ReBorn FF Atefakty śmierci

REBORN FF - ARTEFAKTY ŚMIERCI

Mod do Czystego Nieba 1.5.10

Autor Max Warlock

 

 

Który jest ReBornem, z którego usunięto wszystko to co w ReBorn 2.50 irytowało.

Cyt. ze strony moda.

Ten mod jest opracowany w oparciu o mod ReBorn. Ale oryginalny mod posiadał niedopracowania i wstawki, które mogą się wielu grającym nie podobać. Autor tego moda postanowił wykorzystać oryginalne tekstury z Czystego Nieba i innych modów ulepszających tekstury, w celu pozyskania idealnego balansu, usunięcia błędów i zahamowań. Włączono też nowe dźwięki i konfigi.

 

Zostały wprowadzone następujące zmiany.

  • Usunięto mnóstwo zwariowanych tekstur, tekstów i dźwięków;

  • Usunięto zielone psy, lalkowate świnie i kontrolerów w dzinsach;

  • Usunięto dziesiątki gołych bab;

  • Nowe szejdery;

  • Nowe efekty pogodowe;

  • Nowe tekstury nieba;

  • Tekstur panoramiczne;

  • Poprawiony silnik:

  • Dodano nowe postprocesy;

  • Dodany HUD dynamiczny;

  • Usunięto pstrokate tęcze w intro i menu;

  • Początkowy film na CEA jest zrobiony w lepszej jakości;

  • W bazie Czystego Nieba usunięto snorka, często zabijającego prof Kałańczę ( Basznię)

  • Usunięto możliwość zabierania pieniędzy jednemu NPC, a dawania ich innemu;

  • Usunięto pendriva zamiast śruby;

  • Z bazy CzN usunięto wszystkie zwierzęta, za wyjątkiem oswojonych psów:

  • Artefakty w anomalich rodzą się raz na 2 - 4 doby.

 

Strona moda: http://www.stalkermods.ru/load/chistoe_nebo/globalnye_mody/globalnyj_mod_reborn_ff_na_stalker_chisto_nebo/32-1-0-1548

 

Linki do pobrania:

https://depositfiles.com/files/5a81o76uo

http://turbobit.net/zwgafa190ii7.html

 

Instalacja na pol ska podstawkę.

Po wypakowaniu pobranej paczki, otrzymujemy kat data, oraz instalator.

Jest też plik info.txt - zawartość nieistotna i link na forum.

W kat data, mamy katalogi bin i gamedata, cfg.ltx i fsgame.ltx

Są też powtórzone plik info.ltx i link do forum rus.

 

Możemy użyć instalatora, jednak wyświetla się w robalach, co utrudnia skorzystanie z niego.

Można też bezpośrednio przekopiować kat.kat bin i gamedata, oraz cfg.ltx do katalogu głównego podstawki, lub co jest wskazane, jej kopii.

Plik fsgame.ltx, można, ale nie koniecznie. Powinien robić zapisy w kat. głównym moda.

Tym sposobem uzyskujemy moda z czystą grażdanką.

 

 

Rady, na prawidłowe rozpoczęcie gry.

 

Jak lecisz nad bagnami, to jeszcze jak jesteś nad bazą, pojawia Ci się takie okienko na dole ekranu z tekstem.

Aby spełnić porady autora moda, (zaopatrz się wcześniej w zegarek z sekundnikiem) klikasz w ten teks, ale nie częściej jak co 15 sek. Pojawia Ci się kolejny tekst. Czytasz go uważnie, bo tam masz wskazówki do dalszego postępowania i zadania do gry.

Gdzieś koło wieży obserwacyjnej usłyszysz inny głoś niż Lebiediewa. Wtedy klikać nie wolno, to mówi do Ciebie Spełniacz Życzeń. Masz wstąpić do jakiegoś ugrupowania, podporządkować sobie Zonę. Dostajesz od niego specjalne umiejętności.

Trwa to dość długo. Aż przelecisz przez środek cerkwi i znajdziesz się nad tym pierwszym cmentarzykiem. Teraz, gdy ten głos już ucichnie, możesz znowu kliknąć i wyświetli Ci się informacja o zrobieniu zapisu. Są i inne. W górnym rogu ekranu, kolejna wskazówka. 

Kiedy kamera przeniesie nas w pobliże przejścia na Agroprom, przez chwilę jakby się zatrzymuje. To czas na zrobienie zapisu.

Klikasz znowu, aż do pojawienia się możliwości wyboru frakcji. Wybierasz i zatwierdzasz. Gdy wybrałeś CzN możesz wgrać zrobiony zapis i od razu lądujesz w bazie CzN.

W bazie same znane twarze i nicki. Jest błąd w nickach. Basznia, jest Kałanczą. Ale w dialogach jest Basznią. Rozmawiamy z nim, zapamiętując jego wskazówki. Jest to istotne dla dalszej gry.

Rozmawiamy w bazie z wszystkimi “rozmownymi” NPCami, bierzemy zadania jeśli dają i idziemy po obiecany przez Lebiediewa sprzęt.

Dobrze jest kupić trochę naboi śrutowych.

