Człowieczy Los. Krok w Nieznane: Deja Vu


**Tytuł oryginalny:**Путь Человека.Шаг в неизвестность. Дежавю
Platforma: Cień Czarnobyla 1.0004
Data premiery: 09.11.2014 r.
Autor: Хемуль36рус
Autorzy spolszczenia: @yellow, @metek58, @kondotier, @smox
Śr. długość rozgrywki: ok.30 godzin

OPIS:

Spoiler

Minął rok od wielkiej Emisji, którą spowodował swoimi działaniami Striełok. Wielu, w tym chciwy handlarz Sidorowicz sądziło, że nic nie przetrwa, jednak stało się inaczej. Zona uległa poważnym zmianom - powoli lecz nieubłaganie zaczęła się rozrastać, a na domiar złego pojawiły się nieznane dotąd stworzenia.

Jednocześnie w piwnicy jednego z domów na Kordonie legenda odzyskuje przytomność…

W Człowieczy Los Krok w Nieznane: Deja Vunie uświadczymy nowej fabuły - całość została oparta o wiele nowych i czasami powiązanych ze sobą historii napotkanych stalkerów. Podczas eksploracji Strefy Wykluczenia sporą część czasu poświęcimy na poszukiwanie schowków, dokumentów bądź innych wartościowych dla naszych zleceniodawców przedmiotów.

Autor moda w 2018 roku zakończył prace nad inną produkcją, która doczekała się również spolszczenia - W piekle... "PSY".

SCREENY:

Spoiler

VIDEO:

Spoiler

Przegląd moda od Ap-Pro

https://www.youtube.com/watch?v=8KutSxycAXI

INSTALACJA:

Spoiler

Poprawna kolejność instalacji:

  1. Cień Czarnobyla 1.0004.
  2. Rozpakowane archiwum z modem (folder gamedata i bin) umieszczamy w głównym katalogu gry.
  3. Plik user.ltx umieszczamy w folderze, gdzie nasza gra przechowuje zapisy.
  4. Z folderu - Шейдеры на любой вкус możemy wybrać interesujące nas shadery.
  5. Wypakowujemy pobrane spolszczenie i folder gamedata umieszczamy w głównym katalogu gry (zawiera dwa niezbędne fixy).
  6. Dodajemy zapis -nointro do właściwości skrótu gry.
  7. Otwieramy plik fsgame.ltx i zmieniamy linijkę:

$game_data$ = false| true| $fs_root$|

zmieniamy na:

$game_data$ = true| true| $fs_root$|

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:

Yandex - [KLIK]
GoogleDrive - [KLIK]

Spolszczenie:

Nasz Serwer - [KLIK]

Autorzy spolszczenia NIE WYRAŻAJĄ ZGODY na uploadowanie polonizacji na inne serwery i udostępnianie linku do pobierania na innym forum niż stalkerteam.pl.

Źródło:

8 polubień

Po początkowych wysokich ocenach tego moda, teraz oceny na ap-pro bardzo spadły. Widocznie mod traci w miarę posuwania się w rozgrywce.

Jest nowa wersja tego moda, o dodatkowym tytule “deja vu”, co można w tej sytuacji przetłumaczyć na “Zwidzenia”

Mod na CCz v.1.0004

Może lepsze byłoby słowo “Złudzenia”. Miałoby taki dwuznaczny podtekst - niby mrzonka, a zarazem coś o nadziejach bohatera.

1 polubienie

Pobrałem na i ze swojego janka oraz 3 pajaki-poprawki, postawie i opowiem co ja widziałem/widze w tym modzie.

“Złudzenie”, czyli " a może to będzie", nie jest adekwatne do “Deja vu”, czyli “to już chyba widziałem”. Bo to przecież jest retrospekcja doświadczeń tak GG, jak i grającego. “To już w innych modach było”. A teraz jest trochę inaczej.

