Przywracamy bohatera na mapę [SoC]

NAZWA:  Przywracamy bohatera na mapę [SoC]

Ważne: po wpadnięciu za tekstury lub wypadnięciu poza mapę zapisz grę, w przeciwnym razie nic się nie stanie. Zapisz grę, kiedy GG znajduje się poza mapą.

 

OPIS DZIAŁAŃ:

Spoiler

Plik gry, który będziemy edytować:

  • ui_main_menu.script

Najpierw wchodzimy do gry, wczytujemy i naciskamy klawisz ~ (tylda), powinno otworzyć się okno konsoli.

Następnie wprowadzamy kolejno te polecenia, w następującej kolejności:

  • rs_stats 1
  • demo_record 1

Pierwsza komenda odpowiada za wyświetlenie informacji na ekranie, druga komenda umożliwia latanie po lokacji (wolna kamera). Aby wyłączyć wyświetlanie informacji, użyj polecenia rs_stats 0 ; aby wyjść z wolnej kamery, po prostu naciśnij klawisz Esc.

Powinno być coś takiego:

Spoiler

Następnie z pomocą klawiszy w, s, d, a, przemieszczamy się do potrzebnego punktu:

Spoiler

I zapisujemy gdzieś, te współrzędne:

Spoiler

Współrzędne oddziela się przecinkiem i są w kolejności x, y, z.

Teraz przechodzimy do folderu gamedata/scripts, szukamy pliku ui_main_menu.script (na wszelki wypadek robimy jego kopię), otwieramy go notatnikiem (można Notepad ++) i na samym końcu znajdujemy następujący blok kodu :

if dik == DIK\_keys.DIK\_Q then self:OnMessageQuitWin()end

(Przycisk Q odpowiada za szybkie wyjście z gry, działa w menu gry)

Zamieniamy w nim self:OnMessageQuitWin() na self:teleport()

Czyli powinno to wyglądać tak:

if dik == DIK\_keys.DIK\_Q then             --self:OnMessageQuitWin()  -- zakomentowano              self:teleport()         end

Następnie na samym końcu tego pliku, po zakończeniu wszystkich funkcji, wstawiamy swoją funkcję:

function main\_menu:teleport()local a = vector() a.x = -187.59 a.y = 2.74 a.z = 106.37 db.actor:set\_actor\_position(a)end

gdzie a.x, a.y, a.z, to współrzędne miejsca, do którego należy przenieść GG.

Zapisujemy wszystko, uruchamiamy grę, wczytujemy save i wykonujemy następującą kombinację: Esc -> Q -> Esc. GG po tej kombinacji powinien przenieść się na określone współrzędne.

Testowane na CCz, wersja 1.0004.

 

ŹRÓDŁO:

https://ap-pro.ru/forums/topic/2643-soc-shoc-vozvrashtaem-geroya-na-kartu/