of Misery wyszedł patch 1.1. Dodano tekstury, które były usuwane przez plik .bat. Poprawiono elementy do czyszczenia broni, teraz one czyszczą ją.
Przeniesienie silnika na bardziej świeże kompilatory - dla was nie daje to niczego, zaś dla twórcy więcej możliwości.
Poprawki shaderów.
Dodano FAMAS z CSGO autorstwa gazika, wzięto z jego CSGO Weapon Pack - będzie tylko w sprzedaży u Żwawego.
Przywrócono funkcjonalność szniagi (шняги) z Cienia Czarnobyla (dla nieznających, szniaga to w głównym menu wszystkie przyciski, które płynnie poruszają się). Przywrócono teraz kół z Cienia Czarnobyla i teraz oni się kręcą i się nie psują na szerokoformatowych proporcjach (dlaczego to autor zrobił, nie wiadomo - pewnie po prostu, że może i chce)
Wciąż zostało zrobionych wiele różnych drobnych rzeczy.
Teoretycznie będzie mniej zauważalnych bezlogowych wylotów związanych z logiką NPC w silniku, ale nie sprawdzono tego i czasu nie ma, aby sprawdzić.
Hariton pracuje na charakterystykach broni i zmianami w nabojach zbyt brzydkiej animacji odrzutu na kalaszoidach.
Jeden z twórców moda, wprowadził wyciek krwi z trupów. Dobrze komponuje się z dziurami od kul i plamami krwi, które wypływają po trafieniu. Teraz miejsce każdej strzelaniny jest dziełem sztuki. https://vk.com/video-141119213_456239211
Na wideo nowe cząsteczki i dźwięki potężnych wybuchów ręcznych granatów i WOG’ów. Również nowy rodzaj amunicji - termobaryczny WOG z sekretnych laboratoriów ukraińskiego przemysłu wojskowego: https://vk.com/video-141119213_456239212
Przerobiono okna opisów przedmiotów/broni/pancerzy, usunięto długie okna misery, które zostały zrobione bardzo kulawo. Dla poprawienia błędu, trzeba będzie usunąć błąd w opisie. Ale same okna udało się zrobić, tak jak twórca chciał. Wyglądają teraz schludnie, nie zajmują dużo miejsca i tekst jest lepiej czytać - szczególnie na szerokich monitorach.
Dopracowania grafiki są robione pomału, ponieważ sam twórca poprawia.
Wiele poprawek zostało zrobionych, które są związane z techniczno-taktycznymi charakterystykami broni, ładunkami wybuchowymi i wszystkiemu podobnemu do nich.
W planach będzie zamiana unikatowego AKS-74U na inny, i dodanie celownika PU dla SWT-40
Zmieniona w końcu latarka. Teraz to nie reflektor, a normalna chińska latarka na ciepłych diodach LED.
Dodano krew z trupów - demonstrację widzieliście wyżej (), razem z tym zamieniono skrypt usuwania niepotrzebnych ciał z lokacji. Zmieniono jego ustawienia.
Dopracowywane są ustawienia UI, menu wczytywania/zapisu gry. Zamieniono główne menu. Przywrócono menu z LA, które się bardziej podoba. Na screenach widać, że parametry ochrony GG teraz są wyprowadzane w procentach, a nie skalą, jak to było w oryginale. To wszystko są podstawy do przerysowywania interfejsu, aby był ładniejszy.
Ponadto też jest robiony rebalans. Poprawiane są parametry medycyny i możliwe, że będą nowe przedmioty, jak również i usunięte stare. (I nie patrzcie na parametry na screenach. Wszystkie są pod stare wartości wielkości. To wszystko będzie balansowane i zmieniane)
Można pomóc twórcy tutaj - wszystkie pieniądze pójdą na leczenie niezdrowego zdrowia:
5469 4900 1232 5011 https://donate.stream/theysani