Platforma IX-Ray

Platforma: Zew Prypeci
Data premiery: 20.07.2024 r.
Autorzy:  IX-Ray Team, ImeSense

OPIS:

Spoiler

IX-Ray Platform to seria projektów tworzących niezależną platformę: zarówno dla twórców modów, jak i zwykłych graczy. Zapewnia ona zaawansowane narzędzia i wsparcie dla nowych rozwiązań przy tworzeniu modyfikacji opartych na silniku X-Ray. Silnik zawiera wsparcie dla czcionek TTF, technologii NVIDIA DLSS i AMD FSR2, ulepszoną optymalizację i poprawki błędów, a także zaawansowane możliwości tworzenia dodatków przy użyciu systemu DLTX i XMLOverride.

Platforma zapewnia wygodne i elastyczne wsparcie dla tworzenia modyfikacji dzięki przeprojektowanym narzędziom i edytorom, a także poprawia wrażenia z gry poprzez zwiększoną wydajność i stabilność rozgrywki. Gracze mogą cieszyć się nowymi funkcjami, ulepszoną grafiką i stabilną rozgrywką dzięki regularnym aktualizacjom i wsparciu społeczności.


Cechy moda:

  • wsparcie dla architektur: x64;
  • wsparcie dla rendererów: DirectX 9.0c, DirectX 11;
  • wsparcie dla czcionek TTF;
  • obsługa NVIDIA DLSS i AMD FidelityFX Super Resolution 2 (FSR2);
  • obsługa AO: SSAO, HDAO, GTAO;
  • ulepszona optymalizacja silnika gry
  • przyspieszenie wczytywania lokacji o 3-4 razy;
  • naprawa wielu pierwotnych błędów;
  • rozszerzone możliwości dla twórców modów;
  • obsługa DLTX i XMLOverride do tworzenia dodatków;
  • rozszerzone możliwości rendererów;
  • rozszerzenie możliwości UI;
  • rozszerzenie możliwoścu Lua;
  • obsługa narzędzi ASAN, RenderDoc i LuaPanda;
  • wsparcie dla narzędzi do usuwania błędów w grz;
  • i wiele więcej. 

Plany i cele na przyszłość: 

Spoiler

  • nie zamknąć projektu w ciągu 2 miesięcy;
  • naprawić wykryte awarie i błędy;
  • rozwój niestandardowych edytorów, narzędzi i wtyczek;
  • poprawa wsparcia dla niestandardowych dodatków;
  • stworzenie własnego launchera do instalowania modów, dodatków i edytorów;
  • rozwój narzędzi do usuwania błędów w grze;
  • rozwój kodu gry sieciowej;
  • ujednolicenie kodu silnika graficznego;
  • integracja paczek broni.

Podziękowania i autorzy: 

Spoiler

Szczegółowa lista wszystkich współtwórców projektu IX-Ray.

IX-Ray Team:

Spoiler

  • acidicMercury8,
  • Drombeys,
  • Hozar_2002,
  • MayLay,
  • Mortan (Shitposting Goddess),
  • Misery (Shtrecker),
  • johncurley,
  • OldSerpskiStalker,
  • vadvalskiy,
  • ForserX,
  • v2v3v4,
  • ggGhosTt,
  • ugozapad,
  • morrazzzz,
  • Oswald,
  • Z3SA,
  • DJYar,
  • K0cTep (ice[icicle),
  • Red Panda (isobolevskiy),
  • ,
  • VodkaNET,
  • BigBro,
  • krairon.

IX-Ray Community:

Spoiler

  • _V_O_IN_,
  • Воскресенский (ЛилЖук),
  • Sin!,
  • Se7kills (DimaKuzmin),
  • borshig,
  • pavelspitsin,
  • Seakad,
  • ROOZBAN,
  • moof1x,
  • MafiosiGhost,
  • KWAN,
  • nuclearfag,
  • Baryshev194.

Testerzy IX-Ray:

Spoiler

  • Kystman,
  • Makson2097,
  • Sinner,
  • after_glow,
  • PastKNIGHT,
  • mannewil_,
  • YOUASSBEE.

Pomoc ze strony społeczności: 

Spoiler

  • Dance Maniac,
  • Hrusteckiy,
  • SurDno,
  • ValeroK,
  • xrEugene,
  • xrLil-Batya,
  • Vertver,
  • revolucas,
  • tatarinrafa,
  • Giperion,
  • range-vs,
  • abramcumner,
  • StalkMen,
  • KD87,
  • ShokerStlk.

 


Minimalne wymagania systemowe: 

Spoiler

  • System: Windows 7 SP1 х64 z zainstalowaną aktualizacją.
  • Procesor: wsparcie SSE2 i/lub nowszych wersji. 
  • Pamięć: 6GB.
  • Karta graficzna: wsparcie Shader Model 3.0 i/lub nowszych wersji. 
  • VRAM: 512MB
  • DirectX: 9.0с i/lub nowsze wersje.

Wydane oraz opracowywane projekty na platformie IX-Ray:

Spoiler

Poniżej znajduje się oficjalna lista modyfikacji opartych na IX-Ray, nad którymi aktualnie pracują autorzy. 

Wydane: 


Opracowywane: 

  • DLC do ,
  • ,
  • ,
  • ,
  • Kilka niezapowiedzianych projektów. 

 

GALERIA:

Spoiler

S-T-A-L-K-E-R-Call-of-Pripyat-Screenshot-2024-05-02-18-27-00-20.thumb.png.e24e2ea8987750af780411d34556dce7.png  S-T-A-L-K-E-R-Call-of-Pripyat-Screenshot-2024-06-10-18-53-48-46.thumb.png.a4aa3e488d715602b2d7c8d7bbd297d2.png

S-T-A-L-K-E-R-Call-of-Pripyat-Screenshot-2024-06-10-19-01-47-34.thumb.png.df19c5f548bd93c7fdfb8d6007c5885c.png  S-T-A-L-K-E-R-Call-of-Pripyat-Screenshot-2024-06-11-21-39-40-37.thumb.png.32d02679bc43cb71221ca4c013d37408.png

S-T-A-L-K-E-R-Call-of-Pripyat-Screenshot-2024-07-20-22-01-48-54.thumb.png.643d20110b2e5772bb39b3a465353fcf.png  S-T-A-L-K-E-R-Call-of-Pripyat-Screenshot-2024-07-20-22-02-26-65.thumb.png.4598ce3a0f4ee803f2b986d93534a7eb.png


Dostępne w trakcie gry narzędzia:

Spoiler

image(1).thumb.png.e3944fc20c02801db03db2a6b63c433d.png  Shader-Debug.thumb.png.2e512b854f21249e577cb68243d03209.png

image(2).thumb.png.56bda1a4317fa10886bb10e547d3d87c.png  image.thumb.png.ab901ce875380bd7b3791cf0a30d5d9f.png

 

INSTALACJA:

Spoiler

Zalecana kolejność instalacji:

  1. W pierwszej kolejności należy zainstalować następujące sterowniki: OpenAL Driver, Visual C++ Redistributable, DirectX End-User Runtime.

  1. Należy pobrać najnowszą wersję IX-Ray Engine do Zewu Prypeci, wybierając Game Build lub Developer Build.

  1. Należy zainstalować oryginalną grę S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci (Steam lub GOG). 

  1. W głównym katalogu gry należy usunąć foldery bin i gamedata. 

  1. Zawartość pobranego archiwum moda umieszczamy w głównym katalogu gry.

 

 

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Wymagane sterowniki:

Spoiler

OpenAL Driver:

Visual C++ Redistributable:

  • Microsoft - [KLIK]

DirectX End-User Runtime:

  • Microsoft - [KLIK]

Mod:

Źródła:  APPROTS.png.4603aa7965381464d0b7bb29c67170af.png.3cf1d2f61f592ebb99cdc2203c37d79a.png  Y6DvRrN.jpg.120572e2be9716cc07241e21341a119d.jpg  SiNIXZB.jpg.956bc0e530958ff34bf7b36ebf365a88.jpg

 

1 polubienie

Pojawiła się wersja 1.1.1 - changelog dostępny na GitHub.

Ogólnie przetestowałem ten engine i uważam że jest o nim dziwnie za cicho, a w przyszłości powinien stać się podstawą dla wszystkich modów.

Jest diabelnie stabilny - to raz. Jest diabelnie wydajny - to dwa. Jeśli ktoś ma kartę nVidii (jak ja) to dzięki wsparciu DLSS można uzyskać naprawdę świetnie efekty (jeśli chodzi o antialiasing z którym S.T.A.L.K.E.R. miał zawsze problem).
 

Nie mogę się doczekać następnych wersji, biorąc szczególnie pod uwagę plany które można znaleźć tutaj.

 

Wczoraj pojawiła się wersja 1.2.

Długaśny changelog:

Tukej