The Exception

theexception-coverbymeta.thumb.jpg.e0de1a9c74a1b85eccb945c9554599ba.jpg
 
Platforma:
Zew Prypeci 1.6.02
Data premiery: 10.02.2024 r.
Autor: QueroMas
Autor spolszczenia:
 
 
OPIS:

Spoiler

Historia rozpoczyna się w momencie, gdy niejaki Powolny wynajmuje doświadczonego zabójcę o ksywce Tomas z zamiarem wyeliminowania grupy stalkerów przebywających na obszarze CzEJ. Jednak za prostym, jak mogłoby się wydawać, zabójstwem na zlecenie kryje się coś więcej, co zmusza protagonistę do złamania swoich zasad i zamiast wywiązać się z umowy, zaczyna prowadzić własną grę, ujawniając ciąg wydarzeń, które swój początek miały 20 lat temu.


Cechy moda:

  • za podstawę posłużył x-64 silnik z STCoP 3.5;
  • paczka broni ;
  • adaptacja ;
  • 10 lokacji z anulowanego moda Na przekór śmierci 3;
  • 32 różnego rodzaju medykamentów;
  • 27 rodzajów żywności i napojów;
  • 54 kombinezony i 15 hełmów;
  • 11 noży;
  • 103 artefakty - w tym 73 unikalne (po jednej sztuce);
  • 21 anomalii;
  • 5 detektorów z własnym slotem;
  • ilość posiadanych śrub nie jest już nieskończona;
  • 3 rodzaje zestawów naprawczych - do broni, kombinezonów oraz uniwersalne;
  • 43 mutanty (129 modeli z unikalnymi teksturami) z możliwością pozyskania ich części ciał;
  • nowe właściwości wśród poszczególnych artefaktów oraz leków;
  • nowy HUD i inwentarz;
  • lekko przeprojektowany PDA;
  • nocą zamiast wron latają nietoperze.

Wykorzystane projekty: 

Spoiler

  • STCoP Weapon Pack 3.5;
  • Silnik x-64 (autorstwa mortany);
  • Anulowany projekt Na przekór śmierci 3;
  • Unexplored Land;
  • CGIM 2;
  • Modele, tekstury oraz dźwięki z: , , , , , , , /, PHARM

PORADY:

Spoiler

Wskazówki dot. rozgrywki od :

  • Sprawdzajcie zwłoki KAŻDEGO zabitego wroga - dzięki temu pojawia się na lokacjach więcej schowków.
  • Nie pamiętam, ale chyba od Sacharowa za wykonanie zadania dostaniemy antybiotyk, który umożliwia przetrwanie emisji w otwartym terenie. Trzymajcie go na “czarną godzinę”. U mnie przydał się i uratował sytuację w misji odprowadzenia rannego Borsuka do bazy.
  • Po dotarciu na lokację Promzona wychodzimy wprost na kompleks fabryczny. Warto go obejść dookoła, bo po drugiej stronie znajdziemy małą szczelinę. Warto ją odnaleźć i zwiedzić to, co jest pod nią. Znajduje się tam najlepszy detektor artefaktów w Zonie.
  • Gdy pierwszy raz wchodzimy do podziemi, ale przez tunele, to na ich końcu - i znowu “ale” przed wejściem do właściwych korytarzy - jest odnoga, gdzie znajdziemy schowek z bronią i amunicją. Przyda się przy wejściu do korytarzy, gdy atakują nas snorki.
  • W podziemiach po Promzoną przeciskacie się przez kanał wentylacyjny i po wyjściu z niego znajdziecie jeden z unikalnych artefaktów - odkąd go miałem mogłem biegać bez przerwy.
  • Po pierwszym spotkaniu z Mirą (w Rostku) i zejściu na dół budowli, niedaleko można znaleźć zwłoki naukowca. Warto to miejsce odnaleźć - znajduje się tam kolejny najlepszy detektor anomalii w Zonie.
  • Przy zadaniu na podłożenie C4 w bazie bandytów warto odnaleźć schowek na daszku - (moim zdaniem) najlepsza broń w Zonie. Rozwala każdego mutanta i przeciwnika.
  • Przed pierwszym spotkaniem z dziadkiem Borejem, podchodźcie do miejsca spotkania od strony innej niż Martwe Miasto.
  • W zadaniu na odbicie pojmanej Miry zacznijcie od likwidacji najemnika trzymającego ją na celowniku.

GALERIA:

Spoiler

TheExceptionstalkerteamscr1.thumb.jpg.00949a3e68c8679fb20cd7603ddaa345.jpg  TheExceptionstalkerteamscr2.thumb.jpg.755b46561de6e144a33784bb4baaf623.jpg

TheExceptionstalkerteamscr3.thumb.jpg.200ece1adde873b3e88e980a66561aa7.jpg  TheExceptionstalkerteamscr5.thumb.jpg.d72d9c73f27d4a22887373272a2c32a0.jpg

TheExceptionstalkerteamscr6.thumb.jpg.b32f5b8b91c369dfc0a285875e0e4019.jpg  TheExceptionstalkerteamscr4.thumb.jpg.0b1bf3c138436da2f3c9582adb94425a.jpg

INSTALACJA:

Spoiler

Zalecana kolejność instalacji:

  1. Zainstaluj Zew Prypeci wymagana wersja 1.6.02
    1a Usuń z katalogu z grą folder bin!
    1b Jeśli w katalogu z grą jest katalog userdata, a w nim folder shraders_caches KONIECZNIE go usuń!
    1c Pierwszy wiersz w pliku fsgame.ltx ma wyglądać tak:
    $app_data_root$         = true|  false| $fs_root$|            savedata 

  2. Pobierz moda
    https://drive.google.com/file/d/1STL6iEKEKo077Q1Empbp41QeFOdPzSmJ/view?usp=sharing

  3. Wypakuj do folderu z grą ze zgodą na nadpisanie plików! 

  4. Pobierz najnowszy fix20
    https://drive.google.com/file/d/1OLi2_My1BD8gKOtjlbr9UqyW72xjwRYZ/view?usp=sharing
    5. Wypakuj do folderu z grą ze zgodą na nadpisanie plików! 

  5. Pobierz spolszczenie
    https://drive.google.com/file/d/1Xfd-nPErrMGJmZ_hhvetiem8eKY1H32Q/view?usp=sharing

  6. Wypakuj do folderu z grą ze zgodą na nadpisanie plików!

  7. Stwórz skrót do pliku launcher.exe i umieść na pulpicie. 

  8. Wejdź do menu gry i wykonaj własne ustawienia (koniecznie DX11). Następnie zapisz zmiany oraz wyjdź z gry. To wszystko - po ponownym włączeniu moda można rozpocząć nową grę. 

 

PROBLEMY I ROZWIĄZANIA:

Od

Co do błędu:
[error][     487]    : Próbowano uzyskać dostęp do nieprawidłowego adresu.
Na razie (jako rozwiązanie problemu) może pomóc przeniesienie zbyt dużej ilości zapisów z folderu savedata\savedgames w inne miejsce. 

Przed chwilą miałem ten wylot i to co napisałem wyżej pomogło.
Nie twierdzę, że to pomoże zawsze, ale warto o tym pamiętać.  

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:

  • Google Drive - [KLIK]

Fix 20:

  • Google Drive - [KLIK]

Spolszczenie:

  • Google Drive - [KLIK]

 
Źródło:  APPROTS.png.4603aa7965381464d0b7bb29c67170af.png.3cf1d2f61f592ebb99cdc2203c37d79a.png
 
 

7 polubień

Fajny mod, polecam:

Spoiler

 

Fiks nr 16: https://drive.google.com/file/d/1oY1XcSSrAaKAFKZt296S4-0IfaQjheIU/view

https://ap-pro.ru/forums/topic/8122-the-exception/ )

p.s. Stacja/fiks nr 43 - Tomas nie ginie od deszczu poprawek.  

3 polubienia

Z Google Drive różnie to bywa…

Alternatywny link do fixa numer 16 - klik

3 polubienia

Fiks nr 18:

https://drive.google.com/file/d/1qZeQxPNHpYKrKkgOJCD0CrmCvgKPYJmp/view

1 polubienie

Pierwsze płoty za koty, czy jakoś tak to leci, Dolina cieni - początek, parę misji, strzelanek, bandyty, najmusy, wściekłe jorki - szczury, psy oba rodzaje, dziki, pijawki.

Spora lokacja, dużo zabudowan różnorakiego przeznaczenia, sporo misji zanim mnie sidor na nastepna lokację posłał.

Zadanie główne - ukatrupić niemieckich dywersantów - wbrew opinii “znawców” co w moda nie grali jest solidna fabuła i na razie brak wolnej gry - tzw. fripleja.

Sporo nowych artefaktów z nowymi właściwościami, nowych anomalii, duży asortyment u kupca/ów, mój imiennik ma co robić.

Gra wciaga jak pestki z dyni.   

 

p.s. sporo korzystam z podpowiedzi tych co już grali.

17 minut temu, vidkunsen napisał(a):

Wbrew opinii “znawców” co w moda nie grali jest solidna fabuła i na razie brak wolnej gry - tzw. fripleja.

A do kogo ten tekst w ogóle? Przecież w tego moda na razie nikt tu nie gra, a przynajmniej o nim nie pisze. Tym bardziej nikt o fabule moda nie wspomina.

Tu są tylko twoje posty więc :thinking::woozy_face:

 

A Freeplay to masz po przejściu głównej fabuły. Plus info, że istnieje praktycznie tylko główna fabuła w modzie, brak zadań pobocznych.

Cytat

в моде присутствует только основная сюжетная линия, побочных квестов нет, при этом все локации заселены

после финала доступен фриплей (по сути такой же как и в оригинале ЗП - квестов нет, можно доисследовать локации, поискать артефакты, а потом уйти и Зоны)

 

 

Na forach innych niż to byla opinia o słabej fabule i fripleju.

p.s. dlatego nie słucham/czytam/oglądam rad i porad lecz polegam na autopsji.   

6 minut temu, vidkunsen napisał(a):

Na forach innych niż to byla opinia

A to teraz kumam. Fabuła rzecz gustu, mnie trochę martwi brak zadań pobocznych, szczególnie, że sporo map w tym modzie więc pasowałoby żeby było co robić ale w sumie i w fabule głównej może być dużo różnych zadań więc może nie ma się co martwić.

No i to pierwszy mod autora to raczej cudów nie trzeba się spodziewać.

Sama główna fabuła wystarczy, po drodze od kwestu do kwestu można parac sie zbieractwem, arty - w nocy lepiej widoczne, części mutantów, schowki, można zarobić tylko trzeba być cierpliwym coby z gołym tyłkiem nie łazić i nie razic przekleństwami zamiast ogniem z toza lub innej pukawki.

1/ najwazniejsze to zdobyć/kupić u sidora: nóż, śpiwór, żarcie, medykamenty itd/itp.

Witajcie.

Szukałem co by tu przetłumaczyć. Znalazłem nawet taki mod retro i kiedyś do niego na pewno wrócę, ale jak zwykle  zwrócił moją uwagę na ciekawego (i na czasie) moda, więc przedstawiam projekt:

Zacząłem prace nad spolszczeniem tego moda  i oceniam, że obecnie mam ukończone około 30% tłumaczenia.
O dacie premiery powiadomię.

p.s. Informuję Was o moich planach spolszczenia na tak wczesnym etapie, po to żebym nie mógł się wymigać z ukończenia tłumaczenia   

5 polubień

Następna po ciemnej dolinie lokacja - agroprom, zadanie na bazę powinności, podziemia i tunele - spokojnie i metodycznie eliminować przeszkody, szybkość nie sprzyja jakości i przeżyciu.

He he he - fiks nr. 19:

https://drive.google.com/file/d/1spFkTk3CvnbjFzTHbLriAGKPTYavVhwU/view

1 polubienie

Chyba nie nadążasz bo już jest fiks nr. 20 
https://ap-pro.ru/forums/topic/8122-the-exception/

Z racji, że pracuję nad spolszczeniem tego moda, śledzę OCK.
A tak swoją drogą (bo nie pamiętam) czy w jakimś modzie było USD zamiast RUB: 

p.s. W żadnym pliku nie mogę znaleźć tego USD… 

1 polubienie

Nadążam:

https://disk.yandex.ru/d/1pOWWVmCbSbKyA

https://drive.google.com/file/d/1GSpJX9JS5KG3fpclCyOkTlsIanHnx-mk/view

Z innego forum.

p.s. misja którą nazwałem roboczo: znachor - florysta.  

1 polubienie

Walą tych patchy jak w Oblivion Lost Remake :smiling_face: ale w sumie to dobrze jak twórca ogarnia i wie jak naprawić problemy.

Mnie ciekawi, czy po TS pojawi się jakiś interesujący mod, bo kiepsko to wygląda. Te bardziej ambitne - pokroju SFZ - są w trakcie prac, a poza tym? Chyba że OLR 3.0 spełnia oczekiwania. 

Z misji po kwiatki zrobiły się 3 misje, dałem radę, Borsuk sie leczy na bazie.

Kanion jest jak z koszmaru z powieści o psie baskerwilów.

Mod fajny, sporo zwrotów akcji, bez fantasy sama nauka, nowe, rozbudowane na i pod lokacje, jest co robić, wolna gra też jest:

 

Nawet nie wiem co to za anomalie - przedmieścia Prypeci, nie widac ich na przyrządach: