Powrót Legendy - Porady Graczy

FAQ OD AUTORÓW PO RUS:  FAQ.rtf (56.5 KB)

MINIMAPA (Z CoM - pasuje - patrz screen niżej): Call-of-Misery–.rar (448 KB)

Spoiler

Trochę o modzie po kilku godzinach rozgrywki:

W modzie jest dodane naprawdę sporo zadań - nie tylko w opisie ( na screenach niżej można zobaczyć - jestem dopiero na Kordonie):

Spoiler

Po wybraniu opcji długiej rozgrywki na początku moda ( o tym pisałem post wyżej), zdobywam teraz wykonując zadania punkty i za nie wybieram osiągnięcia :

Spoiler

Obłowić się można już na początku - przynajmniej nie będziemy świecić gołym zadkiem śmigając po Zonie… (siekiera tez znaleźna… )

Spoiler

I coś dla oka…

Spoiler

 

 

PS.: W razie wylotu podczas przechodzenia pierwszy raz z jednej lokacji na drugą:

[error][183] : Nie można utworzyć pliku, który już istnieje.

skasować plik autozapisu.

1 polubienie

Gram, i gram, i szczena mi opada coraz bardziej. Zadań jest bardzo wiele a jestem po Dolinie Mroku, Mrocznym Parowie, Kordonie i Wysypisku. I nie wszystko jeszcze obskoczyłem. Niektóre zadania to przynieś podaj pozamiataj (zestaw medyczny - screen niżej, czy narzędzia). Są też normalne. Właśnie zaliczyłem na obszukanie hangaru na Wysypisku - ta linia prowadzi dalej - wiąże się z przesyłką dla Bagiennego Doktora. Spotkanie jego jest teraz wynikiem logicznej fabuły a nie wiadomości “znikąd” w PDA.

Spoiler

 

 

Za wykonywanie zadania dostajemy punkty i nagrody rzeczowe. Punkty te, przekładają się na osiągnięcia jakie wybieramy sobie. Wybierając kolejne stopnie siły, dostałem możliwość noszenia ciężkich kombinezonów, następnie naukowych i wreszcie egzoszkieletów. Tak jak rozwój maruderstwa - ściganie pieniędzy z ciał, schowków, zapisów w PDA - wszystko jest uzależnione od rozwoju naszej postaci i robienia jak największej liczby zadań. Te i pozostałe osiągnięcia poniżej ( na chwilę obecną):

Spoiler

Ilość punktów i kolejne stopnie wyświetlają się w prawym górnym rogu ekranu:

Spoiler

 - kocham takie buildowskie widoki :

Spoiler

 

 

1 polubienie

 - Jak widać na powyższych screenach - jest mnóstwo zadań. Teraz ma to logiczny ciąg . 

Właśnie dotarłem an Bagna. Tu u Wowana można zmienić swoją przynależność. Mam przy sobie legitymację wojskową, którą dostałem za zadanie od dezertera w Wiosce kotów - mogę wstąpić szeregi wojska - za 10 tys. Wowka sfałszuje wpis w rejestrach bazy danych. Mogę też zostać bandytą lub CN. Można też wrócić do wcześniejszego stanu. 

Spoiler

Osiągnięcia pozwalają mi teraz na wycinanie dowolnych części mutantów:

Spoiler

  

Po wyjściu z bazy CN, Bagienny Doktor sam na mnie wlazł. Po oddaniu mu przesyłki , dostałem znaną już linię zadań na przeszukanie różnych miejsc. Dalej poszedłem na poszukiwanie Schowka Ugrupowania - na wieży , za bazą CN, zgodnie z opisem, znalazłem skafander, detektor i wiadomość. Po tym pojawiła się grupa likwidacyjna - mam się im wyrwać i uciec z wiadomością - co dalej? Mod pokarze… (zatłukli nie na dzień dobry )

Spoiler

 

 

 

 

1 polubienie

Kontynuując rozgrywkę:

Niektóre znalezione PDA są zakodowane. Ich łamaniem zajmuje się Informator w Barze - siedzi teraz na zapleczu (podobnie jak kilka kwestowych postaci). Po złamaniu jednego z PDA zaczęła się kolejna linia zadań dotycząca laboratorium X-8 ( oddzielna od tej z Bagiennym Doktorem. Zadań jest multum: dodałem screen.

Spoiler

 

 

 

W modzie zestrzelenie śmigłowca wojskowego podnosi reputację i nie jest wyczynem dla “masochistów”. Podobnie jak likwidacja BTRów.

Spoiler

  

Działa oczywiście konsola. Po dodaniu parametru, po spacji w elemencie docelowym gry - " -dbg". Dzięki temu możemy korzystać z teleportacji na lokacje - nie koliduje to z zadaniami jako że przejścia są otwarte. Oczywiście jest też spawner - ale w tym modzie jest zbędny - to rzecz jasna moje zdanie. Konsola i spawner - po wczytaniu zapisu “ESC” i “S”.

Spoiler

  

 

1 polubienie

Lokacja z zagadki to podziemia pod:

Spoiler

X-18. Wchodzi się do nich przez salę z pseudo-gigantem. Jest tam zbiornik na końcu sali po lewej - teraz poprzez niego można zejść niżej.

Kilka dodatkowych screenów tej lokacji, dla zaostrzenia apetytu graczom :

Spoiler

 

 

 

W tym podziemiu znajdujemy dwa dokumenty z zadania dla Barmana (nie ma to nic wspólnego z linią zadań od Doktora). Znajdujemy też bardzo cenny artefakt; mianowicie Kompas. Na niego można dostać zadanie od Sidorowicza. Lokacja jest bardzo najeżona anomaliami - daje w kość - ale jest świetnie .

Spoiler

 

 

 

1 polubienie

Drążąc temat fabuły moda:

Robiąc kolejne zadania, doczłapałem do Magazynów Wojskowych. Odwiedziłem między innymi Mroczny Parów i (nie po drodze) Cmentarzysko Techniki - dwa zadania mnie tam zagnały. W chutorze, na północy lokacji, w chacie, siedzi Żaba - znany nam z LA klon Barmana. Daje zadanie na znalezienie śladów prowadzących do unikalnego artefaktu Spirala - ponoć jeden z Wolnościowców zaginął usiłując zgłębić tę tajemnicę. Art pokazuje się raz w roku i zmienia swoje położenie.

Spoiler

 

Warto sprawdzać wszystkie schowki, jakie dostaliśmy na mapie w ramach podpowiedzi. Można się dobrze uzbroić i znaleźć przedmioty z zadań; stałem się posiadaczem karabinu Antychryst na unikalną amunicję:

Spoiler

 

 

Penetrując kolejne schowki, natrafiłem na dziwne znalezisko : mianowicie skanery anomalnych aktywności - są ukryte w schowkach, przypominających z wyglądy urządzenie. Jak na razie na takowe trafiłem na lokacji Agroprom i Cmentarzysko Techniki. Na chwilę obecną nie wiem jeszcze do czego będą mi one potrzebne:

Spoiler

 

 

 

Trochę piękna na deser…

 

 

1 polubienie

Idąc tropem “Spirali” dla Żaby , natrafiłem w końcu na zwłoki w wiosce Pijawek. Przy ciele były dokumenty świadczące o tym, że kamień przywłaszczył jeden z Najemników o ksywie Pies (osłaniają siedzibę Żaby). Mam podjąć decyzję co z tym fantem dalej robić. Mówiąc o tym zadania, chcę unaocznić graczom, że zmiany fabularne to naprawdę nie tylko poboczne “przynieś, podaj pozamiataj”. Mod jest naprawdę świetny.

Spoiler

 

 

 

 

1 polubienie

Pociągnąłem temat artefaktu Spirala dla Żaby. Jest on w …

Spoiler

… posiadaniu jednego z Najemników na terenie dawnej bazy Wolności na terenie Magazynów Wojskowych. W moim wypadku nie miał go Pies, a inny bojownik. Z rozmowy z Żabą wynika, ze jego obecna “ochrona” znalazła się “sama” - więcej nie chciał gadać na ten temat. Rozliczyłem zadanie i brnę dalej. Jako ciekawostka: artefakt zostaje w naszym posiadaniu w inwentarzu, i nie można go wyrzucić - widać do czegoś będzie potrzebny.

 

 

 

1 polubienie

Narzędzia losowo można kupić różne zestawy (precyzyjne, zgrubne i kalibracyjne) u poszczególnych handlarzy (nie mylić z przenośnymi zestawami naprawczymi - wyglądają podobnie - z nich też można korzystać dopiero jak osiągniesz pewien poziom), również przy trupach (te medyczne wyglądają jak duża torba lekarska czerwona z krzyżem na boku - taka ikona był już w SGM - on jako 1 to wprowadził). Jak zdobędziesz odpowiednią ilość punktów  (opisywałem to wyżej - włącz literą “b” i wybierz które ze swoich cech chcesz udoskonalać). Jedną z umiejętności, jest zdejmowanie schowków z ciał - tam też spawnują się narzędzia i medykamenty (te kwestowe).

1 polubienie
  • że można kupić to wiem, bo miał taki Sidor. Ale znalezienie takich narzędzi ma przynosić zysk, a nie stratę. U Sidora 1600, a nagroda za nie 700. Czyli 900 w plecy. A na początku gry, to sporo. Dlatego cofnąłem zapis i czekam aż znajdę.

A patrząc na rozmieszczenie schowków ( np. pierwszy schowek Chomika ( Habarszczika ) w wiosce, inne znajdźki mogą być umieszczone podobnie.

Na razie nie jestem za daleko w “fabule” bo sprawdzam niektóre z rozwiązań moda, bo nie muszą być takimi jak w CoC. Mam zastrzeżenia do skuteczności broni. Gdy strzelałem do bandyty przez liście, był nie do zabicia. Nie mówię więc o odporności wojaków którzy zaatakowali wioskę. NPeC rozwala go jednym strzałem z TOZa, a ja potrzebuję pół magazynka PB z kałacha 100% sprawnego.

Jakie masz doświadczenie z częściami mutantów. Mam opcję “wytnij część”, nóż w ręce i żadnych efektów. Nie leżą też obok zabitego zwierzaka.

No i, czy już uruchamiałeś jakiś samochód? Wiem że ma to być klawisz “O”. Tylko czy na klawiaturze z grażdanką, czy na naszej. I czy przypadkiem nie jest to rozwiązanie z Czasu sojuszu, gdy uruchamialiśmy silnik klawiszem dla detektora, ale jak go nie było w slocie.

Mam już punktów na 1 poziom, więc pobawię się w zdobywanie sprawności.

I jeszcze jedno. Przeoczyłem przy ustawieniach, czy też jest tylko jeden HUD, taki mizerny.

A tu będzie pytanie do . Co i gdzie pozmieniać, aby zegar pokazujący czas, był nie tylko w otwartym PDA, ale również na ekranie gry, pod tym HUDem w lewym dolnym rogu. Może masz już coś takiego z HYBRYDa?

Żeby móc wycinać części mutantów trzeba dać punkt umiejętności w “wyżywanie”.

Pojazdy odpala się “naszym” O. Nie trzeba wyjmować detektora ze slotu.

1 polubienie

7 godzin temu, kondotier napisał:

U Sidora 1600, a nagroda za nie 700. Czyli 900 w plecy. A na początku gry, to sporo. Dlatego cofnąłem zapis i czekam aż znajdę.

Trzeba niestety zainwestować w rozwój postaci  - jak nazbierasz punktów umiejętności, kasę odrobisz z procentem (na samych schowkach się obłowisz że ho ho, nie wspomnę już o kasie z trupów).

Na stalker.pl dostałem od jednego usera takie jego własne tłumaczenie perków, może wam się przyda w celach informacyjnych Robione dla starszej wersji moda.

Spoiler

Nazwa umiejętności
Poziom biegłości / 5 - Opis korzyści z nauki kolejnego stopnia biegłości w danej umiejętności

SIŁA

1/5 - Umożliwia noszenie niektórych ciężkich pancerzy
2/5 - Umożliwia korzystanie z broni ciężkiej
3/5 - Umożliwia noszenie ciężkich pancerzy naukowych
4/5 - Umożliwia korzystanie z karabinu Gaussa + można kopać niewielkie mutanty
5/5 - Umożliwia noszenie egzoszkieletów

MEDYCYNA

1/5 - Apteczki działają efektywniej
2/5 - Apteczki i tabletki działają efektywniej
3/5 - Apteczki i tabletki działają jeszcze bardziej efektywniej
4/5 - Apteczki i tabletki działają jeszcze bardziej efektywniej
5/5 - Apteczki i tabletki działają maksymalnie efektywnie

GRABIEŻ / SZABROWANIE

1/5 - Umożliwia grabież pieniędzy z trupów
2/5 - Umożliwia znajdowanie w PDA trupów naprowadzań na schowki
3/5 - Umożliwia znajdowanie przy trupach większej ilości pieniędzy
4/5 - Umożliwia częstsze znajdowanie w PDA trupów naprowadzań na schowki
5/5 - Osiągnięto maksymalny stopień umiejętności grabieży

NAPRAWY

1/5 - Umożliwia naprawę broni za pomocą zestawów remontowych
2/5 - Umożliwia naprawę pancerzy za pomocą zestawów remontowych
3/5 - Umożliwia efektywniejsze korzystanie z zestawów remontowych
4/5 - Umożliwia jeszcze bardziej efektywne korzystanie z zestawów remontowych
5/5 - Osiągnięto maksymalny stopień umiejętności naprawy

PRZETRWANIE

1/5 - Umożliwia patroszenie i odcinanie części ciał mutantów
2/5 - Umożliwia spożywanie mięsa mutantów bez utraty zdrowia
3/5 - “Zwykłe” pożywienie działa efektywniej
4/5 - Artefakty są mniej szkodliwe (przy zbieraniu)
5/5 - Używane artefakty posiadają silnie zniwelowane negatywne właściwości

 

4 polubienia

Na początek drobna uwaga techniczna (może inni nie mają takiego problemu - ja mam). Podczas kiedy chciałem pogadać z Sacharowem, nie pojawiał mi się napis (F) ROZMAWIAJ. Dopiero kiedy przykucnąłem, ukazało się okno dialogowe.   

Od w/w, dostałem zadanie na odnalezienie 3 skanerów (rejestratorów) anomalii. Nie my je stawiamy w tym modzie, tak jak było w innych “wariacjach” CoC. Teraz nie są zaznaczone na mapie pola gdzie one powinny być - opieramy się wyłącznie na opisie słownym w PDA. KTO NIE CHCE - NIE CZYTA (OGLĄDA):

REJESTRATOR NR 1.:

Spoiler

  

REJESTRATOR NR 2.:

Spoiler

  

REJESTRATOR NR 3.:

Spoiler

  

Oddajemy rejestratory dla Zoba, a ten wyniki dla Sacharowa. Z tym ostatnim dobijamy targu, i za 17,5 tysiąca, w przeciągu kilku dni dostaniemy gotowy prototyp.

Spoiler

 

Nie zapominamy porozmawiać z Duchem, koło bunkra naukowców - teraz mamy czekać na hełm i zdać relacje z rozmowy Doktorowi.

Spoiler

 

 

1 polubienie

Mod to repack. Oryginalnie jest po rosyjsku, zangielszczenia nie szukałem i pewnie takowego nie ma.

Cytuj

Z tym ostatnim dobijamy targu, i za 17,5 tysiąca, w przeciągu kilku dni dostaniemy gotowy prototyp.

Jeśli wykonamy zadanie na obronę bunkra przed zombie to Sacharow odda nam hełm za darmo.

1 polubienie

Antychryst powoduje losowe wyloty - nie zawsze, ale są. Pozbyłem się go, by nie tracić przyjemności z gry. Sidor siedzi na dupie u siebie w bunkrze - ale śpi od 22 do 6 rano. Warto zrobić zadania dla Medyka w Wiosce kotów - rozpoczyna to serię zadań na schowki Zbieracza. Później dodam opisy, bo mam już kilka za sobą. Warto tez kupić opisy schowków kombinezonów - są tam gdzie opowiada. Co do schowków z opisów (karteczek przy ciałach) - są faktycznie. Kilka znalazłem - bardziej przypadkiem, niż dążąc do tego celowo.

 - problem pojawiania się za plecami postaci (bliskiego spawnu), był w Hybrydzie a - temat był opisywany w temacie . Mod jest niezwykle stabilny, ma całą masę nowych zada i przerobione lokacje - aczkolwiek (tak jak z karabinem Antychryst), nie ustrzegł się błędów. Oby wszystkie mody do stalkera miały ich tak mało .

 - Ciche Wzgórza to Magazyny Wojskowe - tam jest też wieża ciśnień (w podstawce CC jest zbiornik w środku na górze, w CN już jest pusta w środku - idąc tym tokiem - nazewnictwo jest troszkę pomylone…).

   Warto p o rozmowie z Duchem, śmignąć na Bagna do Doktora - w nagrodę za dobre wieści dostajemy artefakt Strzelca ; tak na marginesie, w tym modzie walka ze śmigłowcami to słodycz na moim sercu… 

Spoiler

 

 

 

 - ja dopiero teraz idąc na Jantar dostałem te zadanie na zombiaki - a mam już zgłosić się po psi - hełm. Może inaczej mnie wynagrodzą…

Spoiler

Lokalizacja schowków Zbieracza -5 PIERWSZYCH - nie pozbywamy się zapisek - na nich są cyfry które stworzą jakiś kod!!! (PATRZY KTO CHCE):

1. Wioska Kotów.

Spoiler

 

 

2. Wysypisko (w koronie zwalonego drzewa, w mrocznym lasku).

Spoiler

 

 

3. Na Agropromie (betonowy słup na południu lokacji, za anomaliami elektra).

Spoiler

 

  

 

4. Martwa Dolina (Dolina Mroku) (droga nad laboratorium, przepust wodny, krata).

Spoiler

 

 

5. Ciche Wzgórza (Mag. Wojskowe: wieża ciśnień).

Spoiler

 

 

6. Radar (strącony śmigłowiec, krzaki) - tu jeszcze nie byłem - dopiero zdobywam psi-hełm. - uzupełnię jak zaliczę.

 

 

1 polubienie

Załatwiłem pierwszy etap w X-16. Po dostaniu psi hełmu, dostałem zadanie od Sacharowa, na odnalezienie docenta Kondakowa. Pomówiłem z Duchem i razem ruszyliśmy do labu. Wspeierając się wzajemnie oczyściliśmy przedpole. Spotkałem docenta - po rozmowie mu odbija i t rzeba go zabić. Odesłałem Ducha. Reszta standardowa - rozliczenie z Sacharowem.

Spoiler

 

 

 

Będąc na Agropromie , kosząc schowki pomówiłem ze wszystkimi NPC. Dostałem dwa kolejne zadania: pierwsze to odzyskać 5 dokumentów z X-16. Wiedrow stoi na 2 piętrze kompleksu stalkerów. Dokumenty są widoczne jak na “patelni”  w labie:

Spoiler

 

 

 

 

 

Kolejne zadanie z Agropromu daje nam Nowikow - mechanik CN. Mamy odnaleźć an Kordonie starego znajomego, byłego członka CN, Szesturyj jest teraz kurierem Sidorowicza. Rozmawiamy z Sidorem i biegniemy za jego kurierem - tylko co poszedł przez wieś. Po rozmowie dostajemy od niego dodatkowe zadanie odnaleźć hełm przyłbicę brakującą mu do kompletu z kombinezonem. Rzeczona ma być na dachu koło Elewatora. Faktycznie tak jest. Odnosimy, bierzemy nagrodę i wracamy do Nowikowa.

Spoiler

 

 

 

 

 

1 polubienie

10 minut temu, Hobby napisał:

Hra je výborná,po mnoha letech oprašuji ruštinu a jde to těžko.

Mám ale problém s úkoly od Povinnosti při hlídce na východ na Smetiště.Vzal jsem úkol "Najdi vintorez bc a najdi chléb.Mám je v batohu a odkaz v úkolech na vyzvednutí odměny.Značka mně naviguje na velitele hlídky ale ten se mnou nemluví.(Chybí dialog?)

Visí mně ty úkoly v denníku a nevím jak je dokončit.

Jinak se hraje velmi dobře,je super ten batoh v batohu kde naskládáte 10 stejných věcí a váží stejně jako jeden kus.

S temi perky jsem se taky potýkal ale už jsem si je přeložil a orientuji se v nich.

W spawnie jest chwilami błąd: mówił o nim  - niektóre postaci się “klonują” (są ich po 2 takie same). Też miałem tak z jednym z zadań. Artefakt Spirala nie był u Psa, jak być powinno (bo ten zginał mi w walce koło domku z Żabą - po wczytaniu zapisu jego nie było tylko “klony” jego towarzyszy), a kamień był w inwentarzu przypadkowego członka Najemników. Co do Perków - każdy sam powinien sprawdzić co bardziej mu pasuje. Myślę, ze w kolejnych modach będziemy spotykać taki system wartościowania (stopniowania umiejętności GG) coraz częściej. Gram obecnie między innymi w “Lost Path 0.3” - tutaj też musisz zdobyć wystarczającą ilość reputacji, by przyjęto nas do danego ugrupowania.

Przed końcem roku wyjdzie nowa, uzupełniona wersja moda - ostateczna;  - tutaj możesz przeczytać dokładnie: 

Spoiler

Привет всем. Чьи надежды не были оправданы нами - нам очень жаль. Мы в той сложившейся ситуации не могли поступить как-то мягче. Оправдываться мы не будем, и в детали локального конфликта посвящать тоже не будем, вы уж простите. Пусть Иван Гуторенко, бывший разработчик ЛР, сольет в сеть еще больше наших старых переписок, и тогда все узнают, почему мы так сделали.

Мы продолжаем доделывать 0.8R, и кто разгадал ребус- тот красавец. Мы почти подключили кордон из 1935, скоро будут ингейм скриншоты

Высока вероятность, что прощальную версию мы выложим уже до нового года.

Напоследок : Наверное, здорово вестись на вбросы человека, который имеет за собой не один грешок, а целый вагон. А мы хотя бы имели совесть признать свою неправоту. Хотя, стесняюсь спросить, чем лучше шутки про “Горшок умер” или что-то подобное? А мы сделали вынужденный вброс о *внимание* несуществующем никогда человеке. Делаем выводы, кто аморал, а кто нет (на картинке переписка между очередным админом фан-группы + админом околосталкера + автором канала “неважно кто” и разработчиком, которого на людях оскорбляли другие админы - https://pp.userapi.com/c830508/v830508914/13e82/WQIOC..) (еще один бонус - https://pp.userapi.com/c841523/v841523970/324ba/iigPP.. , доказательства, что это правда, в конце записи стрима Damaged Justice по бета-версии ЛР (самый первый стрим)). У нас таких много. Можем показывать по парочке в день, но не хочется опять заниматься бессмысленными срачами.

Są problemy pomiędzy ludźmi - jedni drugim usiłują dokopać - jak w życiu. Będzie to wersja pożegnalna.

 - ten klucz dostajesz podczas 1 rozmowy z Doktorem, po oddaniu mu przesyłki. Artefakt Striełoka dostajesz później po przyniesieniu wiadomości od Ducha - co stało się z grupą - tak Doktor Cię nagradza. Może klucz gdzieś zostawiłeś w schowku przez pomyłkę - jest niezbędny do otwarcia pokoju nr 26 w Prypeci. Zajrzę do spawnera - jeżeli jest to podam Ci nazwę.

 

PS. 1.: Jak pisałem wcześniej, połączyłem ADDON 0.3 i dodatek Sin.  - za osiągnięcia dostajemy unikalne artefakty - dopiero teraz to zauważyłem. Jak chcesz być “kuloodporny” to dostajesz unikalny kryształ, szybki - unikalny smoczek. Na screenach widać, efekty połączenia obu modów. Jeżeli wybierasz dobrze - z artem na pasie możesz ponegocjować z MONOLITEM i posiąść wszystko co jest w Zonie, wtedy w inwentarzu masz jak w spawnerze… .

 

PS. 2.:  - dodaj do “elementu docelowego” , w skrócie gry na pulpicie, po spacji parametr " -dbg". Następnie, po wczytaniu zapisu “ESC” I “S”. Wybierasz jak na screenach niżej: