Смерти Вопреки 3. Осколок тьмы (Na przekór śmierci 3. Strzęp ciemności)

Tytuł oryginalny: Смерти Вопреки 3. Осколок тьмы
**Platforma:**Zew Prypeci 1.6.02
Data premiery: 21.10.2020 r.
**Autorzy:**Винторез94 i inni

OPIS:

Spoiler

Przez wiele lat modyfikacja była jednym z najbardziej oczekiwanych projektów. Niestety w przeciągu kilku ostatnich lat aktywność związana z jej rozwojem wyraźnie przygasła, a nie tak dawno temu stało się jasne, że mod nie zostanie wydany w pierwotnie planowanej formie. Nadszedł czas, aby udostępnić to, co po projekcie pozostało - buildy, lokacje i koncepcje.


Informacje od @gawron**:**

Na przekór śmierci 3. Strzęp ciemności to jeden z modów na, które najbardziej czekam i który na bieżąco obserwuję. Zebrało się sporo materiałów z prac nad modyfikacją, więc pomyślałem, że warto przedstawić, chociażby fragment tego, co już do tej pory zrobili autorzy.

Nowy projekt zespołu Na przekór śmierci 3 jest ukierunkowany na rozszerzenie i modernizację zwyczajowej koncepcji moda, do jakiej jesteśmy przyzwyczajeni. Czeka nas świat Zony zmieniony i przekształcony przez wielką emisję, który będziemy mogli oglądać oczyma starego znajomego – stalkera Leszego.

Czeka nas także linia fabularna powiązana z fabułą takich modyfikacji jak Dolina szeptów, Spectrum Project: Droga we mgle, Pod osłoną śmierci: Klondajk 2.0.

Jak również ponad dwadzieścia absolutnie nowych bardzo zróżnicowanych lokacji, przerobiona grafika i zjawiska atmosferyczne, udźwiękowienie dialogów, dużo animacji i cutscenek, pełnowartościowy freeplay i wiele więcej.


Członkowie ekipy:

Spoiler
  • Винторез94 (Wintorez94)- lokacje, SDK, efekty specjalne, modele;
  • Болотный Доктор (Bagienny Doktor) - lokacje, modele, zadania;
  • RazRuSchiTeL - lokacje, modele;
  • Scarabay - modele;
  • Скат (Skat) - ogólna pomoc;
  • FantomICW - główne zadania, skrypty, tekstury;
  • Strelok200 - zadania;
  • makdm - skrypty;
  • Skyff - skrypty, tekst;
  • Malik - projektant, strona internetowa;
  • LUBER - praca związana z dźwiękiem;
  • Gaz1k - bronie;
  • den-stash - animacje, lokacje, modele;
  • Macblack - animacje, modele NPC;
  • Hakim - modele NPC;
  • gridgt - tekstury.

Pomoc oraz byli członkowie ekipy:

  • nikitalebedin - kompilacja lokacji, @LENA_D i Konvoir41 - artworki, LeShaLoST - testy, Бессмертный (Nieśmiertelny) - tekstury, MaxOFF - tekstury, FaLcon - lokacje.
  • Specjalne podziękowania dla che707 za wsparcie techniczne!

Lista lokacji:

Spoiler

Naziemne lokacje:

  1. Предзонье (Przedzonie) new,
  2. Темная долина (Dolina mroku),
  3. Порт (Port) new,
  4. Касьяны (Kasjany) new,
  5. Мертвое озеро (Martwe jezioro) new,
  6. Стена (Ściana) new,
  7. Долина теней (Dolina cieni) new,
  8. Поселок “Зорин” (Osiedle “Zorin”) new,
  9. Агропром (Agroprom) new,
  10. Чертово урочище (Diabelski trakt) new,
  11. Свалка (Wysypisko) new,
  12. Промзона (Promzona) new,
  13. Поселок “Южный” (Wieś “Jużnyj”) new,
  14. Росток (Rostok) new,
  15. Окрестности Чернобыля (Okolice Czarnobyla) new.

Podziemne lokacje:

  1. Агрокат (Agrokat),
  2. Х18 new,
  3. ИК - Периметр IV (IK - Perymetr IV) new,
  4. Коллайдер (Kollider) new,
  5. Арена (Arena) new.

Minilokacje:

  1. Крематорий (Krematorium) new,
  2. Медвежий бор (Niedźwiedzi bór) new,
  3. Каньон (Kanion) new.

Wszystkie lokacje zostały stworzone od podstaw lub gruntownie przebudowane. Lista nie jest kompletna, będzie regularnie aktualizowana o lokacje, które na razie trzymane są w tajemnicy.

GALERIA:

Spoiler


Artworki:

Spoiler


Przegląd lokacji (2014 r.)

Spoiler

https://www.youtube.com/watch?v=uyYxheKTW90


Zwiastun (2014 r.):

Spoiler

https://www.youtube.com/watch?v=9dXT4JoZkpM


Materiał poświęcony modyfikacji od AP-PRO (2021 r.):

Spoiler

https://www.youtube.com/watch?v=lsnOrkWVl5Y

INSTALACJA:

Spoiler

Zalecana kolejność instalacji:

  1. Zew Prypeci 1.6.02

  1. Zawartość pobranego archiwum umieszczamy w głównym katalogu gry.

Instrukcja instalacji buildów oraz pozostałych wersji moda nie została podana w źródle.

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Build podstawowy:

  • Cloud Mail - [KLIK]

Build z 24.11.2018 r.:


Testowy build oraz folder bin z wprowadzonymi zmianami:


Inna wersja builda:


Gamedata:


Raw Data (surowe/nieprzetworzone dane):


Koncepcje:

  • Cloud Mail - [KLIK]

Lokacje:

Spoiler

Wysypisko:


Jednostka wojskowa (Militaria):


Dolina mroku:


Promzona:


Port:


Kasjany:


Dolina cieni:


Wioska (wersja testowa):


Niedźwiedzi bór:


Krematorium:


Dziki las:


Testowa lokacja:

Źródło:

9 Likes

Pierwsza scenka mega :grin: jaki wślizg i ten rzut, no i plus za muzyczkę. Ostatnia z toporem też należy do moich ulubionych. No to czekamy :slightly_smiling_face:

Screeny z moda wyglądają niesamowicie, graficznie wygląda na bardzo dopieszczony. Mam nadzieję że nasi tłumacze go nie odpuszczą, bo zapowiada się bardzo dobrze.

Mały smaczek, animacja - włączenie/wyłączenie latarki na głowie, no i fajna tekstura HK MP5.

Spoiler

https://www.youtube.com/watch?v=ZnnywZ9p3ic

1 Like

Przechodzę klondike i już na nowego doczekać się nie mogę ! *.*

To zupełnie nowa fabuła czy kontynuacja?

Nowa fabuła. A tak mają wyglądać, niektóre personaże.

Spoiler

Dziki przywódca bandytów.

Technik.

Handlarz Patsiuk.

3 Likes

Swietnie to wyglada.

Niewielkie wideo z Ukrytego podziemia. Wszyscy amatorzy strzelaniny i szybkiego przechodzenia fabuły raczej nie trafią w to miejsce, właściwie jak i w wiele innych miejsc lokacji moda. Natomiast ci, którzy lubią eksplorację - zajrzą tam i “miło” spędzą czas.

1 Like

Jest to chyba pierwszy tak wielki mod z kompletnie nowymi budowanymi od podstaw lokacjami,które w dodatku prezentują się kapitalnie,i tylko dla nich będzie warto zagrać w tego moda.Poprzednie odsłony zbierają bardzo dobre oceny i z tego co tu była mowa na forum to poprzednia część jest w fazie tłumaczenia i mam nadzieję że niedługo uda się nam zagrać w tą produkcję po polsku. Póki co trzeba się uzbroić w cierpliwość.

Demonstracja lokacji “Rostok”. Na tym terytorium fabuła jako taka nie została przewidziana, natomiast mają się pojawić ciekawe zadana.

4 Likes

@gawron - Dodaj proszę, linka do strony tego projektu.

