Platforma: Cień Czarnobyla 1.0006
Data premiery: 18.04.2023 r.
Autorzy: zuuuuulus, seeeeega
OPIS:
Spoiler
Projekt pozwala wcielić się w kontrolera - jednego z najciekawszych pod względem mechaniki mutantów w Zonie. Wszystkie zdolności kontrolera, zarówno z oryginalnej trylogii, jak i buildów zostały wykonane przez twórców z dążeniem do wysokiego poziomu. W modyfikacji zaimplementowano unikalną mechanikę przejmowania kontroli - można wcielić się w dowolnego potwora oraz nim grać (załóżmy przejść grę jako tuszkan lub pijawka), jak również stać się dowolną postacią (na przykład Sidorowicz, Barman). Mod posiada system rozwoju, wiele mechanik i własną, piękną pogodę.
Cechy moda:
-
Wszystkie umiejętności są przekształcane w linie zdolności, którą można ulepszyć za pomocą punktów. Można je otrzymać za zzombifikowanie lub zabijanie. Można ulepszyć niemal każdy aspekt mechaniki, od zdrowia naszych zzombifikowanych po ich zasięg. Istnieje również własny system osiągnięć.
-
„Uderzenie-psi” to klawisz F. 1 do 1 jak w trylogii - z efektem zbliżenia i uderzenia. Po kilku uderzeniach-psi stalker lub mutant zostaje zzombifikowany, towarzyszy Ci i chroni, przemierza z Tobą lokacje. Istnieje również niewielka szansa zabicia celu psionicznym atakiem.
-
Zzombifikowanie pilotów. Po kilku atakach-psi helikopter spada i rozbija się.
-
„Przejęcie kontroli”. Pozwala Ci przenieść swój umysł do świadomości Twojego zombie. Można stać się dowolnym stalkerem (w tym np. Sidorowiczem czy Sacharowem) lub mutantem. Mutantem steruje się zupełnie jak postacią, co jest pierwszym przypadkiem w historii modów (atak, poruszanie się, kucanie, skok snorków i psów, niewidzialność pijawki).
-
„Furia”. Dokładnie ta sama zdolność kontrolera, którą poznaliśmy w tunelu na obrzeżach Jupitera. Na pierwszym poziomie wszyscy w pobliżu tracą rozum, a na drugim strzelają do siebie nawzajem.
-
Jedzenie zwłok jak w trylogii. Zwłoki są rzeczywiście zjadane, zostaje tylko nadgryziony szkielet.
-
Tworzenie fantomów jak na Radarze.
-
Sandbox z wolnym światem, w którym wszystkie wydarzenia z Cienia Czarnobyla już się rozegrały. Wykorzystano rozwinięcia z patcha gry swobodnej do CCz, wcześniej opublikowanym na stronie “Вестник ТСС”.
-
Absorpcja artefaktów za punkty umiejętności.
Podziękowania:
Spoiler
Podziękowania dla zespołu testerów:
- Dmitrij Murasiejew,
- Arkadij Isajew,
- Aleksandr Żygulin,
- Artiom Titow.
Ponadto projekt opublikowano dzięki pomocy:
- SkyLoader - wielkie dzięki za pomoc przy naprowadzaniu kamery w silniku,
- Nick Frost (właściciel społeczności “Вестник ТСС”) - za pomoc przy lore kontrolerów w trylogii i buildach.
PORADY:
Spoiler
Wskazówki dot. rozgrywki:
Sterowanie:
- F - Zzombifikować / zjedzenie zwłok / wchłonięcie artefaktu;
- G - menu umiejętności;
- Środkowy przycisk myszy - sterowanie zzombifikowanymi.
Dla mutanta:
- WASD - poruszanie się.
- X - szybki bieg.
- CTRL - kucnięcie.
- Spacja - skok (dot. psa, nibypsa, snorka).
- F - tryb niewidzialności u pijawki.
- Lewy przycisk myszy - atak.
- Prawy przycisk myszy - kliknij na wroga, a potwór się z nim rozprawi.
- Kliknięcie prawym przyciskiem myszy na zwłoki / skrzynkę / dowolny obiekt w grze - wysłanie mutanta na odpoczynek. Usiądzie w wygodnym miejscu do odpoczynku, spacerował po okolicy.
Pomoc techniczna:
- Gra się nie uruchamia.
Rozwiązanie: zainstalować ten plik. - Stanęły wszystkie kontrolowane mutanty. Stoją w bezruchu.
Rozwiązanie: rzadki bug, usuwamy restartem gry.
Powyższy bug i inne powtarzające się wyloty będą rozpatrywane na forum, na podstawie przesłanych zrzutów i logów, do naprawy.
GALERIA:
Spoiler
INSTALACJA:
Spoiler
Zalecana kolejność instalacji:
- Cień Czarnobyla 1.0006.
- Pobrane i wypakowane archiwum moda umieszczamy w głównym katalogu gry. Uruchamiać z bin_x64/xrEngine.exe.
- W pliku fsgame.ltx zmieniamy linię:
$game_data$ = false| true| $fs_root$| na: $game_data$ = true| true| $fs_root$|
LINKI DO POBRANIA:
Źródła: