Platforma: Zew Prypeci 1.6.02 (repack - wersja samodzielna) Data premiery: 20.09.2020 r. Autor: Artiom Jakuszew Autor spolszczenia: Śr. długość rozgrywki: ok. 20 godzin
OPIS:
Spoiler
Połączenie dwóch znanych projektów na platformie Zewu Prypeci - i .
W dużym uproszczeniu Sigerous Mod rozbudowuje ostatnią część trylogii o nowe wątki fabularne, zadania poboczne, lokacje, wiele nowych postaci i masę przedmiotów. Adaptacja Gunslingera wprowadza nowe bronie, animacje oraz zmiany w grafice.
1. Adaptacja jest w formie repacka (wersja samodzielna) i nie wymaga posiadania Zewu Prypeci. Po rozpakowaniu wystarczy zainstalować.
Instalacja spolszczenia:
Pobieramy, a następnie rozpakowujemy WinRarem lub 7zipem. Kopiujemy z wypakowanego archiwum foldery gamedata i launcher (znajdujące się w folderze “Pliki spolszczenia” do katalogu z modem i gotowe - można grać.
Do spolszczenia dodane są polskie pliki dźwiękowe z lektorem (opcjonalne) - wrzucamy znajdujący się tam folder sounds do folderu gamedata.
Spolszczenie posiada również mały mod na przywrócenie oryginalnej muzyki grającej w tle w trakcie spacerowania po lokacjach - plik ten wrzucamy do gamedata/configs jeżeli nie przypadnie nam do gustu nowy ambient przygotowany przez autora moda.
Zalecenia dot. instalacji moda + małe wyjaśnienie odnośnie do broni od autora spolszczenia - :
Addony zaleca się dodawać jeden raz, przed startem nowej gry (z wyjątkiem optymalizacji, którą można dodać w dowolnym momencie rozgrywki). Nie zaleca się instalować adaptacji na partycję systemową (dla gry może być niewystarczająco praw do wykonywania operacji na partycji systemowej).
Wskazanym jest wyłączyć autozapisy (pomoże to pozbyć się wielu wylotów, gdy brakuje pamięci w czasie przemieszczania się między lokacjami).
Prace nad optymalizacją wciąż trwają. Optymalizacji, która znajduje się w menedżerze modów, zaleca się użyć tylko w przypadku, gdy nie jesteś zadowolony z aktualnej wydajności.
W związku z tym, że mod wykorzystuje funkcje oraz broń z Gunslingera, to niektóre modele zastępują kilka oryginalnych z Zewu Prypeci jednym. Niestety nie uświadczycie jak na razie SPAS’a-12, ani Armsel Protecty (Eliminator) - obie zastępuje Sajga 12K tak jak i unikalne warianty strzelb od Trapera i Gonty, więc w czasie zbierania książeczek, które poprawiają opanowanie danej broni przez Diegtiarowa, nie bądźcie zdziwieni, jeżeli kilka razy natraficie na książeczkę do Sajgi 12K. W modzie również nie zobaczymy jeszcze:
HK G36 (zamiast niego mamy AK-101 Wydanie Specjalne - zamówienie Żwawego)
Z-M LR 300 (zamiast niego mamy L85A2 Wydanie Specjalne, Wariant 1)
FN F2000 (zamiast niego mamy L85A2 Wydanie Specjalne, Wariant 2)
Dla kilku broni przypada niestety jeden model z Gunslingera i różnią się one tylko nazwami (starałem się zróżnicować je najlepiej, jak tylko mogłem, ale ze względu na ograniczenia moda strzelb się nie dało, bo wszystkie korzystają z jednej nazwy i opisu broni). Należy mieć to na uwadze.
Nowa muzyka w odtwarzaczu MP3:
GoogleDrive - [KLIK]
Yandex - [KLIK]
Oryginalny wygląd lokacji z Zewu Prypeci/SGM 2.2 (wersja 1.14 posiada ładniejsze i zintegrowane z modem lokacje przeniesione z Anomaly):
GoogleDrive - [KLIK]
Rozpoczęcie gry na Zatonie (zamiast na Kordonie):
GoogleDrive - [KLIK]
Oryginalna pogoda z ZP (wersja 1.14 posiada zintegrowaną pogodę z moda CGIM 2):
GoogleDrive - [KLIK]
Przerobiłem launcher choć nie wiem dlaczego mimo wykorzystania tej samej czcionki i jej wielkości jakoś dziwnie wyglądają te napisy, ale ładniej nie potrafię zrobić Oprócz tego jak widać dodałem link do naszego forum, link do tego tematu na forum, link do stalkerteam.pl na facebooku i link do StalkerWorld dla YouTube, wszystkie opcje są interaktywne więc po wybraniu którejś z opcji zostaniecie przekierowani z launchera na stronę internetową lub do folderu (zrzuty i logi) a dodatki otwierają JSGME - menedżer modów, poza tym dzięki i temu, że wstawił tu dodatki do moda w większości przetłumaczone to przetłumaczyłem na angielski nazwy modów( choć niepotrzebnie bo kilku modów, które są tu w temacie w zakładce Dodatki do wersji 1.11 nie ma w wersji do której są linki podane wyżej - trzeba je ściągnąć).
Samego JSGME na razie przerobiłem na angielski bo dołączony do moda jest rosyjski i są krzaczki zamiast angielskich nazw opcji.
A co do samego moda no to dostosowałem polonizację SGM 2.2 do tego moda, uzupełniłem pliki nowymi rzeczami dodanymi w tej wersji i je również przetłumaczyłem, co do plików Gunslingera - te które pasowały ze spolszczenia po prostu zamieniłem z ich odpowiednikami, nowe przetłumaczyłem od 0 na język polski i dostosowałem do załączonego wyżej patcha(nawet nie wiedziałem, że mod dostał już jakiś patch) więc jeśli chodzi o pliki tekstowe wszystko jest po polsku już, skryptów chyba nie będzie trzeba tłumaczyć bo nie trafiłem jeszcze na żaden, który nie był by nie przetłumaczony więc pozostają testy…
A jako, że mod jest długi to jak ktoś jest chętny do pomocy w testowaniu spolszczenia to możecie dać znać bo testowanie w pojedynkę zajmie duuużo czasu ze względu na rozmiar moda
No i fajnie Znalazłem jeszcze jeden plik gunslingera, którego nie było w angielskich plikach, do których linki podrzucił , a znalazł się w rosyjskich, przetłumaczę na szybkości, spakuję to wszystko i podeślę Ci linka na PW
Na razie jestem na Kordonie, ale wylotów nie miałem. Wpakowałem trochę dodatków.
- Lokacje Absolute Nature - Misery edition dla
- Nowa pogoda CGIM
- Standardowy alife NPC
Optymalizacja
Nowy HUD
Nowy Ambient
Oczywiście w NLC będę grał dalej, ale już wolniej. SGM trochę podleczy moje skołatane nerwy
Plan nadchodzących poprawek w patchu 1.12 (SGM 2.2): [ŹRÓDŁO]
Cytat
*Trzeci dodatkowy HUD
*Zamiana niektórych modeli NPC/mutantów
*Czyściciel broni (pod znakiem zapytania)
*Fix opisu zbroi
*Fix błędu z detonacją dynamitu, z powodu zapakowania w db
*Fix zony no weapon, w pobliżu Niedźwiedzia
*Fix xp(doświadczenia) dowódcy oddziału “Alfa” z drugiej misji od Miecza
*Minimapa na wszystkich poziomach trudności
*Fix charakterystyk pancerzy
*Fix ulepszeń pancerzy
*Nowe menu ze Stalkerem 2
*Fix przedawkowania psychodelinu
*Adaptacja skrzynki mechanika (dla zbioru części)
*Zwiększony skok
*Nowy AI dla NPC (pod znakiem zapytania)
Może będą i inne poprawki
Linki do tej samej wersji podawał w temacie SGM 2.2, ale dobrze w sumie, że wstawiłeś link, jak ktoś chce grać już no to jest to jakaś opcja Jeśli chodzi o polonizację z kolei to testy idą w porządku, wydaje mi się, że wyeliminowałem już wszystkie brakujące nazwy i opisy broni i consumabli, pozostała kwestia fabularna - dialogi konkretnie czyli część SGM-owa, część Gunslingera jest ogarnięta.
Fabularnie jestem na Janowie, mam ogarnięte wszystko co na Janowie można zrobić, ekipę do Prypeci aktualnie zbieram, i poza misjami na oddanie przywódcy Monolitu teczki, ogarnięcia śmigieł na Agropromie i znalezienie profesora dla SBU więc wydaje mi się, że całkiem daleko, aczkolwiek testy mogą jeszcze trochę zająć bo chcę być pewny, że nie będzie brakować żadnego dialogu zanim wypuszczę, no i tak jak napisał - autor planuje kolejnego patcha wypuścić i z logu wynika, że będą jeszcze jakieś fixy opisów i charakterystyk pancerzy więc pewnie jeszcze będę musiał wprowadzać zmiany w tekście.
Co ciekawe jeszcze, że tak wspomnę - zaczęły mnie irytować mocno ścinki 32bitowego silnika więc uznałem, że zwiększę trochę switch_distance bo domyślnie był ustawiony bodajże na 100 lub 200, ale okazuje się, że jakakolwiek ingerencja w switch_distance powoduje wylot więc nie polecam kombinować przy tym pliku
Miał może ktoś wylot przy próbie modyfikacji pancerza Najemników u technika na posterunku? Poza tym gra działa bez zarzutu. Loga nie mam, bo (tutaj uwaga) wykrzacza mi również crashloga przy próbie zapisu do folderu. Jeżeli jest jakiś inny sposób na wydobycie zapisu z wylotu, to chętnie spróbuję alternatywnych metod po uprzednim wytłumaczeniu.
Lokacja pancerza, jeśli potrzebna:
Spoiler
Tunel pod nasypem kolejowym w pordzewiałym kontenerze
No więc dodałem spolszczenie do pierwszego posta, kto jest zainteresowany modem - można pobierać i grać
A co do Twojego pytania ja chyba nie miałem problemu z kombinezonem najemników jeśli chodzi o ulepszanie go, ale na 100% pewności nie mam, autor moda w następnej łatce do niego planuje fixy opisów, charakterystyk i samych pancerzy więc możliwe, że jak patch się ukaże to Twój problem zniknie, a póki co najlepiej po prostu unikać modyfikowania tego pancerza.
Muszę przyznać, że grało mi się nadzwyczaj przyjemnie. Tak jak pisałem wcześniej - Gunslinger odświeżył SGM’a. Nie można też zapomnieć o dodatkach graficznych.
W tej adaptacji zostało wyciętych parę zadań: Wolność vs Powinność, W pogoni za Anubisem, Spisek. Jest ich na pewno więcej, ale i tak było co robić.
Po ukończeniu głównej fabuły czeka nas freeplay i trzy dodatkowe zadania. Zlikwidować 200 zombie, odszukać unikalne artefakty dla uczonych oraz jedno od Garriego. A potem… można opuścić Zonę.