 

Inne rady na początek.

 

Mod ma zwiększony do 200kg udźwig, więc nawet na początek zbieranie broni na sprzedaż, nie jest problemem. A zbierzemy jej sporo przy zadaniach zajmowania bagien.

Poszczególne placówki nie są zajmowane z automatu, ale musimy przywołać “ekipę”. Robimy to poprzez ESC -> F2 i wybór przywołania.

Jest tam też przyśpieszacz czasu, który zastępuje opcję spania.

Umarłem bez widocznej przyczyny i to nagle. A było to z głodu, bo sobie przeczekałem noc na przyśpieszaczu czasu. A na początku żarcia się kupić nie da. Przypomniałem sobie dialog, że czystoniebowcy nie mając dostaw jedzenia, jedzą mutanty. W czasie działania z zastrzelonych świń, dzików i chimer, zabrałem wątróbki. Można zjeść, ale trzeba antyradem albo flachą zdjąć radiację. Zjadłem i przeżyłem.

U Najemników kupiłem arty, na udźwig i przeciw radiacji, przeciw upływowi krwi. Łącznie z tym udźwigiem 200 kg dawanym przez moda, mam drugie 200 w zapasie . Koniecznie należny kupić arty na podwyższenie zdrowia, wtedy unikamy problemu z jedzeniem.

Ich handlarz skupuje bez ograniczeń broń i amunicję, tak że jest mu czym płacić.

Z każdym "rozmownym"NPCem, spotkanym poza baza CzN, również prowadzimy komplet dialogów. dają wiele dobrach rad, z pozoru nieistotnych.

Na Bagnach wszyscy przewodnicy dostają 2 opcje przejścia na Kordon, po zdobyciu i zajęciu przez Czyste Niebo - przynajmniej u mnie tak było - Parku maszynowego.

Na Kordonie miałem “loty”. Myślałem, że to jakieś anomalie powodują taką sytuację. Ale ich przyczyną jest znajdywanie się w pobliżu kontrolera. Aby nie utrudniał gry, najpierw go trzeba zlikwidować.

Uwaga! Zawsze ma mocną asystę, z burerów lub chimer.

 

Ściągnąłem reborna ff 30 04 2015 i postawiłem od razu i grałem, jest fajny i łatwiejszy, tzn. nie ma denerwujących zagwozdek fabularno-tematycznych.

Jak nie chcesz latać za przyczyną kontrolera, do czasu wykrycia gdzie dziad się chowa, przejdź na widok 2 postaci. Znajdziesz, widok z 1 postaci i snajperka z odległości gdzie nie sięga telepatia. Albo wyczekiwanie na przyziemienie. Sprawdzone, działa na 100%.

 

Kto Cię przeprowadził, lub z jakiego teleportu wszedłeś na Agro?

Wysłał mnie tam Leśnik, ale jego wskazówka powrotu przez MW, skończyła się teleportacją przez “skrzyżowanie dróg”, do Doliny Mroku. Teleportów brak, przewodnicy bez opcji.

“Skrzyżowanie dróg” jest ciekawym rozwiązaniem, ale chyba trzeba będzie teleportować się po kilka razy  :frowning: , aż się trafi gdzie trzeba  .

W ff nie byłem na agro, zwiesiłem rozgrywkę, na razie błota i kordon, aha widać przejścia ale po wejściu na lokację nie można z nich skorzystać bo znikają z pda.

Jadę FF na nowo i na spokojnie. Po przejściu na Kordon te placówki które miałem do opanowania, po ich zajęciu obsadzałem od razu czystoniebowcami. Patrzyłem też, dokąd mnie przewodnicy chcą prowadzić. Po obsadzeniu Kordonu, poszedłem do Doliny Mroku. Miałem inaczej niż w poprzedniej grze. Podobnie, ale np. na placówce ze stacją benzynową pojawiła się ekipa i trzecie PDA. Trochę dziwnie było na budowie. Byli dwaj handlarze, ale jak tylko zacząłem likwidować zombiaków, wyparowali  :o. Ale znaczki obecności są. Dziwne. Miałem w PDA wskazówkę na przejście do CEA. Postanowiłem sprawdzić, ale dostałem informację, że na niego jest za wcześnie i miotnęło mnie na teleport na Wysypisko. No to poszedłem. Wytłukłem Samotne wilki - ( wrota do hangaru były zamknięte ) -  przed wrotami, do tych w środku postrzelałem przez okna i brama się otwarła. Joga strzelał, więc go zatłukłem i zabrałem PDA. Sprowadziłem CzN. Następnie otworzyłem drogę do teleportu na MW, sprowadzilem znowu CzN i przewodnicy dostali opcję na Magazyny Wojskowe. A zaznaczony teleport nie jest aktywny. Na Agro też się przejść na razie przez teleport nie dało. Widocznie trzeba poczekać, aż przewodnicy dostaną opcję. Mogę też od razu, bez Magazynów pójść do Czerwonego lasu. Poprzednio tej opcji nie miałem.

Tam czeka zadanie ochrony mostu. Czyli tym razem, idę tokiem myślenia autora (autorów) moda.