I to “już było”, może być odpowiedzią na spadek oceny moda. Bo przeniesienie znajdki z o pięć metrów, z kabiny do rury, czy zrobienie schowka pod blachą, nie robi nowego moda. A niemożność zakupu śpiwora, co w dalszej grze skutkuje “padaniem” GG w czasie akcji, na pewno nie jest hardkorem. Bo zamiast działać, trzeba w krytycznym momencie szukać miejsca, gdzie GG odzyska świadomość cały i zdrowy.

A czy odzyska w ogóle, nie wiem, bo zrobiłem modowi pa pa. I nie tylko z tego powodu.

deja vu - raz (już)widziane , czyli pułapki podswiadomości.

Utknąłem, jestem na elewatorze gdzie nie ma tego co miało być w wiadomym miejscu!

Ktoś kopsnie linka do solucji, ale bez wideło.

Jeśli dobrze zrozumiałem czego szukasz, to wejdź na dach, podejdź do tej wieżyczki, gdzie jest skrzynka ze schowkiem i wskocz do środka. Spokojnie, można wyjść bez problemu, po oczyszczeniu schowka.

W poprzednim moim postcie, piszę że schowki poprzenoszono o niewielkie odległości. Przynajmniej na Kordonie, bo dalej na razie nie wyszedłem.

Albo źle szukałem albo błąd i nie ma!!! wiem, że m ozna wejści wyjśc z tej wiezyczki mozna tez wskoczyc na cysterne i zniej na dach dach drugiego budynku.

Video , ze Zwidzeń :

Byłem i nic w tej wieżyczce/balkoniku nie ma, chyba zacznę od nowa!!!

:slight_smile:

A masz na niego nakierowanie z dialogu?

Jego nawet widać, jak z drugiej strony od tego wejścia, stoisz na dachu i zaglądasz do wieżyczki, przez dziury, po wyrwanych deskach. Tylko musisz świecić latarką.

Jak wskoczysz do balkoniku przodem, to masz go z prawej za plecami w narożniku. Nie pod nogami.

Kiepsko szukasz V :whistling: .

Zaczęliśmy spolszczenie moda - Путь Человека.“Шаг в неизвестность. Дежавю.”

Proszę o opinię w sprawie tego “Дежавю”. Jak widać autorzy się nie przejmowali i napisali Deżawi.

Ja bym dał nazwę Deja vu, dobrze wyjaśnił to Cichy w poradniku - “Wyjaśniła się kwestia nazwy moda - Deja Vu - Naznaczonemu co jakiś czas w różnych miejscach przypomina się, że w tym miejscu już był i zna je - takie nawroty wspomnień”.

2 polubienia

No jasne, że Deja Vu, autorzy ładnie sobie to “uprościli”. Może nikt tam nie wiedział jak to się pisze :wink:
A może stalkerzy mają gdzieś jaka jest pisownia grunt, że każdy wie o co chodzi.
Do dzisiaj jeszcze nigdy nie widziałem żeby ktoś napisał deżawi, fer plej :slight_smile: czy coś w tym stylu. Ach ci rosjanie :slight_smile:

W tym modzie, po jakiejś ważniejszej rozmowie, włącza się muzyka. Wyciszenie w opcjach nic nie daje. Czy można to jakoś wyciszyć, a najlepiej całkiem wywalić?

Znalazłem ale… utnąłem w innym miejscu, gram jak juz nie dam rady to popytam.

Mod fajny i mało wylotów.

Ufff. Prawie po dwu miesiącach grania ( zacząłem 7 grudnia ub. r. ) zobaczyłem napisy końcowe i podziękowanie autorów moda za dojście do końca. I jeszcze mi jedna trudna lokacja została na dokończenie we freeplayu, do którego wejdę wczytując ostatni zapis w grze. Mogłem ją zrobić od razu, ale wolę ją mieć oddzielnie.

Ten mod jest prawdziwą gratką dla koneserów i nie tylko. Ale trzeba mieć mocny komputer i przede wszystkim mnóstwo i to naprawdę mnóstwo wolnego czasu. No i wytrwałości, roztropności i mocnych nerwów :). Rozbudowany system zadań, dwa główne wątki, które można rozegrać kolejno, lub co lepsze i prawidłowsze - równolegle i na koniec jeszcze dwa wątki niezależne.

Na znanych lokacjach, nowe zadania, schowki tam gdzie przedtem ich nie było. Ciekawe i humorystyczne rozwiązanie antycziterskie, choć bez problemu możemy grzebać w pliku actor . Nie zdradzę, jakie to rozwiązanie, niech pozostanie niespodzianką. Zwiększanie udźwigu jest w tym modzie niecelowe, bo mod stopniowo robi to za nas, choć nie ma artów na udźwig. Zaopatruje nas też w dostateczną ilość amunicji na wykonywane zadania.

Trzeba jednak wykonywać w s z y s t k i e zadania dodatkowe. Szczególnie początek na Kordonie i Wysypisku. Zrobimy po zonie niezliczoną ilość kółeczek, na których nigdy nie będziemy się nudzić i rozprężać. Na istotnych lokacjach znajdziemy płatnych ( umiarkowanie ) przewodników.

Są i piękne stalkerki, którym możemy przynieść kwiat. A że kwiat jest jeden, więc trudny wybór dla nas.

Spolszczenie moda jest bliskie ukończenia, więc warto przygotować miejsce na dysku. Jest i gotowy poradnik. Ale z góry uprzedzam, że nasza gra nie pokryje się dokładnie z opisanym w nim przebiegiem gry. Mała zmiana w kolejności wziętych, czy wykonanych zadań i już mamy swoją kolejność gry. Ale bądźcie pewni, że nie wpadniemy w ślepy zaułek. I tu głęboki ukłon autorom moda. Na pewno zrobimy wszystkie zadania od których się nie odżegniemy i będziemy mogli grać swobodnie dalej. Aż do napisów końcowych :yes: :smiley: :thumbsup: .

2 polubienia

Aż tak mocnego kompa nie potrzeba, by zagrać w tego moda. Jeśli ktoś ma trochę słabszy i wie o tym (lub nie ), to zmniejsza ustawienia gry w opcjach na “chudsze” i popyla dalej. Trzeba czytać sms-y ukazujące się na ekranie, bo one nam podpowiadają co mamy w danym czasie pilniej zrobić. Jeśli jednak (np. w czasie szaleńczej walki) przegapimy eska, to zaglądamy w PDA i tam w historii komunikatów, znajdziemy ten esemesek. Tak jak kolega wyżej opisał, podniesienie sobie udźwigu i targanie ze sobą pół wagonu sprzętu, skutkować będzie tym, że od potrzebnego nam rozmówcy, dostaniemy… po mordzie :smiley: . Tak, dosłownie! Nie chcą z nami rozmawiać - od razu walą w ryj. Jest to jako zabezpieczenie przed cziterką, he-he. Ale i na to jest sposób, jeśli ktoś na prawdę lubi “kolekcjonować” dużo sprzętu .

Gdy oddamy gotową polonizację do pobieralni, to gorąco polecam zagrać w tego moda, gdyż jest w nim coś, co wciąga jak marycha. :woot:

1 polubienie

Jak metek58 napisał mam starca na dwa rdzenie, lece na xp i daje nisko, grywalnośc może być, daje radę :slight_smile:

Prosty sposób coby w jape nie zebrać od jakichś buraków - polecam skrzynki/plecaki tam kitrac sprzęt przed rozmową - to działa! potem z powrotem sprzęt do swojego oplecaka i w zonę :wink:

czity itd/itp to wg. mnie wyrównanie szans z komputrem :wink:

1 polubienie

Spolszczenie Deja vu dobiegło końca. Pora na testy.

Szukamy dwóch testerów spolszczenia. Kogoś kto ma czas, zna zasady ortografii i jest spostrzegawczy. Proszę pisać na PW.

2 polubienia