Po wybraniu opcji długiej rozgrywki na początku moda ( o tym pisałem post wyżej), zdobywam teraz wykonując zadania punkty i za nie wybieram osiągnięcia :
Gram, i gram, i szczena mi opada coraz bardziej. Zadań jest bardzo wiele a jestem po Dolinie Mroku, Mrocznym Parowie, Kordonie i Wysypisku. I nie wszystko jeszcze obskoczyłem. Niektóre zadania to przynieś podaj pozamiataj (zestaw medyczny - screen niżej, czy narzędzia). Są też normalne. Właśnie zaliczyłem na obszukanie hangaru na Wysypisku - ta linia prowadzi dalej - wiąże się z przesyłką dla Bagiennego Doktora. Spotkanie jego jest teraz wynikiem logicznej fabuły a nie wiadomości “znikąd” w PDA.
Za wykonywanie zadania dostajemy punkty i nagrody rzeczowe. Punkty te, przekładają się na osiągnięcia jakie wybieramy sobie. Wybierając kolejne stopnie siły, dostałem możliwość noszenia ciężkich kombinezonów, następnie naukowych i wreszcie egzoszkieletów. Tak jak rozwój maruderstwa - ściganie pieniędzy z ciał, schowków, zapisów w PDA - wszystko jest uzależnione od rozwoju naszej postaci i robienia jak największej liczby zadań. Te i pozostałe osiągnięcia poniżej ( na chwilę obecną):
- Jak widać na powyższych screenach - jest mnóstwo zadań. Teraz ma to logiczny ciąg .
Właśnie dotarłem an Bagna. Tu u Wowana można zmienić swoją przynależność. Mam przy sobie legitymację wojskową, którą dostałem za zadanie od dezertera w Wiosce kotów - mogę wstąpić szeregi wojska - za 10 tys. Wowka sfałszuje wpis w rejestrach bazy danych. Mogę też zostać bandytą lub CN. Można też wrócić do wcześniejszego stanu.
Po wyjściu z bazy CN, Bagienny Doktor sam na mnie wlazł. Po oddaniu mu przesyłki , dostałem znaną już linię zadań na przeszukanie różnych miejsc. Dalej poszedłem na poszukiwanie Schowka Ugrupowania - na wieży , za bazą CN, zgodnie z opisem, znalazłem skafander, detektor i wiadomość. Po tym pojawiła się grupa likwidacyjna - mam się im wyrwać i uciec z wiadomością - co dalej? Mod pokarze… (zatłukli nie na dzień dobry )
Niektóre znalezione PDA są zakodowane. Ich łamaniem zajmuje się Informator w Barze - siedzi teraz na zapleczu (podobnie jak kilka kwestowych postaci). Po złamaniu jednego z PDA zaczęła się kolejna linia zadań dotycząca laboratorium X-8 ( oddzielna od tej z Bagiennym Doktorem. Zadań jest multum: dodałem screen.
Działa oczywiście konsola. Po dodaniu parametru, po spacji w elemencie docelowym gry - " -dbg". Dzięki temu możemy korzystać z teleportacji na lokacje - nie koliduje to z zadaniami jako że przejścia są otwarte. Oczywiście jest też spawner - ale w tym modzie jest zbędny - to rzecz jasna moje zdanie. Konsola i spawner - po wczytaniu zapisu “ESC” i “S”.
W tym podziemiu znajdujemy dwa dokumenty z zadania dla Barmana (nie ma to nic wspólnego z linią zadań od Doktora). Znajdujemy też bardzo cenny artefakt; mianowicie Kompas. Na niego można dostać zadanie od Sidorowicza. Lokacja jest bardzo najeżona anomaliami - daje w kość - ale jest świetnie .
Robiąc kolejne zadania, doczłapałem do Magazynów Wojskowych. Odwiedziłem między innymi Mroczny Parów i (nie po drodze) Cmentarzysko Techniki - dwa zadania mnie tam zagnały. W chutorze, na północy lokacji, w chacie, siedzi Żaba - znany nam z LA klon Barmana. Daje zadanie na znalezienie śladów prowadzących do unikalnego artefaktu Spirala - ponoć jeden z Wolnościowców zaginął usiłując zgłębić tę tajemnicę. Art pokazuje się raz w roku i zmienia swoje położenie.
Warto sprawdzać wszystkie schowki, jakie dostaliśmy na mapie w ramach podpowiedzi. Można się dobrze uzbroić i znaleźć przedmioty z zadań; stałem się posiadaczem karabinu Antychryst na unikalną amunicję:
Penetrując kolejne schowki, natrafiłem na dziwne znalezisko : mianowicie skanery anomalnych aktywności - są ukryte w schowkach, przypominających z wyglądy urządzenie. Jak na razie na takowe trafiłem na lokacji Agroprom i Cmentarzysko Techniki. Na chwilę obecną nie wiem jeszcze do czego będą mi one potrzebne:
Idąc tropem “Spirali” dla Żaby , natrafiłem w końcu na zwłoki w wiosce Pijawek. Przy ciele były dokumenty świadczące o tym, że kamień przywłaszczył jeden z Najemników o ksywie Pies (osłaniają siedzibę Żaby). Mam podjąć decyzję co z tym fantem dalej robić. Mówiąc o tym zadania, chcę unaocznić graczom, że zmiany fabularne to naprawdę nie tylko poboczne “przynieś, podaj pozamiataj”. Mod jest naprawdę świetny.
Pociągnąłem temat artefaktu Spirala dla Żaby. Jest on w …
Spoiler
… posiadaniu jednego z Najemników na terenie dawnej bazy Wolności na terenie Magazynów Wojskowych. W moim wypadku nie miał go Pies, a inny bojownik. Z rozmowy z Żabą wynika, ze jego obecna “ochrona” znalazła się “sama” - więcej nie chciał gadać na ten temat. Rozliczyłem zadanie i brnę dalej. Jako ciekawostka: artefakt zostaje w naszym posiadaniu w inwentarzu, i nie można go wyrzucić - widać do czegoś będzie potrzebny.
Narzędzia losowo można kupić różne zestawy (precyzyjne, zgrubne i kalibracyjne) u poszczególnych handlarzy (nie mylić z przenośnymi zestawami naprawczymi - wyglądają podobnie - z nich też można korzystać dopiero jak osiągniesz pewien poziom), również przy trupach (te medyczne wyglądają jak duża torba lekarska czerwona z krzyżem na boku - taka ikona był już w SGM - on jako 1 to wprowadził). Jak zdobędziesz odpowiednią ilość punktów (opisywałem to wyżej - włącz literą “b” i wybierz które ze swoich cech chcesz udoskonalać). Jedną z umiejętności, jest zdejmowanie schowków z ciał - tam też spawnują się narzędzia i medykamenty (te kwestowe).
że można kupić to wiem, bo miał taki Sidor. Ale znalezienie takich narzędzi ma przynosić zysk, a nie stratę. U Sidora 1600, a nagroda za nie 700. Czyli 900 w plecy. A na początku gry, to sporo. Dlatego cofnąłem zapis i czekam aż znajdę.
A patrząc na rozmieszczenie schowków ( np. pierwszy schowek Chomika ( Habarszczika ) w wiosce, inne znajdźki mogą być umieszczone podobnie.
Na razie nie jestem za daleko w “fabule” bo sprawdzam niektóre z rozwiązań moda, bo nie muszą być takimi jak w CoC. Mam zastrzeżenia do skuteczności broni. Gdy strzelałem do bandyty przez liście, był nie do zabicia. Nie mówię więc o odporności wojaków którzy zaatakowali wioskę. NPeC rozwala go jednym strzałem z TOZa, a ja potrzebuję pół magazynka PB z kałacha 100% sprawnego.
Jakie masz doświadczenie z częściami mutantów. Mam opcję “wytnij część”, nóż w ręce i żadnych efektów. Nie leżą też obok zabitego zwierzaka.
