Радар - глухой лес (Radar - Głuchy las)

Tytuł oryginalny:  Радар - глухой лес
Platforma: Cień Czarnobyla 1.0006
Data premiery:  15.06.2019 r.
Autor:  Ekagors
Śr. długość rozgrywki: (ok. 1 godziny)

OPIS:

Spoiler

_Są legendy o stalkerze, który nie nosi ze sobą broni palnej, żeby nie złościć samej Zony. Porusza się zwykle po zmroku, wyczekując na dogodny moment – niczym drapieżnik. Zapuszcza się zwykle w miejsca, które każdy normalny człowiek bez chwili zastanowienia omija. Omijają też dziwacznego stalkera. Jak prawdziwa może być taka legenda?

Przekonajcie się sami, poznając go podczas kolejnej z jego wypraw. Pewnego razu, w ponury, deszczowy dzień zauważył helikopter spadający nad Martwym Lasem. Miejsce to wyjątkowo nieprzyjazne, ale i tak postanowił sprawdzić, czy ktoś przeżył. Z ostrożnością, strachem, ale również wielkim zainteresowaniem, przekroczył granicę niedostępnego Radaru…_


Cechy moda:

  • nowa fabuła, 
  • nowy ambient, 
  • inne, drobne zmiany. 

PORADY:

Spoiler

Wskazówki dot. rozgrywki:

  • Jeśli rozszyfrujesz kod, otrzymasz: 78?1

Liczby były w systemie dwójkowym. Należało przeliczyć na system dziesiętny. 

  • Gdzie włączyć zasilanie? 

Anteny i budynek przy wejściu, obok małej wierzy. 

  • Gdzie znaleźć kod do drzwi? 

Po rozwiązaniu problemu z zasilaniem znajdziesz dekoder. Otrzymasz kod w systemie dwójkowym, który trzeba przekonwertować na dziesiętny.

  • Czy można wejść do wagonu, w którym znajduje się snajper w oryginalnej grze, próbowałem przez okno, nie wyszło.

Oczywiście, że tak, udaj się od razu do miejsca, w którym jest snajper i go przeszukaj. 

  • Tak przy okazji znalazłem jeszcze 2 sejfy, do jednego potrzebny jest klucz, a do drugiego jakiś kod oznaczający rok. Nie wiem gdzie, jak, kto i co.

Sejf z kodem: „Och, mój rok!” - spójrz na rok w PDA.
Sejf z kluczem: W jednym z wagonów, niedaleko.

GALERIA:

Spoiler

1.thumb.jpg.9cde9dccd442c740c5de43ad75d011c6.jpg  2.thumb.jpg.08d8b57896500112ebd2fcdc47c58a6b.jpg

3.thumb.jpg.62f83617ded75f5dd68b9589b9c6f90b.jpg  4.thumb.jpg.d18e1140d38ecf9f868cfa4330a92e98.jpg

INSTALACJA:

Spoiler

Zalecana kolejność instalacji:

  1. Cień Czarnobyla 1.0006.

  1. Pobrane i wypakowane archiwum moda umieszczamy w głównym katalogu gry.

  1. W pliku fsgame.ltx zmieniamy linię:
    $game_data$ = false| true| $fs_root$|  na:  $game_data$ = true| true| $fs_root$|
     

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:

Źródło:  newAP-PROLOGO.png.aba0a3e476d400f89ebcc83f4ed08bdb.png.f9c3ef2f55de11a541281ed76cba97d4.png
 

Która wersja Cienia? Nie podał?

Postawiłem na 1.0006 rus GOG. Na razie hula bez wylotów.

1 polubienie

 Nie widziałem. 1.0006 albo 04, ale skłaniałbym się ku pierwszej.

Edit: no właśnie,  mnie ubiegł

Tę informację trzeba dodać do #1, z ostrzeżeniem, że jest domyślna i wypraktykowana.

Syn Marnotrawny był dla silnika 1.0007, ale szedł na 1.0006. Natomiast Merk był na Czystym Niebie.

No i przydał by się adres do strony moda.

Mod dobry, pełna groza lokacji, zrobiłem już 2 zadania teraz idę po ekwipunek dalej w lokację(10007 lub 10006 - na rus wersji bez wylotów i problemów):

Mod krótki ale fajny, istny hardkor! polecam.

p.s. na pewno będzie ciąg dalszy.

Fabularny mod bez dialogów, nawet ciekawa koncepcja. Mam wrażenie, że autor szuka, daj mu Boże, żeby w końcu znalazł.

Mod fabularny? Trudno nazwać fabułą bieganie po praktycznie pustej lokacji (nie licząc kilkunastu mutantów i zombie) i szukanie nie do końca wiadomo czego. Znaleźć można całkiem sporo sprzętu (broń, kombinezony, apteczki itd.), jednak najważniejsze rzeczy (które mają pchnąć tę “fabułę” do przodu) znajduje się właściwie przypadkiem - brak jakichkolwiek wskazówek gdzie i czego szukać. Koncepcja podoba mi się, nawet bardzo, ale wykonanie już niezbyt… A dialogi są, a właściwie jeden: w południowo-zachodniej części lasu można spotkać stalkera, który ma dla nas “robotę”.

Autor może i szuka, ale moim zdaniem tym razem nie znalazł - i dobrze mu tak, bo ja dwóch rzeczy też nie znalazłem, ale moda niby ukończyłem… chyba… 

Nie spotkałem tego stalkera, ale chyba niewiele straciłem.

1 polubienie

Jak dla mnie, to spotkanie stalkera (i jego “zadanie”) było chyba najlepszym momentem w tym modzie, ale… masz rację, niewiele straciłeś. 

Abakan - jedyny stalker zamienia się w 2 strzelające do ciebie zombie, to tyle jeśli chodzi o “ludzki” aspekt moda

 - a po oględzinach zwłok okazuje się, że jeden z tych “zombie” to neutralny stalker… Nie załapałeś? Cała ta “akcja” na kilometr śmierdzi kontrolerem…

Kontrolerów nie liczyłem, tyle ich tam było co psów obu “ras”.

No, nie przesadzaj, trzech tam dziadów było przy śmigłowcu. Załatwiłem na dzień dobry wszystkich nożem, nie odnosząc przy tym najmniejszego uszczerbku na zdrowiu - i to już było dla mnie mocno niepokojące (w odniesieniu do jakości moda). 

Tak,  zrobiłem też moda w około 3-5 minut realnego czasu!

Nie rozwalałem kraty na budce/wartowni, pobiegłem świńskim truchtem do tunelu za wieżyczka na prawo, potem płot, książka i koniec moda, bez zadań i bez stresu mimo braku dresu.  

 

1 polubienie

Eee, guzdrałeś się! Mi ten wariant “przejścia” zajął nie więcej niż dwie minuty… 

Fajny mod, to przecież więcej czasu zajmuje, pobranie, rozpakowanie, instalacja, uruchomienie gry

Podziękował

Godzinę temu, tom3kb napisał:

Podziękował

Dobrze Ci mówić… Ja mordowałem się z tym jakieś dwie godziny, zanim podziękowałem, bo przecież nadzieja umiera ostatnia. 

A ja nie żałuję, no chyba, że taki krótki i trochę jakby tak bezludny.

Mod jest odmienny i jak autor/autorzy pociągną fabułę w laboratorium to może być fajnie.