Proszę bardzo @kondotier, to żadna tajemnica http://ap-pro.ru/forum/59-10280-1.

1 Like

Pojawiły się nowe informacje na temat ogólnej koncepcji projektu, potwierdzają one szczegóły ogólnej koncepcji opracowywanego moda. Posypały się pytania graczy do twórców w temacie moda np. odnośnie “Trzeciej katastrofy”.

Co to jest “Trzecia katastrofa” ?

Naukowcy wciąż próbują zrozumieć wskazania przyrządów, a służby specjalne szukają informacji zeznaniach świadków. Po półtora roku zaistniałe zjawisko okazało się fundamentalnym wydarzeniem dla istnienia Strefy i ludzkości ogólnie. Wydarzenie o nazwie “Trzecia Katastrofa” zrodziło wiele nowych zagadek, a przy tym nie dało ani jednej odpowiedzi na pytania z poprzednich lat.

7 października 2012 roku w godzinach 18-20 czasu lokalnego czujniki odnotowały gwałtowny wzrost nieprawidłowej aktywności w trzech punktach Strefy, w jej ówczesnym “centrum” w bliskości miasta Prypeć, tj. w Elektrowni w Czarnobylu, w Limańsku w okolicy laboratorium “Dzięcioł”, oraz nie daleko Kijowskiego oddziału Międzynarodowego Instytutu Naukowo-Badawczy w Czarnobylu, już wtedy Czarnobyl był na granicy zaburzeń Strefy, był pod kontrolą armii i był używany przez naukowców do prowadzenia eksperymentów i badań “w polu”, to właśnie tam znajdowała się główna baza “wojskowych stalkerów”.

W ciągu kolejnych 24 godzin niezwykła aktywność zwiększa się w postępie geometrycznym. Dwie godziny później po wykryciu aktywności zanikła łączność z oddziałami w Czarnobylu, tak z naukowcami jak i wojskiem. Wysłano kilka śmigłowców ale te też zniknęły z radarów i nie wrócili do bazy. 23 godziny i 46 minut później od zdarzenia niezwykła aktywność osiągnęła swój szczyt. Rozpoczęła się “Trzecia Katastrofa”.

Po osiągnięciu apogeum we wszystkich trzech centrach aktywności nastąpiła potężna emisja. W samej Strefie wyglądało to jak seria ciągłych najpotężniejszych emisji. W ciągu najbliższych kilku godzin fale emisji słabły jedna po drugiej. Po kilku godzinach nastąpiła kolejna dziewiąta fala, która w ciągu kilku minut osiągnęła zewnętrzne granice Strefy i rozprzestrzeniała się dalej, ale w pewnym momencie zaczęła tracić swoją siłę i po około 30 km od granicy Strefy zniknęła w końcu. Skutki tego zdarzenia były straszne. Strefa po tej katastrofie zwiększyła swoją powierzchnię zajmując teraz setki kilometrów kwadratowych. Zajmowała już nie tylko część Ukrainy ale także obszary Białorusi.

Prypeć i Czarnobyl przestały być jedynymi w Strefie, powstał trójkąt z wierzchołkami W Prypeci, Limańsku i Czarnobylu. Ogniska aktywności w tych punktach nie ucichły po emisji. Wręcz przeciwnie, według wskazań przyrządów i zgromadzonych danych statystycznych po pół roku stało się jasne że miejsca te stopniowo kumulują energię i stają się coraz mocniejsze. Oczywiście, proces ten był powolny i rozciągnięty w czasie, ale w swojej istocie był nieodwracalny. Coś podobnego naukowcy obserwowali przez kilka lat w okolicy elektrowni atomowej w Czarnobylu. Wynikiem takiej kumulacji energii była katastrofa.

Te ogniska aktywności zostały nazwane “kotłami”. Prypecki kocioł, Limański kocioł i Czarnobylski kocioł. Najpotężniejszy był ten w Prypeci a teren wokół niego był tak naszpikowany anomaliami, że jeśli wcześniej niektórym stalkerom udawało się znaleść drogę do Martwego Miasta i dalej to teraz wszelkie próby dokonania tego można było śmiało nazwać czystym szaleństwem i samobójstwem. Ogólnie o kotłach nawet po półtora roku niewiele było wiadomo, najsłabszy z “kotłów” ten w Limańsku nie ujawnił swoich sekretów pomimo prób dotarcia do niego.

Wraz z występowaniem kotłów zmieniła się i sama Strefa, i warunki wewnątrz niej. Zaczęły pojawiać się nowe anomalie i artefakty, zaczęły się zdarzać nowe tajemnicze zjawiska, pojawiły się nowe nieznane wcześniej ani stalkerom, ani naukowcem mutanty. Strefa " odżyła nową siłą, stała się o wiele większa i bardziej niebezpieczna, stała się jeszcze bogatsza o to co było tak cenione na czarnym rynku, o artefakty.

Społeczeństwo Strefy też się zmieniło, ci którzy przeżyli Trzecią Katastrofę zmuszeni byli pod presją żywiołu i mutantów odejść tam gdzie można było przeżyć, nie narażając się ciągle na śmierć i gdzie można było ponownie stworzyć oazy względnego bezpieczeństwa, takie jakimi wcześniej były bary, 100 Radów czy Skadowsk.

Znikły dawne ugrupowania, powstały nowe. Powinność straciła swoją silę i wpływy, ta sytuacja spowodowała że słabsza Powinność nie przynosiła dużych strat u wrogów, to ugrupowanie było w stanie utrzymać dominującą pozycję na południu “Nowej Strefy”, ale już nie mógł zająć większego obszaru i zajmować się dalekimi wyprawami, zaczął także nawiązywać współpracę z naukowcami, dokonując znacznych zmian w swoim podejściu do innych ugrupowań. Wielu Powinnościowcom te zmiany nie przypadły do gustu, ale Woronin sam przyznawał że nie było wyboru, stawką była przyszłość i przetrwanie niegdyś jednej z największych i najsilniejszych grup Strefy.

Wolność podobno została uśmiercona Trzecią Katastrofą. Bazę w Magazynach Wojskowych zajęły mutanty. Kilku ocalałych to ci którzy byli w tym czasie na zewnątrz bazy. Niegdyś silna Wolność, prawdziwy przeciwnik Powinności, przestała istnieć.

W rezultacie Trzecia Katastrofa przywróciła stalkerom Strefę do jego korzeni. Samotnicy szukali znowu szczęścia w śmiertelnym uścisku anomalnej Strefy, próbując zdobywać artefakty dla handlarzy bo te stały się znowu droga do bogactwa. Teraz, półtora roku później ponownie rozpoczął się proces formowania dużych ugrupowań, tak jak w okresie od 2010 do 2014 roku. Nastał “srebrny wiek” stalkerstwa. Jednak wraz z tym przyszły inne ujemne efekty, brak dużych i silnych ugrupowań które mogły kontrolować ważne tereny Strefy i rozpad tych ugrupowań na małe grupy przyczyniły się do powstania licznych band rabusiów i bandytów wszelkiej maści, co skutkowało nową konfrontacją stalkerów z szabrownikami, wybuchła nowa wojna.

Podsumowanie:

Wydarzenia “Na przekór śmierci” 1.5 – wiosna 2010 roku.
Wydarzenia z “Czystego Nieba” – lato 2011 roku.
Wydarzenia z “Na przekór śmierci 2” – jesień 2011 roku.
Początek wydarzeń z “Cienia Czarnobyla” – maj 2012 roku.
Początek wydarzeń z "Na przekór śmierci 1 z Zewu Prypeci– lato-jesień 2012 roku.
Trzecia Katastrofa 9 października 2012 roku.
Czarna zima, zima 2012-2013, gdy powstały kotły. Strefa przestaje się powiększać, społeczeństwo Strefy po druzgocącej katastrofie odradza się a po drodze jednocześnie zmienia. Środowiska polityczne, wojskowe i inne w trybie awaryjnym szukają rozwiązań dla problemów nowej Strefy.

Wiosna 2013 powstaje nowa granica Strefy. Wielka międzynarodowa budowa pod auspicjami ONZ, budowa fortyfikacji, tworzenie szeregu laboratoriów badawczych i eksperymentalnych instalacji. Ogólny kierunek działalności to zatrzymanie rozrostu Strefy.

Ekspansja nowej Strefy to lato-jesień 2013. Dwie duże ekspedycje naukowe do Czarnobylskich i Limańskich kotłów nie zdają egzaminu, zaginęli wszyscy uczestnicy operacji. Równolegle z Ekspansją kontynuuje się rozwój społeczeństwa “Nowej Strefy”, jak go teraz nazywa wielu stalkerów. Wojsko z wyjątkiem prób otwarcia kotły, nie podejmuje poważnych operacji, prócz działań wewnątrz Strefy. Z jednej strony naciski z zewnątrz są znacznie osłabione dla obecnych w Strefie, z drugiej strony wywierane w sprawie wyjścia ze Strefy wojska. Wśród stalkerów staje się popularne stare przysłowie, “Wejście za grosz, wyjście za grubą kasę”. Po Trzeciej Katastrofie rozwarstwienia w szeregach politycznego i wojskowego zarządzania Strefą ta przestaje być wewnętrzną sprawą Ukrainy, teraz proces ten obejmuje komórki Organizacji Narodów Zjednoczonych i Międzynarodowego Komitetu Nauki Sztucznych Zagrożeń. Czarny rynek i przemyt w Strefie nie tylko nie zostały zlikwidowane, ale rozpędzają się w zawrotnym tempie.

4 Likes

Ukazały się nowe informacje o pracach nad modem.

Autorzy projektu “Na przekór Śmierci 3. Strzęp Ciemności” opublikowali sprawozdanie o wykonanej pracy z ostatnich miesięcy, i podzielili się aktualnym planem dalszego opracowania. Sądząc po przedstawionej informacji, praca nad modyfikacją trwa na wszystkich frontach.

Przede wszystkim, dopracowują się już gotowe lokacje moda. Oprócz poprawek geometrii, lokacje mają nową roślinność i zostały dodane optymalizacje. Zaznaczymy, że Twórcy poświęcają jej szczególną uwagę. Odpalić modyfikację będą mogli nawet posiadacze stosunkowo słabych komputerów. Równolegle z pracą nad wyglądem lokacji powstaje ekskluzywny soundtrack, który będzie obecny na 8-10 lokacjach. Ważną właściwością moda będzie automatyczna zmiana klimatu otoczenia, który będzie się zmieniać jeśli gracz np. zejdzie do podziemi.

Trwają prace nad kwestami fabuły. W szczególności, dopracowywany jest system cut-scenek, które wnoszą korzystne zmiany. Dla przykładu, odtwarzana cut-scenkę będzie można pauzować. O podstawowej fabule gry twórcy tymczasem milczą, za to obiecali efektowny finał historii. Specjalnie dla zakończenia fabuły została utworzona specjalna lokacja, nad którą trwają prace.

Twórcy nie zapomnieli o wizualnej części projektu. Specjalnie dla polepszenia jakości obrazu tworzone są “Bumpy” do nowych tekstur wysokiej rozdzielczości. Zastępują one drobne, niejakościowe tekstury.

Ponieważ pozostaje bardzo duży front prac nad projektem, termin premiery modyfikacji pozostaje nieznany.

Źródło: AP PRO, 2016 r.

3 Likes

Nowy screen z moda:

Nowe video z moda:

 

6 Likes

Tym razem nowa lokacja o roboczej nazwie “Okolica”.Według słów modderów pracujących nad projektem, same badanie tej mapy to około pięć godzin, nie wliczając w to zadań fabularnych… Oby tak było  .

 

    

 

ŹRÓDŁO:  http://ap-pro.ru/news/blic_novosti_16_11_16/2016-11-16-833

Kilka screenów na rozgrzewkę. Takim podpisem zostały opatrzone poniższe zrzuty. Co by to miało znaczyć?

   

3 Likes

Że mamy nabrać apetytu na moda, a na razie lizać loda przez szybę.

1 Like