Op-ek - oprócz niewatpliwych zalet scenariusza ma epicko rozbudowaną skalę trudności. Dobrze byłoby abyśmy My - Gracze zjadli - mogli sobie czasami ulżyć w doli stalkerskiej. I do tego służą różniste poprawki /pliczki , a to zwiększające udzwig , a to zmniejszające siłe oddziaływania zdarzeń na gracza . Problem w tym , że OP-2.1 w stanie “czystym” nie przyjmuje/ wczytuje żadnych “zewnętrznych” zmian. Aly tak sie stało należy wgrać tzw ANTYANTYCHEAT.
Procedura jest następująca:
instalujemy Op2.1
wrzucamy ostatniego patcha nr 8
odpalamy grę - dla kontroli sprawdzamy w lewym dolnym rogu nr patcha
z sieci sciągamy “Модифицированный Движок” dedykowany patchowi który mamy wgrany
dla wersji 8 :[https://yadi.sk/d/5QCCy6toXYL5nA](https://yadi.sk/d/5QCCy6toXYL5nA)
dla wersji 8.2 :[https://drive.google.com/file/d/1VtJE8psA2Mg2P28CVjyO4HcaHMFxGDMc/view](https://drive.google.com/file/d/1VtJE8psA2Mg2P28CVjyO4HcaHMFxGDMc/view) lub :[https://yadi.sk/d/ZeQM85lk0MSAXw](https://yadi.sk/d/ZeQM85lk0MSAXw)
Chociaż mod ma możliwość przypisania klawiszowi bardzo głębokiego przysiadu, to dotarcie do schowka Kolekcjonera pod mostem na Kordonie jest bardzo upierdliwe.
Można temu zaradzić zmieniając w pliku actor.ltx wartości w liniach 40 i 41 na takie:
40. ph_box2_size = 0.0, 0.35, 0.0
ph_box2_size = 0.1, 0.35, 0.1
Nasz GB włazi wtedy pod przęsło mostu bez problemu. Jednak znalezienie miejsca skąd można plecak zabrać, dalej wymaga cierpliwości. W dalszej części gry, jednak ta zmiana może przeszkadzać np. przy strzelaniu zza ukrycia. Jak komuś to faktycznie będzie przeszkadzało, to może przywrócić poprzednie wielkości.
Jeśli ktoś doda czita, po którym Garik w barze nie domaga się antyradów lub apteczek za przepuszczenie, dialog z nim będzie się wyświetlał znakami zapytania.
Aby mieć czytelny tekst, wystarczy w katalogu text podmienić plik istniejący, na poniższy plik.
wytłumaczenie tego błędu jest w którymś z poprzednich postów. Prawdopodobnie masz nałozonego patcha na patcha - a tam zmieniały sie “strony kodowe” -UTF na Unicode czy też na odwrót .
To co proponujesz ponowne ustawienie moda z samym patchem 8.2. Miałem wgrane jeszcze ten Dinamic Pack ,i chyba jeszcze to ,co radzisz jak zainstalować krok po kroku ze spwnerem.
Jest jeszcze nowszy patch - 8.2 . Jak się decydujesz na reinstalację, to rób od razu z nim.
Na stronie z czitami masz działy z plikami do bin, które umożliwiają dogrywanie czitów, spawnerów ( też odpowiednich dla patcha moda ), oraz podział czitów na pasujące do każdego patcha i takie które są tylko dla tego na jakim grasz. Link do strony z czitami był już kilkakrotnie podawany.
Ale z tymi czitami dla wszystkich patchy też trzeba uważać, bo są niekompatybilne. Jest wstawiona też "porównywarka " zgodności czitów. Jak korzystać z niej nie wiem, bo nie stosowałem.
Ale np. czit na 100% sprawny sprzęt z trupów i inny na większą ilość amunicji w trupach zmieniają ten sam plik moda. W zależności od kolejności wgrywania, mieć będziemy albo jedno, albo drugie. Chyba że ktoś z oblatanych skompiluje oba czity w jeden.
Zainstalowałem 8.2 możesz podać jakieś czity przydatne. A co sądzisz o tym co podałem w poście wyżej. Już mam okej po prostu wgrałem usprawnienia przed czitem w katalogu bin. Masz może wypakowane pliki moda ,chciałem sobie powiększyć pojemność magazynku. Nie mam widocznego huda , ilość amunicji , zdrowie i inne nic nie widać.
Na tej stronie z czitami masz wypakowaną gamedatę.
Ale też ktoś ją wstawił na forum do tematu.
A z HUDem, to czaasm są problemy. Klikasz wtedy na numeryczny + . Jak chcesz zrobić zrzut ekranu bez HUDa, to klikasz numeryczny - . W ustawieniach moda możesz też wybrać opcję, aby wtedy nie wyświetlał się celownik.
Co zaś do przydatności czitów. Sam musisz zdecydować, czego chcesz mieć więcej, albo czego nie chcesz mieć. Jedyne co mogę Ci poradzić, to czit na Garika, aby puszczał na zaplecze bez haraczu.