No i, czy już uruchamiałeś jakiś samochód? Wiem że ma to być klawisz “O”. Tylko czy na klawiaturze z grażdanką, czy na naszej. I czy przypadkiem nie jest to rozwiązanie z Czasu sojuszu, gdy uruchamialiśmy silnik klawiszem dla detektora, ale jak go nie było w slocie.
Mam już punktów na 1 poziom, więc pobawię się w zdobywanie sprawności.
I jeszcze jedno. Przeoczyłem przy ustawieniach, czy też jest tylko jeden HUD, taki mizerny.
A tu będzie pytanie do . Co i gdzie pozmieniać, aby zegar pokazujący czas, był nie tylko w otwartym PDA, ale również na ekranie gry, pod tym HUDem w lewym dolnym rogu. Może masz już coś takiego z HYBRYDa?
U Sidora 1600, a nagroda za nie 700. Czyli 900 w plecy. A na początku gry, to sporo. Dlatego cofnąłem zapis i czekam aż znajdę.
Trzeba niestety zainwestować w rozwój postaci - jak nazbierasz punktów umiejętności, kasę odrobisz z procentem (na samych schowkach się obłowisz że ho ho, nie wspomnę już o kasie z trupów).
Na stalker.pl dostałem od jednego usera takie jego własne tłumaczenie perków, może wam się przyda w celach informacyjnych Robione dla starszej wersji moda.
Spoiler
Nazwa umiejętności
Poziom biegłości / 5 - Opis korzyści z nauki kolejnego stopnia biegłości w danej umiejętności
SIŁA
1/5 - Umożliwia noszenie niektórych ciężkich pancerzy
2/5 - Umożliwia korzystanie z broni ciężkiej
3/5 - Umożliwia noszenie ciężkich pancerzy naukowych
4/5 - Umożliwia korzystanie z karabinu Gaussa + można kopać niewielkie mutanty
5/5 - Umożliwia noszenie egzoszkieletów
MEDYCYNA
1/5 - Apteczki działają efektywniej
2/5 - Apteczki i tabletki działają efektywniej
3/5 - Apteczki i tabletki działają jeszcze bardziej efektywniej
4/5 - Apteczki i tabletki działają jeszcze bardziej efektywniej
5/5 - Apteczki i tabletki działają maksymalnie efektywnie
GRABIEŻ / SZABROWANIE
1/5 - Umożliwia grabież pieniędzy z trupów
2/5 - Umożliwia znajdowanie w PDA trupów naprowadzań na schowki
3/5 - Umożliwia znajdowanie przy trupach większej ilości pieniędzy
4/5 - Umożliwia częstsze znajdowanie w PDA trupów naprowadzań na schowki
5/5 - Osiągnięto maksymalny stopień umiejętności grabieży
NAPRAWY
1/5 - Umożliwia naprawę broni za pomocą zestawów remontowych
2/5 - Umożliwia naprawę pancerzy za pomocą zestawów remontowych
3/5 - Umożliwia efektywniejsze korzystanie z zestawów remontowych
4/5 - Umożliwia jeszcze bardziej efektywne korzystanie z zestawów remontowych
5/5 - Osiągnięto maksymalny stopień umiejętności naprawy
PRZETRWANIE
1/5 - Umożliwia patroszenie i odcinanie części ciał mutantów
2/5 - Umożliwia spożywanie mięsa mutantów bez utraty zdrowia
3/5 - “Zwykłe” pożywienie działa efektywniej
4/5 - Artefakty są mniej szkodliwe (przy zbieraniu)
5/5 - Używane artefakty posiadają silnie zniwelowane negatywne właściwości
Na początek drobna uwaga techniczna (może inni nie mają takiego problemu - ja mam). Podczas kiedy chciałem pogadać z Sacharowem, nie pojawiał mi się napis (F) ROZMAWIAJ. Dopiero kiedy przykucnąłem, ukazało się okno dialogowe.
Od w/w, dostałem zadanie na odnalezienie 3 skanerów (rejestratorów) anomalii. Nie my je stawiamy w tym modzie, tak jak było w innych “wariacjach” CoC. Teraz nie są zaznaczone na mapie pola gdzie one powinny być - opieramy się wyłącznie na opisie słownym w PDA. KTO NIE CHCE - NIE CZYTA (OGLĄDA):
Oddajemy rejestratory dla Zoba, a ten wyniki dla Sacharowa. Z tym ostatnim dobijamy targu, i za 17,5 tysiąca, w przeciągu kilku dni dostaniemy gotowy prototyp.
Antychryst powoduje losowe wyloty - nie zawsze, ale są. Pozbyłem się go, by nie tracić przyjemności z gry. Sidor siedzi na dupie u siebie w bunkrze - ale śpi od 22 do 6 rano. Warto zrobić zadania dla Medyka w Wiosce kotów - rozpoczyna to serię zadań naschowki Zbieracza. Później dodam opisy, bo mam już kilka za sobą. Warto tez kupić opisy schowków kombinezonów - są tam gdzie opowiada. Co do schowków z opisów (karteczek przy ciałach) - są faktycznie. Kilka znalazłem - bardziej przypadkiem, niż dążąc do tego celowo.
- problem pojawiania się za plecami postaci (bliskiego spawnu), był w Hybrydzie a - temat był opisywany w temacie . Mod jest niezwykle stabilny, ma całą masę nowych zada i przerobione lokacje - aczkolwiek (tak jak z karabinem Antychryst), nie ustrzegł się błędów. Oby wszystkie mody do stalkera miały ich tak mało .
- Ciche Wzgórza to Magazyny Wojskowe - tam jest też wieża ciśnień (w podstawce CC jest zbiornik w środku na górze, w CN już jest pusta w środku - idąc tym tokiem - nazewnictwo jest troszkę pomylone…).
Warto p o rozmowie z Duchem, śmignąć na Bagna do Doktora - w nagrodę za dobre wieści dostajemy artefakt Strzelca ; tak na marginesie, w tym modzie walka ze śmigłowcami to słodycz na moim sercu…
Załatwiłem pierwszy etap w X-16. Po dostaniu psi hełmu, dostałem zadanie od Sacharowa, na odnalezienie docenta Kondakowa. Pomówiłem z Duchem i razem ruszyliśmy do labu. Wspeierając się wzajemnie oczyściliśmy przedpole. Spotkałem docenta - po rozmowie mu odbija i t rzeba go zabić. Odesłałem Ducha. Reszta standardowa - rozliczenie z Sacharowem.
Będąc na Agropromie , kosząc schowki pomówiłem ze wszystkimi NPC. Dostałem dwa kolejne zadania: pierwsze to odzyskać 5 dokumentów z X-16. Wiedrow stoi na 2 piętrze kompleksu stalkerów. Dokumenty są widoczne jak na “patelni” w labie:
Kolejne zadanie z Agropromu daje nam Nowikow - mechanik CN. Mamy odnaleźć an Kordonie starego znajomego, byłego członka CN, Szesturyj jest teraz kurierem Sidorowicza. Rozmawiamy z Sidorem i biegniemy za jego kurierem - tylko co poszedł przez wieś. Po rozmowie dostajemy od niego dodatkowe zadanie odnaleźć hełm przyłbicę brakującą mu do kompletu z kombinezonem. Rzeczona ma być na dachu koło Elewatora. Faktycznie tak jest. Odnosimy, bierzemy nagrodę i wracamy do Nowikowa.
Hra je výborná,po mnoha letech oprašuji ruštinu a jde to těžko.
Mám ale problém s úkoly od Povinnosti při hlídce na východ na Smetiště.Vzal jsem úkol "Najdi vintorez bc a najdi chléb.Mám je v batohu a odkaz v úkolech na vyzvednutí odměny.Značka mně naviguje na velitele hlídky ale ten se mnou nemluví.(Chybí dialog?)
Visí mně ty úkoly v denníku a nevím jak je dokončit.
Jinak se hraje velmi dobře,je super ten batoh v batohu kde naskládáte 10 stejných věcí a váží stejně jako jeden kus.
S temi perky jsem se taky potýkal ale už jsem si je přeložil a orientuji se v nich.
W spawnie jest chwilami błąd: mówił o nim - niektóre postaci się “klonują” (są ich po 2 takie same). Też miałem tak z jednym z zadań. Artefakt Spirala nie był u Psa, jak być powinno (bo ten zginał mi w walce koło domku z Żabą - po wczytaniu zapisu jego nie było tylko “klony” jego towarzyszy), a kamień był w inwentarzu przypadkowego członka Najemników. Co do Perków - każdy sam powinien sprawdzić co bardziej mu pasuje. Myślę, ze w kolejnych modach będziemy spotykać taki system wartościowania (stopniowania umiejętności GG) coraz częściej. Gram obecnie między innymi w “Lost Path 0.3” - tutaj też musisz zdobyć wystarczającą ilość reputacji, by przyjęto nas do danego ugrupowania.
Przed końcem roku wyjdzie nowa, uzupełniona wersja moda - ostateczna; - tutaj możesz przeczytać dokładnie:
Spoiler
Привет всем. Чьи надежды не были оправданы нами - нам очень жаль. Мы в той сложившейся ситуации не могли поступить как-то мягче. Оправдываться мы не будем, и в детали локального конфликта посвящать тоже не будем, вы уж простите. Пусть Иван Гуторенко, бывший разработчик ЛР, сольет в сеть еще больше наших старых переписок, и тогда все узнают, почему мы так сделали.
Мы продолжаем доделывать 0.8R, и кто разгадал ребус- тот красавец. Мы почти подключили кордон из 1935, скоро будут ингейм скриншоты
Высока вероятность, что прощальную версию мы выложим уже до нового года.
Напоследок : Наверное, здорово вестись на вбросы человека, который имеет за собой не один грешок, а целый вагон. А мы хотя бы имели совесть признать свою неправоту. Хотя, стесняюсь спросить, чем лучше шутки про “Горшок умер” или что-то подобное? А мы сделали вынужденный вброс о *внимание* несуществующем никогда человеке. Делаем выводы, кто аморал, а кто нет (на картинке переписка между очередным админом фан-группы + админом околосталкера + автором канала “неважно кто” и разработчиком, которого на людях оскорбляли другие админы - https://pp.userapi.com/c830508/v830508914/13e82/WQIOC..) (еще один бонус - https://pp.userapi.com/c841523/v841523970/324ba/iigPP.. , доказательства, что это правда, в конце записи стрима Damaged Justice по бета-версии ЛР (самый первый стрим)). У нас таких много. Можем показывать по парочке в день, но не хочется опять заниматься бессмысленными срачами.
Są problemy pomiędzy ludźmi - jedni drugim usiłują dokopać - jak w życiu. Będzie to wersja pożegnalna.
- ten klucz dostajesz podczas 1 rozmowy z Doktorem, po oddaniu mu przesyłki. Artefakt Striełoka dostajesz później po przyniesieniu wiadomości od Ducha - co stało się z grupą - tak Doktor Cię nagradza. Może klucz gdzieś zostawiłeś w schowku przez pomyłkę - jest niezbędny do otwarcia pokoju nr 26 w Prypeci. Zajrzę do spawnera - jeżeli jest to podam Ci nazwę.
PS. 1.:Jak pisałem wcześniej, połączyłem ADDON 0.3 i dodatek Sin. - za osiągnięcia dostajemy unikalne artefakty - dopiero teraz to zauważyłem. Jak chcesz być “kuloodporny” to dostajesz unikalny kryształ, szybki - unikalny smoczek. Na screenach widać, efekty połączenia obu modów. Jeżeli wybierasz dobrze - z artem na pasie możesz ponegocjować z MONOLITEM i posiąść wszystko co jest w Zonie, wtedy w inwentarzu masz jak w spawnerze… .
PS. 2.: - dodaj do “elementu docelowego” , w skrócie gry na pulpicie, po spacji parametr " -dbg". Następnie, po wczytaniu zapisu “ESC” I “S”. Wybierasz jak na screenach niżej: