Chodzi o to, że w takie gry jak Far Cry 4 czy Gta 5 gry chodziły płynnie po 60 FPS na full detalach a stalker czasem 30 Fps to jest max. Co jest grane??
carlopapa tak na logikę jeśli gry o wiele bardziej “zasobożerne” działają płynniej i w większej ilości klatek a OP-2 nie, to wina nie leży po stronie twojego hardware’u czy sterowników. Nic nie zmieniaj - taka gra jak STALKER powinna na Twoim sprzęcie śmigać na full detalach (zadbaj tylko o najnowsze sterowniki).
Dlaczego więc tak nie jest? Moim zdaniem X-ray jest słabym technicznie silnikiem, przeciążanym dodatkowo przez duże ilości skryptów często uruchamianych jednocześnie, pojawiających się w dużej ilości NPC oraz mutantów z którymi (silnik gry) sobie nie radzi co powoduje spadek ilości wyświetlanych klatek.
Nie, jedyne co można zrobić to podkręcić procesor na wyższe taktowanie.
Cień Czarnobyla chodzi na jednym rdzeniu, max dwóch. Jeśli mod jest bardzo rozbudowany (Narodnaja Soljanka, REBORN) to będzie zarzynał procka. Jak powszechnie wiadomo AMD ma słabsze procesory zegar w zegar od intela więc żeby osiągnąć to samo co na intelu musisz go wykręcić wyżej.
Od siebie Ci powiem, że mam i7-2920XM ustawione na 4x 4.0 GHz i w OP-2 w barze ledwo utrzymuje 40 fps.
A SLI pięknie chodzi akurat, tak samo crossfire. Nie miałem problemów z tym.
X-ray wyprzedził swoje czasy. Jest niesamowitym silnikiem z ogromnymi możliwościami modowania go. Jest nawet obsługa oświetlenia statycznego oraz dynamicznego. SLI i Crosfire czyli technologie w 2007 mało używane również tam śmigają. Dodatkowo dopowiem jeszcze, że na każdym silniku gra wygląda inaczej. Gry na UE3 są plastikowe, na FrostBite są toporne a w X-ray jak dla mnie jest mistrzostwo świata jeśli chodzi o wygląd tekstur, modeli i efektów. Nie możemy wrzucać na twórców silnika z 2007 roku, że nie chodzi na 4 rdzeniach bo nikt ich wtedy nie miał.
Goodlike, Monolityczny - a propos możliwości uruchomienia tychże dwóch rdzeni… jak to ugryżć?
Podpinając się pod zdanie Antona - czy aby to cudo , czyli X-ray jest dopracowane? Czy tez - jak to u braci Słowian - mamy świetny silnik graficzny- tyle że …
Dzieki Goodlike za info - spróbuje i zobaczę co się stanie. Mój komputer do leciwych się zalicza , więc nie spodziewam się fajerwerków - ale zobaczymy.Myślałem , ze programowo - np :jak w IL2 - da sie uruchomić drugie jajo.
Jak go rozwalę to będę miał dobrą wymówkę dla małżowinki - aby poinwestować trochę w pudło.
Do wyświetlania FPSów, ja używam takiego mini programu FRAPS. Darmowe pobranie. Zajmuje minimalnie miejsca i nie ma problemu z jego używaniem. Mam możliwość wyboru rogu ekranu, gdzie te FPSy chcę mieć wyświetlane.
MSI Afterburner lub HWINFO64 będą lepszym wyborem niż fraps. Mogą dodatkowo pokazać temperaturę CPU/GPU, taktowanie oraz rozłożenie obciążenia na poszczególne rdzenie
Właśnie przed chwilą sprawdzałem FPS-y i na ostatnim save gdzieś może 30 % gry ok 20-30 FPS a jak rozpocząłem nową grę to dochodzi do 160 FPS. Czy ilość ekwipunku i aktywnych zadań w PDA mogą mieć na to wpływ???
Wszystko zależy od tego jak skonstruowany jest mod ale raczej nie ma to żadnego znaczenia. Chodzi o zapełnianie lokacji kolejnymi npctami i mutantami. Tych ostatnich jest po prostu za dużo i komputer się dławi.
Właśnie sprawdziłem wyrzuciłem wszystko co miałem w plecaku i mam wzrost FPS-ów do 50 także ilość przedmiotów w plecaku ma znaczenie, teraz gra chodzi płynnie.
Ilość przedmiotów w ekwipunku ma znaczenie na płynność gry. To nie podlega dyskusji. Natomiast przy Gawrze, zawsze cięło, zapewne ma to związek z przeniesieniem rzeczy z ekwipunku gracza do skrzynki najemników. W czystej soliance wręcz trzeba było podchodzić do tego questu na przysłowiowego golasa, z kilkoma przedmiotami. Inaczej wywalało na pulpit.