Через периметр к мечте: Пролог (Za perymetr do marzeń: Prolog)

Tytuł oryginalny: Через периметр к мечте: Пролог
Platforma: Cień Czarnobyla (repack - wersja samodzielna)
Data premiery: 31.08.2023 r., 23.08.2024 r. (najnowsza wersja)
Autor: incognitomonkey
Śr. długość rozgrywki: ok 3 godzin

OPIS:

Spoiler

Za perymetr do marzeń: Prolog to krótka modyfikacja fabularna bazująca na platformie Cienia Czarnobyla i wykorzystująca zmodyfikowany silnik OGSR - całość historii rozgrywa się na zmienionym Kordonie. Projekt oferuje także zmiany graficzne, nową paczkę broni i voice-over.


Cechy moda:

  • nowa fabuła,
  • zmiany graficzne,
  • licznie zmiany na Kordonie, 
  • voice-over.

Od autora:

Spoiler

Dawno temu, w 2016 roku, zrealizowaliśmy niniejszy projekt. Był to projekt ambitny, który z wielu powodów nie mógł zostać ukończony. Brakowało nam wiedzy i specjalistów, ale plany były imponujące.

W tym czasie została wydana niedokończona wersja, w której znalazły się dwie lokacje - Kordon, wątpliwej jakości oraz buildowskie Wysypisko, na którym nie było zadań. Kordon pod względem questów również nie został ukończony.

I tak w zeszłym roku natknąłem się na , zdecydowałem, że ten mod można potraktować jako bazę. W latach 2018-2019 już myślałem o próbie dokończenia go. Wymieniłem florę na Kordonie, usunąłem trochę bzdur i tyle. Biorąc Kordon za podstawę, udało mi się zakończyć prace w ciągu miesiąca.
I oto przez cały rok przeprowadziłem dużą aktualizację. Obejmowała ona globalną rewizję na wszystkich frontach, poprawę grafiki, dokonanie dalszych zmian na Kordonie, przetłumaczenie moda na dwa języki i tak dalej, i tak dalej.

Co z tego wyszło - oceńcie sami, a ja mam przyjemność wam go zaprezentować


Podziękowania: 

Spoiler

Przede wszystkim dziękuję tym, którzy są wymienieni w napisach końcowych. Bez was ów premiera nie miałoby miejsca. Tutaj wymienię kilka osób z opisami, ponieważ w napisach końcowych wyjaśnienia nie wyglądają zbyt najlepiej.

  • Слесарь 6 разряда:
    Dziękuję za odpowiedź w sprawie zebrania ekipy do podłożenia głosów postaciom w rosyjskiej wersji.
     
  • xrSimpodin:
    Za świetny silnik i osobiste zmiany w nim. 
     
  • Proche:
    Za wiele godzin spędzonych przy testach Kordonu. 
     
  • justrainy:
    Za modele domów. 
     
  • Podziękowania również dla autorów projektów, których zasoby zostały wykorzystane:
    , , , .

 

PORADY:

Spoiler

Wskazówki dot. rozgrywki: 

  • Nie należy zabijać bandytów na ATP. 

GALERIA:

Spoiler

3.thumb.png.f49ce9187e70910314c17c8e75af5af7.png  2.thumb.png.b008efb1bc0a144e9b98f48cb2bcf039.png

ss-admin-08-17-24-20-50-39-lv01-escape.thumb.png.3fc95fa6347b77de1cd554e287e31f22.png  ss-admin-08-17-24-15-13-22-lv01-escape.thumb.png.c8361ad5ef01d1a7c97a855089d7900b.png

INSTALACJA:

Spoiler

Zalecana kolejność instalacji:

  1. Modyfikacja jest w formie samodzielnej gry (tzw. repack). Wystarczy rozpakować pobrane archiwum (najlepiej poza partycję systemową i katalogi Program Files) i grać.

  1. Należy pobrać zawartość archiwum, uruchomić plik .exe, wybrać żądany język i zainstalować modyfikację.
     

 

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:

Źródło:  APPROTS.png.4603aa7965381464d0b7bb29c67170af.png.3cf1d2f61f592ebb99cdc2203c37d79a.png

 

Trochę czytając, trochę się domyślając i trochę na czuja udało mi się przejść całego moda w języku ukraińskim. Modyfikacja “Przez perymetr ku marzeniom” to całkiem zgrabna fabuła z zaskakującymi momentami, miła dla oka grafika i dobra paczka broni. Przemierzając Kordon razem z Gonczarem i Wowanem nie nudziłem się ani chwilę, tak że z czystym sumieniem mogę polecić ich przygody.

Parę fotek z mojej gry:

Spoiler

Instalacja na polską platformę:

Spoiler
  1. Stalker CCz 1.0006.
  2. Zmiana nazwy folderu bin naszej gry.
  3. Kopia gamedaty modyfikacji i bin_x64 do głównego katalogu gry.
  4. Kopia plików z paczki.7z (107 KB) do gamedaty moda ze zgodą na zamianę.
  5. Robimy skrót pliku xrEngine , którym będziemy odpalać grę (jest w folderze bin_x64).
  6. Można grać.

Przy pierwszym odpaleniu miałem wylot z logiem:

Spoiler
[error]Expression : ExitFromWinMain [error]Function : xrDebug::\_initialize::\<lambda\_624a33c9e0d8fd504b41174d2da7eba3\>::operator () [error]File : D:\a\OGSR-Engine\OGSR-Engine\ogsr\_engine\xrCore\xrDebugNew.cpp [error]Line : 541 [error]Description : Unexpected application exit! 

Przy drugiej próbie uruchomienia obyło się bez wylotu i już do końca gry nie miałem żadnych problemów natury technicznej.

Pojawiły się informacje o kontynuacji prac nad modem. 

Autor dopracował lokację, dodał przewodników, wypełnił wnętrza budynków nowymi obiektami oraz poprawił dialogi. W najbliższej przyszłości planuje przeprowadzić ostateczne testy i udostępnić modyfikację. Wstępnie ma to nastąpić przed końcem tego roku.

iXsG5EPCrDE.thumb.jpg.178245418798e73f0e4804aae3d0904b.jpg  9It1WLr6Ouc.thumb.jpg.2dfdba01f02ceea2861ea3812360c5e1.jpg

Krótki raport z postępu prac. 

Modder wprowadził pewne zmiany na Kordonie, zastąpił statyczny render i dokonuje ostatnie poprawki w silniku. Następnie mod przejdzie ostateczne testy, a premiera jego nowej wersji może nastąpić na dniach. 

Spoiler

    

    

Od czasu publikacji ostatniego raportu autorom udało się dopracować silnik na swoje potrzeby i wprowadzić wiele drobnych zmian. Uporządkowano również większość dostępnych źródeł oryginalnego Cienia Czarnobyla, co pozwoli na udostępnienie moda w formie samodzielnej gry. W tej chwili pozostaje przeprowadzić ostateczne prace nad poprawieniem Kordonu.

  

Modderzy przewidują, że premiera odbędzie się w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.

 

Kilka screenów, na których możemy zobaczyć zmiany na Kordonie.

Modder urozmaicił lokację o nowe modele drzew, a tory kolejowe zostaną “wzbogacone” o dodatkowe elementy. Zrzuty zostały wykonane na statycznym renderowaniu. Premiera jest planowana w ciągu najbliższych 1,5-2 miesięcy.

Spoiler

7qL87eaq9Uc.thumb.jpg.5f67ed07198e355909a0cc21b4b791ed.jpg  CG-6XTMD0Vo.thumb.jpg.cf964a268cf490b95556f06800de7476.jpg

Źródło - KLIK

Opublikowany został niewielki raport z postępu prac. 

Autor wprowadził ostatnie poprawki do silnika i prace nad nim można już uznać za całkowicie zakończone. Pojawiły się równie nowe zmiany na Kordonie, a teraz trwają dalsze poprawki związane z nieprawidłowym nakładaniem tekstur na obiekty. Wkrótce należy spodziewać się zamkniętych beta testów i późniejszej premiery.

Przed udostępnieniem moda pozostało jeszcze kilka błędów do naprawienia, opracowanie skryptu i dwóch animacji, a także ostateczne doszlifowanie lokacji.

No i dobrze, kroi się fajny mod.

Spoiler

5ef2QCcWeJc.thumb.jpg.7cee8a37753a104d3a9be8693ed0282c.jpg  CiaMZKVvxU.thumb.jpg.c3939722ce0ccb35698911ca5a6ae3cb.jpg

Kilka zrzutów z zamkniętych testów.

Autor poinformował, że znaleziono i naprawiono wiele błędów. Ponadto mod został przeniesiony do najnowszej wersji silnika OGSR.

Przed premierą nowej wersji pozostało opracować nowy render z oświetleniem statycznym, żeby gracze posiadający słabszy sprzęt mogli zagrać w moda. Niewykluczone, że pojawi się także kilka nowych zadań.

I to jest dobra wiadomość, będzie można grać na statycznym.

Rozpoczęły się ostateczne testy.

Spoiler

0zZzLJ7BMQg.thumb.jpg.0fd8ade405b09d4e49eb6b6fe2070d6e.jpg  Q70iZP9Atog.thumb.jpg.267535f01b8eaeedfa6942b4464aa2f4.jpg

sxvBJLeKbtM.thumb.jpg.552d6828fb7664db42cc280dda31cfc4.jpg  MLOfVwonjE.thumb.jpg.dbbf07ac22487de7fb1ec27c2fbcef6b.jpg

Autor udostępnił kilka nowych zrzutów z Kordonu i wspomniał, że w pracy nad modem pomogły bardziej dogodne buildy różnych lokacji, których wersje niedawno zostały udostępnione.

Już jest:

https://ap-pro.ru/forums/topic/9551-cherez-perimetr-k-mechte-prolog

https://drive.google.com/drive/folders/1-xEp7bM89MsARBN9McVM-SpR5WTygmR5

Początek:

Spoiler

Ostatni dialog:

Tak, dwa dni temu odbyła się premiera nowej wersji. Znów Kordon, ale wygląda ciekawie. Szkoda, że modzik jest krótki. Hug go ogrywa, więc gdyby ktoś chciał zobaczyć na YT - KLIK

Warto dodać, że autor moda - incognitomonkey - wydał takie projekty jak , ,  i . Dwa pierwsze zostały przetłumaczone. 

Zaktualizowałem wstawkę. 

Pojawiła się pewna nowość w silniku OGSR i podobno można ją sprawdzić w tym modzie. Otóż wprowadzono obsługę Nvidia DLSS i AMD FSR.

Jak informują modderzy, antyaliasing wykorzystujący DLSS zapewnia lepszą jakość obrazu przy mniejszej utracie wydajności w porównaniu ze standardową metodą antyaliasingu MSAA.

Krótki filmik z demonstracją pojawił się również w serwisie VK.

Za nasypem, za fermą, strumień wodny przeczy prawom fizyki na naszej planecie.