Tytuł oryginalny: Песни железных ёлок Platforma: Cień Czarnobyla 1.0006 Data premiery: 17.08.2022 r. Autorzy: imcrazyhoudini, tetr Autor spolszczenia: Śr. długość rozgrywki: (ok. 1.5 godziny)
OPIS:
Spoiler
Pieśni żelaznych choinek rozgrywa się na jednej lokacji - Bagnach. Głównym bohaterem jest maszynista lokomotywy, który przypadkowo trafia do Strefy Wykluczenia po nieudanym napadzie dokonanym przez nieznanych sprawców. Mimo że modyfikacja nie jest długa, na uwagę zasługują cutscenki z aktorstwem głosowym, nowa paczka broni oraz usprawnienia w silniku gry.
Cechy moda:
nowa fabuła i jedna lokacja - Bagna z Czystego Nieba;
wykorzystano paczkę broni z ;
cutscenki i aktorstwo głosowe;
nowa pogoda z dynamic weather 0.9.4;
roślinność z Absolute Nature oraz tekstury trawy, do których stworzenia autor wykorzystał materiały z prywatnego archiwum;
rozbudowany X-Ray - wprowadza nowe funkcje i naprawia kilka błędów.
Podziękowania:
Spoiler
Aktorstwo głosowe - ETS, writervox;
Różnorodna pomoc - Melya, ZonaChe.
Wykorzystane materiały:
Spoiler
,
,
,
.
Ponadto wykorzystano pracę exDeMODER i VanillaModelsReduxv1.
PORADY:
Spoiler
Wskazówki dot. kwestii technicznych:
Zdarza się, że komunikaty nie są wyświetlane na ekranie (błąd z oryginału). Jeżeli ikona PDA miga, należy sprawdzić historię błędów (logi).
Nie należy zmniejszać ustawień widoczności do zera (zaleca się pozostawić 30%), aby uniknąć problemów z poprawnym wyświetlaniem się lokacji.
Nie należy dodawać parametru do skrótu gry na pulpicie -nointro. W przeciwnym wypadku nie pojawi się filmik rozpoczynający grę.
Wskazówki dot. rozgrywki:
Należy uważnie czytać dialogi, aby zrozumieć, co się dzieje i niczego nie przegapić.
Mod zbiera nawet pozytywne recenzje na Ap-Pro. Fabuła krótka i podobno dość oryginalna. Autor moda w swojej wstawce dodał, że inspirował się “noworocznymi żartami” - jednym z pomysłów na fabułę, którą każdy może opisać na wspomnianym forum.
Krótka fajna jednoaktówka, tak bym w trzech słowach określił Pieśń żelaznych choinek. Bez zadęcia i udziwnień za to z humorem. W trakcie gry należy zwracać uwagę na dialogi, nawet te wydawałoby się mało istotne, w przeciwnym razie możemy przegapić kawałek gry i właściwe zakończenie. No i teraz już wiem, dlaczego zawalił się most i skąd wziął się wrak pociągu obok tunelu do Tuzli. Gdy uporam się z bieżącymi sprawami, to chyba spróbuję go spolszczyć (o ile ktoś nie zrobi tego wcześniej).
Mod zaliczony i jak na taką krótką rozgrywkę całkiem przyjemny. Fabuła nieskomplikowana i na luzie, ale wciąga, graficznie też jest na czym oko zawiesić. Startujemy z gołym grzbietem i prawie pustymi rekami , większość potrzebnych rzeczy znajdziemy przeszukując lokację. Baza czystego nieba dostępna, ale wyludniona.
Modzik godny polecenia na jedno popołudnie, przy zwiedzaniu całej lokacji. Jak pojawi się spolszczenie tym bardziej będzie dostępny dla szerszego grona.
Witajcie wie ktoś jak poradzić sobie z takim wylotem ?
FATAL ERROR
[error]Expression : fatal error
[error]Function : CStringTable::Load
[error]File : E:\stalker\sources\trunk\xr_3da\xrGame\string_table.cpp
[error]Line : 53
[error]Description : <no expression>
[error]Arguments : string table xml file not found ui_st_mm_mp.xml, for language rus
Bardzo krótki mod, bo przejść go można w godzinkę, ale historia całkiem niezła, a raczej śmieszna. Kto by pomyślał, że znajdzie się taki nietypowy poltergeist
A swoją drogą, to ten modzik ma dwa zakończenia? Nie chce za bardzo spoilerować, ale ja ukończyłem grę po zniszczeniu anomalii, a na kanale Hug’a widziałem, że można wcześniej.