Generalnie mój plan był taki, że gra o której tu napiszę, miała trafić do StalkerTeam News. Ale że ta seria, jak widzę, umarła niestety wraz z moją abdykacją to uznałem, że czas najwyższy wspomnieć o niej jakkolwiek.
Post World , bo tak ochrzcili swoją grę deweloperzy z moskiewskiego studia Screwdriver Entertainment , opisywane jest jako “Hardcore Roguelite Action RPG”. Pomysł zrodził się już w 2015 roku, a dwa lata później gotowa ekipa rozpoczęła pracę nad przekuwaniem teorii w praktykę. To nie czas i miejsce, bym oceniał efekty ich pracy, ale Post World ma ambicję. Tak wielką, że może zjeść własny ogon…
Fabuła, o ile można w ogóle o takowej mówić, przedstawia się klasycznie, czyli wyjątkowo ubogo i sztampowo: uciekasz z sekretnego laboratorium jako jeden z wielu królików doświadczalnych. Na zewnątrz czeka cię nieznany, zrujnowany świat przyszłości, a twoim jedynym zadaniem będzie przetrwanie w trudnych warunkach oraz zemsta.
A co do wspomnianej ambicji, to “śruboręty” obiecują:
- wysoce dynamiczną akcję z użyciem tarcz, broni białej i palnej oraz granatów;
- bezkompromisowy poziom brutalności , czyli ręka, noga, mózg na ścianie;
- taktyczną rozgrywkę - dobór amunicji, stymulantów, wyposażenia i pozycji będzie kluczowy w przetrwaniu;
- aspekt surwiwalowy : podczas podróży po globalnej mapie, konieczne stanie się szukanie źródła wody pitnej, pożywienia oraz miejsca do spania, ale także unikanie radiacji czy chorób;
- zróżnicowany świat , przynajmniej po części generowany proceduralnie;
- broń modularną , którą z łatwością można dostosować do wymagań w danej sytuacji;
- elastyczne drzewko rozwoju , pozwalające dobrać umiejętności pod preferowany styl gry;
Na chwilę obecną gra już nie jest w wersji alpha, ale do bety jeszcze daleeeeko. Na ten moment mamy samą mechanikę, bez balansu i - to już moja prywatna opinia - większego sensu. W najbliższych planach deweloperów znajduje się rozbudowa linii fabularnej, z uwzględnieniem wojny frakcji oraz krzyżowania planów korporacji kierującej laboratorium z którego uciekamy na początku. Następna w kolejności jest ciekawa mechanika ulepszeń, czy też “odzyskiwania” utraconych w trakcie walki kończyn - za odpowiednią opłatą czy też po wykonaniu określonych czynności, będziemy mogli zafundować sobie w pełni sprawne protezy rąk oraz nóg.
Kolejny build przyniesie wreszcie prawdziwą nowość, czyli mutanty - bo co to za surwiwal bez zmutowanej fauny i flory lub zombiaków?
Tak czy inaczej gra ma kosztować 15-20 baksów , a na wiosnę tego roku pojawić się na Steamie zapewne we Wczesnym Dostępie.
Jak na moje oko nie jest to gra, która w jakikolwiek sposób zrewolucjonizuje rynek, ale jeśli tylko wszystko będzie działać jak trzeba, to bez problemu znajdzie grono wiernych fanów.
Na deser jak zawsze screeny, filmidła i inne słodkości.
Spoiler
[/details] [details=Spoiler]
https://www.youtube.com/watch?v=VlIs0DeZDvk
https://www.youtube.com/watch?v=fUQDdWs3jh8
https://www.youtube.com/watch?v=7MeCsNCMUuE
https://www.youtube.com/watch?v=8hSOC8hxS4A
https://www.facebook.com/thepostworldgame/videos/306290033211027/
https://www.youtube.com/watch?v=nPa\_diOoIMs
Linki:
https://www.youtube.com/c/POSTWORLD
http://www.indiedb.com/games/postworld (dla ciekawskich - tutaj macie tło… “tełko” fabularne właściwie)